Sykepleiere kvier seg for å pleie overvektige

Hotterendott
17.05.2020 kl 22:38 2542

https://www.nrk.no/sorlandet/sykepleiere-kvier-seg-for-a-pleie-overvektige-1.15009314?fbclid=IwAR3NyG4bNIXZUimLvGpUWDVWOI7bMJVL6HL-X44izqY03c8xhPZareG_89U

Helt enig med dem. Tykke folk er noen store egoister som gir f... i egen helse og dermed belaster helsevesenet unødig. Kanskje det er på tide å kriminalisere forsømmelse av egen helse?
Fjordgubben
17.05.2020 kl 23:19 1260

De fleste som dør av covid 19 er enten overvektige, eldre og/eller med underliggende sykdommer.

Snakker man om friske mennesker, uten sykdommer og som ikke er overvektige og under 70 så er det nesten ingen som dør av covid.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 00:11 1244

Sørg for all del for ikke å bli eldre. Da kan du jo dø av covid19.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 00:33 1236

Overvekt skyldes ofte underliggende sykdom. Fysiologisk fettlagring henger mer sammen med insulinbalansen enn kaloriinntaket.
Dette kalles Metabolsk Syndrom - og helsevesenet bør heller begynne å gi opplæring i dette komplekse livsødeleggende syndromet enn å betakke seg for å pleie og behandle de som er blitt syke av det. Fedme er på vei til å bli vår tids folkesykdom, og henger sammen med feilslåtte kostholdsråd som ble innført på 1980 tallet og matindustriens tilpasning til disse. Et kosthold med for mye karbo og for lite og feil fett vil gjøre flertallet av befolkningen overvektige.

Igjen ser vi et helsevesen som er politisk styrt... Slik fettberget Erna også nå kaster milliarder etter en vaksineindustri som er eid av de samme individene som leder den globale vaksinelobbyen - Pay-for-Play korrupsjon - skattebetalerne betaler og en liten global elite leker - kall det gjerne Global Fascism!

Amazing Polly17. mai 2020 - BARDA Whistle blower Links to Health Mafia – 24 min:
https://www.youtube.com/watch?v=DMm2XkbWfKg
Fjordgubben
18.05.2020 kl 01:41 1212

Vel, 99.99% av all overvekt kommer av at man spiser for mange kalorier i forhold til aktivitetsnivå. Om dette er i form av for mye fett eller for mye karbohydrater er vel ett fett, selv legger jeg på meg av for mye fet mat men selvsagt også sukker og slikt så dette er ren matematikk, antall kalorier altså.

Så kan man diskutere om hvorvidt overspisingen kommer av at man syns det er godt med mat eller om det er mer en psykisk reaksjon på noe.

I gamle dager var det kun de rike som ble fete, vi vet hvorfor.
Redigert 18.05.2020 kl 01:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 01:58 1204

Hvis helse kun var et spørsmål om fysiske lover, hva skal vi da med all kjemien i kroppen? Svar på det før du fastholder utdaterte idéer om fedme.
Synes du det ser ut som dagens kostholdsråd hjelper på folkehelsa? Frem til 1980 tallet var svært få fete. Nå er flertallet fete. Også de som teller kalorier.

Insulin er den kjemiske komponenten som pusher energi inn i cellene. Øk insulin med stadig tilførsel av karbo så kommer kroppen i konstant fettlagring og alt for kort tid i den reverserte prosessen med frigjøring av lagret energi fra cellene. LCHF og intermittent faste som gir lenger pause i insulinproduksjonen kan fikse problemet.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 03:31 1183

"Om dette er i form av for mye fett eller for mye karbohydrater er vel ett fett, selv legger jeg på meg av for mye fet mat men selvsagt også sukker og slikt så dette er ren matematikk, antall kalorier altså."

----------------

Nei, det er ikke ett fett. Selvsagt har kcal inntak betydning uansett kosthold, men et lavkarbokosthold og ikke minst på LCHF (low carb high fat) altså i ketose, vil forbrenne mer fett (og faktisk også øke frobrenningen), enn et karborikt kosthold, da kroppen går over til ren fettforbrenning.

Om en sliter med høyt blodsukker og kanskje er pre-diabetes, vil jeg på det sterkeste anbefale å legge om kostholdet til lavkarbo da det kan redusere eller helt fjerne behovet for å tilføre insulin, legg dog om kostholdet i samråd med legen.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 08:14 1153

Og nå truer disse overbetalte sykepleierne med å streike også.
De skulle skamme seg, det er det de burde gjøre.
Fjordgubben
18.05.2020 kl 09:00 1134

Vel, ingen var feite under krigen, iallfall ikke de som satt i fangeleirer.
atnorhe
18.05.2020 kl 09:05 1178

Nå er det faktisk fremdeles strid om kosthold /fedme blant de som studerer emnet. Jeg gjør det ikke, og kan derfor ikke skråsikkert ta side for det ene eller andre. Det som er faktum er at den vestlige verden lider av fedme, som uansett kommer av for stort inntak av "næring"

Det jeg kan garantere for de som vil kvitte seg med fett som henger fast på kroppen og de må bære rundt, er at hvis de reduserer alt inntak av for, vil de også redusere fettlaget. Spis en skive i stedet for 6. Spis en potet i stedet for 6. spis to kjøttkaker i stedet for 6. En dl saus i stedet 10. Drikk vann i stedet for cola.
En øl i stedte for en sixpack. Spis grønnsaker og frukt i stedet for sjokolade og pommes frites.

Det er uansett snakk om inntak kontra forbruk. For å få kroppens organer til å fungerer som de skal, må kroppen ha hjelp til å få blodet til å sirkulere. Det betyr at en må bevege seg så pass fort at pulsen øker jevnlig.

De som følger disse rådene i et år av sitt liv vil garantert se store resultater, og kan deretter gå tilbake til den gamle måten hvis de ikke trives med sin nye kropp.
Fjordgubben
18.05.2020 kl 12:29 1145

Kroppen er en maskin, putter man på mer drivstoff enn det man forbruker blir man feit, jeg er DRITLEI bortforklaringer som går på stoffskifte, insulin og det ene med det andre, er det SPRØYT!

Den som ønsker å gå ned i vekt må enten spise mindre, eller øke aktiviteten, enkelt og greit, men klart, hvor enkelt det er å motstå sjokolade, kaker, chips, brus, øl, kjeks etc er et annet spørsmål, dette går på hvor psykisk sterk man er, viljestyrke, disiplin eller hva man skal kalle det.
Redigert 18.05.2020 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 13:10 1129

Her tar Fjordgubben feil. Du må gjerne leve i din boble men du utelukker menneskelige faktum og at det finnes mange viktige individuelle forskjeller. Selvsagt er det viktig å spise sundt og unngå usunn mat, samt drive aktivitet. viljestyrke også. Men hva om det ikke lar seg gjøre?

At kroppen er en maskin er din påstand, og en svært dårlig sammenlikning. Men alle maskiner fungerer ikke likegodt selvom kanskje din, etter ditt eget syn, til en viss grad gjør det.

Er det bortforklaring med gener og arv også?

Videre, med en slik logikk er det kanskje rimelig å anta at jo tynnere man er, jo desto sunnere er man?
Redigert 18.05.2020 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 14:00 1116

Insulin har ingenting med stoffskifteforstyrrelser (som skyldes en annen hormonforstyrrelse) å gjøre.

Dersom du har for mye insulin i blodet - enten som resultat av at du har spist karbohydrater som trigger insulinproduksjonen eller utviklet insulinresistens (diabetes II) - så kommer du i en metabolsk tilstand der insulinet fører til at energi lagres inn i kroppens celler og den motsatte prosessen med energiuttak fra cellene er en kjemisk umulighet pga det samme insulinet.

Energi kan gjerne tas direkte fra den energien som er tilgjengelig i blodet til enhver tid, noe som kan maskere eventuelle forstyrrelser med lagring og uttak via kroppens fettceller. Det er derfor ikke så lett å fange opp hvis man er i ferd med å utvikle et metabolsk problem:

A) En ung frisk person kan godt spise 4 cookies og lett brenne av den energien i løpet av påfølgende døgn uten å lagre noe av energien fra cookiene.

B) En person med insulinresistens kan trigge så mye insulin av å spise 1 cookie at kroppen lagrer energi fra utskeielsen de neste 72 timene og det samme insulinet sperrer for alt uttak av lagret energi i de samme 72 timene.

Person B vil dermed legge på seg i 3 døgn for en liten utskeielse, mens person A ikke får noen konsekvenser for en stor utskeielse.

Urettferdig, men slik er det! Våre kropper har forskjellig kjemi, alt ettersom hvilke gener vi har, og hva vi har utviklet over tid. Vi kan derfor ikke anvende samme regler for alle - det vil være forskjell på en 50 åring og en 25 åring, og den beste indikatoren på dine spesifikke helseutfordringer er en årlig full-screen blodprøve der indikatoren for langtidsblodsukker vil fortelle deg hvor du står i forhold til aldersbetinget vektøkning.

Går langtidsblodsukkeret ut over grenseverdiene, må karbohydratene reduseres i kosten - kutt ut brød, poteter, ris, pasta og sukker (energifyllet for unge og friske mennesker) - og erstatt det med øket fett som overhodet ikke påvirker insulinet og som du derfor ikke kan bli feit av (forutsatt at du ikke samtidig spiser karbo). Heller ikke protein kan du innta i for store mengder, da et overskudd av proteiner vil omdannes til karbohydrat i leveren og igjen gi overskudd av insulin.

Så behøver kroppens kjemiske laboratorium (hormoner hvorav insulin er den viktigste) litt fysisk aktivitet for å balanseres - en halvtimes rask gange er nok og noe alle kan klare - samt at man ikke blir stillesittende for lenge av gangen. Reis deg op og gå en runde på kontoret eller i heimen eller hvor du befinner deg i 10 min hver eneste time. Poenget med fysisk aktivitet er altså ikke den marginale kaloriforbrenningen det gir, men et sunt hormonsystem.

De som liker å tenke på kroppen som et fysisk maskineri får huske på at du ikke kan fylle diesel på en bensinmotor...

Redigert 18.05.2020 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 15:55 1092

"DRITLEI bortforklaringer som går på stoffskifte, insulin og det ene med det andre, er det SPRØYT!"

----------

Jeg kunne sagt det samme om folk som uttaler seg om ting de ikke har greie på, men jeg er ikke det for jeg ser slik uvitenhet så ofte og på så mange områder, at jeg nå bare rister på hodet av det i stedet.
CS_invest
18.05.2020 kl 15:59 1091

Heil Helsen! Og om en stund så kan de ikke rettroende bli brendt på bålet etter en inkvisisjon eller gasses i kamre.

Fordi de hadde andre prioriteter end det hellige vedtatte....kanskje hellere vil høre Mozart fremfor peisen med en årgangscognac end stå på en eller annen forblåst våt fjelltopp...

Eller lese Faust fremfor treningsråd i VG?
Slettet bruker
18.05.2020 kl 17:02 1079

Kanskje vi bør ta denne diskusjonen ned der den hører hjemme. Når sykepleiere, som faktisk er de som pleier og snur på pasientene blir lei av slitet, er det godt forståelig. Selv en sterk mann kan bli sliten av å løfte og snu på en som er 150+kg hele dagen i tillegg til å måtte løpe rundt fordi man er underbemannet.

Jeg tror ikke sykepleiere generelt har et kaldere hjerte enn dem som kritiserer dem her inne, men de må ta byrden av tungt arbeid. Dette er jo et argument man burde bruke når man velger ut studentene, slipp inn flere sterke menn som kan hjelpe til, og myndighetene bør snarest kjøpe inn roboter som kan utføre løftearbeidet. Jeg ville sett den politikeren som hadde akseptert å måtte bære rund en bunke dokumenter på 40+kg hver dag over alt.

Istedet for å gå i skyttergravene når vi leser at sykepleiere kvier seg for å pleie overvektige, så burde vi støtte kravet om løftehjelp. Mange av disse sykepleierne er ikke akkurat russiske diskoskastere.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 17:06 1077

Det dreier seg trolig kun om preferanser og det å ikke bli ukomfortabel. De har løfteteknikker og de kan være flere om oppgaven.
Jeg liker ikke å si eller høre det selv, men jo, det finnes andre jobber. Og det er mange som står i kø for deres jobb.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 17:10 1067

Får man sterkere sykepleiere av å ansette de samme kvinnene? Ser man på gjennomsnittet av sykepleierelever, så er det ikke akkurat de store sterke. Kanskje man kunne får ikke-voldelige fanger til å måtte jobbe på sykehusene å utføre løftejobbene, de med hvit snipp? Da fikk vi igjen noe for utgiftene slike fanger koster oss.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 17:12 1066

Det heter sykepleiestudenter. Men det er riktig at yrket trenger fler menn.
Stephen
18.05.2020 kl 18:17 1045

Mye av problemet er at jenter og damer kvier seg for å hente heisekran, vi klarer det en gang til. Skal det løftes på personer sånn ca 120 + må det bli påbudt og bruke aparater.

Mvh Stephen
Fjordgubben
18.05.2020 kl 18:29 1040

Hvor mange overvektige fant de allierte i de tyske konsentrasjonsleirene?

Nei akkurat.

Overvekt har med psyken å gjøre, at man spiser for mye av ulike årsaker, kombinert med lav fysisk aktivitet, punktum finale.

Det med at en sykdom i sammenheng med insulin gjør at kroppen ikke forbrenner 4 cookies men lagrer dette mens en "frisk" person forbrenner dette henge rikke på greip.

Alle personer har blod, celler, muskler og organer som forbrenner energi, en person som går 5 kilometer vil forbrenne energi som står i sammenheng med den kroppen vedkommende har, dvs vekt, altså en tung person forbenner mer enn en lett person, slik at dersom en tung person spier akkurat samme antall kalorier som en lett person, har den samme fysiske aktiviteten over et døgn så vil den tunge personen miste vekt mens den lette personen vil holde vekten, enkel matematikk.

Kan vel hende at noen forbrenner noe mindre, men da må disse folkene kompansere med å spise enda mindre, også det enkel matematikk.

Ser dette lett på meg selv, jeg er noe tyngre i dag enn det jeg var for 30 år siden, selv om jeg nok spiser mindre enn jeg gjorde da, tror ikke dett har noe med forbrenning å gjøre, men at jeg er mer stillesittende nå enn for 30 år siden.
Redigert 18.05.2020 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 18:31 1037

Så jødene hadde klart seg bedre om de hadde hatt bedre psyke, er det det du sier?
Slettet bruker
18.05.2020 kl 18:32 1033

Det tror jeg er tull. Men Isåfall bør det en holdningsendring til.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 18:37 1027

De som led av fedme grunnet sykdom, var død når de allierte kom, derfor fant man bare tynne, utsultede mennesker.
Fjordgubben
18.05.2020 kl 18:43 1026

Jaha, og dette er en teori du har fundert på lenge antar jeg.

Burde jo vært en meget attraktiv sykdom å ha dette, at man ikke gikk ned i vekt selv om man spiste under 400 kalorier om dagen...

Nei dette er som sagt noe folk har funnet på fordi de trenger en unnskyldning for at de er overvektige, er litt overvektig selv, dette kan jeg skylde på KUN meg selv, og ingen andre, ikke noen sykdom eller "tilstand".
Fjordgubben
18.05.2020 kl 18:44 1023

Nei jeg sier at flere hadde overlevd dersom de hadde hatt "problemer med insulinet".
Slettet bruker
18.05.2020 kl 18:49 1014

Det benyttes neppe i 2020.
Blir som om jeg skulle sagt sykepleierske. Men ordet finnes selvsagt enda. Akkurat som neger og horunge.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 18:50 1011

Kan du i det hele tatt skylde noe på deg selv. Bestemte du at du skulle bli født, bestemte du hvilke gener du skulle bli født med? Hvis ja på dette spørsmålet, da støtter jeg ditt synspunkt.
atnorhe
18.05.2020 kl 19:01 1004

La oss unngå kompliserte fysiologiske og mentale utredninger siden det tar mange år å bli kompetent til å forstå alle variabler av.

Hvis du spiser BARE frukt grønnsaker og vann, blir du garantert ikke feit. At dette er fryktelig vanskelig for en som elsker feite sauser sjokolade og pølser, er fullt forståelig. En total omlegging av livet som må til, må det 100% motivasjon til for å klare.
Det er uansett totalt på siden av selve problemet: fedme, og alt det fører med seg.
Om du har problemer med stoffskifte arv mentale problemer likedan. Det er totalt irrelevant, dessverre.

De fleste som har vært røykere over tid og skal sluttes, vet at det er vanskelig. Fryktelig abstinenser og uro for noen, men ikke for alle. Noen klarer det uten store påkjenninger,andre prøver i årevis.
Igjen. Det er totalt irrelevant. Det eneste som gjelder for å unngå skader av røyking, er å slutte. Da reduserer du sjansen for mange alvorlige sykdommer.
Det er ingen vanskelige ting som er lett å gjennomføre.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 19:14 998

Atnorhe, du blir ikke feit om du bare spiser sjokolade heller! Newton (eller schrødingers katt eller hva det var) hadde er forsøk på nettopp det for noen år siden, og ho jenta som var programleder gikk ned mange kilo! Hun gikk ned 3kg men skulle egentlig gå ned mer!Men betyr det at det er sundt, blir god i magen eller at diverse kolesterol, blodtrykk osv blir bra?

https://www.nrk.no/video/hva-skjer-naar-man-spiser-bare-sjokolade-i-ti-dager_127092
Redigert 18.05.2020 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 19:24 993

Jo man kan gå opp av å spise grønnsaker! Bananer Og epler har mye karbo! (Ikke si at banan ikke er frukt eller grønnsak, please).
Dessuten kan man få mangelsykdommer.
Det som derimot er lurt å spise er fisk. Og da er det torsk som gjelder. Makrell og laks og ørret og annen fisk er bedre enn ingenting, men alle som har vett vet at det er torsk som er fisk og at det er den som gjelder.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 20:30 973

"tror ikke"

---------------

Der har du problemet ditt, tro og ikke viten. Hadde du også giddet å lese mitt første innlegg hadde du sett at jeg der sa at inntak av kcal, selvsagt har betydning, en kan ikke selv på LCHF kaste i seg mer enn sitt dagsforbruk av kalorier, da går en opp. Men du har desverre ikke kunnskap i det hele tatt om kroppens fettlagring og fettforbruk og bl.a insulinens betydning for dette og om du ikke er villig til å lære heller, er det lite nytte i å fortsette den diskusjonen med deg. Skulle du derimot være interessert i å ta steget fra tro, synsing og "kjerringråd" og skaffe deg kunnskap om emnet, selv om Havfruen allerede har forklart det veldig godt, kan du f.eks. starte her: https://fedon.no/tema/syndrom-x-og-insulinresistens/
Fjordgubben
18.05.2020 kl 21:34 960

Jeg skal si deg hva jeg tror, eller jeg skal gå enda lenger, jeg VET at det folk snakker om mht «dårlig forbrenning» har veldig lite med selve forbrenningen å gjøre, men desto mer mer høyere inntak av mat, og mye lavere aktivitetsnivå.

Så dersom en gubbe på 60 plutselig går på vekta og veier 120 kilo så har dette ekstremt lite med dårligere forbrenning å gjøre, men nesten utelukkende fordi han sitter stille altfor mye, pluss at han spiser og drikker altfor mye.

Dersom forbrenningen er lavere, og dette er et problem så må man jo kompensere med lavere inntak av mat, og/eller høyere aktivitetsnivå, som jeg sier enkel matematikk.

Joda, jeg vet dette er vanskelig, og det er derfor jeg sier at problemet sitter i hodet mye mer enn noen annen plass.
Fluelort
18.05.2020 kl 23:36 938

"B) En person med insulinresistens kan trigge så mye insulin av å spise 1 cookie at kroppen lagrer energi fra utskeielsen de neste 72 timene og det samme insulinet sperrer for alt uttak av lagret energi i de samme 72 timene."

Det virker nesten som du mener at alt det nye energiinntaket da går til fettlagring SAMTIDIG som insulinet sperrer for uttak fra lagret fett. Det er ikke mulig, for hvor skal kroppen da ta energi fra, som er nødvendig for å drive kroppsmaskineriet? Fra luft?
Fluelort
18.05.2020 kl 23:50 928

Her støtter jeg deg Fjordgubben. Det er mange bortforklaringer å lese på tråden, og ved å lese innleggene, får man kanskje et inntrykk av hvem av oss på tråden som er overvektige...

Glem all svada om lavkarbodietter og ditt eller datt som nærmest skal lure kroppen til å bli slankere. Spis normalt sunt og variert, og avbalanser energiinntaket til energiforbruket om du vil beholde vekten, eller spis mindre enn du forbruker om du vil gå ned i vekt. Så enkelt og så vanskelig.

Folks gener var mye de samme på 60-tallet som i dag, så svada om gener og insulin, er mest bare bortforklaringer, det er ikke der årsaken til generell vektøkning for befolkningen ligger. Hovedårsaken er automatiseringer i industrien og landbruket, som har ført til mindre manuelt arbeid for folk, samt mindre fysisk aktivitet også på fritiden, kombinert med for stort inntak av søtsaker og industrielt produsert mat som inneholder mye sukker. God økonomi og det at hver dag har blitt til en fest, med inntak sjokolade, chips og brus, samt mye frukt (som inneholder sukker), bidrar heller ikke positivt.
Redigert 18.05.2020 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2020 kl 00:07 915

"jeg sier at problemet sitter i hodet mye mer enn noen annen plass."

-------------------

Selvsagt er det viljestyrke som skal til for oppnå vektreduksjon, fordi å ligge på et kaloriintak under BMR (Basal Metabolic Rate), på sikt vil føre til døden og da stritter kroppen imot, for noen endel mer enn andre nettopp pga insulinresistens. Men det var ikke det vi diskuterte nå, ingen har tatt til orde for at psyken ikke også må være med om en skal klare å gå ned, men derimot din og tydeligvis også Fluelort sin totalt manglende forståelse for hva insulinets oppgave er og hvordan insulinresistens påvirker fettforbrenningen. Men for all del, hold dere til overtro og kjerringråd om det trengs vektreduksjon engang og mist da fremfor alt muskelmasse istedenfor fett, så kan de som tar til seg vitenskap heller gå ned på en sunn måte og forbrenne fett fremfor muskelmasse. Aktivitetsnivå er forresten veldig overdrevet når det gjelder vektreduksjon, for det er næringsinntak og mengden av det som er det absolutt viktige. Mosjon og trening er sunt, men gjør forsvinnende liten nytte for de som skal ned i vekt, da bør fokuset være på kosten.
Riot
19.05.2020 kl 00:11 912


Jag går i Edward Bloms fjät

https://youtu.be/WZgy7Tiacys

Slettet bruker
19.05.2020 kl 00:21 909

"Det virker nesten som du mener at alt det nye energiinntaket da går til fettlagring SAMTIDIG som insulinet sperrer for uttak fra lagret fett. Det er ikke mulig, for hvor skal kroppen da ta energi fra, som er nødvendig for å drive kroppsmaskineriet? Fra luft?"

Kroppen tar energi direkte fra blodsukkeret inntil det er brukt opp, så går kroppen over på lagret energi - forutsatt at ikke blodet har for høyt nivå av insulin som sperrer for uttaksprosessen. Derfor vil en person som har insulinproblematikk oppleve alle symptomene på blodsukkerfall og må raskt innta noe som gir nytt blodsukker fordi kroppen ikke klarer å ta av lagret energi.

En person uten insulinproblematikk vil ha brukt opp insulinet når blodsukkeret er brukt opp, og kroppen kan umiddelbart hente ut energi igjen fra cellene fordi det ikke lenger finnes insulin som hindrer uttaket. Denne personen vil da ikke oppleve noe følbart ubehag ved at kjemien skifter fra lagring til uttak av energi.
atnorhe
19.05.2020 kl 00:41 899

Banan er sukker, så det brukes for å yte. Selvsagt bør du spise fisk .
Mitt poeng var at hvis du vil gå ned i vekt, er grønnsaker veien å gå. Du blir ikke feit av grønnsaker og vann, og selvsagt kan du spise fisk og makrell sardiner. Du får ingen mangelsykdommer hvis du går vekk i fra cola øl pølser pommes frites .
Det er ikke lett, men det er løsning hvis du vil bli kvitt 50 kg overflødig fett som enkelte sleper rundt med.
En grillet pølse med bacon på Shell er rene nytelsen🍉🍑🍎🍏🥝🍒🍓🍇🥝