Hvor bra er egentlig ArcticZymes?

JosefK
BIOTEC 21.05.2020 kl 19:16 2122


Spørsmålet kommer opp av og til og for oss som ikke jobber med molekylærbiologi så blir det fort vanskelig å skille mellom ting man ikke har noen som helst mulighet til å sette inn i sin rette sammenheng. Men jeg kom over en artikkel i dag som kaster litt lys over det. Den er riktignok 10 år gammel, men sammenligner med konkurrenter som er aktive den dag i dag. Hele artikkelen har et litt bredere motiv som også omhandler laboratorie rutiner. Men er vel verdt å lese i sin helhet siden den også omhandler dsDNase. Men her er det de har å si om COD UNG sammenlignet med en UNG fra Roche:



For higher flexibility, we sought to test the efficiency of carry-over prevention with various thermolabile UNGs from different suppliers. Using a 103-bp long PCR amplicon containing either dU or dT, we compared the activity of the widely used UNG from a marine bacterium (Roche Applied Science, Mannheim, Germany) with the UNG extracted from cod (G. morhua; Biotec Marine Biochemicals, Norway) at the concentration recommended by each supplier. CodUNG degraded specifically 99.96±0.04% of the dU-containing amplicons whereas the bacterial UNG degraded only 92.87±0.53%. Thus, codUNG is roughly 100 fold more efficient than the bacterial UNG and is as efficient as the previously used E. coli UNG [12]. Since lot-to-lot variations are possible, the efficiency of the enzyme should be regularly tested using fragments in the size and AT content range of the fragments amplified.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2946917/?report=reader#__ffn_sectitle

Til og med en idiot som meg skjønner at dette er bra for AZ. Hvor bra er imidlertid vanskelig å si når man ikke har fullstendig oversikt. Men jeg syntes den var så fin at den passer på forum.


Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Computum
22.05.2020 kl 13:11 1870

Jeg har sittet og sett Biotec fortsette å stige, nesten daglig siden jeg var så dum å selge mine 40.000 aksjer mellom kr. 13 og 15. Og jeg hadde bestemt meg for å ikke løpe etter. Men idag kjøpte jeg meg inn igjen. Sannsynligvis var det dumt. Men jeg har lagt merke til at aksjen har vist en ualminnelig styrke i sin bratte stigning. Slikt er sjelden man ser. Så får man bare se om min dårlige karma stopper oppgangen. Er forberedt på det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
rufus01
22.05.2020 kl 13:17 1839

Velkommen tilbake, går nok bra skal du se ;). Det er Q2 som gjelder vettu, en dupp ned fra dette nivået kan selvfølgelig skje. Men tror den vil stige betydelig mot kvartalspresentasjonen
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
bj111
22.05.2020 kl 13:32 1776

Hm trodde det var noe som var forbeholdt meg å kjøpe for så å se det synke. Men stort sett har det gått bra når jeg har ventet. Liten vits å si til deg at en må være tålmodig :-) Hvor kursen på Biotec er på vei i første omgang tør jeg ikke lenger begi meg ut på. Jeg tenkte kr 15 var høyt etter Q1 rapporten men det var ikke markedet enig i og særlig ikke SEB som har kjøpt mye på kursen over kr 15. Solgte 7000 på 14,85 men beholdt rett over 30.000. De 7000 var et trade en gang i tiden men den gikk ikke særlig godt med inngang på vel 12 kr den gang aksjen var en fallende kniv. Så da kursen gikk opp tenkte jeg å forsøke litt trading igjen men det har ikke resultert i noe i nærheten av hva jeg hadde hatt om jeg hadde beholdt de. Har jo et langsiktig mål på en mcap på 2 milliarder noe som ser ut til å kunne komme fortere enn det jeg trodde.
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
rufus01
24.05.2020 kl 11:01 1404

Liker dette utdraget fra siste melding, spesiellt godt! :)
"Furthermore, supply of SAN-HQ has the potential to be expanded
into our partners developing viral based vaccines against COVID-19."

Kan ikke si annet enn at jeg er overrasket over at de er så direkte i ordlyden. Det viser at de ikke bare leverer SAN for utvikling av COVID-19 vaksine til en partner men til flere. Lykkes en av disse, ja så er det bare og forberede seg på en himmelferd kursmessig som fort kan sammenlignes med Algeta. Hvor stor sannsynligheten er for at det skal skje er vel vanskelig og si. Men med flere partnere som jobber med COVID-19 vaksine, så er sjansen betydelig større enn om det "bare" hadde vært en partner.
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.05.2020 kl 11:17 1356


Så saueskallene er mest interessert i kurser. Vel, da setter vi på hengelåsen igjen. Forbanna lavpanner som ikke klarer å holde seg til topic.

Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare