BULL FLAG BREAKOUT

Papposdocx
FIVEPG 19.05.2020 kl 06:17 43365

Technical break-out today
The break-out was confirmed yesterday 15:30

4 bullish candle sticks
Morning Doji Star
Harami Cross
Bullish doji Star
Belt Hold Bullish

Looks like level 2 in on the way for 6NOK short term
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Aksjenovise
21.05.2020 kl 22:21 3125

Gode poenger. Enig! Ville vært merkelig om de bare brukte 4 av 12 transjer i Formue Nord- avtalen, om de tenkte de ville bli i beit for penger. Og nok en grunn for antagelsen om at lanseringsskjemaet holdes.

Personlig tror jeg de tenker, at nå er det ikke lenge før inntektene kommer. Så hvis pengene fra innløsinga av siste Formue Nord- transje brukes opp innen den tid, løser de nok dette på andre måter. Ordinært bedriftslån, eller noe. Det vil uansett ikke være snakk om store summer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:29 3133

Når det ikke kommer informasjon om 2 halvdel av 2019 før tidligst 22 mai 2020 så vil jeg si at man fortsatt kan kritisere måten de driver på.
De reduserte kostnader fra 16 til 14.
Ja det er mye når det renner ut 4 ganger mer enn inntekter.
Hva vet vi om kostnader siste 12 mnd?
Har de steget til 20 mill i halvåret på grunn av økte kostnader med tanke på lanseringer?
Faktum Vi vet ingen ting fordi selskapet ikke vil komme ut med info.

Kjære deg, de tjener ca 500 000 i måneden og har utgifter på minst 2,2 mill.
De hadde 8,2 mill på bok for 12 mnd siden.
Ja de til opp lån og fikk konvertere dette over til aksjer som dermed utvanner aksjonærene. Men hvor skal pengene komme fra?
Forventer dere at de skal tjene 3-4 mill pluss 3-4 mill = 7 mill i måneden på nye spill når de knapt har tjent 500k de siste årene.

På disse kursene er jo selskapet fullstendig feil priset, dere kan si det skal være tro i spillene, men de vil uansett trenge penger.
Og det veldig raskt.

Kjøp aksjen og lek med den, men for guds skyld forstå at de vil trenge penger og hvis det hadde vært enkelt i dagens marked hadde KOA hentet på 1,3 kr ikke 0,1 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:35 3113

Enig i at ingen kan leve på luft og fremtid. Fivepg derimot har overlevd fortiden, og fremtiden ser lysere ut. Og fivepg kommer til å hente penger på en eller annen måte, der er jeg enig. Tror fortsatt at denne måten er en mer attraktiv løsning for oss aksjonærer, som Fivepg betrygget oss med i børsmeldingen 24 april. Jeg var heldig og kom meg inn med en stor post i desember. Solgte litt av posten over 3.40 fordi oppgangen tok pusten fra meg og jeg klarte ikke lenger å holde fokus. Etter å ha sikret gevinst(og fikk pustet ut) gikk jeg inn igjen, mens innskuddet og mer(++) er for lengst ute av kontoen. For meg er såklart ikke risikoen stor da jeg uansett ikke vil gå i minus. Og jeg elsker potensialet til gamingaksjer så lenge corona holder store deler av verden isolert. Og planen har alltid vært å ha aksjer selskapet senest til vi ser resultatene til sommerens lanseringer.

Men at folk tar opp store lån for å investere er idioti, uavhengig av selskap. Ikke invester penger du ikke har. Helt enig. Men vi skal heller ikke henge oss opp i hva andre gjør. De får lære selv på den harde måten:)



Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 22:35 3116

Hvor har du det fra at utgiftene er på 2.2mill i måneden?
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:38 3096

Seriøst?????????

Dette er jo en reklamefilm for å få unger til å kjøpe en grønn liten ballong og ikke den store røde ballongen fra noen andre.

Ikke NOE info om cash og info om forventet inntjening.
Dette er laget for å selge sukkertøy til unger eller sagt på en annen måte amatører til å kjøpe aksjer som ikke er verdt noen verdens ting.

Går det ikke en eneste alarm i hodet ditt når de ikke opplyser om ett eneste tall på en investor presentasjon.

Se for deg Equinor hadde en presentasjon for å få investorer til å investere uten å gi de 1 eneste tall om selskapets finansielle posisjon eller fremtidig inntjening.

Dette er jo bare tull.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
lofric
21.05.2020 kl 22:40 3085

Ditt innlegg her viser bare at du ikke har aksjer selv og at du kun er ute etter å gi selskap negativ omtale...Jeg har troen på selskap og beholder den sammen med de fleste på forumet...
Hva du skriver er for oss likegyldig..😊
Blir spennende i morgen....usikker på om det er fri dag i Danmark i morgen..
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
FAR100
21.05.2020 kl 22:41 3081

Farlig å forelske seg i en aksje..... spesielt på et selskap som taper penger, i pengenød og har meldt behov for finansiering. Gjelden til Formue Nord Fokus må betales før 1. juni, kassa er tom så er det kun 6 børsdager igjen i mai. Tip emisjonskurs?
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:44 3059

Eh.

Regnskapet som viser 14,4 mill i driftsutgifter 1H 2019
Det blir 2,4 mill for å være nøyaktig, men vil ikke overdrive og dere kaster dere over meg og kaller meg løgner for å endre fokus.


Operating expenses amounts to DKK 14.4m in H1 2019 compared to DKK 16.1m in H1 2018. The reduction in OPEX is primarily driven by reduced marketing activities, the close-down of the UK based activities and savings on the share-based payment program.

iii)EBITDA before special items was a loss of DKK 11.4m in H1 2019 compared to a loss of DKK 13.5m in H1 2018
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:47 3057

Alle selskaper taper penger og har behov for finansiering før de oppnår lønnsomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 22:49 3054

Ja, men dette er jo første halvår 2019. Mye har skjedd siden da. Aksjen var konkurspriset helt frem til de kvittet seg med avtalen de hadde med formuenord, og verdien pdd er rett og slett der den skal være før kommende lanseringer.

Selvsagt trenger selskapet inntekter, de må ha penger for å drive rundt, ellers går det konk. Men det er jo derfor man er optimister med kommende spill. Selv en medium suksess på 3 av 4 spill vil være nok til å dekke utgifter og vel så det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:50 3044

Nei, jeg vil at du ikke skal ende som de stakkarene som har tapt alt i KOA.

Jeg vil aldri ta i en aksje som dette, aldri.
Om du tar av deg brillene som gjør deg forelsket ser du at den du er forelsket i er stygg, lurer deg og er kun ute etter pengene dine.
Klarer du ikke se skriften på veggen.
Ingen presentasjon av 2H
Ingen tall om tingenes tillstand på en investor presentasjon.
Finansiering gjennom dødspiral lån.
Unnskyld meg men de selskaper som inngår slike låneavtaler er rett og slett lite inteligente eller veldig desperate.

Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Aksjenovise
21.05.2020 kl 22:51 3041

Gode poenger, og alltid fint med reflekterte innspill. Emisjonssannsynligheten mener jeg imidlertid bestemt er neglisjerbar utfra nevnte grunnet.

Hva gjelder selskapsdriften, har det vært all grunn til å kritisere denne tidligere. Personlig ser jeg på denne perioden som nyttig, slik at de fikk jobbetcseg gjennom barnesjukdommene i slike selskaper. Og bare at de har overlevd, tyder på at de tror på det de driver med. Og når de både tar selvkritikk og gjør tydelige grep som allerede gir resultater, bør man kunne gi dem en ny sjanse.

At de fikk knytta til seg Moritz Voss i Berlin, gir også gode vibber, i og med at han var med på å utvikle King (De som skapte blant annet Candy Crush) fra et selskap på åtte personer til åtti.

Men effekten av alt dette blir uansett bare spekulasjoner inntil tall foreligger. Som for alle andre selskaper. For min egen del tar jeg inntil videre bare utgangspunkt i anslått IP-verdi av spillene når jeg vurderer kursmål som priser selskapet mer riktig. Og innen vi når mitt personlige kursmål, antar jeg det har begynt å komme både nedlastings- og inntjeningstall. Gjør opp ny status.

Aksjer er alltid risikosport, og ingen bør satse mer enn de har råd å tape. Men slik situasjonen er for FIVEPG 2.0 nå, med fire store lanseringer nært forestående, er det en stor oppside som totalt overskygger en veldig liten nedside.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:52 3042

Ja, hva har skjedd?

Ingen vet fordi selskapet ikke opplyser om det.
At de har kvittet seg med lån som utvanner selskapet skal da ikke prise verdier på 28 mil til 170 mill.
Tror du ikke de hadde tatt med tall på denne halleluja presentasjonen om det hadde vært tall som kunne være positive for markedet å vite?
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 22:54 3043

Alt det du nevner er rett, men dette er jo gamle FIVEPG. Siden den gang har de fått inn dyktige folk i ledelsen(Henrik Nielsen som CEO), kvittet seg med spirallånet, osv. Det har skjedd en restrukturering som gir grunn for håp for fremtiden. Pdd er kursprisen satt på forventninger rundt de kommende lanseringene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 22:58 3038

Hahaha.

Stemmer dette????

Og folk sitter her inne og håper lansering skal sende aksjen til himmelen mens ledelsen venter til flest mulig amatører er inne før de sender aksjen til helvete med en knusende emisjon...
Huff.
Håper folk klarer å komme seg ut om det stemmer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 23:02 3023

Dette er bare tull. Røverhistorier fra FAR100. Samme person som forrige uke skrev at FIVEPG hadde utsatt lansering og meldingen skulle komme på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:02 3048

Er det denne karen?
https://5thplanetgames.eventcdn.net/2020q1/
Unnskyld men jeg har hørt mange amatør CEO holde en 1Q presentasjon, men jeg har aldri noen gang hørt om en dyktig CEO som bruker 1Q til å stjele sukkertøy fra barn og blir hyllet av de samme barna etter tyveriet, så ja han er helt klart dyktig til det han skal gjøre, lure investorer til å kjøpe noe uten å vise kortene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:06 3044

Nei det stemmer ikke. Trodde du hadde lest deg opp på selskapet. FAR100 er et troll:)

Vær forsiktig med hvem du kaller for amatører her. Du har fått mange gode svar i dag, men fortsetter med samme argumenter. Vi har forstått det. Høyrisiko aksjer er ikke noe for mikrofly35. Vi vet alt du skriver her, og det er diskutert på alle forumer over mange måneder og år. Likevel er kursen der den er i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:12 3033

He holds a Master of Science degree in Marketing and Strategy from Copenhagen Business School. Henrik Nielsen has an exceptional drive to deliver results, with a proven track record of growing business and exceeding profitability in emerging markets and diverse organizational environments. He has a very strong analytical mindset, comprehensive strategic agility and leadership experience within all types of business areas including a very strong operational execution.

Henrik Nielsen was previously CFO and COO of Unity Technologies for 7 years, leading it through dramatic growth and helping establish it as the leading 2D and 3D game engine and platform. In addition, it announced a capital raise of $5 Million USD, to be used for a new growth strategy aimed at taking a larger share of the fast growing global gaming industry.

«Henrik brings a wealth of experience to Hugo Games, particularly from Unity where he played a pivotal role in transforming an early stage start-up to a leading global player in the gaming industry. We believe he will be a great asset to our team as we expand our portfolio of games and step up our effort to form strategic partnerships with third party companies or celebrities that own IP we can utilize to create exciting gaming experiences,”
Redigert 21.01.2021 kl 05:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:18 3010

Hallo.
Kan du engelsk?
Røverhistorie er det da ikke.
Hentet fra melding 24.04.2020

Det blir en emisjon i slutten av Mai som sletter short posisjon.
Mest sannsynlig blir det også en emisjon som sletter gjelden på noe over 6 mill.
Så blir det også sikkert en emisjon som øker cash i selskapet.

Så litt spekulasjon fra min side, Hva tror dere kursen på Emisjonen mot kreditor blir?
Tror dere Formue Nord har akseptert 2,5 kr?
Jeg vil selv tippe 10% under årets laveste kurs er emisjonen på short aksjer og på aksjer som dekker gjeld på 6,3 mill. så selges disse i markedet.
Så får jo de heldige som har aksjer være med i en rep emisjon.
Dette er spekulasjon, men det har skjedd 100 vis av ganger før i tilsvarende selskaper.

COPENHAGEN, April 24th, 2020: 5th Planet Games A/S (OAX: FIVEPG) is pleased to announce that the company has decided to pause until further notice the call down of new tranches in the funding solution the company entered into with Formue Nord back in May 2019. The Board is evaluating various alternate funding solutions to finance continued operations and the planned game launches of Tintin, Doodle Jump and Vikings.

This means that Formue Nord will not convert or sell any more shares for now but are instead entering into a lock-up period where they are classified as insiders in 5th Planet Games. The short registration will also disappear when the remaining shares has been issued end of May 2020.

The total outstanding amount to Formue Nord of NOK 6,352,148 is considered to be repaid in cash by securing a more stable and more attractive financing structure. 5th Planet Games is pleased that Formue Nord has been willing to accept this strategy and work actively towards a much more attractive solution for the shareholders in 5th Planet Games A/S.

“We can now see that our cost saving activities back in 2019 are being reflected in a positive way in our P&L, and with the upcoming game launches, we believe it is now the time to adjust the financing set-up to a more favorable way forward for 5th Planet Games and our shareholders” says Henrik Nielsen, CEO of 5th Planet Games.


Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 23:21 3031

"The total outstanding amount to Formue Nord of NOK 6,352,148 is considered to be repaid in cash by securing a more stable and more attractive financing structure."

"we believe it is now the time to adjust the financing set-up to a more favorable way forward for 5th Planet Games and our shareholders”

Hodeløst å tro at de skal rævkjøre aksjonærene på samme måte som i NAS og KOA. Dette er 6.3mill, er jo ikke nærheten av summene som NAS og KOA slet med. I dagens verden skal det ikke være et problem å få et gunstig banklån på den summen der, spesielt om de klarer å legge frem gode fremtidsutsikter til rette.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:27 2995

Det er da ikke skole som betyr noe, det er hva han presterer og den presentasjonen var søppel for seriøse folk, men for en menighet som er døve, stumme og blinde var den jo fantastisk.
En av Norges beste på dette feltet er Pengepastoren, super intelligent og stjeler sukkertøy fra en menighet som ikke bryr seg om fakta og hvor langt fra målet man er.

Uansett, jeg håper bare de som sitter 100% inne vurderer risikoen, det er ikke verdt det.
Selskapet har tatt ut potensialet.
Det er noe å kjøpe på 0,5 kr men 3 kr er super risiko.

Skal ikke plage dere mer, håper bare jeg redder noen fra store tap.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
LaFleur
21.05.2020 kl 23:30 2996

Jeg har en snittpris på 1.41, tåler fint å vente til lansering.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:30 2996

Hvorfor så hysterisk? Hva har du på å vinne her? Hvorfor bry deg om et så lite selskap som du uansett ikke skal investere i? Det finnes langt viktigere ting å bekymre seg over. Vi vet alt dette. Vi vet også at du bommer fælt på mye. Og vi vet at det ikke nytter å diskutere med deg. Kom heller tilbake når du har ny informasjon å komme med. Alt annet virker som ren baissing.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:32 2991

Vennligst se fakta.
De brenner ca 20 millioner mer enn de tjener årlig.

Den teksten må du lese som EMISJON.

Det er en mye større fordel for dagens aksjonærer enn at kreditor får rævkjøre selskapet med shorting og konvertering til stadig lavere kurs til kreditor sitter med 98% av aksjene,

Det er ingen som får banklån når de har tapt 20-30 milloner årlig og ikke har noe å pante.

Det er ikke snakk om 6 mill, de trenger jo betydelig mer enn dette.

Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Computerbody
21.05.2020 kl 23:34 2986

Du mikrofly, hvis du aldri skal ta i slike aksjer, hvorfor bruker du så mye energi og tid på noe du ikke bryr deg om? Måten du formidler på er litt uforståelig hvis du ikke vil oppnå annet enn å redde folk fra dårlige investeringer. Holder du på å advare folk i alle forumer, som en misjonær?
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:35 2987

Er da ikke hysterisk, men det kommer jo bare antagelser og håp fra menigheten som ikke har noe som helst rot i virkeligheten.
Som nevnt det står svart på hvit emisjon i den meldingen fra 24/4 men det avfeies med ett lite banklån. hehe.. Alle med litt innsikt ser det står emisjon der.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
21.05.2020 kl 23:40 2958

En emisjon trenger ikke være negativt i det hele tatt. Har sagt det tidligere at sansynligheten for det er stor, men kursen må stabiliseres først eller gå høyere enn den er nå, da får de mye ut av få nye aksjer. Ingen tvil om at en emisjon er mye bedre enn avtalen med Formue Nord. Kursen går ned i det korte bildet, men på sikt vil det styrke FIVEPG. Spørsmålet blir vel, vil det være best å kjøre en emisjon før lanseringene å friste til nye aksjer gjennom emisjon med kjapp stigning i kurs eller vente til etter softlaunch å lanseringer, da kan emisjonen settes på høyere kurs sansynligvis?
Om det hadde sett helt svart ut tviler jeg på de hadde sagt opp avtalen med formue nord, uten å ha noe ide om videre finansiering.
Så er det jo gledelig at enkelte (les:mikrofly35) har så stor omsorg å advarer oss løker som handler aksjer på egenhånd, mot risiko. Tror nok de fleste vet at aksjer innebærer risiko, denne aksjen intet unntak. Var med på første stigningen, så etter en dupp gikk jeg inn igjen med litt av gevinsten ;) Denne aksjen er høyrisiko, da blir spenningen dertil ;) ;) Slapp av mikrofly35, at du ikke har noe interesse av denne aksjen tror jeg ikke noe på, for maken til engasjement til en aksje har jeg ikke vært borti før ;) Kos deg med FIVEPG aksjene, om du ikke stod igjen på perrongen? Så fyker kursen til værs før du aner det :) Tvi tvi :)

Osvaldsen
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:40 2961

Nei.
Regnet ikke med det var nødvendig i KOA, trodde ikke det fantes folk som ikke så risikoen.
Men ja i NAS advarte jeg.
I ADS når den var på 31-30
I Denne enkelt og gret fordi jeg så den farlige pinsemenigheten her inne som ikke ser farer i noe og som heller ikke bryr seg om tall.
Alt skal skjules det gjelder å lure mest mulig inn slik at den gør høyest mulig slik at man tjener mest mulig, så sitter de uvitende og leser tull uten fakta.
Har nå hørt at Five er sterke finansielt, alt emisjon og sammenligning med KOA er latterlig selv om tall og meldinger fra selskapet viser noe helt annet.
En CEO som ikke kan vise tall har store tap å skjule.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 23:51 2932

Takk gud at det finnes slike, hadde alle forstått risikoen hadde jeg aldri brydd meg.
Dere bør seriøst tenke dere om når det gjelder Formue Nord, de hadde aldri godtatt våpenhvile om ikke emisjonsaksjene for gjeld og short aksjer er meget meget lav.
Står nok ikke på perongen, men kan vurdere å kaste inn noen pund om/når den treffer kursen gjelden og short aksjene skal gjøres opp på, det kan jeg love deg.

Jeg advarer fordi jeg selv rotet meg bort i Zenith og var en av de frelste der, helt til man så at dette var mafia bløff.
Så jeg har da hatt min frelse jeg også, heldigvis kom jeg meg raskt over på den brede sti igjen, Greed..
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Computerbody
22.05.2020 kl 00:09 2887

Ok mikro, da ville jeg forsøkt å shorte var jeg deg, virker bankers
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
BS
22.05.2020 kl 00:25 2862

The total outstanding amount to Formue Nord of NOK 6,352,148 is considered to be repaid in cash by securing a more stable and more attractive financing structure."
Microfly35 viss du mener å aksjonærer bli ræve kjørt pågrunn av det så slapp av jeg kan tegne for 99% på kurs over dagens,og på gode betingelser- Hoppe du få slappe av og får god søvn. Prøve i morgen å komme inn i Aksje og tjene litt peng.))))
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
BS
22.05.2020 kl 00:34 2849

Alle kan gjøre eller tenke feil. Ingen er feilfri og man lærer hele livet og bli aldri full lærd. Det er kun visdomsord.)))))
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2020 kl 00:40 2839

Ikke noe er bankers, det er jo det jeg prøver å fortelle dere.
Hadde det vært aksjer å shorte hadde jeg heller shortet eller kjøpt ja.
Kanskje du vil låne ut?
I morgen skal KOA trades fra 0,14-1,1 noen ganger, det er store penger å tjene på elendigheten der, men ikke for amatører.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2020 kl 00:44 2837

Send heller en mail til CEO du og be han komme med resultat 2H 2019 og be han forklare markedet hvordan de har planer om å løse den akutte pengekrisen.
Det sier seg selv at de har problemer når de i utgangspunktet har svidd av 20 mill og hadde 6,3 + 9 mill 1 juli 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
KR
22.05.2020 kl 01:15 2792

@Mikrofly

Jeg tror de fleste ser risikoen i dette selskapet, men regner med at mange ser sin mulighet til å trade basert på hype og nyheter til tross for selskapets økonomiske status. Denne vil gå opp bare det kommer en børsmelding om at et av spillene er i rute selvom dette ikke burde være en nyhet, men heller en forventning. De færreste sitter nok med store long posisjoner her (men heller noen lodd som de lar stå).

Det faktum at de ikke viser rapporter for 2019 vil jeg tro at de fleste tar som et stort varselsignal.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
LaFleur
22.05.2020 kl 01:33 2807

Helt klart, og man ser jo hvordan en emisjon har fått løftet opp Bergen Bio og XXL f.eks.

Jeg reagerer bare på at man maler et dommedagsbilde over FIVEPG, og sammenligner situasjonen med NAS og KOA som begge hadde gjeld herfra og til månen, i tillegg til hvor hardt rammet industrien deres var av corona.

Samtidig maler man et bilde om at risikoen er høy bare hos FIVEPG. Alle vet at det er en risiko, det er det i alle aksjer. De fleste av oss som sitter her inne har kjøpt på kurs 0.5-1.5. Nedsiden for oss er ikke så stor som Micro vil ha det til, dette er et lodd man er villig til å ta frem til det kommer en lansering.
Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
scorn
22.05.2020 kl 02:05 2784

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/05/21/7530446/borr-drilling-henter-ut-300-millioner-kroner-i-kriseemisjon

"Kriseemisjonen som skal hjelpe å sikre selskapet de to neste årene er fullført. Aksjen skyter til værs".

Emisjoner trenger ikke være negativt.

Redigert 20.01.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare