Er det slik kursene på OSE kan MANIPULERES??

En betydelig andel av omsetningen i de store selskapene på OSE er robothandel, men hvor stor vet jeg ikke.

Jeg har i den første timen med handel fulgt tett med på kursene til noen av de største selskapene på børsen og utviklingen i DOW Jones-futuruen. Og kjøp/salgs-kursene følger endringen i Dow-futuren slavisk opp og ned for hver eneste 0,01 % endring, så på en eller annen måte er robotene "lenket" til Dow-futuren.

Og på denne tiden av døgnet er omsetningen på Dow-futuren veldig tynn, da handelen stort sett er stengt både i USA og Asia. Derfor kan man "billig" kjøre Dow-futuren opp og ned noen få 0,x prosent samtidig som robotene på OSE uten risiko kan sope inn på små endringer opp og ned da de allerede "vet" retningen opp eller ned for aksjekursene de neste sekundene.

Med tusenvis av handler i timen så blir det $$$$$$$ av sånt!

Og taperne? Gjett!!
Treidar
20.05.2020 kl 10:38 167

Stemmer dette. Hadde håpt det skulle forbli hemmelig, men når detektiver går deep ved å stirre på kurser en hel time er det selvsagt nok research til at det blir avslørt. Robotene mine leser tynne futures og ved hjelp av smarte algoritmer så plukker de penger fra norske dumminger. Favoritten min er litt overvektige menn 50+ som kjører dieselbil og har Nordnet-konto. Robber de dagen lang, penger på gata.