Jag har bestämt mig

Riot
VAL 30.08.2018 kl 08:52 1477

Riksdagsvalet blir en mardröm.....men jag har bestämt mig för det enda liberala partiet som kandiderarar till riksdagen, Centern.
Som en bonus och kvalitetsstämpel är Annie den som retar Jimmie mest.

Nej det svenska Centerpartiet har inga likheter med sitt norska systerparti.......När Annie var ung lanserade hon till och med månggifte som ett alternativ......varför skall staten bestämma i en sådan fråga? Äkta liberal...Äkta frihet.


Redigert 30.08.2018 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Sotah
30.08.2018 kl 08:55 1476

Da går forumets eneste stemme dit. Og det er vel greit nok.
Riot
30.08.2018 kl 09:09 1469

Stämde av med frugan.....hon har redan förhandsröstat på just Centerpartiet.
Så självklart för henne att hon säger.
- När jag endå var där kunde jag väll fått rösta i 2022 valet också....

Vi har Kristdemokrater och Liberaler i våra respektive släkter......vårt val retar dem också, bonus igen.

Redigert 30.08.2018 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2018 kl 10:23 1453

Å her lukta det du
Slettet bruker
30.08.2018 kl 11:41 1430

Ordet liberal er dessverre kuppet av den totalitære venstresiden, som bruker det for å forsvare sin totalitære politikk. Det stammer opprinnelig fra det latinske ordet liber som betyr fri.

Det har blitt like meningsløst som ordet demokrati som stammer fra greske demos (folk) kratia (styre).
Slettet bruker
30.08.2018 kl 12:09 1421

Omfordelingspolitikk. Hva slags liberalisme og demokrati er det ??

Skal jeg kunne stemme for å få omfordelt Riot’s arbeidsfortjeneste? Er det liberalt?

Hvor går i så fall grensen her, før det slutter å være liberalt? Går den ved 50% av Riots arbeidsfortjeneste, ved 90%, eller ved 200%?

I går snakket jeg med en kamerat som betaler 118% skatt. Han synes ikke det var liberalt.
Slettet bruker
30.08.2018 kl 12:50 1409

Påsto masse som ikke var sant

I innlegget blir det fremmet en rekke usannheter om hva som står i partiprogrammene til Moderatane (Sveriges motstykke til Høyre) og Sverigedemokratene, og at disse partiene blant annet vil:

Endre mange lover som angår innvandrere og muslimer
Stenge moskeene og forby hijab for personer under 18 år
Forby halalkjøtt
Stenge alle islamske skoler
Utvise et stort antall flyktninger til sine hjemland
Anklage foreldre for forbrytelser i den hensikt å frata muslimske barn fra sine foreldre

«Vi ber alle svensker og særlig de med innvandrerbakgrunn å stemme på Socialdemokratene (S) eller Vënsterpartiet (V) eller i det minste Miljöpartiet, side disse er langt mindre skadelige mot innvandrere og muslimer i særdeleshet», kunne man lese i innlegget som også ba leserne dele det til «alle du kjenner for å verne den som trenger å vernes».

Noe tusenvis gjorde.

Sverige er et falskt drittland. Beklager å måtte si sannheten, jeg vet den kan være vond å få midt i trynet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/statsminister-lofven-rasende-etter-facebook-post-full-av-lgner-fra-eget-parti/3423531390.html
Slettet bruker
30.08.2018 kl 14:36 1392

Kan vi tolke første innlegg dit at Riot støtter flerkoneri?
Riot
30.08.2018 kl 16:38 1365


Du kan tolka det som att jag är mot lagar som inskränker mina personliga livsval........
Slettet bruker
30.08.2018 kl 17:11 1348

E9 med Riot der, gett.

Hva har egentlig staten med det å gjøre, hvis tre stykker er forelsket i hverandre?

Men igjen så er jeg motstander av den påståtte liberalismen sosialistene praktiserer. Du kan ikke basere den enes «frihet» på den andres tvang, det er ikke frihet, og kommer aldri til å bli det.
Slettet bruker
30.08.2018 kl 17:56 1338

En livsstil hentet fra anarkiene i islamistan er oppskriften på et mislykket samfunn..
Riot
30.08.2018 kl 19:30 1321


Någon nattväktarstat vill jag inte ha, inte heller anarki.......som liberal får man bestämma sig för vad som är en värdig storlek på det offentliga och samhällets skyldigheter mot samhällets minst bemedlade........att vara liberal är en balanskonst.

Statens inblandning i min egen livsföring betackar jag mig för........
Slettet bruker
30.08.2018 kl 23:09 1295

«att vara liberal är en balanskonst.«

Og der stoppet enigheten opp. Liberalisme er ingen balansekunst. Frihet er frihet. Med balansekunst heter det ikke liberalisme, da heter det totalitarisme. Og da er det kun graden av totalitarisme som kan diskuteres.

Jeg skrev tidligere at jeg er et enkeltindivid, og dermed verdens minste minoritet, noe du var enig i. Jeg har ikke lyst å jobbe 9 måneder av året for staten, og kun 3 måneder for meg selv. Jeg har heller ikke lyst å betale over 100% skatt, noe jeg kommer til å gjøre hvis inntekten min blir lav nok.

Hva med mine rettigheter? Hvorfor skal ikke de hensyntas?

Dette er flertallsdiktatur. Majoriteten av den norske befolkning kan klassifiseres som svakerestilte, og de tvinges jeg til å betale for fordi jeg er så dum å jobbe/spare mye, og skape arbeidsplasser.

Hvor skal liksom grensene gå, og hvem skal sette dem? Totalbeskatningen stiger konstant i takt med statsmakten.

Jeg spør igjen: hvor går grensen for hva flertallsdiktaturet kan tillate seg i liberalismens navn?

100% skatt?

200%?

300%?

Hva hvis stalinistene (som hater bedriftseiere og arbeidsgivere som meg) bestemmer seg for å stemme over om mine verdier bør inndras?

Hva hvis de stemmer over å fengsle meg?

Hva hvis majoriteten stemmer for å henrette minoritetene?

Hvor går grensen for denne kvasi-liberalismen?

A government big enough to give you everything you want is strong enough to take everything you have.
Riot
30.08.2018 kl 23:28 1285


Jag respekterar att du önskar en nattväktarstat.....jag har varit där i tanken också men mjuknat.
Om det offentliga drivs rationellt och pengar går tillbaka till samhället är det faktiskt mindre byrkrati.
Sjukvård, vägar, järnvägar mår bäst i offentlig regi........men jag har mjuknat.
Nattväktarstaten måste också kräva in skatt, altså stjäla från medborgarna om vi skall se de med ”hard core” liberala ögon.

Slettet bruker
30.08.2018 kl 23:51 1280

«Om det offentliga drivs rationellt och pengar går tillbaka till samhället är det faktiskt mindre byrkrati.»

Det er dessverre ikke tilfelle i Norge. Det er stikk motsatt. Og det blir verre og verre.

«Sjukvård, vägar, järnvägar mår bäst i offentlig regi........men jag har mjuknat.»

Tja...Norges mest respekterte humanitære organisasjon bruker 90% av innsamlede midler på administrasjon, jeg tror i beste fall at offentlig sektor ligger på samme nivå. Min oppfatning er at ingen andre enn staten klarer å levere så dyre og dårlige tjenester uten å gå konkurs. Samtidig er Obamacare en katastrofe, så et «fritt» marked kan ikke styres av lobbyister.

«Nattväktarstaten måste också kräva in skatt, altså stjäla från medborgarna om vi skall se de med ”hard core” liberala ögon.»

Det er sant, men det er stor forskjell på en liten og effektiv stat som leverer bang for the buck, og det digre monsteret som har utviklet seg her. Anarko-kapitalisme er ekte frihet, og uten en stat er det heller ingen fare for at staten utvikler seg til et digert monster.

Sverige er langt mer liberalt enn Norge. Det er flere norske gründere, formuende, bilentusiaster, og bedriftseiere som har skatteflyktet til Sverige. Norge har formueskatt, og eiendomsskatt som etter min mening er brudd på menneskerettighetene. Vi har også bompenger, som jeg også mener er brudd på menneskerettighetene, og snart eksploderer det for alvor. Vi har også høye avgifter på biler. Osv. Osv.

At det er mulig å få til så lite med så mye, det er helt utrolig.
Redigert 30.08.2018 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Riot
31.08.2018 kl 00:13 1273

Det ”bang for the buck” som är väsentligt när det gäller alldagliga funktioner i samhället.....Sjukvård, eller rätt och slätt vård måste enligt mig göras tillgänglig för alla medborgare, rik eller fattig.
I Sverige finns det tyvärr krafter som motverkar att folk vänder sig till privata alternativ.....ren avund.
Vi kan minska stödet till de privata då blir det vinst för alla, snabb hantering för den betalande, mindre kö hos det offentliga.
Jämlikhet är för mig ömsesidig respekt......hur mycket pengar den ene eller andre har är en helt annan fråga.
Redigert 31.08.2018 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 00:15 1271

Sverige er langt mer liberalt skattemessig sett. Å tvinge svenske arbeidere til å betale livsoppholdet til afrikanske migranter (som har kastet passet) er langt fra liberalt. Hatet og fake News mot de som protesterer på omfordelingspolitikken er også langt fra liberalt. Det er faktisk veldig totalitært.

PS: jeg er enig med Adam Smith i at den virkelige verdien i et land er de menneskene som bor der, og den verdiskapning og innovasjon de står for. Jeg er altså ikke motstander av innvandring, fordi innvandrere KAN representere en stor verdi, men jeg er motstander av incentiver (les:velferdsgoder) som tiltrekker seg latskap og svindel, og frastøter seg arbeidslyst og verdiskapning.

Visste du forresten at det svenske passet har blitt kåret til verdens beste flere år på rad? Så dere har gjort mye riktig, men flyktningepolitikken deres er helt molbo.

Slettet bruker
31.08.2018 kl 00:29 1266

«Det ”bang for the buck” som är väsentligt när det gäller alldagliga funktioner i samhället.....Sjukvård, eller rätt och slätt vård måste enligt mig göras tillgänglig för alla medborgare, rik eller fattig.»

Men trenger vi en stat som mellomledd som spiser opp minst 90% på administrasjon?

Tror du ikke på det gode i mennesket, uten statlig tvang? Jeg tror det er motsatt, at uten statlig tvang, svindel, og bedrag, samt systemet som belønner menneskets verste egenskaper, så vil menneskets gode egenskaper igjen få komme til syne, og givergleden vil komme tilbake.

«I Sverige finns det tyvärr krafter som motverkar att folk vänder sig till privata alternativ.....ren avund.

Sånn er det her også.

«Jämlikhet är för mig ömsesidig respekt......hur mycket pengar den ene eller andre har är en helt annan fråga.»

Enig i det. Jeg synes også at alle skal få muligheten til å jobbe seg opp og frem, noe som begynner å bli vanskelig når totalbeskatningen nærmer seg 100%, og byråkratiet kveler all tiltakslyst. Det hjelper heller ikke at Nav frister med et liv på sofaen.
Riot
31.08.2018 kl 00:35 1260


Det stora inflödet av människor till Sverige sätter systemet i stress....politiker blir stressade, fackliga organisationer blir stressade.
Som jag ser det, perfekt.
Systemet måste justeras till en bärkraftig nivå, och nu kan politikerna bli eniga i det.

Norge har gått den andra vägen. tullar och gränsskydd för att fortsätta som vanligt....men på konstlad väg för det finns en värld utanför.
Slettet bruker
31.08.2018 kl 00:41 1253

Innlegget er slettet
«777. jeg støtter din anarko kapitalisme så sant du holder på med det for deg selv.»

Nåja...helt alene er jeg vel ikke, det finnes nok et par stykker til med baller nok til å gi slipp på skjørtekanten til Grandemor og prøve et liv i frihet.

Men vi er så få at trygda di neppe er i noen umiddelbar fare.
Redigert 31.08.2018 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 01:21 1245

Innlegget er slettet
Da tolker jeg det dit hen at du er godt fornøyd med tingenes tilstand og siste 40 års utvikling, og denne gangen skal jeg være litt lurere enn sist, og la deg få siste ordet.
Redigert 31.08.2018 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 01:24 1242

Innlegget er slettet
He he, jeg vant ?
Slettet bruker
31.08.2018 kl 13:19 1199

Islam er ikke bare konservativ i vestlig forstand, en er ytterligende ekstrem i vestlig tenkemåte. En ideologi - ikke religion - hentet fra det innerste helvete. Folk i islamistan kan ikke velge demokrati eller andre politiske styringsformer. De er underlagt et undertrykkende regime hvor menneskeverdet står svært lavt. Den enkelte muslim er bare et middel for å fremme islams mål
Redigert 31.08.2018 kl 13:22 Du må logge inn for å svare