NEL boblen i ferd med å sprekke



CEO dumper aksjer i selskapet som aldri har hatt overskudd. Bare spørsmål om tid før at denne boblen sprekker, og da blir det russiske prosenter nedover.

https://www.dn.no/borskommentar/koronaviruset/jon-andre-lokke/nel/nel-sjefen-gir-deg-halve-supergevinsten-sin/2-1-811179

Audun-Audun min kjære. Det er mye du ikke har fått med deg.
Audun
19.05.2020 kl 15:34 4934


Spetalen solgte denne aksjen for under 3 kr pr. aksje. Det forteller litt om hvilken boble det er.
Robban1
19.05.2020 kl 15:52 4857

Det sier jo heller litt om Spetalen som har gått glipp av en solid oppgang etter at han solgte .......

spettet er smart men ikke et geni og selv genier kan ikke kalkulere sauegalskapen som skjer i NELIP :-)

wollmilchsauene har nå blitt medlemmer i pexip LOL

https://e24.no/boers-og-finans/i/dOVXj1/smaainvestorer-kaster-seg-over-kursraketten-pexip
Sann
19.05.2020 kl 23:11 4442

Det ser ikke bra ut for utviklingen mellom Nikola og Nel. Denne innside handelen og sikring av gevinst nå kan tyde på dette. Det ble nylig også signalisert at status for samarbeidet skulle annonseres i juni og på en merkelig måte å ordlegge seg på. Helt uten signaler om den konkrete utrullingen av fyllestasjoner og som man tidligere skulle annonserei første kvartal og senere juni. Nikola sier de kun skal levere BEV's i Europa en gang i 2021. Hydrogen utgaven er betydelig lenger frem og noe tyder på at batteriteknologien vil vinne ytterligere frem både i effektivitet, vekt og pris. Hvorfor skal da Nikola ta på seg kostnadene for et stort nettverk av fyllestasjoner? Alt kan tyde på at stemningen hos Nikola kan snu i retning BEV's også for langdistanse transport.
Her er en nylig oppdatering på hva markedet forøvrig heller mot de kommende år:

Samsara, a fleet management and Internet of Things (IoT) company, released survey results Tuesday showing trucking industry leaders are still in agreement on the future of electric trucks. In the survey of 300 fleet managers, 90% said EVs were the "inevitable future of commercial fleets."
Another factor that has not disappeared: government pressure. Government mandates continue even during the COVID-19 crisis, with California accelerating its policies on Class 7 and Class 8 trucks in a surprise move in late April.
On April 28, the California Air Resources Board (CARB) updated its policy of the percentage of truck sales in the state. By 2024, the state wants 5% of Class 7 and Class 8 sold to be zero-emission vehicles (ZEVs). The previous mandate had been 3% of trucks sold in the Golden State. By 2030, that mandate will be 30%, up from a past goal of 15%, according to an analysis of the memo from the Union of Concerned Scientists.
The cost-savings are beginning to appear for fleets. In the past, the battery alone for a BEV was the main cost. But Ceres and the California Trucking Association, in a May 5 study, found battery cost "has declined as much as 80% over the last eight years. Further cost declines of over 50% are expected in the next decade, which should put upfront costs of many EVs below their conventional competitors by 2030."
The Samsara survey found 85% of electric truck owners said traditional vehicles cost more than electric trucks to maintain. And 53% of managers said they will use savings to increase driver wages.
Audun
20.05.2020 kl 09:39 4103


Hvis CEO hadde visst om noen mulig avtale mellom Nikola og NEL frem i tid, så hadde han selvfølgelig ikke solgt aksjer. Så nå må aksjonærene i NEL vente tålmodig. I mellomtiden så er det enorm risiko.

Det er like dumt som å eie Norwegian før mange nye emisjonsaksjer som kom.
Keirax
20.05.2020 kl 09:45 4063

Det mener du vel ikke? NEL er gjeldsfrie. Det kan man ikke akkurat si at NAS er 🙄.
Audun
20.05.2020 kl 09:54 4000

Veldig bra innlegg Sann. Du vet hva du snakker om.

Jeg tror mange av aksjonærene i NEL er unge aksjonærer som har kjøpt sin første aksje. De vet ikke at matematikken alltid vinner tilslutt og at det er hvor mye selskapene tjener som har noe å si. Vi får se om de må lære det The hard way.
Redigert 20.05.2020 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
kaliber
20.05.2020 kl 18:01 3714

H2 er det grønne skiftet og er kommet for å bli, du er sikkert blant disse som ikke ser framtiden og tror at olje er fremtiden, hvor naiv er det mulig å bli!!
Keirax
20.05.2020 kl 19:55 3484

Ahhh!!! Deilig svar på tiltale der JosefK 😆

⬆️⬆️⬆️
😂😂👍🏻
Hemsen
20.05.2020 kl 20:44 3323

Hvor blir det av optimismen. Mener jeg drar kjensel på flere tidligere optimister som begynner å henge med geipen, og for all del det er helt greit. Løkke har solgt aksjer og det er også helt greit. Vi som har vært med lenge har opplevd flere slike runder, dommedag hver gang. Men hva med byggingen av ny fabrikk, skrinlegges?
Nel kommer de, og resten av det grønne skiftet. All den tunge industrien som Yara, jernverk osv . Tror vi ser framover😎
Jono
21.05.2020 kl 02:52 2991

nei, kjenner ikke deg Audun, men kanskje på tide å bli voksen?
ikke minst at du neste gaang leser deg opp på nyheter, som du skriver -- kan påvirke noen til å selge sine NEL aksjer!
selv har jeg vært med på en god reise over flere år, at du og mange andre ungdommer leser tall og behandler som Yara eller tilsvarende, bare så alt for dumt!
kanskje noen bør gå tilbake til skolen, sette seg bak pulten, lese seg mer opp på det virkelige liv? :-(
for meg, som leser alt på en annen måte -- så viser Løkke nok en gang god timing, som med emisjonen i januar på kr. 9,50 og flere hundre millioner inn på konto!
ikke penger han hadde i banken, tok opp et lån, kjøpte sine opsjoner, og hvem ville ikke gjort det samme nå, og alle som forstår HVA ting er om, ikke bryr seg, OM måtte selge store deler av sin beholdning, men som jeg har fått med meg, fortsatt eier 2,5 millioner aksjer, at hans begrunnelse om å betale en skatt på mer enn 20 millioner er mer enn god nok for meg, og for mange andre, eller noen av dere som forsøker å snakke kursen ned, klarer å forklare meg -- hvorfor NEL kursen passerte 12 kroner igjen?
beklager, men mange som skriver om NEL -- oppfører seg som barn, ikke plager meg, men kan være dumt for andre, som tar dette på alvor.
for å gjenta meg selv, at nummer 1-en av "insidere" kjøper opsjoner og og klarere å selge noen av disse for 50 millioner, at markedet bare tar som et lite sjokk, at Løkke ville fått noen millioner mer i går, men for ham -- kunne ikke vært en bedre timing for å gjenta meg selv!
PS: meg skriver fort og gale, har korrigert noen skrive feil, glemte "ikke" og til slutt, for å legge til -- ikke kommer til å drømme om en en H2 bil, ei heller andre EL biler i natt, at for meg -- er ikke NEL og hydrogen en konkurrent til EL biler, men en stor del av framtiden, og ikke minst fortiden, før 2-andre verdens krig, at en tysk konto nå¨eier 50% av NEL, og ingen som vet, kan være flere tusen, men også noen veldig store som ...
PS II: at de fleste av dere sikkert kjenner linken, men hvor DET skrives av voksne og ikke barn/ungdommer som tror de kan snakke kursen ned, ikke kan forstå at de følger med på, kanskje angrer for at de solgte sine NEL aksjer på en for lav kurs, for hva jeg eller meg vet ...
https://www.shareville.no/aksjer/nel/kommentarer
Redigert 21.05.2020 kl 03:32 Du må logge inn for å svare

Trevor og lökke. Nu skäms de
kvalf
21.05.2020 kl 07:47 2777

Får håpe du får parkert alle tåpelige røverhistorier og eventyr innlegg fra barn/ungdommer inne på dette forumet etter innlegget ditt. Veldig bra skrevet.
Jeg personlig har hatt en helt fantastisk reise i NEL siden 2017. Hydrogen er fremtidens diesel.
Aiko
21.05.2020 kl 10:52 2569

Eneste som står i fare for å sprekke er tidligere aksjonærer som solgte tidlig, og nå er i ferd med å sprekke av misunnelse ;)
Redigert 21.05.2020 kl 10:53 Du må logge inn for å svare

Nel har vore fantastisk kjøpte smått i 2017 tjing tjing🥳🍾 det blir alltid missunelse når folk ikkje får me seg oppgang masse konfirmanter me småbeløp så river av seg håret nå🤣 men sånn er det bare😅 Hydrogen blir framtiden å det er alltid lurt å vera me frå bunnen av😉

Jeg har hatt aksjer i over 30 år og sover godt med mine NEL aksjer som jeg kjøpte i 2017. Halvparten ble realisert for å dekke innsatsen og kjøpe en fet Elbil (Nei ikke hydrogen). Det jeg har igjen nå er på en måte gratis og hydrogen samfunnet er kun i startgropa. Glem Norge, bare se på Tyskland hvor stort Wasserstoff er, de satser virkelig og det skrives mange positive artikler om hydrogen. Og pr. i dag så er NEL i praksis et tysk selskap.

InvestorXYZ, Hammers og andre har vært negative og skrevet dritt om NEL i flere år, greit å ta feil men noen ganger må en gå i seg selv og ta en realitets test. Etterpå klok er også en form for klokskap.
kvalf
25.05.2020 kl 10:18 1229

Sitter du og langskjemmes over ditt barnslige innlegg nå? Hydrogen er noe hele verden skal ha. Du skjønner det bare overhode ikke.
Furuen
25.05.2020 kl 10:37 1145

TS, ja, der sprakk forsynemeg 13-tallet!
OZZY1
25.05.2020 kl 10:47 1084

kjøpe en forholdsvis stor post i NEL i dag. Mest sannsynlig ut i dag eller i morgen. Er Long i NIKOLA som jeg tror har større oppside på lang/kort sikt.

https://www.marketwatch.com/investing/stock/vtiq

Der traff du spikern på hodet for enkelte her inne ja.
De vil bare ikke forstå at kurs kan stige og stige uten overskudd og deilig P/E tall.....
Vet ikke om det er trangsynthet eller bare bitterhet.