NAS - Fella er ladet! LIKE FØR den klapper sammen!

Hammers
HAMMER 16.05.2020 kl 23:25 11161

Bare noen ord om emisjonen som de små FA-aktørene er invitert til å delta i.
400 mill er ikke rare greiene. Den STØRSTE faren ligger i konverteringen av gjeld!

Alt er trolig fortsatt som vanlig - når det gjelder emisjoner på Oslo Børs;
De store aktørene stikker av med "billigaksjene" og småtraderne på FA forum må nok nøye seg med aksjer til kr 5 pr stk!
Kanskje dere får noen "kjerringpotter" til kr 1 pr stk - bare for syns skyld, men uansett IKKE noe som har noen betydning!

Personlig fatter jeg ikke at noen våger å sitte med 5 kroners-aksjer i NAS når det om kort til blir "trykket opp" 3 MILLIARDER nye til kun kr 1 pr stk!
Dette selvsagt i forbindelse med konvertering av gjeld til nye aksjer.
Altså; NOE langsiktig gjeld slettes - og man omgjør denne til mer kortsiktige aksjer. Aksjer som raskere kan selges.
Lånegiverne har på den måten en snarvei for å få (deler av) sitt tilgodehavende tilbake igjen.

Det ryktes at de tunge aktørene faktisk har fått konvertert gjeld til kun kr 0,60 pr aksje. Det skal ha vært deres BETINGELSE for å gå med på dealen!
EKS; En som har lånt 100 MILL til NAS får i stedet 167 MILL nye aksjer i bytte mot utestående langsiktig lån.
3 MILLIARDER slike aksjer skal straks byttes mot gjeld som vist i eksempelet!

Dette er aksjer som er likeverdige med de "dere" nå handler for 5 kr pr stk på Oslo Børs!
Utvanningen blir TOTAL - når de samme gamle verdiene i NAS om KORT TID skal fordeles på 3 milliarder nye aksjer!
I DAG finnes det 163 558 377 aksjer i selskapet. Sett et 3-tall foran og dere skjønner KANSKJE at det vil føre til en KATASTROFE for den enkelte!
3 163 558 377.....blir det nye tallet - og dagens aksjonærer blir FULLSTENDIG utradert!

Riktignok forsvinner det LITT gjeld i bakgrunnen, men dette er bare for peanuts å regne i det store bildet!
Det er antall NYE AKSJER som bør være aksjonærenes store hodepine, en hodepine som fortsatt er fraværende for de fleste!
Ja, for folk skjønner helt åpenbart ikke sammenhengene her!

I stedet smiler de over å være "storaksjonærer" i den norske luftfarts størst flaggskip.
Et smil som om KORT TID "bare må" gå over til en GRIMASE - og en VANTRO som de uvitende fortsatt ikke har innsett!
https://e24.no/boers-og-finans/i/VbvrBV/kun-en-av-fem-norwegian-aksjer-kan-vaere-i-handel-i-sommer

Hilsen Hammers......som bare kan gjenta; FELLA er ladet - og SNART SMELLER DEN igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
suspekt
26.05.2020 kl 21:58 2184

Hvor feil kan en ta!! Hammers, strategi, unrende, fun trade, FAR100, bravi, mr burgundy, HP17, mmf. Dere har jo tatt feil alle sammen!! Hadde jeg hørt på dere hadde jeg gått glip av 90k. ikke så mye for noen av dere, men lettjente penger. Dere messer om 1 kr, 70 øre, 60 øre, tråd opp og tråd ned. Det ser ikke sånn ut på børsen og kursen på nas.
Nas omsettes flere ganger mer enn equinor, vanvittig omsetning. Det må da ringe noen bjeller som sier et dette står ikke småinvestorene for. Det må være mulig å tenke nytt, uten at en er låst til samme kursmål og negativitet til nas. kan være enig i at det kan stilles mange spørsmål ved nas kursen, men det må da være mulig å tenke seg flere muligheter enn kr 1. Ting er ikke alltid slik det kan se ut som. Overraskelser kan komme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2020 kl 22:30 2144

Nei!
Her blir det mannefall og rett i dass.
get out før det smeller.
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Epona
26.05.2020 kl 22:38 2125

Flere fra Sisseners utsendte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
26.05.2020 kl 22:50 2096

"Sjefsnissen" Hammers og De andre nevnte Nick har "ingen" troverdighet. Kontoen hadde vært NOK 500 000,- "slankere" med lytte til "disse besserwisserne"!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.05.2020 kl 09:59 1959

Husker dere da "gamle NAS" sto i kr 305 i påsken for et par år siden.
Skyhøye 305.........mens oppkjøpsryktene (fikk dratt opp kursen fra ca 100?) svirret som verst og NRK nærmest hadde ekstrasending for å fortelle om hvor rike hele norges befolkning (aksjonærene) skulle bli.
Ikke rart folk kastet seg på karusellen - før alt etter hvert gikk rett i dunken!

Rett etter at børsen åpnet i dag sto kursen i "KUN" 4,88.
Likevel representerer dette DET BOBLE av selskapsverdien den påsken for 2 år siden!
4,88 representerer en kurs på ca NOK 600 - sett tilbake til påsken for 2 år siden!

Ville DU ha betalt 600 for NAS den påsken? Aldri i verden!
Hvorfor vil du da 4-5 kr for de samme aksjene i dag?
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/05/26/7531687/pa-topp-var-norwegian-vaert-11-milliarder-na-prises-flyselskapet-til-over-20-milliarder

Dette sier meg at kursen etter hvert vil ramle ned til MAX kr 1 - men også på DET nivået synes prisingen å være i drøyeste laget!
Spes etter hvert som det meldes at det svis av 4-5 MRD bare ut året - og at kassa med det tømmes så alt for raskt!
Ikke rart at de store gutta har solgt rubbel og bit.........mens det er de lokale Bør Børson'er som hamstrer "billigaksjer" til over kr 4 pr stk!
Stakkars investorer!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
suspekt
27.05.2020 kl 10:34 1905

Se på omsetning hammers! 3 ganger equinor!! mange er tydligvis villig til å gi over kr 4 for nas, og det er nok ikke Bør Børson eller småinvestorer på hegnar forum som kjøper, ikke er det shorterene som dekker inn heller, for så mye er ikke nas shortet, har vel brent fingrene noen av dem. ER nas i spill snart???
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
oivindl
27.05.2020 kl 20:28 1800

"Ikke rart at de store gutta har solgt rubbel og bit.........mens det er de lokale Bør Børson'er som hamstrer "billigaksjer" til over kr 4 pr stk!"

Lurer på hvordan TA ser forskjell på de store gutta og de lokale Bør Børson'er?

"Nei, vi vurderer heller pengestrømmene i selskapet. Dette basert på å se hva de som HAR PEILING gjør. Det er DE som skaper signalene."
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
rockpus
27.05.2020 kl 20:41 1776


Fint for dem som har klart å tjene penger på den siste tidens kursoppgang.

Men kan dere ikke likevel svare på et enkelt spørsmål. Hvorfor skal et skadeskutt Norwegian med en fremtid der flytrafikken vil ha fortsatt svært tunge tider, være dobbelt så mye verdt som de var for rundt 2 år siden da selskapet holdt på å bli kjøpt opp? Det hadde vært svært interessant å fått en logisk forklaring på det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.05.2020 kl 20:57 1749

Aksjonærene kan i hvert fall ikke forklare dette - for de er neppe klar over hva de EGENTLIG leker med.
De ser kun på kr 4,06 som et lite pengebeløp - uten å se på helheten. Det er helheten som gjør dette så skremmende!

Hilsen Hammers........som gjerne svarer på SLIKE seriøse innlegg her inne, mens andre GLATT hoppes over!
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.05.2020 kl 21:21 1724

Ref mitt dagens første innlegg på denne tråden.
Da jeg spurte om DU ville gitt kr 600 for NAS den påsken for 2 år siden - da alt fungerte og NAS var "hot"!
Svaret var nok et RUNGENDE NEI........noe også IAG svarte da Kjos ville ha litt MER enn det budet han fikk.

Neste spørsmål - med dagens situasjon i NAS.
Ville DU gitt kr 300 for aksjen den påsken for 2 år siden - hvis det var DA Korona slo til og NAS lå med brukket ryggrad.
Bare husk; DEN GANG - STO kursen i nettopp 300 - og det var "solskinn"......i motsetning til dagens "mørke mørke".
Svaret ville ha blitt et RUNGENDE NEI. OK - du ville mao ikke gitt kr kr 2 for dagens aksje!

Ville du ha gitt kr 150 da? "Absolutt ikke, med kun 7 operative ruter går dette uansett rett i dass".
OK - du ville mao ikke ha betalt kr 1 for dagens aksje.

Hva med kr 75 den påsken da solstrålene strømmet over selskapet - og dette nå er byttet ut med dagens situasjon?
"Jeg vet ærlig talt ikke". Pengene renner jo fortsatt ut - og ingen vet når dette stanser. EMI-pengene er allerede brukt opp, men kassa er pr dd fylt opp igjen og ca 12 MRD av den langsiktige gjelda har forsvunnet. Jeg tror jeg ville ha kviet meg til situasjonen ble mer avklart. Det er fortsatt rundt 40 MRD i gjeld som gjenstår - og de store gutta har forlatt vraket! Neppe uten grunn".
OK - jeg skjønner det slik at du må litt i tenkeboksen, men at konklusjonen er NEI. Altså vil du IKKE betale kr 0,50 pr stk for dagens aksje.

Siste bud! Du får kjøpe til kr 37,50 siden ALT (unntatt 7 fly) nå står på bakken og kassa må ha nytt påfyll igjen senere i år!
Den er grei - og jeg slår til. Ja, for situasjonen MÅ vel bedre seg til slutt............får jeg håpe!
OK - da får du kjøpt DAGENS aksje til kr 0,25 pr stk.

Hilsen Hammers........som mener kursen skal til området kr 0,25 - 0,50 for å kunne forsvare inngang - på spec!
Jeg er dog ingen "regnskapsmann" som har fingransket noe som helst!
Tar heller et illustrerende og praktisk eksempel. Et som viser den GALSKAPEN som en kurs på kr 4,08 utgjør i det totale bildet!
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
27.05.2020 kl 22:25 1666

Det er mange aspekter ved verdisetting av et selskap.
Hvordan kan er bioselskap på forskningsstadiet være verd hundrevis av millioner?
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Epona
27.05.2020 kl 22:35 1645

« de store gutta har forlatt vraket!»
Stemmer ikke. De store gutta er de som eier NAS nå, ikke sant?
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.05.2020 kl 22:42 1625

De som nå eier NAS er småfiskene som ikke skjønner stort + de leasingselskapene som nærmest ble PÅTVUNGET å gjøre deler av sitt utestående fra gjeld til aksjer. Dette inkluderer den kinesiske aktøren! Ikke en som ønsker å "kjøpe opp NAS", men en som trolig kvitter seg med så mye som mulig når lock-up perioden er over. Akkurat som alle de andre som nærmest ble påtvunget aksjer for i hvert fall å ha en mulighet til å få LITT tilbake! De vil pøse ut!

Nei, det er småfisk som er igjen - mens de store (inkl grunnleggerne) har rømt sitt hjertebarn!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
HP17
27.05.2020 kl 22:48 1611

Det er nok bare å gape opp når alle de nye aksjene kan selges i markedet. Ikke lenge siden kursen startet på 1.50. Historien er klar for å gjenntas?
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Mado
27.05.2020 kl 22:55 1594

Det høre at du jakter på billige aksjer, Kanskje du solgt ut i dag og vil kommer inn igjen.
solgt ut på 38 og litt over 39,- og inn igjen på forrige onsdag på 1,50,-
Hva jeg red for!
Jeg skal bare slape av og ta det med ro , jeg har sagt flere ganger at NAS psserer 10,- innen Jul. og kanskje mye før.
De rike solg ut i god tid og nå vil kjøpe tilbake på 3,- og 4.-.
Krisen er neste over så vi hører bare gode nyheter framover.
Ikke gi bort aksjene dine, bare hold og vent!
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.05.2020 kl 23:11 1573

Ja, tenk på det. For 5 børsdager siden stupte kursen til kr 1,50........før "noen" i etter tid klarte å jage den opp til dagens 4,06.
Når man ser på mitt praktiske eksempel har kursen mao steget fra ca kr 225 (kr 1,50) til "nesten" 600 på 5 børsdager.
Dette samtidig som selskapet for tiden ligger i en møllpose!

Småaksjonærene skjønner NULL, mens proffene har pøst ut!

Hilsen Hammers........som ABSOLUTT ikke er ute etter "billige" aksjer i dette selskapet. Ikke tidligere - og SLETT IKKE NÅ!
Redigert 21.01.2021 kl 03:47 Du må logge inn for å svare