Hør på Nana fra Ghana, ikke på Erna fra Arna! 👍

Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:06 649

Norske elitepolitikere og velgjørere - listen carefully! - En statsleder med innsikt som langt overgår deres egen misforståtte gavmildhet på skattebetalernes bekostning. Hør hva president Nana Akufo-Addo fra Ghana har å si til dere.

https://youtu.be/yfqzVKV_ORI

NWO-globalisten Macron vet ikke hvor han skal gjøre av seg! 🤣😂😅🤗

Havfruen har lenge argumentert for å kutte bistanden og gi Afrika handelsavtaler - det er verdens rikeste kontinent - og de trenger sine unge menn!
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:09 645

Ikke bare Havfruen:

Sure oppgulp • for en time siden
Dæven døtte, fantastisk.
Nå blir eliten i Norge og vesten usikre; å være uenig vil være rasistisk, da man egentlig sier "vi vet best hva dere afrikanere burde gjøre". Å være enig vil være en erkjennelse av at 50 år med sinnsyk bistandspolitikk har vært tilnærmet bortkastet.
Og best av alt-JEG HADDE RETT HELE TIDEN

Kanskje på tide å begynne å lytte til oss "høyreekstreme rasistiske hatere" og "irreversibelt innvortes onde"?
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:29 624

Man venter i spenning på noen bevingede kommentarer fra bunkerzen.
Slettet bruker
14.05.2020 kl 21:39 612

Skal vi importere folk fra Ghana nå siden de er så mye klokere enn oss?

Forøvrig er jeg helt enig med Havfruen at handelsavtaler er bedre enn bistand for å utvikle afrika men da må jo hun akseptere at vi kjøper ting som er produsert i Afrika. At apple flytter Iphone fabrikken sin fra Kina til Ghana fordi lønningene er lavere der. Er hun, som er imot globalisme villig til å akseptere dette. Er hun også villig til at vi og EU kutter subsidier i vår jordbruksnæring og fjerner import toll på varer fra Afrika?
Redigert 14.05.2020 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
14.05.2020 kl 22:10 592

Tja, du mener vi skal legge ned norsk jordbruk å kjøpe all mat fra Afrika?

For det er det som hadde blitt en realitet dersom man hadde fjernet all toll på mat produsert i Afrika.

Men greit, handelsavtaler med afrikanske land er noe man bør vurdere generelt sett, men ikke på mat....
Slettet bruker
14.05.2020 kl 22:56 574

Tja, mine diamanter og mitt gull kommer fra Afrika. Kobolten i iPhone batteriene mine også. Jeg betaler god pris for alt sammen!

(Idioter!)
Slettet bruker
14.05.2020 kl 22:59 569

Roser kommer fra Afrika også. Og aspargesbønner. Jeg kjøper gjerne jordbruksvarer vi ikke dyrker her fra Afrika.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 00:14 544

Du vil ha handelsavtaler for å kjøpe hull og diamanter? Hva med forbruksprodukter?
siko1
15.05.2020 kl 00:38 531

Hvorfor skaper du deg slik, jabbe.

Innlegget fra Havfruen hadde mening, likeså det fra den ghanesiske presidenten.
Afrika trenger handel med annet enn våpen, handelsavtaler med omtrent alle produkter og/eller som kan være aktuelle for det enkelte land, bør applauderes.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 07:54 503

Vi har vel generelt ikke toll på ting vi ikke produserer her i landet, så for de varene trenger kanskje ikke Afrika handelsavtaler like mye for å kunne konkurrere. Det er for varer vi faktisk produserer at vi holder konkurransen borte med toll, eller i alle fall på et tålelig nivå for det er jo utenlandsk ost og kjøtt i butikken liksom. Kanskje afrikanske land har komparative fortrinn i kjøtt produksjon? Hva vet vel vi. Da kunne vi jo hjulpet dem opp og frem ved å legge ned den norske kua og heller kjøpt afrikansk kjøtt, men da blir bøndene fattigere, kulturlandskapet gror kanskje igjen slik at det bare blir kratt der det før var jorde, småbygder fraflyttes i større grad enn før, gamle stolte gårdshuset, fulle av nasjonens historie, forfaller og råtner opp, og hvem vet kanskje er kjøttet av dårligere kvalitet også, høyere sannsynlighet for smitte og fordervelse. Sånt er vanskeligere å selge inn som en politisk vinn enn å bare gi noen penger til noen bistands prosjekter her og der, pryde en mann med tittelen utviklings minister og sende han verden rundt på private jet for photo ops med fattige mennesker i jordhytter.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 08:37 485

Jeg provoserte med gull og diamanter for å minne om at Afrika har store ressurser som kan brukes til mye annet enn pynt!

Men vi må ta dem seriøst! Vi må tenke litt nytt - Afrikas problem er at vi forer dem med penger så ingenting blir lønnsomt for dem - og vi snapper deres unge rett for nesen på dem ved villig å plukke opp alt som kommer rekende over havet etter asylpenger og gratisliv. Afrika har knapt egne helsearbeidere fordi vi villig gir dem jobb etter endt utdannelse. Vi må la Afrika tenke selv uten vår "hjelp" og uten våre bistandsmidler som ødelegger for dem. Men vi må være villig til å handle med dem og ikke ødelegge Afrikas indre markeder med våre varer, våre penger og vår nødhjelp.

Afrika blir ØDELAGT fordi de er marked for vestlig godhet og vestlige elitepolitikeres behov for å vinne frem som humanitære stormakter.
atnorhe
15.05.2020 kl 10:21 462

Kort fortalt. Denne planen tror du ikke på. Vi må fortsette å pøse ut skattepenger, og ta i mot de som heller vil ha et fikst ferdig velferdsamfunn på larveføtter slik de fleste europeiske er.

Et unntak er det norske,og vi betaler gladelig noen millioner pr lykkejeger for å demonstrer for hele verden at våre verdier trumfer all fornuft..

Sannsynligvis er det en forsvinnende liten andel av de som kommer hit som har noen realistisk forståelse av hva som kreves i et vestlig velferdsamfunn.

Hvis «u-hjelp» etter 60 år ikke har hjulpet, betyr det at vi må fortsette med det i 60 år til i første omgang.
Deres problemer er deres. Ikke våres. At -u-landene ikke klarer å bli uavhengig av bistand er det skrevet mye om. Den mest åpenbare grunnen er at de trenger ikke siden bistanden kommer fast inn på konto.

At den norske bistandsadelen får problemet med sin status som høyt gasjerte utviklingsbaroner når de ikke lenger kan sløse bort skattepenger med sine «utviklingsprosjekter» er en vinn vinn situasjon.

Dagens utvikling må stoppes, og med harde midler om nødvendig.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 10:32 455

Hva jeg tror vil skje og hva jeg mener burde skje er ofte to forskjellige ting. Jeg er som sagt enig i det presidenten sier men de har en fryktelig lang vei å gå. Jeg er iallefall ganske sikker på at vi hadde fått færre flyktninger fra afrika om de hadde klart å produsere velstandsutvikling som monner. Bare se på USA vs Mexico. Mexico har hatt stor fremgang økonomisk siden NAFTA avtalen kom på plass i 1993 og til tross for at landet nærmest er i krig med narkotika bander kommer det knapt flyktninger fra Mexico til USA. De som kommer til USA er fra de fattige landene lenger sør som ikke har hatt noe spesielt gode relasjoner til USA og som ligger nede i gjørma økonomisk sett.
siko1
15.05.2020 kl 13:58 435

Så vidt jeg erindrer ble Nafta-avtalen nylig reforhandlet, der Mexico som en del av avtalen skulle sørge for brems av velferdsmigranter over til USA via deres grense.
Mexico har så vidt jeg har fått med meg, gjort en god jobb etter Trumps krav - og handelen eskalerer.

Handelsavtaler med flere sør-amerikanske land burde kunne se dagens lys både fra USA, men også Europa. Det må også stilles motkrav.

Kriminalitet er en hemsko i visse sør-amerikanske land, nylig hørte vi om avokadoprodusenter ( i Bolivia?) som må betale beskyttelsespenger til narkobander som har hivd seg på produksjonen grunnet de høye prisene - samt regelrette ran av jord fra bøndene.

Kriminaliteten må bekjempes, samt bekjempe islamistiske terrorgrupperinger Afrika sliter med. Samtidig må Europa slutte med import av afrikanske (for ikke å snakke om arabiske) menn. De søker velferdsmigrasjon - da det er slik at bedre velferd enn deres egne land kan tilby, tiltrekker. Slik er den mennesklige natur skrudd sammen. Det er fryktelig enkelt å søke seg til noe som er bedre enn de selv besitter, og som blir til de grader understøttes av EU landenes import.

Velferden må de skape selv, det som foregår nå har ingen mening.
Eller, skal vi tømme Afrika, i noen tilfeller for yngre folk som deres egne fattige land har gitt en form for utdannelse?
Trenger de ikke deres friske hender selv? Til alskens produksjon samt kriminalitetsbekjempelse?

Redigert 15.05.2020 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2020 kl 15:00 421

Det er mange år siden ulovlige migranter fra Mexico strømmet inn i USA. Problemet har vært de mange som flykter fra de fattige landene lenger sør. Eventuelle avtaler USA og Mexico har gjort om dette går på å fysisk stoppe migranter. Det er ingen god løsning. Det beste er at de har det så bra at de ikke ønsker å flykte og da hjelper det lite at Trump vil rævkjøre dem økonomisk på enhver avtale han vil undertegne. Han klarte jo ikke det med NAFTA men Mexico og Canada er mektigere enn El Salvador og Honduras.
atnorhe
15.05.2020 kl 17:10 401

«Det beste er at de har det så bra at de ikke ønsker å flykte» Hvem motsier deg i det..

Jeg kan bare gjenta hva jeg sa: Det er Ikke vårt ansvar. Uten en aksept av dette åpenbare faktum, blir ingen ting gjort .
Regjeringsmakt blir uhyre attraktivt og resulterer i etniske og politiske konflikter uten noen ende. Alle vil ha tilgang til de enorme summene som kommer presis som klokka inn på konto til dem som «vinner valget», og vesten sin utide innblanding og «støtte» til alle som bruker det magiske ordet demokrati er en kreftsvulst, som skaper korrupsjon og strid.

At de ikke klarer å skape grobunn for demokrati, er ikke min feil. Det finnes ca 130millioner barn i verden som mangler skolegang.
Da hjelper det ikke med «introduksjonspakker» og opplæring i «norsk kultur» til millioner norske kr. pr snute for de som har ressurser til å komme seg til et gratiskand.

Innvandring og tilgang på et gratis liv i vesten er en katastrofe. Det som er like ille er at den politiske eliten i Europa ikke vil innse det.

De søt/kvalme historiene om Muhammed og Ali som kom til vesten og ble lege som er høystatus i enkelte kulturer fordi det var drømmen til foreldrene i fra Langtvekkistan, er bare kvalm.Ingen ting i veien med disse,men noen av dem virker til å vise «høykaste» tendenser etter å ha fått kjendisstatus i kosemedia. En pakistansk lege med «stjernenykker«, er også noe nytt som « beriker oss»,men vi trenger det ikke.

Det søkes ikke etter leger som ble det for å gjøre foreldrene glad, men de blir nyttige distraksjoner for romantikerne i en verden som skriker etter fornuft.
atnorhe
15.05.2020 kl 18:24 388

«NWO-globalisering Macron vet ikke hvor han skal gjøre av seg»🥵

Han prøvde å se 180 grader vekk i fra Presidenten, opp i taket ned i gulvet, litt bort på presidenten,ned i gulvet og skrått oppover.

Når han så skulle replisere til presidentens klare fornuft, kom det en setning på Fransk, og han nærmest stormet ned fra scenen helt forvirret og utslått som en bokser som hadde vært nede og tapt i alle runder, og ville vekk i fra ydmykelsen 🤪