Eiendomsmegler bløffer om eget bosted for å snobbe oppover

cybear
18.05.2020 kl 00:36 799

I en artikkel av 01.05 i FA kan man lese om eiendomsmegler Onsum som proklamerer "Velkommen til Bestum". Problemet er bare det at denne eiendomsmegleren bor på feil side av Vækerøveien for å kunne påberope seg bosted på Bestum. Dette er forsåvidt ikke en ny problemstilling for oss som er født og oppvokst på Bestum, og er noe vi innfødte har fått mang en god latter av, da til og med selv folk fra arbeiderstrøket Lilleaker lenge har prøvd å påberope seg Bestum i boligannonser. Slik er det dog selvfølgelig ikke. Når det gjelder eiendomsmegler Onsum bor hun på Sollerud, og tar jeg ikke feil sogner hennes barn til Lilleaker skole og ikke Bestum - slik områdeinndelingen var da jeg gikk på Bestum skole. Etter antrekket å dømme er det mellom oss sagt heller ikke vanskelig å se at denne Onsum er fra Sollerud. Og for å komme til poenget: Kan man stole på en eiendomsmegler som bløffer om hvor hun bor? Selv synes jeg dette opplegget virker noe suspekt.

https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/05/01/7521781/ellen-maxine-onsum-selger-eiendom-for-eie-eiendomsmegling

Bestums grenser:

https://www.bestum.no/images/kart/KART060523.gif
Slettet bruker
18.05.2020 kl 07:09 774

Sikker på at hun i det hele tatt eier kåken? Ingen bilder inne. Hun kan bare ha møtt journalisten og stelt seg opp foran et tilfeldig hus hun syntes var fint, også sagt ja her bor jeg, mens hun egentlig bor på konnerud utenfor Drammen eller noe sånt.
ArneB 5.0
18.05.2020 kl 09:22 738

Vi har alle våre kors å bære.
Inngangen
18.05.2020 kl 09:26 737

Veldig viktig å bo på rett side av en tenkt strek på kartet, for enkelte.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 09:47 728

Jeg vil innledningsvis si at jeg aldri har hørt om Bestum. Men må man bo et sted for å ønske andre velkommen?

Men det er ikke noe nytt å være kreativ i den bransjen for å markedsføre. Jeg synes det er et artig påfunn. Om grensekartet er fasit, er det likevel rom for forståelse?

Om det kan brukes som argument for å få opp prisen, hva er da problemet? Er dette en prestisjesak for deg for å være litt bedre enn andre ts?
Redigert 18.05.2020 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
cybear
18.05.2020 kl 09:50 722

Godt, for ikke å si betimelig, spørsmål. Jeg har forsåvidt aldri satt mine ben på Konnerud og har sånn sett slett sammenligningsgrunnlag, men etter hva jeg har hørt om Konnerud kan jeg lett forestille meg at hun/antrekket har noe konnerudsk over seg.
cybear
18.05.2020 kl 09:53 723

Nja, jeg synes bare det var noe paradoksalt at hun i artikkelen ønsker velkommen til et område hun ikke bor i, samtidig som hun snakker om grådige arvinger. Vil ikke kalle det en prestisjesak, dog er det kjekt ikke å bli satt i bås med noe sånt.
atnorhe
18.05.2020 kl 10:10 713

Bestum er vel et av stedene hvor sosialistene vil ha en mer mangfoldig befolkningsvekst. Har de lykkes i noen grad?
Jeg har handlet frukt der om søndagene, og jeg tror ikke de to bak disken hadde røtter der i fra. Billig var det også. Han skulle ha 2 kroner for en svær banan:-)
cybear
18.05.2020 kl 10:24 701

Jeg tror du kan ha rett. Flyttet derfra for flere år siden og er ikke lenger helt oppdatert på situasjonen. Det har også skjedd en del fortetting der de senere år.
Slettet bruker
18.05.2020 kl 13:45 675

Temaet som diskuteres her har vel kun akademisk interesse, hvem som kan si seg berettiget til å kunne bo på et par kvadratkilometers område av Oslo-vest, Bestum utgjør vel stort sett ikke et større område enn som så. Området har en blandet boligtype, noen av husene er kjøpt opp de senere årene, de er revet, og det er bygget mindre blokker.

Ser man til Ullern allé og Ullern-toppen, er blokkene der av nøyaktig samme type som man finner andre steder i byen, f eks på Vestli, terrasseblokker fra Selvaag. Befolkningen i områdene som nevnes i denne tråden er stort sett formuende pensjonister.