17.mai blir dommen over galskapen i Norge

Slettet bruker
2020 15.05.2020 kl 09:38 545

Jeg har på følelsen av at media finner på noe "lurt", for eksempel erna danser tik tok utenfor stortinget, eller at abid raja

har en eller annen sinnsyk tale; og dette blir vist på samtlige kanaler hele dagen og folket vifter med flagget foran TV´en.

De som ytrer den minste avsky mot dette er rasister, ekstremister, konspirasjonsteoretikere....


Slettet bruker
15.05.2020 kl 09:43 538

Pell deg vekk din rasist. Hvor mye må du vel hate nordmenn for å føle avsky for at vi feirer vår grunnlov.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 09:45 533

Hvilken feiring da? Dette er ikke 17.mai -feiring i tradisjonell forstand, det er ikke lov å gå i tog for eksempel, barnetoget er jo en institusjon som nå er tatt bort...

Nå skal nordmenn fengsles i sin egen hage..

Barnetog er en institusjon knyttet opp mot den årlige feiringen av den norske grunnlovsdagen, 17. mai. Skolestyrer Peter Qvam (1822–1907) fikk idéen til barnetog i 1869. Qvam var en nær venn av Bjørnstjerne Bjørnson, og sammen argumenterte og agiterte de for barnetog i avisspalter og andre fora.


https://no.wikipedia.org/wiki/Barnetog
Slettet bruker
15.05.2020 kl 09:49 524

Som ekte gode nordmenn skal vi nok klare å feire vår grunnlov allikevel. Uten å ofre slike rasister som deg en tanke. Hvis du hater oss nordmenn så fælt kan du jo reise.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 09:49 522

Jeg stiller gjerne opp til å gå i tog jeg.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 10:15 494

Selv er jeg kjempeglad for at 2020 blir året da Norge slutter å tvangs-paradere våre små barn foran Kong Halal og KronPinsen!

Norge og nordmenn har igjen kjempet frem FRIHET fra kongelig forvirring og Globalistisk opphevelse av vår nasjon. Aldri mer slikt tøv!

Jeg skal feire Norges Nasjonaldag i min nærmeste Familie med grillkos, kaker og is. Jeg gleder meg!
Slettet bruker
15.05.2020 kl 10:25 481

Tipper det er langt mellom barna i 17 mai toget som synes det er tvang å gå der og bli vinket til av kongefamilien. At du synes det betyr ikke at folk flest synes det og iallefall ikke barna. Mange er lei seg for at tradisjonell 17 mai feiring er avlyst i år og jeg tipper at til neste år vil man feire som vanlig igjen. Nå har jo du startet en annen topic i dag om at vi heller skal la oss kue av russerne så jeg er ikke så overrasket over at du har dette synet på 17 mai feiringen.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 10:49 471

Etter at kongehuset har latt seg politisere under halal er det å paradere foran kongen blitt en politisk handling - ikke nasjonsfeiring.

Hva barna synes er uviktig - de er barn til de er myndige - og det er en grunn til at barn ikke har politisk stemmerett.

Å føre et fornuftig diplomati overfor våre naboer - sågar en nabo som befridde oss fra Tyskland og Nazismen - har ingenting med å la seg kue å gjøre. Det er svært symbolsk at Norge i år, som under krigen, ikke har noe barnetog - den gangen rømte det feige kongehuset landet (danskene er fx svært stolte over at deres kongehus delte skjebne med sitt folk under krigen og forble i landet) - nå har kongehuset latt seg tilsidesette av en pandemi som uten Globalismen aldri hadde blitt til noe.

Det kreves voksen innsikt og modenhet å ikke bryte en balansegang og relasjon til en mektig nabo. Erna og Ine flyter på FN/EU Globalismen og føler seg store nok til å pirre en sovende bjørn. Uhyre farlig og uhyre dumme kjerringer. Vi burde hatt en konge som kunne sette foten ned overfor slik uforstand, om nødvendig bruke veto mot slikt hybris-regime. Dessverre er kongen blitt bare kakepynt på 17. mai og nå mister han den rollen også - det er faktisk svært symboltungt!

Redigert 15.05.2020 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2020 kl 11:21 458

"sågar en nabo som befridde oss fra Tyskland og Nazismen "

Spiller det noen rolle i dag? Skal ikke diplomatiet ta hensyn til dagens forhold? Forøvrig mener de fleste, inkludert meg, at Sovjets bidrag til frigjøring fra nazismen har en bismak da de innlemmet øst europa i sitt kommunistiske diktatur imperie. At Russland har gått inn med væpnede styrker i flere av sine naboland under Putin hjelper heller ikke på inntrykket. Jeg synes feks at det er bra at vi ikke gir etter for russernes stadige sterkere press for å få spesialbehandling på Svalbard.
Redigert 15.05.2020 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2020 kl 16:17 428

"Etter at kongehuset har latt seg politisere under halal er det å paradere foran kongen blitt en politisk handling - ikke nasjonsfeiring."

------------

100% enig Havfruen det har blitt en politisk markering og Grunnloven blir jo også til stadighet tråkket på. Dessuten broren hadde mer ansvar overfor sitt folk enn hva vår hadde og vår nåværende tar desverre mer etter sin bestefar, enn sin far.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 16:20 424

Ikke så overraskende at konspirasjonsteorinek nummer 2 er 100 prosent enig med konspirasjonsteorinek nummer 1.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 16:25 419

"Spiller det noen rolle i dag?"

--------------

Ja, absolutt og spesielt for Finnmark.
Slettet bruker
15.05.2020 kl 16:27 417

"konspirasjonsteorinek"

-------------

Heller ikke overraskende at du ikke evner å komme med argumenter på sak.