NAS - Tiden er inne, bud forventes innen 31. oktober

Slettet bruker
NAS 31.08.2018 kl 21:00 24329

Hei der kjære flykapteiner og blivende flyvertinner!

Jeg har tidligere lovet forumets flyinteresserte å informere om når tiden er inne, folkens, tiden er inne nå.

Tiden har kommet, det gjelder nå å feste stroppen på flysetet, utstyre seg med deilige polerte pilotbriller og vinke til flyvertinnen og be om et glass perfekt temperert Dom Perignon.

Mitt sveitsiske arbåndsur viser nå 31. august, og fra og med mandag i neste uke går vi inn i de to mest spennende månedene i Norwegian Air Shuttles liv.

Bjørn Kjos med famile er klar til å selge nå, det trenger man ikke å analysere noe nærmere. Avtalen mellom Bank Norwegian og NAS har de siste månedene blitt optimalisert, slik at Norwegian sitter igjen med en større andel av kaken, og i tillegg har det blitt formalisert en noe sterkere bindende avtale mellom de to selskapene.

Simpson skal ikke spekulere i navn på budgiver eller budpris, det eneste jeg er rimelig sikker på er at innen 31. oktober så har noe substansielt skjedd med virksomheten. Enten blir hele selskapet solgt, eller så splittes short/long haul opp og selges stykkvis.

Kjære forumvenner, jeg lar det nå være opp til dere å spekulere i oppkjøpspris og eventuelle kjøpere, Simpson nøyer seg med å stå på aksjonærlisten og nok en gang innkassere penger på en budpremie.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og god på transaksjoner
Shareville: EricSimpsonjr
Redigert 21.01.2021 kl 03:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 23:13 4748

Her ser man topp 20 i NOFI, det er 3 stk som ligger over 5% så kan man selv vurdere hvem dette kan være.
https://www.banknorwegian.no/OmOss/InvestorRelations/Shareholders
Redigert 24.10.2018 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 23:33 4697

London per dags dato, men såkalte eksperter peker på Paris eller Frankfurt etter Brexit.
Man hever ikke markedsverdien av NOFI ved å flytte noteringen til London, markedet er tross alt mer effisient enn som så. Hvem er da denne aksjonæren med mer enn 5%, det er iallefall ikke Folketrygdfondet som har levert inn ønsket. Kanskje det er Norwegian Air Shuttle som har levert inn kravet for å tilfredsstille oppkjøperen?

Hehe
Redigert 24.10.2018 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2018 kl 00:04 4627

Det er kun en utenlandsk aksjonær med 5% eller mer, og de sitter med nominee hos Goldman.

Jeg har vanskelig for å ikke se at det ikke har en sammenheng til et potensielt salg å gjøre. Veldig vanskelig, men holder alle muligheter åpne.
Redigert 25.10.2018 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2018 kl 11:38 4412

Nå er det tydeligvis alvor i NAS, hva blir budet på?
Tipper shortere nå får panikk og må dekke seg inn utover dagen. NAS er nok snart tilbake mellom kr 250-280?
25/10-2018 10:35:00: (NAS) Norwegian Air Shuttle i «fremtredende» samtaler

Finansdirektør Geir Karlsen i Norwegian sier at selskapet er i «fremtredende» samtaler.

Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Norwegian-Air-Shuttle-i-fremtredende-samtaler
Slettet bruker
25.10.2018 kl 11:40 4408

"Fremtredende samtaler" gjelder salg av fly, ikke oppkjøp.
Slettet bruker
26.10.2018 kl 10:19 4162

Ny spennende dag i NAS, hvem tør stå utenfor over helgen?
Tror det blir et godt trykk oppover utover dagen etter de gode signalene som er gitt og antar også mange shortere begynner å dekke inn shorten. Det er tross alt ikke lenge siden NAS var godt høyrer i kurs enn dagens nivå.
Ypsilon 7
26.10.2018 kl 21:55 3971

NAS fortsetter oppgangen på mandag.
God helg ?
Slettet bruker
02.11.2018 kl 18:21 3506

Hei der kjære flyvertinner og bookingansvarlige.

Dette har vært en tung dag, politiet forlot akkurat kontorbygningen min.

I et ekstraordinært styremøte ble det i dag vedtatt at regnskapsføreren min skal nedskrive verdien av investeringen i Norwegian Air Shuttle til 0. Vi hadde ikke mange alternativer, men når vi nå har fått bekreftet at det ikke ble noe oppkjøp innen utgangen av oktober må vi forholde oss til planen og nedskrive hele investeringen som tapt. Vi har aldri tidligere opplevd en lignende situasjon for noen av våre investeringer, og det er helt surrealistisk at hele verdien av Norwegian nå har forsvunnet som dugg for solen, kun fordi Bjørn Kjos foretrakk å selge noen overflødige fly fremfor å selge alle flyene.

Regnskapsføreren min forsøkte å være vanskelig på møtet, og mente blant annet at det var noen regnskapsregler (gud vet hvor han har lært det) som forbyr full nedskriving av likvide anleggsmidler hvis de fortsatt har en verdi. Uansett, for å gjøre en lang historie kort, det hele endte med at jeg i sinne tok brekkjernet som sto inntil veggen utenfor styrerommet og slo så hardt på styrebordet at det knakk i to, for så kaste hele brekkjernet ut av vinduet rett etterpå. Jeg trumfet gjennom at denne helvetes regnskapsføreren kan gjøre hva pokker han vil med hele aksjebeholdningen, bare han ikke bruker aksjene på alkohol, ny firmabil eller går på generalforsamlingene. Som om ikke det var nok, så ringte det på døren og jaggu var det ikke to politikonstabler som hadde fått melding om bråk i nabolaget og knuste vinduer. Ja, vi har jo styremøte svarte jeg.

I kveld skal Simpson sørge over at Norwegian er nedskrevet til null, og heller nyte at landets Judas nr 2, Knut Arild Hareide har pensjonert seg.

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og kan bruke brekkjern
Shareville: EricSimpsonjr
Slettet bruker
02.11.2018 kl 20:34 3447

Fy faen så bra du skriver. Simpson er beste skribent på forumet. Stor fan!
Slettet bruker
02.11.2018 kl 22:01 3360

Noen som vil gjette hvem Judas nr. 1 er?

Det er en meget godt kjent norsk mann, som i lang tid har vært berømt for sitt arbeide utenfor landets grenser.. Han har frontet Norge på sin måte i mange år, men måtte også bøte for overmakten til slutt, akkurat som Hareide.
Hammers
02.11.2018 kl 22:49 3321

Vanskelig å tippe hvem DU mener det er.
Politikk, økonomi - eller innen hva. Lever han? Hvis JA er Quisling utelukket!
Et par ledetråder har du vel.

Hilsen Hammers.....som uten hjelpemidler mener at du KAN tenke på Jagland - og utnevnelsen av kineseren til fredsprisen.
Et DYRT valg for Norge! Også HAN møtte overmakten i norsk politikk - og ble deretter sendt til Europarådet.
Også DER går det visst trått for ham.
Redigert 02.11.2018 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2018 kl 23:06 3305

Det er ikke hver dag man blir ringt opp fra Hamar og stemmen i enden av røret informerer om at hun representerer Norsk Tipping.

Hammers traff altså mer blink enn Ole Einar Bjørndalen i sine glansdager, etter målfoto er det kun Vidkun Quisling som overgår Knut Arild Hareide.

Over og ut fra Hamar.

Eric
Hammers
03.11.2018 kl 01:05 3227

Takk for det - selv om det ikke kommer noen premie fra NT som man kan fylle lommene med!

Hilsen Hammers.......som normalt TREFFER blink...?!