PCIB - Helside i Finansavisen i morgen

Scoopfinder
PCIB 30.08.2018 kl 21:03 42904

Per er overrasket over kursfallet.
Nå har de tatt vekk finansieringsrisikoen.
Kursen burde ha økt
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
31.08.2018 kl 10:49 9936

Herr Duck, du har åpenbart like lite erfaring som Korsar. Det er bare nybegynnere som tror de kan spå kursen fra dag til dag.
Jeg har erfaring nok til å si at jeg ikke har peiling på kursen en bestemt dag.
Ingen vet hvor haren hopper, men til slutt kommer den til matfatet.
Jeg er rimelig sikker på at PCIB får markedsadgang.
Da blir kursen himmelhøyt over dagens.
Det er det som teller.
Jeg trodde Korsar var så flau over sin avsløring av manglende erfaring at han ville forsvinne og bytte nick.
At han ikke har gjort det tyder på at han har null forståelse
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 10:56 9898

Takk for tips bonusfrelst :)

Scoopfinder: Du spår jo og synser om masse kortsiktig så det du sier der blir for dumt. Men jeg noterer at du ikke vil tippe (selv om det er mot en amatør som du gjentatte ganger hevder jeg er). Skifter du nick etter dette så foreslår jeg kyllingen :)

Scoopfinder

I dag kl 09:36
358


Jeg spår kjøpepress HrDuck.
Om 1 måned har vi svaret :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
flaksegrisen
31.08.2018 kl 10:57 9882

Tegningsretter til en krone?? Får tippe ni , da det gjenspeiler hva de vil koste sånn ca med dagens kurs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
lengeleve
31.08.2018 kl 11:02 9862

Husker du gikk tungt inn i Norske Skog Korsar, hvordan gikk det igjen? Litt ydmykhet kan være greit eller? Jeg skal ikke tippe noen kurs under emisjonen. Det er heller ikke veldig relevant for min del siden jeg har planer om å sitte til vi får svar på interrim avlesningen. Så sant kursen ikke passerer 30 da, men det tviler jeg sterkt på blir tilfellet.

Ellers er det alltid moro med mange nye bedrevitere på forumet når kursen har fått seg en knekk.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
31.08.2018 kl 11:02 9857

HrDuck
Å spå kjøpepress er noe annet enn å tippe et kronebeløp en bestemt dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
liang
31.08.2018 kl 11:06 9836

http://www.nyip.nl/investment-approach/

http://www.nyip.nl/portfolio/

Hjemmesiden til Nyenburgh.Dette selskapet har altså brukt mye tid og ressurser på PCIB uten garentier for å få noe særlig med tegningsretter som etter sigende er heller uvanlig.
Har de stillet som garentist og i tilfellet for hvor mye?
Uavhengig av utfallet på emisjonen så tar jeg dette som et kvalitetsstempel for PCIB.

Strir med å huske detaljene fra forrige emisjon men husker at det hjalp veldig på kontoen.
Oppfordrer alle til å ha et åpent sinn og se hva som skjer under denne emisjonen.
Forrige seanse skilte seg klart ut sammenlignet med andre emisjonsløsninger og sier ikke at det samme er garentert likt ved kommende men for den nygjerrige så er der anledning til å se og lære når emisjonen går gjennom de forskjellige fasene.
Og det som ligger i bunn for dette kommende showet er type emisjon som skal være serdeles investor-vennelig.
Det som bl.a. er forskjellig denne gangen er Nyenburgh som kan innta en rolle som vel kan sammenlignes med en "støvsuger" som ligger bak aksjonærene og garantistene og suger "vakum" slik at det blir fritt for tilbudet av billige aksjer , kanskje ??

Så hva skjedde siste gang??
De negative selutnevnte ekspertene var like intense og påståelige den gangen som nå , ja faktisk verre.
Mener å huske at den virkelig store innhøstningen kom i etterkant av emisjonen og det tror jeg skjer denne gangen også men det kommer jo litt ann på nyenburghs rolle.

Uansett , Der kommer store nyheter under eller rett etter emisjonen som ganget opp med det nye antallet aksjer fra emisjonen kan ha store positive synergier på kontoen :))


Vi får alle være mindre skråsikre og mere ydmyke overfor hva fremtiden bringer.
lykke til
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 11:23 9837

Noen kommentarer her kan tolkes til at jeg regnes blant det man kaller "baissere". Men her må man skille mellom dem som har vett til å hoppe av når fall setter inn og LIKEVL kan ha en mer langsiktig tro på en aksje (sånne som meg), og dem som trolig har hausset og styrt på, og så tapt på temporært fall i aksjen, selvsagt solgt i panikk på elendig stoploss, er nå bitre, og preiker dritt om aksjen som et plaster på såret. Selvsagt uten å ha mer penger å tape etter hvert :-)

Så vennligst plasser meg i rett kategori her; jeg har tjent store penger i PCIB ved tre forskjellige høve, og tror det skal bli fete dager senere, men har inn til videre hoppet av (jfr. min advarsel for nøyaktig en måned siden, som var rett før fallet slo inn, der jeg leste de kortsiktige tekniske signalene helt perfekt og hoppet av, for å si det som det er).
Jeg ser at alle som lar være å hoppe av i tide hater meg som pesten, men det er i en rekke aksjer faktisk ikke noen altfor stor kunst for meg å se når sterke fall er i emning. Bare synd at jeg prinsipielt er i mot shorting, da jeg anser det som uetisk atferd i et marked som ideelt sett skal prøve å kjøre OPP aksjer til samfunnets beste.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 11:26 9814

Liang:

"Uansett , Der kommer store nyheter under eller rett etter emisjonen som ganget opp med det nye antallet aksjer fra emisjonen kan ha store positive synergier på kontoen :))

Vi får alle være mindre skråsikre og mere ydmyke overfor hva fremtiden bringer.
lykke til"

Haha er det mulig?? :))))
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Flaxx
31.08.2018 kl 11:28 9802

@HrDuck
Selvfølgelig har jeg grunnlag for å si at NYE er interessert.
At dette kan påvirke kursen for tegningsretter er også logisk.

Du skriver også:
"I realiteten skal det selges aksjer for et svært betydelig beløp de neste ukene, men dere nekter å ta dette faktum inn over dere."
- Dette er IKKE et faktum.
- Det er din baisse-agenda.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
31.08.2018 kl 11:35 9776

"men det er i en rekke aksjer faktisk ikke noen altfor stor kunst for meg å se når sterke fall er i emning"

LOL :-)
Vi er jammen heldige som har Snåsamannen her :-)
Han er som kjent synsk og verdens rikeste mann :-)))))
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 11:49 8493

Stakkars Scoopfinder,
alle ERFARNE og børsskolerte vet at det er mye lettere å forutse nedganger enn oppganger. Og dessverre, hvis man ikke shorter, blir man ikke rik av nedganger. Men raske avhopp reduserer tapsnivået ved slike høve. Bare amatører sitter på mer enn 10% nedover uten å gjøre noe, for da skal man pr def. ut.

Sentral regel: Det er viktigere å unngå å tape stort enn å klare å vinne. Husk at et 50% fall i en aksje krever 100% oppgang for å komme tilbake til fallstarten!

Og hvorfor er det lettere å se fall enn oppgang?
Jo, dette er ren markedspsykologi, fordi et nervøst/risikofundert marked (som er markedspsykologisk basis i det hele) trenger lite av negative signaler før det hoppes av, mens man ønsker mye mer positive signaler for å være med og bruke mye penger på å kjøpe en aksje opp. Dette er barnelærdom i børsfaget.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
gepard1
31.08.2018 kl 11:50 8479

Hr. Duck har solgt seg ut paa 37 kroner, og vil selvfoelgelig inn igjen saa rimelig som mulig. Derfor baisses det som aldri foer. ;-))
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 12:16 8433

re flaxx

jeg har ingen baisseagenda. Jeg gjentar et av mine tidligere innlegg. Du kan gjerne mislike budskapet, men det blir ikke feil for det og vær så grei å ikke klage på budbringeren.

"Nå skal jeg å kommentere dette så seriøst som mulig, vel vitende om at en del her sikkert blir sure på meg uansett.

Kursen faller fordi:
- Mange hadde forventninger om en partneravtale (bare se tilbake på pcib-trådene)
- aksjen ble hausset på andre tråder (for eksempel STRONG) med påstander om at det kunne komme gode nyheter eller lignende.
- Det ligger i sakens natur at mange er ute etter rask gevinst, men det er nå vanskelig å se kortsiktige drivere i PCIB.
- Fortrinnsrettemisjon medfører også salgspress. Mange har ikke ønske eller mulighet til å kjøpe mer, de må selge enten aksjer eller TR.
- Salg av Tegninsretter medfører salgspress også, aksjen er ikke upåvirket av dette i korte bildet som en del synes å hevde.

Og i forhold til forrige emisjon.. Jeg ville vært forsiktig med å påstå at det samme vil skje nå. Den gang var selskapet verdt bare noen millioner. Hadde man noen kroner og var ivrig i hausse aksjen på diverse plattformer så kunne den stige på relativt små volum midler inn i aksjen. Når vi nå snakker 1mrd + så er det mye vanskeligere. Jeg er ikke så sikker på at mange av dere har 100 mill klar for kjøp i PCIB, men blir ikke overrasket om det er sånn at 25% av aksjonærene ikke ønsker å benytte sine tegningsretter. Skal flere selge enn kjøpe så faller kursen i det korte bildet.

Håper dette var til hjelp. Lykke til uansett hva dere gjør. "
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 12:17 8429

Nei Gepard, og det tyder på desperasjon når man forsøker hersketeknikker som du gjør nå. Men du kan jo komme med tipset ditt. Da ser vi om noen få uker hvem som er amatøren her.

Det er ikke mine eller andre sine kommentarer som vil få aksjen til å falle, men tyngdekraften av et stort antall aksjer som eksisterende aksjonærer må kvitte seg med for å i det hele tatt få noe verdi ut av en emisjon de ikke kan eller ønsker å delta i.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 12:27 8412

HrDuck har mye å fare med. Jeg vil oppfordre hans motstandere å lese nøyere hva han skriver, Han har faktisk den nødvendige børskunnskap til å uttale sg som han gjør. Kred herfra :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
lengeleve
31.08.2018 kl 12:32 8385

Det er jo bra Korsar at du vet når nyheter kommer. Det vet ikke jeg, så derfor holder jeg meg til long posisjonen min. Vi kan ikke alle treffe topp og bunn hver gang slik du gjør:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 12:46 8353

lengeleve,
du misforstår trolig hva jeg sier om å hoppe av i tide. Det er ikke snakk om være "synsk" eller noe sånt, bare en handlingsregel.
La oss derfor ta et eksempel fra NANOs fall fra 129. Jeg brukte da min standardregel om at når det nærmer seg 10% ned fra en raskt oppnådd (viktigere dess raskere det har skjedd!) topp, så selger jeg. Dermed tok jeg gevinst den dagen det toppet ut og aksjen allerede hadde falt til 119-120. Volumet var enormt så det gikk greit å komme ut.
Jeg begynte deretter å advare her på forumet da akjsen raskt falt videre ned til 115, 110, osv. Men da skal jeg si jeg fikk pepper: Kravene til admin om å stenge meg ute haglet inn. Og de samme masteklamrerne satt der og tapte og tapte og tapte mens de erklærte meg for psykisk behandlingstrengende - jeg som bare fulgte standardregelen om å hoppe av en jojoaksje med tung retning ned.
Til slutt var aksjen på 30- tallet og jeg bøttet inn med nye NANO-aksjer. Da ble jeg "backtrader". Siden har jeg handlet med stor entusiasme i NANO, med stor glede og stor fortjenenste en rekke ganger, men alltid med denne regelen i bakholdet: Hopp av hvis det peker for mye nedover.
Det er å UNNGÅ TAPENE som er cluet i børshandel. Jeg har hatt flere trader i NANO som har gitt lite netto, men alltid unngått de store tapene fordi jeg ALDRI GIFTER MEG MED EN AKSJE. Og i alle fall ikke en aksje som kanskje leverer om min. 2 år.

Når det gjelder PCIB her, så er det samme leksa: jeg tok gevinst da det pekte nedover og jeg fryktet snarlig større fall, som jeg helt korrekt forutså i min omtale 30. juli tidligere i år. Skal jeg liksom be om unnskyldning for å følge proffe forsiktighetsregler? Jeg har store poster i spill, og leker ikke aksjer med drømmerier og masteklamring og gud vet hva folk driver med rundt om :-)

Og nå er jeg altså forsiktig med å re-entre PCIB fordi det er altfor usikkert om det går opp eller ned en stund, som jeg også skrev den 30. juli. Om noen skulle få behov å for å komme med backtraderkortet sitt igjen.

God helg i PCIB-leiren!

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
lengeleve
31.08.2018 kl 13:01 8323

Helt i orden det Korsar, du har sikkert gjort det bra, men sikkert bommet en del også. Det her handler ikke om å være forelsket i en aksje. Jeg hopper ikke ut av en aksje fordi markedet tolker en melding som negativ når jeg ikke gjør det selv. Meldingen som kom sist fredag gikk jeg igjennom. Konkluderte med at det her fortsatt ser bra ut med unntak av noe lengre tidsbruk enn forventet. Som jeg har skrevet før, det kan jeg leve fint med. På lang sikt ser jeg ingen som helst grunn til at caset er svekket.

Ja, kursen fikk seg en smell. Det skjedde nå og kommer til å skje igjen. Poenget mitt er at du må respektere at noen ikke er villig til å hoppe ut og inn for å gamble på å spare seg 15-20%. Hva om det plutselig kommer melding som sender kuren langt opp?

Jeg velger å sitte fordi data fra selskapet fortsatt er bunnsolid og finansiering er nå på plass. Om kursen nå er 35, 45 eller 55 betyr mindre siden jeg ikke satser noe på å trade i aksjen.

Når det gjelder NANO eksempelet så er PCIB i en bedre posisjon her siden MC er langt lavere. PCIB kommer ikke til å falle 75% med mindre fase 2 studiet skulle misslykkes.

Hovedpoenget står. Jeg er ikke interessert i å trade aksjen og jeg kommer høyst sannsynlig til å beholde den til interrim resultatene er klare.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 13:13 8290

lengeleve,
helt greit at du satser på at PCIB vil levere stort til slutt. Det trenger heller ikke å ta så lang tid som NANO ser ut til.
Min situasjon er imidlertid at jeg gjør to ting på en gang: Jeg sitter også med en del store aksjeposter som skal få gjøre seg fete over flere år, herunder i noen fonds.
Det er imidlertid de dynamiske/mye mer usikre aksjene jeg snakker om her (der utviklingsaksjer i farma er kroneksempelet), der sørger jeg for å ta profitten nåpr den foreligger. DEt sitter nemlig en del rundt om og lurer på hva som traff dem. Ta for eksempel dem som hørte på haussetøvet i NANO og satset skjorta på over 100 i aksjekurs. Nå hater de meg som advarte i stedet for å rette kritikken dit den skal; nemlig mot den/de som har vrøvlet om 3340 i aksjekurs og verre enn det også siden 2016. De klarer jo ikke engang å multiplisere realistisk market cap mot antall aksjer. Hadde de i tillegg kunnet den store gangetabellen hadde de kanskje sett hvor langt ute på jordet i selskapsverdi de faktisk er: De fleste hausseregnestykkene her forutsetter at selskapet overtar verdensmarkedet alene pluss at det vokser mens de regner :-)

Stakkars tog som ennå står og slurer på stasjonen, der må det snart skiftes kløtsj :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
lengeleve
31.08.2018 kl 13:22 8262

Jeg er enig i at mange kursmål blir vel mye drømmer her inne. Om PCIB får markedstilgang ser jeg for meg noen hundre kroner aksjen og ikke flere 1000. Greit å forholde seg til et mål om gangen. Men med markeds tillatelse mener jeg MC bør ligge over 10 milliarder. Tiden vil vise, men mener ikke at det er et urealistisk kursmål. Vet ikke hva du tenker om den saken?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Rola
31.08.2018 kl 14:05 8207

Ggk chem kan alene bli blockbuster og da forsvare kurs 400-600kr aksjen. Sikkert høyere om pasientgrunnlaget kan økes. Med gjentakende behandling life cycle mgt vil igjen verdien stige markant.

Så er Nac og vacc spennende, for å si det svært forsiktig. Lykkes i disse feltene er det noen snakker om mange milliarder. Markedene er så enorme. Vacc bør snarlig gi hint om hvor potent teknologien er. Dager, uker, mnd? Høst 2018 er det indikert oppdatering vacc studie. Det er nå!
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
31.08.2018 kl 14:06 8197

Korsar, de fleste her har nok for lenge siden avslørt hvem som mangler erfaring. Men det er helt greit, vi har alle vært der.
Å selge etter et fall på 10% høres ut som en dårlig ide.
Har du testet det ut på historiske data ?
Det har jeg.
Det hadde vært bedre å kjøpe på 10% fall, men bare i selskaper som opererer i et marked i oppgang, med god ledelse og et godt forretningskonsept,- som PCIB ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
stifinner
31.08.2018 kl 14:09 8187

Hr Duck; du tipper kurs eks tr på 32, og tegningsretten 1 nok. Nå er det sånn at for en tegningsrett får man kjøpt en aksje for 30 nok pr stykk. Altså får man en aksje for 31 nok. Roter du litt her?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Rola
31.08.2018 kl 14:35 8127

Derfor interessant å benytte statistikk. Finner ODD, pivotal fase II og AA løp historikk for så finne sannsynlighet for lykkes. LOA% blir bedre og bedre i takt med data som er presentert. Nå prises det ikke inn høy sannsynlighet for og lykkes. Selv når finansiering som er en av de største risikoen i biotek ble avklart ble ikke sannsynligheten vurdert å være høyere. Det er utrolig. Nå er biotek høy risiko. Og det betyr enorm mulig oppside. Enkelt og greit. Da fungerer innovasjonsarbeid og investeringslyst.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 14:59 8080

Hei Stifinner, jeg kunne gjerne presisert litt det der, men går litt kjapt i svingene. Men jeg tror at det blir arbitrasje mellom TR og aksjen. Tipper noen ukritisk selger TR selv om aksjen hadde vært et bedre valg (skatteproblematikk?). Men uansett ikke det viktigste så la oss fokusere på aksjekurs og 32 kroner. Hva tipper du Stifinner?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.08.2018 kl 15:54 8035

Takk for hyggelig ord Korsar,

Jeg ser strategien din. Aksjer som Nano eller Pcib er veldig avhengig av stemning all den tid det er langt frem til inntekter å regne på ( i den grad det blir noen overhodet). Når aksjen stiger er den populær og alle er glade og ivrige. Når den begynner å falle så snur det fort. Jeg kan garantere at mange av dere som lovpriser selskapet her nå, snur ganske raskt om kursen faller mot 30 og blir liggende der. Worst case er om garantistene får aksjer i fanget, da kan det bli slitsomt i lang tid fremover i aksjen.
lengeleve
31.08.2018 kl 15:59 8019

Må bare spørre jeg HrDuck, tror du et selskap som Nyenburgh kommer til å selge aksjene så snart de kan om de ender opp med en stor mengde? Tror du de garanterer for emisjonen bare pga av 3.5% beløpet og en rask avkastning?
fabian2
31.08.2018 kl 18:04 7910

Korsar er ofte observert på eldrehjemmet i Trøndelag der Snåsamannen holder til.....det er nok der han får tipsene sine fra.....
gepard1
31.08.2018 kl 18:18 7865

Walday er overrasket over kursfallet. Det er selvfoelgelig forstaaelig siden 85% av de som innvilges orphan drug lykkes.. Og det forteller oss kanskje noe om hva han vet kommer siden. FimaVacc....vacc.......vacc.............................Glem kvakk....kvakk;-))
Redigert 31.08.2018 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
stifinner
31.08.2018 kl 20:03 7756

Hr Duck, jeg har sikkert, gjennom mange år, lagt ut hva jeg tror kursen vil bli i diverse selskap.
Jeg er jo en optimist, men jeg avholder meg fra tipping i denne sammenheng. Det får du bare respektere. Så vet vi hva det er 17.09.
HrDuck
31.08.2018 kl 20:40 7684

Re lengeleve

Ja. Og jeg tror at selskapet ønsket noen som de kunne bruke som "lokkeduer" slik at emisjon fremstår mer spiselig for aksjonærene
Redigert 31.08.2018 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 20:57 7659

Positivt at styremedlem kjøper. Vi får se om PCIB klarer å oppheve tyngdeloven ved denne emisjonen som ved den forrige?
Pingwin
31.08.2018 kl 23:30 7513

Forrige emisjon var på 7 kroner, og laveste sluttkurs på aksjen under emisjonen var kr. 11,35 den 21/12-2016. Tegningsrettene ble derfor omsatt for mer enn 50% av emisjonskursen. Da var det også masse baissere som spådde kursen nedenom og hjem, men alle tok feil. Når kursen ikke gikk ned til 7 kroner så ropte de i kor om at når emisjonsaksjene kom så ville kursen stupe. De ble skuffet nok en gang. Kun 3 måneder etter emisjonen var sluttkursen 37 kroner, og det er nesten der vi er i dag. Litt merkelig når vi vet at pcib har fantastiske resultater og starter opp med siste fase og er fullfinansiert. I tillegg har vi Fimanac og Fimavacc, noe som kan gjøre at gallegang kun blir bonus. Når emisjonen er ferdig går kursen rett opp, det er jeg ikke i tvil om. Aksjen kan også gå opp før emisjonen er ferdig hvis vi får resultater fra Fimavacc mens emisjonen pågår. Jeg tror at Fimavacc blir det store og jeg venter spent på resultatene. Håper at meldingen kommer midt på dagen mens det er masse aksjer til salgs.

God helg!!!
heilo888
01.09.2018 kl 12:24 7254

Dårlig postcast da de riktige spørsmålene ikke ble stillet? Alt for mye kosekrok med bamsemoms!
Men det går nok bra til slutt. Blir ikke 36 mnd. men i 2020!
bateman
01.09.2018 kl 12:41 7238

Vi få vente å se hva resulatet blir av dobbelbehandling med fimaChem. Blir det ORR på 100% er det nok duket for en tur mot ATH igjen.

Jeg gambler på gode data. Tror ikke Pcib hadde meldt seg på Esmo hvis ikke de hadde noe gode data å vise til. Da tror jeg jeg de hadde ventet til neste år til der forelå større tallmateriale fra flere pasienter for å balansere datasettet.

Hvis det skulle vise seg at alle pasienter får objektiv respons, ORR, i extension studiet,så tror jeg også det kan gi en pekepinn på at kontrollarmen i PF2 blir avbrutt på et tidlig tidspunkt, kanskje så raskt som 12-18 måneder etter start. Husk at et av surrogatendepunktene i interim avelsningen nettopp er ORR. Så mitt bet er CMA/AA basert på høy ORR. Av de data som er tilgjengelig så viste vel gem/cis bare 7% ORR på 13 pasienter. Hvis det etterhvert, la oss si etter 50-60 pasienter, viser seg at denne trenden fortsetter, fimaChem armen klarer ORR på mellom 50-80% ORR og gem/cis ligger og surrer på 10-30%, så blir fort uetisk å fortsette med kontrollarmen.

En annen tanke jeg har gjort meg rundt dobbel behandling er følgdende. Første behandling med fimaChem blir jo gjennomført helt i starten av cellegift kuren, og da er jo svulstene på sitt største og har sikkert mer motstandskraft. Men etter behandling med fimaChem og 4-5 sykler til med cellegift er svulstene betydelig svekket og har krympet en god del. Det som blir spennende er å se om svulstene er så svak at andre runde fimaChem kan gi enda bedre effekt enn første runde. Jeg tror det kan være tilfelle da svukstene er betydelig svekket av tidligere behandling.
Det er kan jo være greit å nevne at pasienten som har levd lengst fra cohort 1, 2, 3 og 4 nettopp fikk dobbel behandling! Tilfeldig?

Så man skal ikke undervurdere kraften i det som kan bli prensentert på ESMO i oktober. Dette vil også være med å øke interessen hos potensielle partnere.


Merk at PR går ved 30% svulstedusjon for GGK.
Redigert 01.09.2018 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.09.2018 kl 15:34 7107

Når toppsjefer uttaler at de blir overrasket over markedet oppfatter jeg det som uttrykt misnøye med aksjonærer. kursfall må jo stå i forhold til emisjonskursen og han burde skjønne at aksjonærer muligvis er misfornøyd med hvilken kurs selskapbet kunne oppnå. Det er ikke bra for tilliten til toppsjefer å klage. PCIB er sikkert bra - men kursen har vært mye bølgedal
Redigert 02.09.2018 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
gepard1
01.09.2018 kl 22:54 6878

Vel toppsjefen ser paa alt som skjer i PCIB i disse dager, hvor han og vet hva som kommer. Saa kan dette tolkes som at vi vil motta mange positive nyheter i hoest.

Og normalt faller ikke selskaper som blir innvilget orphan drug og samtidig fullfinansieres i flere aar fremover. Det er ett styrketegn, ikke en svakhet, naar vi i samme periode kan forvente oss ett vell av nyheter hvor mange vil vaere fremskritt og styrking av selskapets posisjon. Man kan si det slik. Det er helt ufarlig og vaere PCIB aksjonaer i lang tid fremover. I tillegg er det mye stoerre sjanse for at selskapet lykkes, en at det misslykkes. Av den grunn, er det og helt utrolig at ikke flere laster opp med PCIB aksjer.

Det er som aa plukke penger paa gata.
Redigert 01.09.2018 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2018 kl 08:33 6675

Jeg kan godt forstå at ledelsen i PciB er fornøyd med emisjonen. For de hadde nok ikke trodd at det ville bli så lett å få inn penger nå igjen. Men det ble som å stjele penger fra unger , eller å plukke penger på gata ja. Det vil ikke forundre meg om det kommer en opsjonpakke også til gunstig pris nok en gang.
Når de sier at risikoen er borte så er det vel helst sin egen lønnsslipp de tenker på ;)
Slettet bruker
02.09.2018 kl 09:54 6567

;-)
bateman
02.09.2018 kl 10:38 6490

Jeg var så heldig at jeg fikk blokkert Hartvigsen1 før HO tok vekk denne muligheten. Men ser at papegøyen ikke klarer å ligge unna Pcib trådene, 2 år etter at han advarte om at aksjen skulle ned mot 1kr.....