Fredagskos med flagget til topps

Sotah
15.05.2020 kl 19:40 1429

Endelig raser flaggdebatten igjen. Stakkars den som tenker på andre land enn Norge på nasjonaldagen. FrP kom i avisa igjen, koronaen er muligens på retur og verden returnerer gradvis til det normale igjen. Vi er fattigere, men også mye klokere, tipper jeg. Penger er ikke alt, som fatter´n sa støtt. Vi har vist solidaritet og samarbeid på tvers av politiske grenser, og vist oss selv at vi kan når vi vil. Hurra for oss. Og ha en brillefin fredagskveld.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 14:45 487

Nå handler ikke dette hva du mener pm politiske saker men om et ubestridelig faktum. Det er stor tillit og pliktoppfyllende adferd i Norge og det samme er det i Japan.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 14:51 479

Dette skrev du:

"Onde Gærna vil at flest mulig over 50 skal dø - det er i tråd med FNs bærekraftmål - som flere og flere i hennes regjering bærer merke om!"
https://finansavisen.no/forum/thread/99540/view/2004822?legacy=0

Du anklaget altså Erna for å åpne skolene fordi hun ønsket at flest mulig eldre skal dø.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 14:59 472

Tror du fremdeles jeg er den dyktige journalisten Anders Magnus? Forøvrig fortsetter besettelsen din om at jeg må skrive om Trump på alle topicer jeg deltar på.
Var påstanden om det har gått i svart på meg basert på det jeg skrev om at Havfruen påstod at Erna ønsket eldre folk til livs ved å åpne skolene? Tenker det dumme fliret ditt forsvant når jeg linket til hennes påstand.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 15:13 459

Hei jabb/folkens:))

Og...du lider av kverrulant paranoia, jabb - her er det du skrev "Vi har tillit til at myndighetene ikke lyver for oss og det er en stor fordel." - eksemplene på at Hoire og arabermedløperne gang på gang har servert løgner som undergraver deres tillit er dokumentert - dermed har du nok en gang dummet deg ut - ferdig znakka...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
16.05.2020 kl 15:24 452

Du skjønner faktisk ikke hva tillit betyr? Om du mener at regjeringen har løyet oss huden full er irrelevant. Faktum er at det er stor tillit i Norge i forhold til andre land. Dette vil selvsagt reduseres om politikere blir tatt i grove løgner, korrupsjon etc. Status per i dag er imidlertid høy tillit.
convert
16.05.2020 kl 16:21 440

Det er ikke så lett å skjønne hva du mener her. Husker kun at sotet uttrykte ubehag og vemmelse ved å bruke det norske flagget, fordi noen han var uenige med, også brukte det. I morgen og mange andre dager skal vi sørge for at sotet og slenget skal føle masse ubehag og vemmelse. Gratulerer med morgendagen.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 16:29 438

"Tenke det, ville det, men gjøre det, nei, det skjønner jeg ikke." - visdomsord av Henrik Ibsen.

Du blir ikke morder av å ønske noen død, Jabbe!

Gærna stilte som omsorgsfull landsmoder ved de to første dødsfallene, men straks hun skjønte at det bare var unyttige gamlinger som døde av det, ble det slutt på medfølelsen. Å åpne skolene uken før 17. mai slik at vi kanskje mister kontrollen på smittespredningen, er ren hazard med oldeforeldrenes liv og kanskje med besteforeldrenes også hvis de er over 60, og for alle som har kreftsyke eller annen alvorlig sykdom blant familiemedlemmene.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 16:41 429

Hei jabb/folkens:))

Og...faktum her er at du roter og rører big time, jabb - at du mener det vi mener er irrelevant er enda mer irrelevant - ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
16.05.2020 kl 16:56 423

"at du mener det vi mener er irrelevant er enda mer irrelevant"

Hva et individult menneske mener har liten betyding når jeg snakker om landet under ett. Tilliten til spesielt politikere har dog vært fallende de senere år men har en følelse av at folk flest har hatt stor tillit til politikernes tiltak i denne krisen. Vi begynte jo diskusjonen ved å snakke om rasjonering og det varte vel bare en dag.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 16:58 420

Det er ikke så lett å skjønne at du ikke skjønner hva jeg mener.


Nordmenn på tillitstoppen i Europa

https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/nordmenn-pa-tillitstoppen-i-europa
Slettet bruker
16.05.2020 kl 17:04 412

"Du blir ikke morder av å ønske noen død, Jabbe!"

Man blir det dersom man gjennomfører politiske vedtak med den hensikt at flest mulig skal dø, slik du påstod at Erna gjorde.

Og nå gjentar du altså skole argumentene til tross for at du lenger oppe på denne topicen syntes det var helt flott at folk var ute og spiste og satt tett sammen.
Nå må du bestemme deg.
convert
16.05.2020 kl 17:08 405

Morsomt poeng du kommer med her, jabbe. Sverige er et godt eksempel. Der har Socialdemokraterna med Löfven i spissen lenge slitt med fallende oppslutning. Nå, under koronanen, øker deres oppslutning til big time, også tilliten til Löfven. Og dette til tross for at svenskene er i verdenstoppen hva angår korona-døde. Gamlingene dør som fluer, verre enn i noe annet land. Dette er spennende mekanismer og forklarer hvorfor herskere har vært så opptatt av å skaffe seg eksterne fiender, som her med koronaen. I Norge skjer det samme, i litt annen skala. I krisetider hvor ytre fiender truer, slutter man opp om herskeren. Hitler ble hersker som følge av disse mekanismene, Löfven øker sin oppslutning pga de samme krefter og Erna likeså.
Redigert 16.05.2020 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2020 kl 17:21 396

"Dette er spennende mekanismer "

Du har endelig forstått det og eksempelet med pandemien er glimrende til å illustrere den høye graden av tillit. At Løfven faller på meningsmålinger skyldes bare politisk uenighet. I Sverige som i Norge er det høy tillit til at myndighetene vil deres beste uansett hvem som styrer derfor har svenskene like god tro på hvordan de løser pandemien som vi i Norge har på den norske modellen.
Slettet bruker
16.05.2020 kl 18:05 388

Er ikke min besettelse jabbe.
Det er din.
Det hadde ingenting med HF å gjøre.
Det jeg lurte på var, hvor lenge du klarte å kverulere på en tråd, uten å blande inn The Donald.
På denne tråden synes jeg du har vert flink, veldig flink jabbe.
Men hvor lenge holder det?
Slettet bruker
16.05.2020 kl 18:56 376

Er det min besettelse at du kaller meg Anders og går rundt på alle topicer og lokker meg til å skrive om Trump slik at ideen din om at jeg gjør det på alle topicer skal bli tilfredstilt? Artig type du.