FRO - Dividende kapasitet 15-18% ?

Forventninger us er 0,9
Jeg tipper et resultat 1,1-1,3 dollar sett i lys av at samtlige tank selskaper leverer over forventning,her viser historien at Frontline alltid ligger i øvre sjikt
Får jeg rett er utbyttekapasiteten 15-18 % /Q1 på dagens aksjekurs, Q2 blir neppe dårligere.

I Frontline skal alt ut via dividender, dette har Robert informert om, I Fontline skal kassa tappes, dette er ikke et selskap der det skal holdes tilbake , JF er kjent for det, alt som tjenes skal i foret på aksjonærene.

Det nærmer seg faretruende et kjøp her nå, aksjen er ned 50kr på få uker, selv venter jeg ikke lenger og går inn på 73
Jeg vil tro det kun er snakk om timer før short covering i forkant 20.05 starter, det er nå 10 mill shortede aksjer US/Norge

Aksjen ligger ikke langt over nedre trendlinje, det kan kanskje fortsatt være noen kronestykker nedside men jeg tar ikke sjansen, det kommer et opptikk før fremleggelsen.

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129
Redigert 15.05.2020 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
bellx
18.05.2020 kl 22:33 2539

Den støtter jeg,har ikke vært så mye feilprising siden dot com boblen sprakk,ser ut som mange norske selskaper skal bli verdensledende på sitt felt.

Mcleod nevnte rekordhøy skroting 20
og spesielt 21. Det tilsier mangel på VLCC,
men hva vet jeg:

Navig8 crude scrapping estimates:

- 99 VLCCs, with 11 “highly likely” and 88 “possible” for 2020
- 252 VLCC equivalents, including 170 possible in 2021.

Based on age, survey date and whether they had scrubbers.

BIG net fleet reduction.
Campfire
19.05.2020 kl 00:41 2236

Der er stygt å si, men på sikt har nok markedet godt av rater ned mot break even. Firmaer som Hunter, Frontline og OET vil berge, men 15-25 år gamle båter med 2x drivstofforbruk, uten scrubber eller eco design, vil bli ulønnsomme og etter hvert spiker.
Ordrebøkene er lave og den globale snittalderen blir eldre og eldre.
ziik
19.05.2020 kl 00:47 2220

Litt utenfor topic men NAT meldte et Q1 som slo hele 2019. Men, de nådde ikke helt opp til Hannisdahl forventninger så nå halverer han kursmålet til 2.6 usd og jobber med å nedgradere Q2. Merker jeg blir uggen i magen av hele fyren.
oppturen
19.05.2020 kl 00:52 2208

OET, har truffet perfekt på levering av skip. Inntjeningen har fått seg en real pang start, og med 8 VLCC hvorav 4 er på 4 års kontrakt 1 er på 3 års kontrakt og 1 er på 8 mnd TC så er fremtiden veldig lys.
Godt mulig 2021 blir året med peak i skroting av gamle båter og lave TC, men hva gjør vel det når en har langtidskontrakter med god inntjening ?
2022 og 2023 vil bli fantastiske år.
Covid 19 bremser nok ny bestillinger og k tillegg til kave ordrebøker blir det press i markedet

Morsom dynamikk mellom norge og usa. Usa kjører ned kursen - mens neste dag er det ingen som vil selge i Norge på samme lave kurs. Skjer det samme i dag - eller bryter vi mønsteret? Jeg regner med shorterne vil ut (ser de har redusert) i frykt for hva utbyttet kan bli. Da tenker jeg også guidingen for Q2
BESV
19.05.2020 kl 09:22 1744

Upp pre market, sen ner under handel men upp lite i slutet, sen 7.9 i after market.

Ja lite högre pris får shortarna nog ge innan de får köpt tillbaka.

Noen ganger er aksjemarkedet som å ta sukkertøy fra små barna.

Tipper vi skal se volum i frontline i morgen når Fro banker de svake forventningene som analytikerene har.
Schenk
19.05.2020 kl 15:01 1169

Tror du har rett, Longsit. Tipper utbytte 1,00 Usd
Volga
19.05.2020 kl 15:44 983

Spesielt å se hvordan det dag ut og dag inn kommer slagspress rett etter åpning USA - volumet som faller av litt. I går falt vi kr. 4,- på rappen første 15 min. I dag bare kr. 1,50, men allikevel. Så går det litt opp igjen...

Her er det bare å krype til skammekroken å innrømme at analytikerene var langt bedre en Long, dette var under forventning.
Traden funket i alle fall så putter 9,5/aksjen i foret, avventer Fro aksjen 82,5