PGS......KLAR for neste klatre-etappe

Cliff
PGS 31.08.2018 kl 09:04 2215

PGS-aksjen prises i dag til 33,- som er samme nivå som for 3 år siden (aksjen var på 33,40 den 16.sept. 2015).
Den gangen falt aksjen fra 55 kroner den 13 mai 2015 til 33,. tidlig i sept.

Den gangen stupte også oljeprisen og markedsutsiktene var elendig.
Ekstra ille var det for PGS-aksjen da analytikerne begynte å krisemaksimere selskapets gjeldssituasjon.

Nå stiger oljeprisen. Det er optimisme i oljeindustrien. Markedsutsiktene er eventyrlige. Gjeldssituasjonen i PGS er under kontroll.

Situasjonen i dag er 100% motsatt av det den var for ganske nøyaktig 3 år siden.

Jeg tror aksjen ganske snart vil snu oppover. Neste klatreetappe kan godt mulig gå til 55,- innen 3-4 mnd.
(og det er bare begynnelsen)
Slettet bruker
31.08.2018 kl 09:20 2193

Ratene kan ikke gå mye opp, for da møter PGS konkurranse fra havbunnseismikk
HerrGrønn
31.08.2018 kl 14:42 2062

Mye oljeservice har tradet litt dårlig siden sommeren. Ferd sitt nedsalg hjalp heller ikke. Jeg ser masse potensiale i PGS aksjen. Selger mine på 50kr.
boupa
04.09.2018 kl 10:18 1868

PGS: CLARKSONS PLATOU TAR OPP DEKING MED KJØP, KURSMÅL 42

Oslo (TDN Direkt): Clarksons Platou tar opp dekning på Petroleum Geo-Services-aksjen (PGS) med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 42 kroner, ifølge en oppdatering fra meglerhuset.

"Pengebruken på seismikk er stigende og vi venter sterk etterspørselsvekst fremover. Vi modellerer et gradvis strammere kontraktmarked med prismakt fra 2020", skriver meglerhuset.
Fischer
05.09.2018 kl 14:29 1762

Det er et godt poeng Cliff kommer med. Det er et helt annet case nå enn i sept. 2015 som han refererer til. Satt og bladde gjennom presentasjonen som PGS hadde i går ifbm. Barclays CEO Energy-Power Conference (ligger tilgjengelig under "presentations" på pgs.com). Disse presentasjonene er riktignok litt skrytepropaganda fra selskapet, men undertonen i innholdet sier meg at her styres det med fast hånd ifbm. kostnader samtidig som markedet endelig er på den positive siden. Det at det er booket 24 "vessel months" for Q3 betyr vel i realiteten at dagens aktive flåte (8 skip) er i arbeid dette kvartalet (korriger meg hvis jeg er på viddene her). Jeg er vel noe mer realistisk mht. kursutvikling men med gode tall for Q3 og positiv guiding bør vi passere toppen fra tidligere i år på ca. 44 kr.