Men du Binders

Slettet bruker
GLDBUG 13.05.2020 kl 23:08 538

Har du bestemt deg for hva du skal gjøre med all gevinsten når gull prisen racer mot 2k dollars? Hor og dop?
Slettet bruker
14.05.2020 kl 12:50 516

Noe av det vanskeligste jeg vet om er å ikke bli en fulltids gold bug. Det er noe med den misantropiske fuck you holdningen, en nesten romantisk lengten etter fordums tider, kapitalismens røtter der ærlighet var dyd og edelt metall hard valuta. Gold bug litteraturen er bedre, dypere og mer velskrevet, folkene har bedre humor, og meg selv, jeg liker rett og slett meg selv bedre når jeg er en gold bug.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 18:04 479

Bra innlegg, takk. Å je tenker nøkk du er inne på noe der, døm to tinga der er tross alt det naturlige og lureste å bruke penga på ved f.eks en stor gevinst. Noe denne storkællen vet: https://www.youtube.com/watch?v=IvE84AGMWpE&feature=emb_title
Slettet bruker
14.05.2020 kl 19:32 463

Hvis du er en ekte goldbug har du så mye sunn skepsis at du har mistet troen på tillit som konsept. Du tror på det du kan se, og stoler kun på deg selv. Skal det ha en verdi må det være noe som er ekte, holdbart og av et begrenset kvantum. En sølvmynt, en gullbarre. Fiat pengers verdi er bygget på andres tillit til at alle andre har tillit til at alle andre har tillit til at alle andre har tillit til at (etc) alle andre tar imot fiat pengene i bytte mot noe nyttig som mat eller energi. Dessuten er penge mengden styrt av gale sentralbanker som forsøker å regulere finansmarkedene og fjerne enhver sunn korreksjon, sosialisere ethvert tap uten tanke på at de progressivt bare øker og øker og øker på for moralsk hasard, korrumperer det frie kapitalistiske markedet og frarøver det sin enestående evne til å allokere samfunnsressursene effektivt. Fiat penger er ikke annet enn livsløgnen til et fallert kommunistisk system, som ikke har livets rett i lengden og som er dømt til å krasje. Jo lenger det uunngåelige krakket utsettes, jo mer episk kommer det til å bli. Nå nærmer vi vel oss snart big bang proporsjoner. Men goldbugens skepsis stopper ikke der. For selv ikke futures kontrakter tror man på. Comex, hva er vel det annet enn et gjennom manipulert horehus? Skal du eie gull skal du helst eie det fysisk. Låse det inn i en safe i en kjeller i en bunkers. Jada.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 18:38 422

Å nå som gull zoomer mot 1800 dollars tenker je Binders bader i børst og lett kledde babes jadda.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 19:35 408

E9 med dirkedurken gett. "så mye sunn skepsis at du har mistet troen på tillit som konsept": Ja dette er en kvalitetssetning je sjelden har sett makan tell. Vektig med trøkk på "sunn" gett. Je erklærer herved denne tråden som en av hegnar-historiens beste.

DR! DFP! Jadda.

PS! Je tenker nøkk snart Binders kommer innom hegnar og velsigner øss med sitt nærvær se.

PS2! God jul.
Redigert 15.05.2020 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2020 kl 22:26 394

E9 med Banankake. Tråden nomineres herved til Thread Of The Year.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 22:49 383

Je er enig med døm som har kjipe og usunne holdninger
Slettet bruker
16.05.2020 kl 09:31 347

Jeg er redd jeg har dårlig nytt å melde....

Det ser ut som Binders har forsvunnet og blitt erstattet av en anonym menneskelignende skygge, med skråstrek over....
Slettet bruker
16.05.2020 kl 10:56 332

Etablissementet tåler ikke at noen taler sannheten. Binders er faen meg Norges svar på zerohedge. Derfor bar Knut Arild Hareide en binders på jakkeslaget her om dagen og snart vil helt vanlige mennesker gå rundt på Karl Johan med je suis binders t-shirts.
Redigert 16.05.2020 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2020 kl 11:08 326

Ja. Det viser vel tydelig den gjennomslagskraft som ligger i innleggene her på forumet når selv storheter som Knut Arild og Bent nå har bytta ut FN pinsen med en binders.

Binders er død, lenge leve Binders!

https://finansavisen.no/forum/thread/83587/view
Slettet bruker
04.06.2020 kl 23:01 213

Je håper Binders nyter kæll-livet nå.