117% opp til 100 kroner

BGBIO var over 52 kroner nylig på nyhetene om deltakelse i vaksinestudiet. Siden da har selskapet hentet en halv mrd, kassen er fylt for kommersialisering og interessen for selskapet økt betraktelig.

Er bare et tidsspørsmål før aksjen smeller opp 25% over 50 kroner, og videre stigning, 70, 80, 100 kroner.

Arctic kursmål 85 kroner. Voldberg gikk inn i BGBIO i går.

Edit: BGBIO rett opp fra start. Ser vi BerGenBio over 50 kroner allerede i dag før vi tar helg?

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2020/05/14/7527195/nordea-forvalter-tror-bergenbio-aksjen-kan-doble-seg
Redigert 16.05.2020 kl 10:44 Du må logge inn for å svare

Det var enn gang en vis mann som sa til meg»du kan håpe i ene hånden og drite i den andre, og etterpå kan du fortelle meg hvilke hånd du har mest i!»

Lykke til på mandag!

Tror ikke vi kan vente så mye på den nyhetsfronten. Er Q1 som skal legges frem. Altså; burnrate, og at de har fortsatt er styrket i troen på produktene, og at markedet fortsatt skriker etter løsninger.
Kanskje dere sender inn noen spørsmål om dere har noen?
Nanoq
15.05.2020 kl 20:43 2104

Yngling ØH skrev Studien er doble-blinded
Er "double blinded" sikkerhet for at det ikke kan utledes noen brukbare konklusjoner i forkant av offentliggjørelsen? Dette betyr jo "bare" at verken pasientene eller behandlerne vet hva pasientene får. Kalktabletter eller medisinen.

Men hvis man har et visst antall pasienter som viser forbausende stor framgang - og på kort tid - så er kanskje dette nok til at det ringer en klokke i hodet på noen som er tett på dette. Jeg vet ikke, men har altså mine tvil om at dette kan holdes hemmelig hele veien.
marked
15.05.2020 kl 22:01 1846

Er nok bare å glemme å få tak i så mange flere aksjer på 40-tallet. Mandag åpner kursen på rundt 50 kroner, noe som fort kan bli dagens laveste kurs. Tirsdag kommer kvartalspresentasjon med rapport om stinn pengebeholdning på en halv milliard kroner pluss tidligere cashnivå. Kommer det nyheter fra testene / signaler om fremskritt er kursen over 70 - 80 kroner på tirsdag.

Vet desverre ikke mer enn det som står skrevet. Men jeg tolket det også sånn at studien kunne avblåses tidligere enn de 6 ukene ved svært positive resultat underveis.

Skal ikke si det sikkert.
Redigert 15.05.2020 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
BioBull
15.05.2020 kl 22:28 1719

Det blir negativt driftsresultat som vanlig , guiding fra ulike prosjekter og tester + mange spørsmål fra journalister om hvilke andre sykdommer som Bemcentinib kan behandle eller redusere symptomer på.

Mange trader med ulike strategier. Ofte er det lurt å være trofast mot strategien, selv om det kan være forlokkende å hoppe på noe som ser bra ut. Tradere gjør aksjen mer attraktiv, fordi det gir høyere likviditet i "små" selskap. Det skal vi alle være glad for.
En dag prøver du deg på mer aktiv trading du også. Da erfarer du raskt at det kan være lurt å sitte i cash over helgen, selv når børsene åpner i pluss mandagen. For en trader er det ikke katastrofe å miste en opptur. Det finnes alltid nye oppturer. Katastrofen er å sitte lastet i en nedtur, uten å komme deg ut.
Redigert 15.05.2020 kl 22:55 Du må logge inn for å svare

Jeg har hatt stor suksess med daytrading siste månedene. Men fort gjort å miste en opptur også ja. Det fikk jeg erfare idag. Jeg solgte på topp igår på 39,60. Skulle kjøpe meg inn igjen idag på en dipp på morraen. Var veldig fornøyd igår, men desto surere idag for at jeg aldri kom meg inn. Mistet hele oppgangen idag! Har tro på videre stigning, men aldri godt å vite heller da aksjen svinger mye. Lykke til alle mann, uansett om man trader eller sitter long.

Vanligvis har man ingen grunn til å tro at noen informasjonslekkasjer skjer fra offisielt hold. Ingen på sykhusene engang vet hvem av kandidatene som får medisinen og hvem som får placibo, og de færreste vet hvem som i det hele tatt er med i utprøvingen, dataene samles sammen og analyseres langt vekke fra sykhusene, reglene er strenge og info-flyten er potte tett.

Men jeg mener at denne helt spesielle covid19 situasjonen hvor alle sykhus bare fylles som et samlebånd med pasienter med identisk smitte hvor noen av pasientene får medisinen eller placibo er HELT UNIK. Alle de involverte legene og sykepleierene kjenner jo sykdomsforløpene meget godt, de bokstavlig talt kjemper for å redde liv og tar tap av hvert liv meget tungt og personlig (det har jeg sett i flere tv reportasjer fra "fronten" nylig), så alle suksesshistorier og positive avvik fra denne dødlige elendigheten vil diskuteres i detalj mellom personalet og ikke minst med pasientene det gjelder. De pasientene som er inkludert i studiet har jo godkjent dette selv, og dersom de blir unormalt fort friske, så vil de garantert diskutere dette med pleierene, og dermed er spekuleringen i gang. Og dette sprer seg fort videre gjennom sykepleier-webforum samtaler og diskusjoner.

En kanskje overordnet faktor her er at siden covid19 gjelder absolutt oss alle, inklusiv de som gjennomfører dette offentlig betalte studiet, så er ikke dette lenger hva man kan kalle en normal drug trial. Og derfor gjelder ikke lenger den vanlige "tradisjonen" om penger, konkurransefortrinn, og hemmelighold av data frem til neste karriærebringende medisinkongress, osv. Istedet er det liv og død for oss alle som gjelder, og alle vanlige regler har nok de involverte mentalt sett kastet ut av vinduet. Dette håper jeg i hvertfall fordi denne covid19 situasjonen kan ikke fortsette en dag lenger enn nødvendig.