BGBIO: Høstens presentasjoner - New York 5 sept + Toronto 23.

Slettet bruker
BGBIO 30.08.2018 kl 10:03 4181

NB: Jeg har i dag 5 sept endret overskriften på tråden til å fange opp Toronto fra 23. sept

BGBIO vil ha litt av hvert å melde i månedene framover, og iht. dagens melding skal selskapet allerede om ei knapp uke profilere seg på 20th Annual Global Investment Conference i New York. Som det framgår av konferansenes tittel så er dette først og fremst et utstillingsvindu for større investorer som vil vite det sentrale om driften så langt, og dermed får man mer en presentasjon av dagens status enn innmelding av nye medisinske data. Markedet skal normalt ikke reagere kursmessig på sånt, og gjør det heller ikke så langt i dag.

For dem som ønsker å følge BGBIO tett, så kan jeg kort sitere hva som sies om presentasjonen i New York:

Richard Godfrey, CEO of BerGenBio, is scheduled to present an overview of the
Company's business and ongoing phase II clinical development programme with its
first-in-class selective AXL inhibitor bemcentinib at the 20th Annual Rodman &
Renshaw Global Investment Conference, sponsored by H.C. Wainwright & Co.,
LLC, on September 5th 2018 at 9:35 AM (Eastern Time).
The presentation will be webcast live. To access presentation slides and
webcast, please visit www.bergenbio.com/investors/presentations/. The webcast
replay will remain available for 90 days following the live presentation.

PS: Skulle en heavy investor på konferansen finne at dette er gefundenes fressen, så vil det nok uansett gå litt tid før noe slikt kringkastes. Jeg har mer kursmessige forventninger til det som skal meldes senere i høst.
Så her kjøper vi mer popcorn og ser fram til høstens utvikling med nypussede brilleglass :-)
Redigert 19.01.2021 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2018 kl 11:26 4136

Vi kan jo ta en kvikk reminder på at BerGenbio i april i år opplyste at selskapet da hadde fullført rekrutteringen av 22 pasienter til sin fase 2 studie (non-small cell lung canser-prøve (NSCLC) med selektiv AXL-inhibitor bemcentninib kombinert med keytruda).
Første del av forsøket begynte i oktober 2017, på minst 12 kliniske steder i USA, Storbritannia, Norge og Spania.
- 18. april meldte man at "Promising data highlighting selective AXL inhibitor bemcentinib's potential to improve efficacy of checkpoint inhibitors presented at AACR". Mer resultater skulle komme i løpet av 2018, skrev selskapet da.
- 26. juni meldte selskapet så at "Selective AXL inhibitor bemcentinib meets pre-specified efficacy endpoint in stage 1 of NSCLC phase II combination trial with KEYTRUDA".

Det er ikke meldt om noen gjennomføringsproblemer med det videre løp siden dess, så vi kan gå mot en spennende/lovende høst.

focuss
30.08.2018 kl 11:31 4126

Korsar
Dagens melding var tilstrekkelig til at jeg kjøpte en liten lyttepost. Hyggelig at noe skjer.
Slettet bruker
30.08.2018 kl 15:37 4033

Vel, som jeg skriver ovenfor, det kan ta litt tid før det løsner mer. Foreløpig er det fortsatt sideveis i 35-36-sjiktet på spakt volum. Typisk ventebilde.
Men neste uke kan det rent teknisk være åpning for litt mer bevegelse, på litt mer volum. Vi får se, 35-støtten ser i alle fall spikret ut, og neste tyngre motstand er på ca. 40 :-)
auxe
30.08.2018 kl 15:53 4013

Ja det blir ett halvår nu der jeg forventer att vi får litt "hard core" resultater .
Slettet bruker
31.08.2018 kl 12:33 3868

Tja, skal man leke litt intradagsanalyse, så er det fredag i dag og ukeslutt for børsen. Med utsikt til neste ukes presentasjon i New York kan det være at noen tenker at det kan være lurt å smyge inn noen BGBIO-aksjer før helgen. I så fall kan vi kanskje ende oppe på 36-tallet i dag.
Dog, en kvikk sjekk på de siste 3 mnd handlemønster tilsier ikke at fredag er noen spesiell dag for kursstigning i BGBIO.
Men som sagt, med neste ukes hendelser i periskopet kan det kanskje røre litt på seg utover dagen.
Det er jo også litt mer førlunsj-volum enn det har vært før i uken.
Redigert 31.08.2018 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 16:30 3799

Ja, da ble det opp til midt på 36-tallet (36,50), som det ble signalisert teknisk tidligere på dagen. Hyggelig slutt på uken det!
Redigert 31.08.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
focuss
31.08.2018 kl 16:59 3777

Synes jo denne meldingen fra juni er spennende men Bergen Bio fikk ikke betalt for den i markedet. Mer info på konferanse i coming months.


26/06-2018 08:15:00: (BGBIO) Selective AXL inhibitor bemcentinib meets pre-specified efficacy endpoint in stage 1 of NSCLC phase II combination trial with KEYTRUDA®
· Clinical response merits initiation of stage 2 of the Phase II combination trial · 24 patients treated to date, 48 patients to be treated in total · Responses will be correlated with AXL and PD-L1 biomarkers

Bergen, Norway, June 26, 2018 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO) announces today that on a top-line, preliminary basis, the first efficacy endpoint has been met in its Phase II clinical trial (BGBC008) evaluating bemcentinib, a first-in-class oral selective AXL inhibitor, in combination with the Merck & Co., Inc., Kenilworth, N.J., USA[1] (http://applewebdata//E8485AAB-168D-4F0B-91C7-67381DF3249E#_ftn1) anti-PD-1 therapy KEYTRUDA® (pembrolizumab) as a potential new treatment regimen for advanced non-small cell lung cancer (NSCLC). The primary efficacy endpoint requires at least four patients (out of the first 22 treated patients) to achieve clinical responses when treated with the novel drug combination, defined as either complete or partial response, as measured by Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST).

Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented: "Immunotherapy has become a major component of the treatment of many cancers - patients who respond to immune checkpoint inhibitors like KEYTRUDA enjoy long-term disease control with excellent quality of life. Unfortunately, only a minority of lung cancer patients receiving KEYTRUDA monotherapy in second-line respond to treatment. The BGBC008 combination trial of bemcentinib with KEYTRUDA evaluates whether the addition of our selective AXL inhibitor will improve the outcome of immunotherapy.

"Clearing the first efficacy threshold in this ongoing Phase II trial is very encouraging and we intend to begin enrolment for Stage 2 of this study in which 24 further patients will be enrolled under the same protocol. Thus far, we are delighted to see activity in a number of patients receiving this novel treatment regimen. A particularly encouraging finding is that we see responses in patients who are negative for the PD-L1 biomarker, for whom KEYTRUDA monotherapy is not indicated. The second stage of the trial is intended to confirm activity and biomarker correlation in a larger group of patients - comprehensive analysis of the Phase II data will continue and will be presented at a future scientific conference.

"Successfully completing this important milestone further supports our belief in the potential of bemcentinib to become a cornerstone of cancer therapy. We look forward to sharing more details from our Phase II clinical programme during major clinical conferences in the coming months."

About the BGBC008 trial combining bemcentinib with KEYTRUDA (pembrolizumab) conducted in collaboration with Merck & Co., Inc.
OleKyryliuk
31.08.2018 kl 17:30 3752

To nye studier er hvertfall i oppstartsfasen. Kun sistnevnte som ble nevnt på siste kvartalsrapportering.

Chemotherapy With Nab-paclitaxel/Germcitabine/Cisplatin +/- BGB324 With Pancreatic Cancer
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03649321?term=BerGenBio&rank=7

A Multi-drug Phase II Trial in Malignant Mesothelioma
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03654833?term=BerGenBio&rank=8

Analytikerne har enda ikke medregnet verdi fra disse..
Redigert 31.08.2018 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2018 kl 21:54 3541

Må si jeg er litt spent på hvordan BGBIO vil åpne neste uke, i forkant av New York.
Som sagt. dette er en investorkonferanse mer enn en presentasjonsarena for nye medisinske data.
Det viktigste som kan komme opp på slike arenaer er derfor ofte hearsay på ryktebørsen om at den og den viktige farmainvestoren har snakket med det og det selskapet… :-)
Men de viktigste medisinske nyhetene kommer etter planen senere i høst.
Redigert 02.09.2018 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2018 kl 11:25 3320

Da kom det en interessant melding, som viser at selskapet holder framdriftsplanen med god margin::

BBGIO SKAL PRESENTERE FORELØPIGE BGB324 FASE 2 PÅ WCLC

Oslo (TDN Direkt): Bergenbio vil presentere foreløpige data fra fase 2-studien BGB234 på den 19. World Conference on Lung Cancer (WCLC) i Toronto 23 - 26 september 2018. Det skriver selskapet i en børsmelding onsdag.
Et sammendrag av presentasjonen vil publiseres på konferansens nettside https://wclc2018.iaslc.org.

Slettet bruker
05.09.2018 kl 11:49 3294

Abstractet slippes ikke før senere i dag på konferansens hjemmesider (linken jeg ga ovenfor), her er mer på BGBIOs hjemmesider:
https://www.bergenbio.com/bergenbio-present-interim-phase-2-clinical-data-selective-axl-inhibitor-bemcentinib-non-small-cell-lung-cancer-wclc/
dreamliner
05.09.2018 kl 14:44 3205

Så interimresultatene vil bli offentliggjort allerede i dag? Det kommer vel en egen børsmelding fra BGBIO kanskje også da?
Redigert 05.09.2018 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2018 kl 15:22 3171

Er litt rundt om nå, så jeg har ikke fått dobbeltsjekket hva som skal presenteres før konferansen. Ikke sikkert de slipper alle resultater før presentasjonen, men vi får bare vente og se.
MOOSBY
05.09.2018 kl 15:34 3160

Dagens presentasjon i New York skjer vel etter at Oslo børs er stengt.
Flottesen
05.09.2018 kl 16:06 3128

Jeg vet ikke når dagens presentasjon skal være, men abstractene til World Lung 2018 offentliggjøres klokken 23 i kveld. Så spørs det hvor mye tallmateriale som står i abstractene, de fulle presentasjonene må vi vente i 3 uker til på, til konferansen starter.
Slettet bruker
05.09.2018 kl 16:34 3101

Flottesen,
ja, det samme tenker jeg. I selve abstractet (kl 23 i kveld) vil det normalt ikke stå mye tall. Det skal vi håpe på der er at det sies noe om at "foreløpige data tyder på at vår "first-in-class selective AXL inhibitor bemcentinib" leverer de ønskelige resultater" el.l.
Om det kommer noe mer tallmateriale på BGBIOs hjemmesider før konferansen tviler jeg også på, igjen iht. vanlig praksis.
Slettet bruker
05.09.2018 kl 16:35 3099

Flottesen,
ja, det samme tenker jeg. I selve abstractet (kl 23 i kveld) vil det normalt ikke stå mye tall. Det skal vi håpe på der er at det sies noe om at "foreløpige data tyder på at vår "first-in-class selective AXL inhibitor bemcentinib" leverer de ønskelige resultater" el.l.
Om det kommer noe mer tallmateriale på BGBIOs hjemmesider før konferansen tviler jeg også på, igjen iht. vanlig praksis.

PS til MOSBY:
Kveldens presentasjon i New York (investorkonferansen) presenterer neppe nytt tallmateriale, bare oppsummering av status.
De gjemmer nok på konfekten til 19th World Conference on Lung Cancer (WCLC) i Toronto (23 – 26 September 2018).
Redigert 05.09.2018 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
05.09.2018 kl 18:58 3020

Fra investorkonferansen i New York er det lagt ut både slides og selve foredraget til Richard Godfrey.

Slides : https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2018/09/BerGenBio_2018_Wainwright_reduced-file-size.pdf
Foredrag: http://wsw.com/webcast/rrshq28/bgbio/

Noen som er i stand til å fange opp noe interessant?
tixis
27.09.2018 kl 23:16 2503

NANO: Storeslem ikke før neste år?" Korsar NANO 30.12.2016 kl 15:57 4765

Hehe, jeg fikk alltid nabogutten til å grine når jeg på første nyttårsdag fortalte ham at han "dessverre ikke hadde fått julegaver i år".
Nå på lille nyttårsaften må vi snu på dette: Vi får (trolig) ikke storeslem før neste år. Vart du skræmt no? Hehe.

Skal vi dermed tippe hvordan aksjen vil gå neste år? Jeg drar en nyttårsfrekkas:

a) Påske: 145 (nye meldinger)
b) 1.juli: 139 (Pareto skaper ferieuro)
c) 1. okt.: 188 (etter shortskvis)
d) 31.12.17: 298 (melding om forventet konkret kommersialisering)