Element i ny drakt

Slettet bruker
ELE 13.05.2020 kl 09:34 32284

Regner med at Element slik vi kjenner selskapet snart er historie. Mener å se konturene av en fusjon der et nytt selskap stiger frem. Steget inn i kryptoverdenen vil snart bli fullbyrdet.

Mange ser ut til å ha glemt at «gamle» element la ned et solid stykke arbeid innenfor krypto/digitalisering da de jobbet med iron-token. De har jo allerede utviklet sin egen teknologiplattform. Meningen har jo hele tiden vært at de i samarbeid med Haft skal videreutvikle denne, og nå er de snart (kvalitet tar tid) klar til å presentere resultatet av dette arbeidet for aksjonærene, og alle andre som kan ha interesse av det. Så gjenstår det å se om markedet mener det er liv laga.

Når det gjelder Mindoro så antar jeg at en løsning også der er i sikte. Dagens ledelse har gjort en utmerket jobb med Ambershaw, Abo, og Osead Fund/ CMT. Stikkordene er handlekraft kombinert med dyktighet.

Thomas Christensen og Geir Johansen fremstår, slik jeg ser det, som de seriøse lederskikkelsene Element har manglet all sin levetid.

Fantasi eller virkelighet?

Coming soon. Stay tuned!



https://newsweb.oslobors.no/message/478777
https://newsweb.oslobors.no/message/478797
Redigert 21.01.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
02.06.2020 kl 23:12 3563

Ja, og de aksjene har ofte likhetstrekk. Noen kaller dem sågar "drittaksjer".

Ingen tvil om at det TC har gjort i sine 16 måneder i stolen så langt er aksjonærvennlig, men aksjen er jo totalt uinteressant utenfor menigheten.
Navnene på topp 50 er vel nærmest uendret siste 18 mnd, det eneste som skjer er at det akkumuleres. Vi er fortsatt på "gamle" 20 øre...

Det må nyheter til! Nyheter som skaper blest og investorvilje. Inntil det kan 4900 holde på akkurat som den vil.
nopetter
02.06.2020 kl 23:52 3521

Jeg snakker ikke om enkelt poster som denne men helheten. De kan lett omsette for 15-20 mill NKR om de må. Dette er profesjonelle aktører og må derfor utføres av et meglerhus.

I bitcoin er dette helt vanlig praksis. I ettermiddag kjøpte en eller flere giga aktører opp bitcoin kursen til ca 10400 usd to timer etter stupte kursen til 9400 usd. Garantert at de samme shortet det de hadde kjøpt. Noen regnet ut at det må ha blitt omsatt ca 1 million bitcoin
Redigert 02.06.2020 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 08:56 3397

Det må nok komme nyheter og fundamentale endringer skal man bli kvitt uvesenet ja. Det tror jeg kommer.

Til alle som nå mener jeg er en naiv godtroende fjott (det er selvsagt lov til å mene det), så vil jeg understreke at jeg er fullstendig klar over risikoen i denne aksjen, og mine investeringer er basert på det. Fasit er det ingen som sitter på.

For å tolke de opplysningene man tross alt vet om Element må man bruke kjennskapen man har om aksjen, kunnskapen, ta høyde for psykologien, være ydmyk overfor konstruktive innlegg her på forumet, samt å gni litt på spåkulen. Trekker man de riktige konklusjoner av dette, kan det bli en pen avkastning frem i tid.
Theo19
03.06.2020 kl 09:26 3337

Da kjøres kursen i dass nokk en gang.
nopetter
03.06.2020 kl 09:36 3256

PAS kommer til å bøtte ( eller krysse) den ned under 3,5 innen fredagen dette har jeg nå skrevet om i årevis. jeg ser de har fått med seg euronext til ikke å heve anonymiseringen noe OSE snart er den siste børsen som holder på med sammen med endringer under auksjonen og i aftertraden som kom nå nylig. det eneste dette er godt for er de som har forstått dette og moser seg ut hver gang de MÅ kjøpe inn aksjene eller hvis det kommer positive meldinger

det har aldri lønt seg å sitte long i denne aksjen, nå har kursen allerede vært under 3,7
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 09:41 3232

Ja, det har du gjort og jammen er vi dritt lei det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Aldara
03.06.2020 kl 09:42 3232

En skam at aksjen manipuleres så lett ned!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 09:44 3226

hvorfor klages det hver gang kursen stuper? om du er lei så finn på noe annet
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Rubin
03.06.2020 kl 10:10 3179

Siden OSE er en av veldig få gjenværende mafiabørser uten noen form for regler eller kontroll, kan vi vel godt påstå at Erna er mafiabossen. Det er jo storting og regjering som lager og følger opp lover i dette landet.
Norske politikere bør slutte å kritisere andre land når det gjelder lov og rett. Spesielt bør de holde kjeft når de kritiserer allierte demokratier. For når det gjelder Mafiametoder, korrupsjon og hemmelighold er Norge i fremste rekke.🖕🏾
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 10:25 3158

Har jeg klagd på kursen?

Kursen er for meg helt uvesentlig. Kursen settes den dagen verdiene synliggjøres/realiseres.

Frem til dette er det et lost case, og selskapet er på ingen måte alene på OSE som shortkandidat.

Minner forøvrig på at man kunne akkumulert i intervallet 1,2-1,5 og solgt mellom 6 og 8, takket være ABO og roboter....
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 10:38 3122

Selv om jeg kan være enig i at anonymisering av handler og at roboter får «manipulere» handler er «lov» er uheldig for Oslo børs er ikke dette ELE’s problem. ELE’s problem er at selskapet er mikroskopisk, med alt for lite penger, ingen drift og jeg vil hevde ingen plan/strategi. Ihvertfall ikke noe som det er grunn til å tro på gitt «universet» selskapet hevder å ville satse på, manglende ressurser, manglende erfaring/kompetanse etc. Det er selskapet med manglende drift og konkret strategi som gjør at kursen ikke har noen grunn til å bevege seg opp. Det er bare psykologi og totalt ufunderte meningsløse meldinger om «aksjen skal i 8, 10,20» osv, sammen med rakett emojier som fordummer forumet totalt. Jeg håper Møyfrid har rett at 1) det jobbes med noe annet strategisk enn bare «block chain», og at dette er noe hvor det fremførbare underskuddet faktisk kan bli benyttet, dvs har noen verdi. Menigheten må forstå at i block chain sammenheng kan underskuddet ikke benyttes, mao har null verdi. ELE har da litt under 1krone aksjen i cash og er tomme for cash i løpet av 9-12 måneder. Hvis det ikke da er dukket opp «noe å kjøpe», må det emiteres for å holde liv i selskapet. Det er krevende å finne en partner/kjøper som kan nyttegjøre seg underskuddet. Enda verre/vanskeligere blir det når underskuddet er oppstått innenfor ressursektoren og selskapet nå driver med noe helt annet. Faren for gjennomskjæring er overhengende fordi et «kjøp» av ELE av et resdurselskap nå veldig fort kun ser ut som skattemotivert og da kommer det gjennomskjæring veldig fort. Ved endring av «strategi» kan ELE defacto ha mistet verdien av det fremførbare underskuddet. Selskapet bør ihvertfall snakke med revisor og/eller skattemyndighetene mht hva mulighetene faktisk er.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Rubin
03.06.2020 kl 11:39 3056

Når det gjelder lovlig bruk av det fremførbare underskuddet tror jeg nok at den nye ledelsen har full kontroll. De har vel vist at de ikke er amatører med stiletthæler... 🤣
Jeg tror heller ikke at gruve/energisektoren blir de eneste bransjer som vil holde seg unna blockchain. Jeg tror ledelsen har en vel gjennomtenkt plan. 👍 Hvorfor skulle de ellers bruke over et år på restrukturering av selskapet. Jeg tror bestemt at noe stort er på gang... 💰💰💰
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 12:22 3007

Jern Erna har nok svært lite peiling på dette selv om finansdep er den overordnede institusjonen for FT . det er finanstilsynet som er premiss leverandør av regleverk til børsen. problemet her på berget er at meglerhusene har en hånd i alt som foregår på børsen. FT bruker tom. meglerhusene som rådgivere i enjkelt saker snakk om galskap og det ser ikke ut til at det er blitt noe bedre etter at euronext ble eiere, jeg håpet at nasdaq fikk kjøpt børsen men den gang ei. det er nesten utrolig at tre av de største husene fikk sitte med nær 50% av aksjene i OSEBX. per tid er det ikke gjort noe som helst og de har fult innsyn i alle børsmeldinger m.m. før disse blir allmenn kjent

politikerne bryr seg null om dette selv om det har foregått svært lysskye transaksjoner m.m. fra PAS o.a
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 12:38 2981

Ruben, fra det du skriver synes du ikke å forstå noe mht «verdien» av det fremførbare underskuddet. Orker ikke gjenta.

Hva i all verden som er så fantastisk «måloppnåelse» fra dagens «ledelse» er meg uforståelig. Mindoro ble gitt bort og de andre prosjektene solgt på «brannsalg». Absolutt intet imponerende i det. Når det er sagt har jeg sympati for bare å bli «kvitt» prosjektene all den tid valget var falt på et annet fokus. Salgene bar mer preg av at de måtte ha penger inn og da solgte de «billig» av likviditetshensyn. Noen bragd er det ikke.

Grunnen til bekymring er en høyst uklar strategi, og hausing av «Davos» Haft, sammen med manglende egen erfaring, egen kompetanse. Hvilken «tillit» og voldsom tro dette skulle gi til selskapet og for fremtiden er meg uforståelig. Jeg er forsåvidt enig med Møyfrid at CV’n til TC ser «god ut», men den er blank på «block chain». Dette sammen med manglende vilje eller evne til å klargjøre hva strategien konkret er, og duste hausing av Haft, gjør at jeg skjønner enda mindre av halleluja meldingene her på forumet. Jeg håper for deres skyld at Møyfrid har rett og at TC faktisk «lurer» alle og jobber med noe helt annet en «blockchain» for å løfte selskapet. Jeg synes det er mildt sagt merkelig og IKKE tillitsvekkende, men det er nå meg. Folk får tenke selv
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 12:38 2982

rubin

hvis man skal forstå det som foregår så nytter det ikke kun å lese børsmeldinger og finansavisen som mange her gjør og referer til. det vi holder på med her på berget har null betydning fordi så og si alt av innovasjon foregår i usa og kina i denne sektoren i blockchain DLT, finetech osv osv. når aktører ikke forstår rekkevidden av at de amerikanske myndighetene har utstedt et WP for å digitalisere USD på lik linje med bitcoin så har man ikke skjønt en pøkk. innen få år kommer alle valuta til å være digitalisert i en eller annen form. tom. svenskene har skjønt dette
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Rubin
03.06.2020 kl 12:49 2957

Artige formuleringer...🤣
Den nye ledelsen forstod veldig godt at ELE ikke hadde hundretallsmillioner til utvikling av gruvene, og at salg var det beste alternativ. Mer dødsspirallån ville vel heller ingen ha lengre. Dette var vel overveide beslutninger, og ikke drevet av panikk. De hadde heller ikke makt til løse ut Mindoro fra lock-down gjennom mange år. Da måtte de sikkert smøre den lille mannen i Manila med milliardbeløp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Flieger
03.06.2020 kl 13:13 2922

Om strategi sier ELE, "Going forward, Element will focus on block chain related investments".
Det er flere ting ved dette jeg lurer på, sånn ca 50 ting, kan ta litt her, selv om jeg antar ingen kan svare meg.

Hvordan har ELE tenkt å iverksette en slik investering?
Med så lite penger ELE har til rådighet ser jeg kun en eneste mulighet for å kunne tjene penger i blockchain-spacet og det er å kjøpe kryptovaluta direkte. Men av regulatoriske årsaker er vel ikke det mulig for et norsk børsnotert selskap å gjøre? Nei. Selvfølgelig ikke.

Med så lite penger kan man ikke kjøpe seg inn i et lovende prosjekt heller. Pengene brennes fort og et prosjekt som er ment å vare i 18 måneder lander som regel på 4-5 ganger så lang tid og pengebingen går tom flere ganger underveis. ELE har ikke penga folkens. Jeg vet heller ikke hvordan de skal kunne skyte inn kapital heller på "lovlig vis"!. Det er flere eksempler fra USA på investorer som har prøvd å kjøpe helt eller delvis et la oss kalle det et blockchain prosjekt. En av de mest kjente er Mike Novogratz som i 2015 ville kjøpe Ethereum:-). Han trodde Ethereum var et selskap med en eier!! Artig. Han endte opp med å kjøpe Ethereum-cryptovaluta på egen hånd, men kunne ikke kjøpe Ethereum-aksjer til fondet han arbeidet for på WS. Fordi det finnes ikke Ethereum aksjer.

Det er flere solskinnshistorier om gründere innenfor Blockchain som lager kule ting, apper, websider m.m, som blir kjøpt opp av Coinbase, Binance o.a. Jeg har til gode å lese om en eneste en som har generert penger til aksjonerer i et gitt aksjeselskap! At ELE skal bli det første. Nei, det er helt urealistisk å tro på noe sånt. Dessverre.

Hvis noen på har aksjer i ELE pga Blockchain, eller er villig til å ta så stor risiko. Hvorfor ikke heller kjøpe "the real thing"?. Kjøp noe som virker. Det er bare å gå inn på coinmarketcap, ta utskrift av TOP20 lista. Heng det på veggen. Kast tre piler. Kjøp det du treffer. Eventuelt bare kjøp Bitcoin og Ethereum. Jeg kan med 99,9% sikkerhet si du vil ende opp med mer penger om 1 år enn om du kjøper ELE på 2 kroner i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 13:23 2900

Ja, mye man kan lure på. Jeg lurer litt på denne setningen fra CD:

"Launched PALgenesis (2011), expected to return a 30% IRR over life of fund"

Hjemmeside: http://www.palgenesis.com/

https://twitter.com/PALgenesis

2-3 nissetweets siden 2016

Er det solgt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 13:26 2889

Flieger. Amen. Down to the point. Kunne ikke skrevet det bedre selv. Har stilt det samme spørsmålet mange ganger. Hvis man vil være i denne «sektoren» er ELE stedet å være. Svaret burde være innlysende.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 13:31 2877

Dette er ikke engang et selskap mer en Twitter konto laget av Haft. Kanskje han hadde planer i 2011 som aldri ble noe av. Ser at Snowdon som er "enemy of USA" Har svart på denne tråden
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 13:36 2863

Har du sett i lista i stablecoins? S I den du refererer til Coinmarketcap så gjelder det samme her som i alle andre verdipapirer. Alt er ikke laget av gull. Dette burde ullersmo fuglen også vite. Som bare har klart å gjøre butikk gjennom kjeltring streker og ikke gjennom legal business
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 13:36 2859

Leser du aldri mer enn halvparten av det som skrives?

Linjen "Launched PALgenesis (2011), expected to return a 30% IRR over life of fund" er hentet fra Elements Capital Day 2019:

https://elementasa.com/assets/uploads/pdf/2019-CMD-Element-ASA.pdf

Forøvrig finner man eksempler på investeringer gjort av Palgenesis for noen år tilbake.

De har heller ikke fungerende hjemmesider i dag.

Sikkert solgt til Coinbase e.l
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Flieger
03.06.2020 kl 13:36 2860

Det er et ELE- forum på xtrainvestor. Flere der virker å være inne på top20 lista på ELE! Ingen der heller som har mer håndfast info om ELE, hva strategien fremover er, hvor mye de tømmer kassa for hver mnd. Ingenting. Nivået på dialogen og informasjonen man kan finne om ELE der virker på tross av stor aksjepung faktisk lavere enn her på HO. Fasinerende :-) Antar at flere av de som følger denne tråden også har aksjer i ELE, dvs sjiktet 50-3200 på aksjonærlista! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 13:41 2851

Tror jeg vet hvem som er på 3200 plass :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 13:41 2850

det har ikke oddivar heller og han sitter i valg komiteen. skulle bare mangle at top 20 satt inne med mer informasjon enn andre. er det ikke nok at meglerhusene får all informasjon lenge for andre i markedet
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Flieger
03.06.2020 kl 13:52 2831

palgenesis var et fond. Ser ut som et privat fond. Et angel-seed fond faktisk. Oppretter man et slikt fond, tyder det på at man har rævva full av cash. Men jeg finner ikke noe spor av penger, mcap, i noe us registry! men det kan være gjemt i en "lure-stat". Disse pleier man å finne i Delaware sitt registry. Jeg antar det ikke ble noe av siden nettsiden er lagt ned. Hvis den noensinne har vært oppe da! På CV`n ser det jo pent ut med, Founder PALgenesis Fund!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Flieger
03.06.2020 kl 14:19 2785

Hei nopetter. Det er litt vanskelig å få tak i hva du mener. Bruker du google-translate kanskje? Nå sitter ikke jeg på Ullersmo men det hender jeg tar turen forbi, i marka der, og når jeg titter bort på blokka og gitteret foran vinduet tenker jeg på hvor heldig jeg er som har friheten. Det og helsa er jo det viktigste vi har.

Men hvilket hjem sitter du på? I nærheten av Ullersmo?

Motivet for å kjøpe Stablecoin kan være at man ønsker å redusere risiko ift å sitte i en krypto som f.eks Bitcoin. Gjerne for en kortere periode. I land som Argentina, Nigeria m.fl er Stablecoin ettertraktet ift at den er pegged til dollars. Det er for tiden så mye penger som flykter inn i stablecoin at det nok kun er snakk om tid før flere myndigheter vil gjøre hva de kan for å stanse dette. Men det er vanskelig å stoppe. I India har de jo gitt opp det og jeg kjenner personlig flere som bytter Rupi mot cryptovaluta som DAI og USDC. DeFi tjenester har nå passert 1 mrd dollar i innskudd og mye av disse er stablecoin der man får rente for å sitte på f.eks USDC. BlockFi 8% rente. (Og likevel klarer ikke Haft å verve brukere!! utrolig :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 14:41 2753

Nopetter på Ullersmo?

Tror heller du skal lete i området rundt Dikemark.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.06.2020 kl 14:42 2749

du blander sammen to personer hvis da du ikke er vestrum. møyfrid har vel et hull i gjerde på reitgjerde han kan komme seg til og fra :))

det er en vanittig etterspørsel etter stablecoins særlig de som er pegged mot gull og usd, noen har steget med vanvittige 500%. dette var beitnes sin våte drøm engang i verden. jeg tror pegnetmarkedcap.com har passert 2 eller 3 mrd usd . jeg så at haft reklamerte for blockfi sine tjenester. hvor lurt det var av johansen å kjøpe seg inni horizon skal være usagt men de har ikke fått inn investorer av noe særlig grad.

ingen myndigheter klarer å stoppe denne utviklingen i usa har sec prøvd men hvis de roter for mye med å blokkere eller utestenge slike tjenester så flytter de enkelt til et annet land. husk det er ikke mange år siden kina hadde total forbud mot alt i blockchain segmentet

Det man aldri må glemme er at blockchain ikke er bare det ovennevnte. Den involverer i mye annet. Som bla zipline sitt drone prosjekt som har fått vanvittig mye omtale i media i Usa
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.06.2020 kl 15:01 2714

Ved denne flyttingen fra land til land, børsnoter de fortløpene etterhvert som de tar en touch and go...?

Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 16:07 2650

Det blir mye synsing, og lite forankring til noe konkret her. Foreslår at du venter med evalueringen til Element har lagt frem sitt prosjekt. At du har liten tro på at det kommer noe levedyktig er en ærlig sak.

En annen ting jeg finner noe uklart er hva mener du med at Element har lite penger til rådighet. Hvilke summer er det du har i tankene siden du allerede, slik jeg forstår det, har konkludert med at Element mangler penger?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Flieger
03.06.2020 kl 17:16 2596

100 millioner på bok forsvinner rasende fort i et IT - prosjekt. Bare sjekk med NAV!. Til info så er det flere selskaper i norge som er direkte eller indirekte med i "blockchain" prosjekter. Og flere er allerede skrinlagt;-). Men disse selskapene kaller seg ikke blockchain selskap av den grunn. Det blir som å kalle seg internett-selskap fordi vi har internett eller har en egen webside!. La oss si ELE hadde vært på størrelse med NOD eller Bouvet, og den type hjernekapasitet, ok da kunne det vært interessant, men da hadde nok ELE allerede gjort god butikk på noe annet:-). Man tjener ikke penger på blockchain man tjener penger på cryptovaluta, eller taper, noen gjør det også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Rubin
03.06.2020 kl 17:40 2592

Nå har ikke ELE formelt endret sine data vedr. bransje og formål i sine vedtekter. At de kan investere i blockchain selskaper i et datterselskap betyr ikke at de «glemmer bort» bruken av det fremførbare underskuddet i morselskapet. Utrolig hvor dumme ledelsen er i følge en del profesjonelle baissere her på forumet...eller kan det være at de selv er dumme... 😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 17:46 2608

Nja, fortsatt litt uklart om vi kan knytte dette direkte til Element, men jeg skjønner såpass at du mener ti-talls millioner.

Nå har vel jeg aldri kallt Element for et blockchain selskap, bare at de skal bruke teknologien gjennom egen teknologiplattform, eller via oppkjøp/fusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2020 kl 17:55 2613

100 mill ???. De hadde 20 mill ved slutten av forrige kvartal, dvs vel under 20 mill nå. I praksis har de penger til lønninger og husleie i 9-12 måneder, give or take. Midler til å investerte er mao helt mikroskopiske. Dette igjen gjør jo at «strategien»(uklart hva den er) må finansieres med emisjon(r). Så tilbake om man, hvis man på død og liv vil inn i «blockchain universet», bør investerer i selskapet med 1.5 ansatt, uten kjent erfaring, kompetanse eller penger? Skal sjefen fra Davos, BS kongen Haft, være livredderen. Mannen som ingen gidder å like eller følge! At han i siste «foredrag» i profilen av seg selv ikke nevner ELE med et ord er oppsiktsvekkende, gitt han er «konsern CEO». Hjelpe meg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2020 kl 10:42 2418

Tok valget med å selge meg ut til kurser mellom 3,9 og 3,95 i går. Med en inngang på 3,59 så ble det jo en liten avkastning tross alt.

Må jo ærlig innrømme at min tolkning av Element ser ut til å være et villspor. Etter gårsdagens artikkel i FA sitter man igjen med flere spørsmål enn svar. Slik jeg tolker det så henger det meste i løse luften. (som det vel alltid har gjort) Jeg har alltid hatt tillitt til ledelsen i Element, men nå vakler jeg der også. Hvorfor gå ut i avisen på den måten? Hva med alle signaler og hint vi har fått om digital satsing gjennom diverse meldinger, rapporter og prospekt ? Hva med Haft?

Svarene blir ikke tydelige nok. Nesten bare til drømmer og forhåpninger. Grunnmuren i mine argumenter for å innvestere i Element slår sprekker. Derfor velger jeg å selge aksjene nå.

En stor takk til Flieger for gode og konstruktive innlegg på denne tråden.

En takk til deg også Møyfrid. Skreller man bort innpakningen i noen av dine innlegg finner man mye sunn fornuft. Men nå må vel ryggen til en viss person snart være slikket ren. At du gidder!

Takk til alle andre som også har bidratt på denne tråden!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
nopetter
05.06.2020 kl 10:52 2469

når kursen var oppe på 4,07. du verden
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Rubin
05.06.2020 kl 11:07 2436

Jeg tror du kan komme til å angre relativt snart på ditt salg nå. Jeg tror også at vi aksjonærer (ut i fra nåværende forutsetninger) skal være glade for at de ikke satser for mye penger på oppstartsselskaper innen blockchain. De har for lite risikokapital til slik «gamling».
Det jeg tror kommer til å skje er følgende:
En industriell og kapitalsterk investor kjøper ELE fullt ut, eller mer trolig kjøper seg inn med 51% ved en rettet emisjon. Da får de en relativ billig inngang med full kontroll over selskapet og mer kapital til satsing fremover. Kursen vil da øke betraktelig hvis f. eks. Rekke, Spetalen, etc. står bak, og hvis de samtidig legger fram en god plan for drift innen (forhåpentligvis) mineralsektoren eller tilsvarende for å få benyttet underskuddet.

Husk på at ELE er i spill nå, så noe positivt kommer snart til å skje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
olje
05.06.2020 kl 11:24 2403

Jada, noe kommer til å skje men når? Det kan like godt bli om 5 mnd som om en uke
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare