NAS - 400 millioner nye aksjer til kr 1, hvordan vil det gå?

HP17
NAS 20.05.2020 kl 08:20 6817

Nå kommer det 400 millioner aksjer med en kostpris på kr 1 som er klar til å selges i markedet. Her har investorer m.m fått tildelt 180 millioner aksjer. Med en kurs kr 1.30 vil alle med aksjer til kr 1 ha en gevinst på 30% på kort tid og dersom aksjene kan selges i markedet til kr 2 vil de har hele 100% gevinst på kort tid. Det kan bli et stort salgspress fra start i dag når investorer og andre som har fått tildelt aksjer til en kostpris kr 1 får mulighet til å selge aksjene i markedet?

Hvor langt ned tror dere NAS skal nå?
Synspunkter?

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Final result of the public offering and allocation to primary insiders – conversion shares and conversion price in the bonds and lease debt conversion

It is expected that the Offer Shares will be tradeable on Oslo Stock Exchange on 20 May 2020, subject to timely satisfaction of the conditions for completion of the Offering set out in the Prospectus and registration of the share capital increase.

The Offering consisted of 400,000,000 new shares at the offer price of NOK 1 per offer share (the "Offer Shares")

The conditional allocation has been conducted in line with the mechanism of allocation described in the Prospectus. A total of approximately 220 million Offer Shares, constituting 55% of the Offer Shares, were allocated to shareholders in the Company as of 30 April 2020 (as registered in the VPS on 5 May 2020). A total of approximately 100 million Offer Shares, constituting 25% of the Offer Shares, were allocated to eligible creditors. A total of approximately 80 million Offer Shares, constituting 20% of the Offer Shares, were allocated at the sole discretion of the Board of Directors, of which approximately 19 million Offer Shares were allocated to the pre-committing bondholders due to the minimum allocation agreed with such pre-committing bondholders as described in the Prospectus.

https://newsweb.oslobors.no/message/505813
Redigert 20.05.2020 kl 08:21 Du må logge inn for å svare

Nettopp, det bør vel være interessant for kineserne å kjøpe NAS billig?
Redigert 20.05.2020 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
stud_trd
20.05.2020 kl 12:20 1744

Og plutselig var emisjonsaksjene tilgengelige, og vipps borte igjen på 2.75 - så. da har man i det minste tatt igjen en del av det tapte. Så får vi se om det var smart, eller ikke. ;-)
FunTrade
20.05.2020 kl 12:20 1740

Nettopp, kjøpe billig. Og der er ikke NAS, NAS er dritdyrt om dagen, mye dyrere enn konkurrentene. Pr nå 3 ganger dyrere enn SAS.
suspekt
20.05.2020 kl 12:25 1705

Det er vel nå det skal handles, når blodet flyter. Det kommer snart bedre tider. Chinaman tenker langsiktig, så lenge de har økonomiske muskler til å sitte gjennom kan det være lurt.

Dette var effekften av 400 .000 .000 nye aksjer.

Hva tror du skjer når de neste 3.000.000.000 skal på markedet???????!!!
Redigert 20.05.2020 kl 12:29 Du må logge inn for å svare

Rundt 1/3 av de 400 mill er enda ikke i markedet.

Hvor mye koster et fly, f eks. dreamliner?
«Norwegian har en flåte bestående av rundt 160 fly. På kortdistanseflyvningene bruker vi Boeing 737-800, og på langdistanseflyvningene bruker vi 787 Dreamliner. Med en gjennomsnittsalder på bare 4,6 år har vi en av de yngste og mest drivstoffeffektive flåtene i verden. Nye fly er vinn-vinn for passasjerenes komfort, lommeboka, miljøet og for selskapets kostnader.. «

« Norwegian har per i dag 35 Boeing 787 Dreamlinere»

Prisen er visstnok kr 1 milliard pr stk, men korriger meg gjerne. « Boeing initially priced the 787-8 variant at US$120 million, a low figure that surprised the industry. In 2007, the list price was US$146–151.5 million for the 787-3, US$157–167 million for the 787-8 and US$189–200 million for the 787-9.»



Redigert 20.05.2020 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Satch
20.05.2020 kl 12:59 1538

fikk emisjonsaksjene istad, solgte alt på 2,90kr. 190% fortjeneste over natta er innafor uansett hvilken vei man ser på det. lykke til videre dere som satser videre.
FunTrade
20.05.2020 kl 13:06 1492

Ehh... det ser hittil ikke ut til å ha materialisert seg i cash for nas i alle fall, langt der i fra.

Og med bølgen av konkurser blant flyselskap som synes å være rett rundt hjørne blir det nok opphørssalg med tilhørende prisfall på det meste som har med fly å gjøre.
Strategi
20.05.2020 kl 14:04 1349

Emisjons aksjene gjennom DNB blir i følge banken ikke tilgjengelige for salg før fredags morgen, regner med at åpningen fredag blir omtrent som i dag.
Strategi
20.05.2020 kl 14:14 1289

Tror dette forholdet kommer til å utløse nedsalg på slutten av dagen, kan bli kraftig kost for traderne
dolby6
20.05.2020 kl 14:16 1278

Svensk Radio nu säger det är mycket positivt att Kina kommer in som ägare i Norwegian. Experterna lyriska över dealen att ha räddat norska enkloden
Aktien kommer gå upp när folk förstår.
Redigert 20.05.2020 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
20.05.2020 kl 14:29 1233

Jeg lot meg friste til å selge mine 200 aksjer på 2,7. Oppdaget det først nå at de var på konto.
Kan ikke forstå annet enn at det vil bli et negativt press på kursen fremover. Men jeg kan ta feil.
Ønsker selskapet og aksjonærene alt godt, men når posten er så liten er det greit å kvitte seg med den mens det fortsatt er litt penger å hente minus kurtasje.
Møkki
20.05.2020 kl 14:32 1217

... ikke sant. Eller hva med å kjøpe 500k aksjer til 1.8 pr. stk, for så å selge samme antall en drøy time senere for 3.12.

Funny, Burgunder, Deepshitter og resten av dølagjengen. Kutt ut all svadaen et lite løyeblikk, og gjør noe fornuftig for en gangs skyld!
Gidder dere å regne ut hvor mye jeg bør sette av til forskuddtrekk på det som nettopp kom inn på ASK'en min?

Det blir en solid premie til førstemann av dere; Medlemskap i 660.000,- klubben!

Synes jeg traff bra med dette tipset for 1 uke siden: Ikke under 1,50 og sluttkurs 2,40. Så gjenstår det å se om den slutter under 2 kroner til fredag når enda flere av de nye aksjene er klare til å selges.

Og etter det er det bare å vente på neste emisjon eller konvertering av ny gjeld. Uansett om markedet tar seg kraftig opp igjen eller ikke så kommer det ny emisjon i løpet av året! Så å sitte long i NAS med kostpris over 2 kroner aksjen er det samme som å kaste penger i dass.

MASTERCLASS
14.05.2020 kl 16:38 3252

Blir faktisk litt spennende å se hva kursen slutter på onsdag 20. mai når 400 MILLIONER ferske NAS-aksjer til kostpris 1,00 kr slippes løs på markedet.

Jeg er nesten helt sikker på at den IKKE slutter under 1,50, selv om den logisk og etter alle økonomiske vurderinger burde gjøre det.

Tipper sluttkurs til onsdag blir 2,40 kr, men at den faller videre til 1,70-1,90 allerede fredag 22. (stengt for Himmelspretten torsdag)
Mado
20.05.2020 kl 17:44 957

De dyktige skal inn nå. dere må drømme å se NAS under 2,- igjen.
I dag var veldig god kjøpesignal. 20.Juni NAS er over 5,-.
Bruk din vurdering og ikke hør på noen, korona minker og minker , Til Jul er NAS over 10,- igjen.
Mange falske kommentarer her, de som solgte i dag prøver å kjøpe tilbake i morgen.



Hvis du tror NAS skal i nærheten av 10 kr til jul (børsverdi langt over 30 MILLIARDER) , ja da er du så naiv at du burde være forskånet fra å tape pengene dine på børsen! Har du vurdert å skaffe deg en økonomisk verge??
Mado
20.05.2020 kl 18:10 886

Jeg har aldri tapt på Nas, Solgt på 38,40,- før Korona krisen og jeg er inn idag på 1,50 de førse kjøperene.
Når kom noen kjøpe anbefalig å 50,- solgt lit tildlig Nas paserte 42,- .
Redigert 20.05.2020 kl 18:10 Du må logge inn for å svare

I morgen er børsen stengt.
Små aksjonærene i DnB fikk ikke aksjer på konto i dag etter som jeg har hørt, det kan tyde på gevinstsikring på fredag av emisjonsaksjer.
Mado
20.05.2020 kl 20:43 635

Over 1 milliard omsetting i dag , hvem kjøpte flere hundre millioner i dag?


Hørte at det var endel Taxisjåfører som kjøpte i dag. Vet ikke hva alle heter.

Kult, volum omsatt større enn antall aksjer omsettelig i markedet. Det må en si er bra :-) Høy omløsphastighet, forvirrende eierstruktur, siste største eier av gamle aksjer, Trygda, er ute, nå større eiere i form av leasingselskaper som overhodet ikke har eierskap i flysselskap som core business. Det lover godt en god stund fremover:-)

Good call, even better if you got the advantage of it:-)
Redigert 20.05.2020 kl 22:24 Du må logge inn for å svare