Trump: – Kina har forårsaket verdens­omspennende massedrap

Slettet bruker
20.05.2020 kl 17:34 2919

Er det ikke befriende å ha en verdensleder som TØR si ifra om dette. Plassere skylden der den hører hjemme og i tillegg fortelle hele verden sannheten uten å være POLITISK korrekt.

https://www.document.no/2020/05/20/trump-kina-har-forarsaket-verdensomspennende-massedrap/
Slettet bruker
24.05.2020 kl 10:32 961

OK, siden du var den eneste som svarte på “Gratulerer med dagen» 17. Mai tråden min skal jeg prøve å finne igjen linken til deg, men da må du lese den også.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 10:38 958

Det skal jeg gjøre og jeg håper kildene er annerkjente forskere. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med følgende:

"Hva om viruset ble brukt til å smitte spissmus, i så mange ledd at proteinpiggene etterhvert muterte og tilpasset seg?"

Er ideen tilpasset de fleste forskeres teori om at viruset bare kan ha oppstått ved evolusjon men at mennesker har påskyndet evolusjonen?
Redigert 24.05.2020 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:00 946

Akkurat hvor anerkjente Corona virus forskere er kan vel kanskje diskuteres selv om de har fått mer oppmerksomhet i det siste. Anerkjente innen deres fagfelt kanskje?

Du kan lese denne mens jeg leter videre i arkivene mine.

During a March 15, 2020 interview, beginning at the 27:40 time point, Dr Ralph Baric, noted coronavirus scientist at the University of North Carolina, said the following when asked about the animal origin of the human COVID-19 pandemic:

“As far as I know they [the Chinese] have not identified the actual reservoir species. There were reports about pangolins [scaly anteaters] as being potentially being the intermediate host, but pangolins viruses are 88-90% identical to SARS-2 [COVID-19] in comparison civet and racoon dog strains of SARS coronavirus were 99.8 identical to SARS coronavirus from 2003. In other words, you are talking about a handful of mutations between civet strains, racoon dog strains and human strains in 2003. Pangolins have over 3,000 nucleotide changes - no way they are the reservoir species [for COVID-19], absolutely no chance.”

It was logical to conclude that the coronavirus from the human 2003 SARS outbreak could have originated in animals because the coronavirus circulating in the civet and racoon dog populations was 99.8 per cent the same as the coronavirus eventually found in humans. That would, therefore, require only a relative “handful” of naturally-occurring mutations to “jump” to humans.

In contrast, pangolin coronaviruses are only 88-90 per cent the same as COVID-19. The huge number of naturally-occurring mutations required for pangolins to act as a reservoir species and intermediate host for COVID-19 would make it practically impossible.

https://www.zerohedge.com/health/heres-what-chinas-scientists-have-say-about-origins-covid-19
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:18 940

Den her er også interessant lesestoff mens jeg leter videre. Merk deg dyrene shrew, tree shrew, og ferret. Og klikk på teksten der du kan linkes videre for å se hvor de har hentet informasjonen fra.

Over the past several months thousands of humans have lost their lives since COVID-19 kicked-off its killing spree in Wuhan, and barring an absolute miracle millions more all across the planet will join them in the months to come. Comparisons to the pandemic caused by the Spanish Flu earlier in the twentieth century abound, however one thing is clear: Whether due to globalization or to internal differences between the viruses, while the Spanish Flu was a slow-moving miasma that took years to unfurl across the globe, the Wuhan strain of coronavirus, COVID-19, has blanketed the entire planet in just a few months.

Factories all across the planet have ground to a halt, stores are shuttered, tens of millions are quarantined across multiple continents, and supply chains are disintegrating.

And oddly, even though there is nothing even beginning to approach conclusive evidence that COVID-19 was a naturally emergent strain that made its way out of an intermediate animal host and into humans, the general consensus in the media and the public seems to be that exploring its origins is something only done by people who’ve yet to buy that the Earth is in fact round and that we actually did land on the moon. And everyone seems to be okay with the fact that the scientists crowing the loudest about a natural origin, are the ones directly involved with the type of research that likely spawned this virus: Gain-of-function, or “dual-use” research that meant to push Nature past her limits, so that humans can harness her to create monsters that would never occur naturally.

Why the concentrated push to marginalize anyone asking for conclusive proof about where COVID-19 came from? Who benefits?

“We modified our science team to remove ethical restraints.”

Scientists have been directly altering and modifying viral genomes for at least the past twenty years, doing everything from building complete viruses from scratch, to tweaking them and then passing them through series of animal hosts to artificially speed selection and evolution along so that they’re able have as many different strains of virus with as many novel features as possible to tinker with.

However most of this work didn’t really raise too many eyebrows, until about ten years ago when scientists in Stony Brook, NY – not coincidentally also the first place to build a DNA-virus from scratch – took the H5N1 Bird Flu, tweaked its genome in two places, and then passed it through a series of ferret hosts in the lab until it became airborne. This sort of research, a minor alteration and then passage through ferrets, did two things: Resulted in a virus that would look natural and wouldn’t appear to have been directly genetically altered, and also created a virus that was way out on its own branch of the viral family tree since those sequential passages added generations far faster than they’d naturally occur in the wild. If that sounds familiar, maybe that’s because those traits are also exactly what’s found with COVID-19.

And as far back as 2015, Chinese labs were reported to have been involved with dual-use gain-of-function research, swapping around viral genomes in the lab to try to create the most virulent strain possible. Additionally, studies examining COVID-19’s infectivity in ferrets found that it spreads readily among them, and also appears airborne in that animal model, lending support to the idea that ferrets were used for serial passage. Further support for possibility that serial passage through lab animals played a role in the creation of COVID-19 comes from an April 2020 pre-print, which found that it binds with ferrets cells more tightly than any other species except the tree shrew, which only scored about 2% higher. Tree shrews have also been used for serial viral passage, and were promoted in a 2018 paper out of China as a preferable host for laboratory serial passage since they’re cheaper, smaller, easier to handle, and closer to humans evolutionarily and physiologically than ferrets. Pangolins however, formed a much weaker bond than either, and were clustered way down on the list along with a handful of other much more unlikely intermediate animal hosts.

https://www.zerohedge.com/health/what-expanse-tells-us-about-covid-19-pandemic-and-gain-function-research
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:28 929

Denne er også interessant, mens jeg leter videre.


Authored by Catherine Yang via The Epoch Times,

While The Epoch Times began publishing reports of the CCP (Chinese Communist Party) virus on Jan. 2, most outlets had yet to pick up on the story because of the CCP’s lockdown on information. Three months later, over 200 countries and territories have been infected and the CCP virus has caused over 85,000 deaths infecting at least 1.4 million, but information is murkier than ever.

“We’ve pretty much heard every rumor under the sun. We’ve heard every theory, every crazy rumor, we’ve heard all these different narratives,” said Joshua Philipp, award-winning investigative reporter and host of the show “Crossroads.”

The rumors aren’t by accident: The CCP has been actively engaging in a disinformation campaign, and media outlets around the world have parroted the propaganda. As a result, entire nations have been operating under false information as they try to battle the pandemic within their borders.

Philipp and his colleages at The Epoch Times and NTD Television thought it their responsibility to sift through all the information available, verify it, and put it into one place. The result is the just-premiered documentary “Tracking Down the Origin of the Wuhan Coronavirus,” which is available to watch online. Less than two days after its premiere, the documentary has around 1.6 million views across different platforms.

The film “really tries to sift through all of the rumors, all of the truths, all of the falsehoods, and show people as accurate a picture as possible of what really happened and where this virus actually came from,” Philipp said.

In it, Philipp pieces together the development of the virus and includes interviews that shed light on the Chinese regime’s actions and intentions.

It should be very telling that the nine-person panel the CCP created to address the pandemic, once it finally acknowledged the virus in January, is filled with propaganda officials, said China affairs columnist Gordon Chang in the documentary.

Many countries have accepted or bought faulty equipment from China, for example, and “they’re getting duped,” Philipp said.

“And, of course, this is because they don’t understand the Chinese Communist Party, they don’t understand how [the CCP] works, and, even as we speak right now, the Chinese Communist Party is claiming it’s over in China when it’s not.”

“And what that means is, as they open things up and reopen flights, there’s a major risk to other countries,” Philipp said.

“If [these countries] don’t have accurate information, then what can they base their information on?”

As the documentary shows, the CCP’s delay in sharing information about the virus with other countries was not mere oversight. And beyond covering up the epidemic, China’s current actions and disinformation continues to endanger lives around the globe. The CCP has gone from denying the existence of the virus to spreading as many lies as it can to obscure the truth.

“This is an issue of human life,” Philipp said.

Why Would the CCP Lie?
From the beginning, the CCP has not been forthcoming.

“We don’t know what’s there, but the fact that the Communist Party is covering this up should trouble us deeply,” Chang said.

Those unfamiliar with the CCP will likely be shocked to discover the regime’s motives.

Philipp’s investigation of the CCP virus in this documentary goes back to the outbreak of SARS nearly two decades ago. The CCP tried to cover up the SARS outbreak as well, and The Epoch Times was one of the few media to expose this. There is precedent of the regime being untrustworthy in the event of an epidemic.

Philipp has been researching the CCP since 2008, and gave an example of its military approach to shed light on how the CCP can profit off this pandemic most consider a tragedy.

“One important thing to understand is they talk about war without morals. They talk about ‘unrestricted warfare’: war that does not take into account any concept of human rights, human dignity, human life. It is victory by any means. There is nothing they will not do, and we see the same thing in many parts of their system, including the medical system where altering the human genome is not a big deal to them,” Philipp said.

The documentary’s experts remind us: this is a nation that currently holds at least 1 million of its own people in concentration camps.

“They don’t care about human life when it comes to this regime—we’ve seen that in their human rights abuses,” Philipp said.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/should-trouble-us-deeply-chilling-documentary-maps-out-likely-origin-covid-19
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:50 924

"The documentary’s experts remind us: this is a nation that currently holds at least 1 million of its own people in concentration camps."

Dette er et eksempel på det jeg prøvde å forklare fluefiskern lenger oppe. Overgrep mot menneskerettigheter er beviste handlinger som jeg absolutt mener bør kritiseres og derfor synes jeg det er tåpelig av så mange å gå i strupen på Kina mot noe de har gjort eller har skjedd pga uaktsomhet når det er så mange kritikkverdige forhold de gjør med fullt overlegg. Som sagt tror jeg at Trump/Pompeo og andre kun velger denne taktikken fordi de trenger en syndebukk til å dekke over sin egen håndtering.
Fluefiskeren
24.05.2020 kl 12:22 921

Jeg tror heller ikke at viruset er sluppet ut med hensikt, og det er vel ikke hundre prosent sikkert hvordan det er oppstått.

Mitt poeng er: Det har vært flere virustilfeller tidligere med bakgrunn i våtmarkedene. Da snakker vi ikke om uaktsomhet. Da snakker vi om noe som er kjent kunne skje og med full sikkerhet vil skje igjen. Da synes jeg at resten av verden er i sin fulle rett til å diskutere dette og om mulig sette en stopper for det. Dette er alvorlig med menneskelige tragedier og ødelagte økonomier. Sånn kan det ikke fortsette. Det kan fort komme noe enda verre. Sånn kan vi ikke bare sitte å vente på. Kina må blitt oppmerksom på det uten at de skal furte som små barn.

Og så er dette helt unødvendig. Vi snakker ikke om folk som sulter. Tvert om. Vi snakker også om forferdelig dyreplageri og utryddelse av truede dyrearter.

Jeg har lest om hjerteskjærende fortellinger fra sykehusene og hvordan ellers helt friske mennesker dør en fryktelig død uten engang kunne bli trøstet av sine nærmeste. Gjentar at dette ikke kan fortsette selv om man gjemmer seg bak å snakke om uhell når det skjer noe. Det er liten trøst for de rammede.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 12:46 910

Hmmm.... jeg har postet linken her på forumet 2-3 ganger men klarer dessverre ikke å finne den igjen nå. Jeg skal poste den her når/hvis jeg finner den igjen.

« Er ideen tilpasset de fleste forskeres teori om at viruset bare kan ha oppstått ved evolusjon men at mennesker har påskyndet evolusjonen?»

Ja, man kan vel si at evolusjonen er påskyndet ved å smitte en rekke forsøksdyr for å få viruset til å mutere. Merk også at de benytter forsøksdyr som de vet reagerer mest mulig likt mennesker på SARS virus. Tree shrews og ferrets. Tre-spissmus og ildere er vel de norske navnene. Det står litt om det i den ene linken du har fått nå:

However most of this work didn’t really raise too many eyebrows, until about ten years ago when scientists in Stony Brook, NY – not coincidentally also the first place to build a DNA-virus from scratch – took the H5N1 Bird Flu, tweaked its genome in two places, and then passed it through a series of ferret hosts in the lab until it became airborne. This sort of research, a minor alteration and then passage through ferrets, did two things: Resulted in a virus that would look natural and wouldn’t appear to have been directly genetically altered, and also created a virus that was way out on its own branch of the viral family tree since those sequential passages added generations far faster than they’d naturally occur in the wild. If that sounds familiar, maybe that’s because those traits are also exactly what’s found with COVID-19.

And as far back as 2015, Chinese labs were reported to have been involved with dual-use gain-of-function research, swapping around viral genomes in the lab to try to create the most virulent strain possible. Additionally, studies examining COVID-19’s infectivity in ferrets found that it spreads readily among them, and also appears airborne in that animal model, lending support to the idea that ferrets were used for serial passage. Further support for possibility that serial passage through lab animals played a role in the creation of COVID-19 comes from an April 2020 pre-print, which found that it binds with ferrets cells more tightly than any other species except the tree shrew, which only scored about 2% higher. Tree shrews have also been used for serial viral passage, and were promoted in a 2018 paper out of China as a preferable host for laboratory serial passage since they’re cheaper, smaller, easier to handle, and closer to humans evolutionarily and physiologically than ferrets. Pangolins however, formed a much weaker bond than either, and were clustered way down on the list along with a handful of other much more unlikely intermediate animal hosts.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 12:47 909

Det er fortsatt uaktsomhet. Det er et hygiene og vetrinært problem. Dette er problemer man har også i mange andre land.

"Jeg har lest om hjerteskjærende fortellinger fra sykehusene og hvordan ellers helt friske mennesker dør en fryktelig død uten engang kunne bli trøstet av sine nærmeste."

Foreslår at du retter denne type kritikk mot de enkelte lands utilstrekkelige helsevesen. Nye pandemier og sykdommer vil fortsette å dukke opp både i Kina og i andre land uavhengig av kinas våtmarkeder, så å slå seg på brystet og si at vi har blitt kvitt et problem med å stenge ned disse markedene og gi kina skylden vil innebære falsk trygghet og å løpe fra eget ansvar. En annen ting som vil virke helt mot sin hensikt i å unngå lignende pandemier i fremtiden er å vingeklippe WHO. Uten ressurser og makt vil de være prisgitt at ikke troverdige land som Kina vil kunne fore dem med feilaktig informasjon.

Forøvrig hadde du en merkelig kommentar på forrige side. Du spurte meg om jeg i prinsipp var imot alt Trump sier. Jeg vil derfor kontre og spørre om du er enig med Trump i hans kritikk av Kina til tross for at han kritiserer noe helt annet enn deg? Jeg synes iallefall det blir tåpelig å helgardere kritikken.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 13:35 897

Hvis regimet har den type holdninger til menneskeliv som nevnes ovenfor, og bla. er villige til å vinne kriger med alle midler, så har de vel ingen skrupler når det gjelder dyr heller. Det blir nok vanskelig å få dem til å endre disse tradisjonene.

Hvis man er glad i dyr så er jo denne type forskning hvor dyr smittes med farlige virus dyreplageri også. Denne forskningen er også veldig farlig og helt unødvendig. Uhell skjer og det har vært flere lekkasjer fra kinesiske laboratorier.

Fra 2004: For the third time in less than a year, an outbreak of SARS seems to have originated from a failure in laboratory containment. This latest incident, revealed in China late last week, is the most serious.

https://science.sciencemag.org/content/304/5671/659.full

Hva oppnås egentlig med denne forskningen, bortsett fra sysselsetting av forskere og at farlige virus lekker ut? De sier at de jobber med å lage vaksiner, så hvorfor har de ikke klart det etter så mange år med forskning, de startet med denne forskningen på Corona virus på 1970 tallet? Det eneste de har klart er vel å lage farligere og farligere virus som enten har lekket ut eller risikerer å lekke ut.

Hva hvis en terrorist får jobb et sånt sted, eller det klikker for en som jobber der?

Det beste tipset en forsker som har jobbet med Corona virus siden 1970 tallet sendte ut til venner og bekjente i USA da pandemien startet i Kina, var at de hamstret antibac, hansker, munnbind, og zink tabletter. Det oppsummerer vel ganske greit hva de har oppnådd etter 50 år med forskning.

Det er kanskje mer spennende å se hvor farlig og smittsomt de klarer å modifisere et virus til å bli enn å prøve å lage vaksiner eller medisiner mot virus som finnes i naturen?

Hvis vi tweaker litt her og tweaker litt der, og kjører viruset gjennom hundrevis av ildere og spissmus, så får vi kanskje en mutert versjon til slutt som kan bli skikkelig farlig for mennesker? Men hvor sannsynlig er det egentlig at dette vil kunne skje i naturen, ikke så veldig kanskje?

Hvis virus er problemet og denne forskningen er løsningen, så spørs det vel om ikke løsningen er verre enn problemet?

USA sluttet jo også å finansiere denne type forskning nettop fordi løsningen var verre enn problemet, men de begynte igjen etter noen år...
Redigert 24.05.2020 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.05.2020 kl 13:54 893

Først. Jeg er enig med deg i at de fleste land har forsømt seg når det gjelder beredsskapslagre for smitteutstyr. Ingen tvil om det. Spredningen gikk nok raskere en hva de trodde.

Når det gjelder Trump sin kritikk skjønner jeg ikke helt hva du mener. Han mener vel at landet har forsømt seg.


«Coronakrisen har tydeliggjort skismaet mellom Vesten og Kina. Selv om Trump har utvist katastrofal ledelse på hjemmebane, er hans kritikk av Kina og WHO ikke helt feil. Kina har, som The Economist skriver på lederplass, ført en offensiv PR-kampanje, mens WHO har vært nyttige idioter. Kina holdt lenge viruset, og kunnskap om at viruset smittet fra menneske til menneske, skjult.

Helsepersonell som forsøkte å varsle om skandalen, har blitt forfulgt. I så måte har Kinas håndtering vært en katastrofe – som resten av verden lider under – og som vil ha langvarige konsekvenser.»

https://www.dagbladet.no/kultur/trumps-kritikk-av-kina-er-ikke-helt-feil/72407245

Så kan man spørre seg om hva WHO har foretatt seg. «Nyttige idioter» var vel et for sterkt uttrykk synes jeg, men det er jo tydelig at de er i lomma på Kina. Spesielt nå USA vil stanse sin støtte til dem. Det var påfallende som jeg skreb. et annet sted at de tidlig kritiserte Kina, deretter hadde møte med dem, for så å skryte av dem. Minner om land som også kryper til korset etter at de har fått klar beskjed.
cinet
24.05.2020 kl 13:55 890

Viruset kommer fra P4 labben i utkanten av Wuhan. Der var det Flaggermusforskning, primært sammen med forskere fra Australia. P4 er sponset/etablert i samarbeid med Frankrike.

Viruset er selvfølgelig ikke sluppet løs med vilje, men spiller det noen rolle? Viruset er løs, og kommunistene prøver desperat å skule sannheten. Etterretningsrapporten til "de fem", inneholder fakta omkring dette. les den !

WHO har vært et mikrofonstativ for kommunistene, derfor spredning til hele verden.

Kommunstene /folkekongressen benytter anledningen til å "vedta" full anektering av Hong Kong, og snart Taiwan. Kommunistene har startet en massiv manipulerenede propagandakrig og handelskrig mot alle land som ytrer seg negativt. Det pågår massive cyber angrep, og stor manipulerende aktivitet på trollfabrikkene ( som Jhabba/pdf m.fl.) Hva prøvde Stoltenberg ( av alle) å si?

Kommunistene har kjøpt ( pay for play) Sleepy creepy joe og baby-Hunter. De betalte 2 milliarder til et fiktivt selskap, som Hunter etablerte. Sleepy creepy Joe er forpliktet til ikke å motsi kommunistene, ei heller i handel. Kommunistene har indoktrinert store deler av fake news media . Fredrik fake news wake up.
Fluefiskeren
24.05.2020 kl 15:07 882

Nå er vel mange som ikke regner Kina som kommunistisk annet enn i navnet. Kina har som kjent har en enorm økonomisk vekst styrt etter kapitalistiske tenkemåter. Det har skapt milliarderer på løpende bånd. Kommunisme forbinder jeg med noe helt annet. Land styrt etter kommunisme har stort sett vært fiaskoer. Hvis Kinas enorme økonomiske vekst skulle være et resultat av kommunisme er veldig lite sannsynlig.


Fra Urix
« At partiet som styrer Kina fortsatt kaller seg kommunistisk er et kjempestort paradoks – også: for kinesere flest. Kina er i dag det landet i verden med størst forskjell på rike og fattige. Og de som er så heldige å ha karet seg inn i partiet er blant landets absolutte elite, med svære privilegier og uanstendig bruk av penger til egen luksus.

Hver eneste dag ser vanlige kinesere hvordan makteliten bader i denne luksusen; de elsker å vise seg fram i rådyre sportsbiler og med kostbare drikkevarer på enorme banketter som ofte blir overført på tv.»

https://www.nrk.no/urix/_kina-styres-som-en-mafia_-1.8378046


Fluefiskeren
24.05.2020 kl 15:33 875

En liten avsporing oppe i det hele. Helt siden sykdommen kom har jeg sett at noen skriver corona og andre bruker korona.

Har lagt merke til at Dagbladet og VG konsekvent bruker corona, mens NRK, Aftenposten og TV2 bruker korona. Disse regner jeg som mest seriøse og jeg bruker også korona. Nettavisen er ikke enig med selv og bruker begge former.

For ordens skyld. På norsk heter det korona og skrives med liten k.

Fra norsk språkråd:

« På norsk skriv vi koronavirus med k og med liten forbokstav.

Ordet korona kjem frå latin corona ‘krans, krone’. Vi skriv korona med k på norsk, og samansetjinga koronavirus er eit vanleg samnamn som skal ha liten forbokstav. Korona bør uttalast bokstavrett, med to o-lydar.»

Slettet bruker
24.05.2020 kl 15:35 871

"Fra 2004: For the third time in less than a year, an outbreak of SARS seems to have originated from a failure in laboratory containment. This latest incident, revealed in China late last week, is the most serious."

Dette er også et problem som ikke er unikt for Kina.

The Long History of Accidental Laboratory Releases of Potential Pandemic Pathogens Is Being Ignored In the COVID-19 Media Coverage
https://www.independentsciencenews.org/health/the-long-history-of-accidental-laboratory-releases-of-potential-pandemic-pathogens/

Research into deadly viruses and biological weapons at US army lab shut down over fears they could escape
Fort Detrick researchers banned from working with anthrax, Ebola and smallpox until procedures improved
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/virus-biological-us-army-weapons-fort-detrick-leak-ebola-anthrax-smallpox-ricin-a9042641.html

How deadly pathogens have escaped the lab — over and over again
https://www.vox.com/future-perfect/2019/3/20/18260669/deadly-pathogens-escape-lab-smallpox-bird-flu

Forøvrig var arbeidet ved Laben i Wuhan et internasjonalt prosjekt som involverte flere land. Amerikanske inspektører rapporterte hjem i 2018 at forholdene ikke var bra.

The groundwork to do so was laid when two cables from officials at the US Embassy in Beijing were leaked to the Washington Post. The cables had been sent to Washington in 2018 after the officials had visited the Wuhan Institute of Virology—the first lab in China with a Biosafety Level 4 rating, meaning it has the security for working with the world’s most dangerous pathogens—and been told of safety concerns there. “During interactions with scientists at the WIV laboratory, they noted the new lab has a serious shortage of appropriately trained technicians and investigators needed to safely operate this high-containment laboratory,” one of the cables said, urging the government to send additional support to the lab and stressing how important the WIV’s work was for “future emerging coronavirus outbreak prediction and prevention.”

But the Trump administration’s politically motivated attempts to cast blame on the WIV are misguided. If anything, a lab connection would increase American culpability because the work being done at the lab was part of an international project launched in the United States—until now: Shortly after Trump embraced the lab-escape theory, in late April, the administration cut funding to EcoHealth Alliance, which helped fund the WIV lab.

https://www.motherjones.com/politics/2020/05/the-non-paranoid-persons-guide-to-viruses-escaping-from-labs/
Redigert 24.05.2020 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 16:24 861

Siden ditt innlegg er det kommet mange som alle henviser til opplysninger fra journalister eller politikere.
Det er svært få her inne som egentlig skjønner hvor lange armer CCP har i Kina. De strekker seg så langt at i en gate er det alltid et lite kontor hvor kjerringer som sitter ute på gaten og er ansatt av staten følger med alt som skjer i området. Får noen ofte besøk av noen disse kjerringene ikke kjenner, (spesielt en vestlig) så dukker kjerringen som er lederen opp ved døren til vedkommende de finner mistenksom og når den besøkende er der, med en politimann som igjen spør ut om alt hva angår personen som kommer på besøk.

Politimannen spør også om hvor du gikk på skolen fra første klasse, hva du driver med, sjekker dine papirer osv. Hvordan vet jeg dette, fordi det skjedde meg flere ganger forskjellige steder i Kina. Dette er en hverdag man er vant til, så ingen reagerer. Vanlige mennesker blir usikre og redde fordi de ikke har noen makt, men er du hos en partitopp i regionen som igjen sitter i samme styret som den øverste polititjenestemannen, så er du sikker. Hvem sitter i slike styrer, jo vanligvis personer i høy posisjon. Ikke vanlige leger, men leger i toppposisjon på et sykehus, direktører fra sykehus, topp politimenn, politisk aktive kvinner noen også gift med personer i høye posisjoner. Jeg har opplevd såkalte "agurkhistorier" som vandrer rundt på ambassader i Kina, men som ingen har fått bekreftet, før jeg fortalte det til dem siden jeg hadde opplevd det selv. Ting som fikk øyenbrynene til å fly opp.

På landsbygden er det ofte lærere som også er parti-tro som utøver stor makt, for har du partiboken i orden, står du over de fleste, akkurat som i Arbeiderpartiet.

Ellers har imatza helt rett når det gjelder forumets uvitenhet i virus-saken. Denne saken er så tragisk og potensiell farlig, at CCP vil aldri tillate at opplysningene slipper ut. Verden er fulle av synsere i denne saken, og for meg er det tragisk å lese hvor latterlige uttalelsene ofte er, fordi saken er så tragisk at det grenser til det ufattelige.
Redigert 24.05.2020 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 16:37 858

"Verden er fulle av synsere i denne saken, og for meg er det tragisk å lese hvor latterlige uttalelsene ofte er"

Du får legge frem det du vet og slutte å late som at du vet mer enn andre. Du er nok ikke eneste som har vært i kina eller som kjenner noen i Wuhan. Hvordan CCP opererer er også velkjent. Massiv overvåkning, maktmisbruk, fengsling av opposisjonelle, intens propaganda og sensur, religiøse minoriteter blir plassert i konsentrasjonsleirer etc. Alt dette er kritikkverdige forhold ved Kina.
siko1
24.05.2020 kl 17:14 847

Så lenge kineserne ikke spiller med åpne kort vil oppstarten til dagens epidemi kun bli spekulasjoner. Trump mener han visste at viruset ble spredt fra et labb, vi hører ikke mer fra den kanten pr. nu. Vi får tro han i så fall mener viruset ble spredd ved et uhell.

Den teorien er godt mulig. Like godt mulig kan være at viruset ble spredd enten fra et såkalt våtmarked for ville dyr, inklusive eller via det såkalte skjelldyret pangolin. Flaggermus kan smitte pangolin. Noen mener noen former for mus også kan være involvert., enten på markedene eller i laboratoriene.
Det foregår fremdeles handel med disse dyrene, da så vidt jeg forstår i første rekke som materie til å fremskaffe deres tradisjonelle folkemedisin.

Det har tidligere blitt spredd koronavirus fra Kina. Trolig via disse markedene. Via opprinnelse flaggermus.
Det alvorlige er ikke bare at kineserne i virkeligheten har sabotert åpenhet om hva som har forårsaket dagens epidemi.
Men at de ikke har satt et endelig stopp for disse markedene, det være seg til føde eller mest sannsynlig, til tradisjonell folkemedisin. Hvor flaggermus kan være en brikke

Det er noe riv ruskende galt der borte.

Fluefiskeren
24.05.2020 kl 17:15 846

Nesten redd at jeg blir stilt for kinesisk rett nå som jeg har kritisert dem såpass mye. 🙄
siko1
24.05.2020 kl 17:27 836

Tja.
Vi legger i alle fall merke til at den stakkars legen som først meldte fra om dagens korona virus og påfølgende sykdom han ville varsle om, ble arrestert. han skjønte noe alvorlig kunne være under oppseiling.

Hører vi noe fra han?
Nei.
Myndighetene har tatt over.....
Fluefiskeren
24.05.2020 kl 17:50 833

Han døde av Covid-19
Redigert 24.05.2020 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 18:02 826

Misunnelse er en følelse, og noen mener det er den mest ondsinnede følelsen i menneskets emosjonelle repertoar. I bunn og grunn er misunnelse et ønske om å ha bla. en annens kunnskap og erfaring.

Du får enten lese hva jeg skriver om å utlevere mennesker som da vil bli straffet hardt, eller slutte å synse. Jeg bryr meg aldri om andre som angriper meg for mine kunnskaper eller erfaringer, dette er noe hver enkelt får skaffe seg selv. At du føler deg mindreverdig fordi du aldri har opplevd hva det vil si å leve i Kina, bryr jeg med en døyt om.
Redigert 24.05.2020 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 18:26 853

Du fremstår jo bare som en idiot ved å late om at du vet noe når du sannsynligvis ikke vet en dritt mer enn andre. Kanskje du hørte noen rykter tidlig fordi du kjenner en doktor i Wuhan men ingenting av det du har skrevet de siste par månedene tyder på at du har mer peiling enn andre lenger. Du argumenterte blant annet hardt for at tiltakene i Norge var for svake og at vi måtte opp på Wuhan nivå.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 18:41 845

Hvordan jeg fremstår for deg og din uvitenhet, betyr ikke mer enn hva Trump hatet ditt betyr. Den som fremstår som en idiot er deg selv som bombastisk kjøper all løgnen demokratiske medier spyr ut av hat mot Trump selv om DU ikke VET en dritt.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 18:53 841

Trumps håndtering av coronaviruset er jo et godt ekempel på din manglende troverdighet. Han løy og bagatelliserte alvorligheten til viruset i månedsvis men det har du tydligvis ingen problem med samtidig som du argumenterte hardt for at vi andre ikke tok dette alvorlig nok.
siko1
24.05.2020 kl 18:59 837

Fluefiskeren skrev Han døde av Covid-19
Den første er død, du har rett.

Det har vært snakk om flere leger som har fått refs og munnkurv for å være for løsmunnet, flere navn er involvert, deriblant Ai Fen.

----

Hennes skjebne samt andre i tilsvarende situasjon burde vel tilsi med nærmere 100 % sikkerhet at vi neppe hadde hørt fra legen om han hadde levd, bare så det er sagt.
Så får vi håpe at dødsårsaken var covid - 19.

Skjønt, å komme med vage antydninger med konspirativt preg passer vel ikke på¨et forum hvor denslags er fremmed.
Redigert 24.05.2020 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
cinet
24.05.2020 kl 21:02 815

Kommunistdiktaturet har tydligvis manipulert en del mennesker, også inne på dette forumet.


Trump's national security adviser says China response to coronavirus was like Chernobyl

White House National Security Adviser Robert O’Brien compared on Sunday China’s response to the coronavirus pandemic to that of the Soviet Union’s reaction during the Chernobyl nuclear disaster in 1986.

“This was a virus that was unleashed by China. There was a coverup that someday they’re going to do an HBO show like they did with Chernobyl on this virus,” O’Brien said on CBS’ “Face the Nation” Sunday. O’Brien was referring to the 2019 miniseries that dramatized the 1986 explosion of a reactor at a nuclear power plant in Ukraine and the response from Soviet officials.

O’Brien added that, like Soviet officials in the 1980s, Chinese officials have covered up the extent of the pandemic -- which first surfaced late last year in Wuhan, the sprawling capital of Central China’s Hubei province – because “they kicked out all reporters and they wouldn’t let [the Centers for Disease Control and Prevention] investigators come in and they’re still stonewalling investigators.”

“It doesn’t matter if it was local officials or the Chinese Communist Party, it was a coverup and we’ll get to the bottom of it eventually,” he added.

On vaccine development, O’Brien said he was confident that the United States will develop one before China does and added that he thinks that Beijing will try to steal U.S. intellectual property if the vaccine is first developed in the U.S.

“There’s a chance, and it’s been reported, that the Chinese have been engaged in espionage to try to find the research and the technologies that we’re working on both for a vaccine and a therapy,” he said. “They’ve got a many-year history of stealing American intellectual property and knocking off American technology and I wouldn’t be surprised if they did that with the vaccines.”

The U.S. is pushing the World Health Organization to start work “now” on a planned independent review of its coordinated international response to the COVID-19 outbreak, at a time the Trump administration has repeatedly criticized the agency and is threatening to cut off U.S. funding for it.
Adm. Brett Giroir, an assistant secretary in the U.S. Department of Health and Human Services, sent a letter to the UN health agency’s executive board meeting on Friday saying the United States believes the WHO can “immediately initiate" preparations such as bringing together independent health experts and setting up guidelines for the review.

President Trump has continually blamed China for allowing the pathogen to spread beyond its borders.

“This is a hit that came out of China,” Trump said during an interview that aired on WJLA on Sunday. “Whether we like it or not, it came out of China. It could have been stopped.”
Redigert 24.05.2020 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 00:34 802

Så nå er jeg blandet sammen med Trump????
Hans håndtering er et eksempel på min manglende troverdighet????????

Du har garantert det psykiske problemet som heter Trump-syndromet. Dem som har dette, er så virkelighetsfjern et menneske kan bli. Derfor er det nå en virkelig diagnose. Slike mennesker får nå psykiatrisk hjelp i USA.
Redigert 25.05.2020 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 14:52 764

Du må enten være meget stresset og ute av stand til å forholde deg til virkeligheten, eller så har du en innskrenket virkelighetsforståelse.

Om Trump lyver eller ei, har ingen ting med denne saken å gjøre, faktisk så er din påstand om at Trump lyver igjen et meget godt eksempel "på andre kjenner man seg selv".
Redigert 25.05.2020 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 15:23 758

"Du må enten være meget stresset og ute av stand til å forholde deg til virkeligheten, eller så har du en innskrenket virkelighetsforståelse."

Ble ikke dette hva vi kaller smør på flesk? Skjønner heller ikke hva stress har med dette å gjøre. Jeg skriver stort sett det samme om Trump som de aller aller fleste i Norge vil gjøre.

"Om Trump lyver eller ei, har ingen ting med denne saken å gjøre"

Selvsagt er det relevant. Om han anklager kina for å lyve når han gjør det selv i ennå større grad så har han ingen troverdighet. Dette kan faktisk kineserne benytte seg av. Kritikk som kommer fra Trump blir ikke tatt seriøst i resten av verden.
Slettet bruker
25.05.2020 kl 20:00 733

Til ditt forsvar la jeg til grunn stress som en mulig faktor til dine elleville påstander til Franz istedet for kun, innskrenket virkelighetsforståelse.
"Så nå er jeg blandet sammen med Trump???? Hans håndtering er et eksempel på min manglende troverdighet????????"

Franz svarte deg på utilbørlige påstander rettet mot han selv, og det kunne du ikke akseptere. Så enkelt er det. Hvis Franz ikke vil fortelle deg hva han vet om saken, så har han meget god grunn til det, tro meg.
Slettet bruker
26.05.2020 kl 22:19 704

French Intelligence Warned Of 'Catastrophic Leak' From Wuhan Lab

Eleven years before the joint construction of the Wuhan Institute of Virology, French intelligence services warned Paris that China's reputation for poor bio-security could lead to a 'catastrophic leak,' according to the Daily Mail.

In 2004, the EU's chief brexit negotiator, Michael Barnier, ignored those warnings - signing off on the lab's construction when he was the French foreign minister.

According to the report, French intel also warned that Paris could lose control of the facility, and that Beijing could even use it to make biowarfare weapons. And in 2015, as the laboratory prepared to open, those concerns were realized after the French architects of the project said the CCP had shut them out. In fact, 50 French scientists were supposed to help the Chinese run the laboratory properly, but never ended up going.

The Mail discovered Barnier's involvement in the Wuhan Institute of Virology during an in-depth investigation into French connections to the lab - where many believe the coronavirus escaped from, as the WIV housed a group of scientists who received international condemnation for creating chimeric strains that could infect humans. Under the 'escaped' scenario, an infected WIV employee unknowingly brought it into the Wuhan wet market, exposing what would become roughly half of the first known cluster of cases.

Biologists who carried out a landmark study say they were ‘surprised’ to find the virus was ‘already pre-adapted to human transmission’.

Jacques Chirac, the French president at the time of the deal, pushed for the Wuhan institute to be set up after the 2003 SARS outbreak, which affected 26 countries and resulted in more than 8,000 cases and 774 deaths. Mr Chirac, along with his pro-Beijing prime minister Jean-Pierre Raffarin, promised French funding and expertise in return for a share of the intellectual copyright on the lab’s discoveries. -Daily Mail

France's Chirac government saw the deal to construct the WIV as a way to strengthen trade with China, despite warnings from its own intelligence, the French equivalent to MI6, which repeatedly raised concerns over lack of international control and 'transparency' issues.

"What you have to understand is that a P4 [high-level bio-security] laboratory is like a nuclear reprocessing plant. It’s a bacteriological atomic bomb," said one source, adding: "The viruses that are tested are extremely dangerous – diving suits, decontamination airlocks etc must be followed to the letter."

Alain Merieux, the French billionaire who was instrumental in setting up the Wuhan laboratory in partnership with his Institut Merieux in Lyons, abandoned the project in 2015, saying: ‘I am giving up the co-chairmanship of [the] P4 [laboratory], a Chinese tool. It belongs to them, even if it was developed with technical assistance from France.’

According to Le Figaro, a diplomat with a close knowledge of the deal added: ‘We knew the risks involved and thought that the Chinese would control everything and quickly eject us from the project.

‘We believed that providing this cutting-edge technology to a country with an endless power agenda would risk exposing France in return.’ -Daily Mail

https://www.zerohedge.com/health/french-intelligence-warned-catastrophic-leak-wuhan-lab
Slettet bruker
26.05.2020 kl 22:30 696

Oversett dette til norsk for jabba. Nå nærmer vi oss den store katastrofen. Den største er de stakkarene som ble tvunget til å måtte arbeide der til tross for at viruset var sluppet løs. Dere vil aldri finne noen av heltenes graver.
CS_invest
26.05.2020 kl 22:43 691

TulleTrumpeten igjenn. Har Kina tatt feile besluttninger? JA! Har de truffet rette og? JA - neppe noe land har tatt så dramatiske tiltak som vart tatt i Wuhan.

TOK resten av verden læring herav - TJAH - noen tok. Norge f.eks. Danmark. Og mange andre. Mindre i Sverige - og USA og Brazil - har hatt totalt inkompetente fjoldser på øverste podie - og får straffen herfor nå!

Det holder ikke at være glubing innen "pop" eller at få høye seertall i toske-TV - når alvor og alvorlige hendelser inntreffer - og her har Trumpeten igjen definert sin komplette inkompetanse. Og får som konsekvens en gravplass mangfoldige gange større (pr. pers) end f.eks. Norge, Danmark, Tyskland etc. - som har handlet effektivt og konsekvent.

Skylden for at det går AHT i USA ligger i høy grad på DT's skuldre - pga. manglende evne, manglende evne til at forstå, manglende evne til at handle relevant, manglende evne til at innse egne feil tidlig nok - feil på feil på feil, betinget ene og alene at han åpenlyst pga. psykiske habitus og manglende viten/evne til at la andre med slik træ inn - ikke har evnet at fungere som leder for landet.
Slettet bruker
26.05.2020 kl 23:08 680

Jeg tror du skal ta å regne dødsratene i de forskjellige landene ut fra antall smittede pr. idag en gang til før du skyter på Trump.

Sverige 11.97%
USA 5.85%
Norge 2.82%
Redigert 26.05.2020 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.05.2020 kl 14:56 659

Ingen vet tallet på antall smittede i noen land. Til det kreves mer testing enn man klarer. Kan sikkert lages noen matematiske modeller som garantert slår klikk. Like dumt som å estimere antall tilfeller av influensa. Jeg har ihvertfall aldri gått til lege med influensa.
Slettet bruker
27.05.2020 kl 17:40 645

Nå har Trump tatt livet av 100K amerikanere.
Som trump selv uttalte før han ble president har sittende president det hele og fulle ansvaret.
Slettet bruker
27.05.2020 kl 20:39 637

Her viser du en intelligens på høyde med en sau. Hva som av og til kommer ut av deg er skremmende, men det bunner i Trump-hysteriet ditt. Trump har aldri sagt han er herre over liv og død. Finn dette sitatet: "jeg er herre over liv og død i USA" og dokumenter det, ikke bare skrik ut tøv. Skal vi følge din måte å tolke uttalelser på, så er nok Håkon skyld i alle norske som døde 1940-1945, og Jens er da skyldig i livene som gikk tapt på Utøya. Slipp Breivik fri, han er uskyldig, send ut en arrestordre på Jens.