Target i dag 3,80-4,25++


Ingen tvil om retningen her selv om det er litt urolig i åpning.

Target 3,80- 4,25 ++ i dag.

Dette toget går snart.
Kineserne tar over
Mado
22.05.2020 kl 10:07 6608

Hadde børsen va ikke ned -2%, kanskje
Men det ser vi neste uke tror jeg.

fortsatt mange som ikke har solgt EMI aksjene sine.
HP17
22.05.2020 kl 10:11 6556

NAS kan fort være i spill nå som kineserene har kommet inn på eiersiden?
HP17
22.05.2020 kl 15:54 6301

Kineserne er inne i nas nå. Tenk hva som kan skje her fremover? Hva sier dere om nas ender på kinesiske hender?
Og nå har nok de fleste solgt emi aksjene. Da er neste nivå 4.20 som er konverteringskursen for neste pulje ut.
Redigert 22.05.2020 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
TomW
22.05.2020 kl 16:07 6230

Som europeisk selskap kan ikke over 50% eies utenfor Europa
Muffe
23.05.2020 kl 10:47 5981

Kan man virkelig forvente kurs over 4 her??
nima
23.05.2020 kl 12:22 5891

Kommer den på 4 så blir jeg jo rik jeg med mine 200 aksjer
OZZY1
23.05.2020 kl 13:55 5755

til uke skal vi nok ned mot krona tipper jeg. mange som får aksjer til 1 krone selger de dyre aksjene de har fra før til uka.
Muffe
23.05.2020 kl 15:45 5661

Etter hva jeg har lest så var det mange som fikk dem på fredag.. du så hvordan det gikk.

Hvis du sett på omsetningen i forrige uke så er alt under 2,60 støvsugd bort.
Hvilken logikk tilsier ned mot 1kr...??
Muffe
23.05.2020 kl 17:53 5493

Tigerberget, en sørlending fra Lund? 👌
Tjener jeg penger på mine nyinnkjøpte NAS aksjer til 3,- neste uke, hva sier glasskulen?
arwenn
23.05.2020 kl 21:56 5266

Det har den vel ikke? Første er vel i august?
FunTrade
23.05.2020 kl 22:50 5207

Logikken er enkel. En dobling av antall aksjer i markedet den 15. juni. Fra 0,5 mrd til 1 mrd aksjer tilgjengelige. I markeder og blant investorer som handler rasjonelt, skjer denne tilpasningen nokså umiddelbart. Men her har vi endel aksjonærer som ikke er rasjonelle så det tar mer tid før realitetene synker inn.

Ja det blir jo spennende å se hvem som får rett..
FunTrade
23.05.2020 kl 23:19 5148

Det er ikke snakk om hvem som får rett om vi tar litt mer enn det daglige perspektiv. Mer spennende NÅR nas skal prises innen for rimelig nærhet av konkurrentenes prising.

Redigert 23.05.2020 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.05.2020 kl 23:42 5100

Helt enig i det du sier om kursen.

Selvsagt ikke det samme synet som AKSJONÆRENE håper på (ref trådstarter); Target 3,80- 4,25 ++ i dag.
En trådstarter som ikke opplyser hva MCAP er ved slike kurser han fabulerer om! På kurs kr 4 passerer verdien 12 MRD.
Og det for et konkurstruet flyselskap med 7 fly i luften. 7 max halvtomme fly pga restriksjoner mht plassavstand.
Dette kan gå skikkelig på ratta - ta i tiden framover. JEG tror i hvert fall det!

"Kineserne";
Ikke noe aktivt oppkjøp, men et leasingselskap (innen fly) som trolig er presset til å konvertere utestående gjeld til aksjer!
Nei, det er ikke noe som "er i spill" i NAS.
Dette er dreier seg om utpressing - akkurat slik aksjonærene med jevne mellomrom blir presset til å delta med nye pengegaver for å unngå utvanning!

NAS er i disse dager på en KURSTOPP - før virkelighetene treffer aksjonærene!

Hilsen Hammers

Redigert 23.05.2020 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
Strategi
24.05.2020 kl 08:20 4813

Har akkurat sett 1 times intervju med CEO i United airlines Oscar Munoz på Bloomberg.
Ingen tvil om at dette vil ta tid og at dette vil påvirke kursene i denne industrien fremover.
En del flyselskap vil gå under det er det liten tvil om, United airlines har 1500 fly og 70 % står parkert over hele USA resten 30 % for med 10 - 30 % belegg.
Støtten på 10 milliarder USD til fra amerikanske myndigheter holder hjulene i gang enn så lenge, alle håper nå på en rask friskmelding men skyene er mørke globalt.
Hjelper lite at det er lite smitte i Skandinavia , dette vil ta tid.
Retningen videre på kort sikt når det gjelder Norwegian er umulig å fastslå, tyngdekraften kan slå inn.
Anbefalingen er vel å ikke satse mer enn man kan tape og være litt forsiktig til signalene fra markedet bedres i forhold til Corona.
Når det gjelder videre statlig støtte som hittil er nærmest null ( kun lån) virker det som om flyselskapene må klare seg uten videre støtte fremover.
Dersom du har fått emisjonsaksjer til 1 kr, ta gevinst om du trenger pengene dette genererer eller sikre noe.
Fremtiden er umulig å spå, men trenden er vel alle enige om at er negativ i et fremtidig perspektiv på minst 1-2 år.
Det kan bli verre før det blir bedre, her må vi alle ta egne valg.
Redigert 24.05.2020 kl 08:46 Du må logge inn for å svare

Mulig man må se nas som er trading aksje i 2-3 år til. Akkurat som Rec!
HPBE
24.05.2020 kl 13:59 4419

Men dette gjelder ikke NAS så ser ikke helt grunnen for rally... Da må norske myndigheter lette på karantene reglene. Tror ikke det blir fart på luftfarten i Norge med det første. Men vi kan jo håpe.
Muffe
24.05.2020 kl 14:22 4374

Noen må begynne...
Talent
24.05.2020 kl 16:20 4263

Da er det vel bare å glede seg til neste emisjon når dem skal ha flere fly i luften.
HP17
25.05.2020 kl 08:22 3746

Vil kineserne benytte denne uken til å laste mer opp i NAS?
Vinsjan
25.05.2020 kl 09:27 3508

Igjen stor omsetning. Her er det noen som kjøper og ser aksjen opp i årene som kommer. Shortere vil blø til over konverteringskurs.
Meglere har ikke peiling, dette caset blir som Tesla, alle såkalte eksperter anbefaler salg og kursen stiger.

De fleste ekspertene her ser helst at kursen er i 50 øre i forhold til Mcap.

Jeg tror NAS forblir en tradingaksje de neste 2 årene så slike oppturer (og tilsvarene nedturer) er å forvente. Store volumer og store svingninger. Ja, jeg har aksjer selv.

Kommer vi over 3.50-60 i løpet av kort tid, så kan det begynne å bli spennende:)
Niky
25.05.2020 kl 12:34 3082

Kursen er en drøm for alle leasingselskapene som fikk konvertert gjeld til aksjer. De venter nå bare på at karantenetiden på aksjene går ut og de kan dumpe i vei. Kursen i NAS viser bare hvor mange brødhuer det er som holder diverse selskaper kunstig høyt oppe.

Ja det kan man også si, det er jo frivillig å kjøpe, akkurat som det er frivillig å shorte.
Det er ikke alltid lett å forstå markedsmekanismene heller, men av og til er det jo sånn att til høyere man kommer til raskere kan det gå i svingene.
Her er det vel litt gambling både å kjøpe og å shorte.
Raskt kan det gå begge veier:)
Hva Nas er verdt for en eventuell oppkjøper, er vel også litt vanskelig å gjette?

Det meldes om populære flydestinasjoner og land som åpner for turisme, samt at verdens største flyselskap skal opp i luften snarest. Her kommer nok flere til å følge etter :)

Vinsjan.
En ting er sikkert ,man blir aldri rik av å høre på analytikere og meglere, de prater alltid egen vinning.
Forøvrig er er Tesla skoleeksempelet på at alle de kan alt og vet alt med masse bokstaver bak navnet på visittkortet tar feil...når de går i flokk.
Sitter loaded i nas med lockup , men er i gigagevinst på dagens kurs.
Tror ikke det holder ,men som sagt tar kineserne 49,99% av selskapet for å bruke det i å sikre sitt fotfeste i Europa og hos Boeing kan alt skje.

So far so good:)
Nå får vi se hvor leia går videre, smeller vi rett opp eller?
pedro1
25.05.2020 kl 17:19 2370

Drøm ??? de konverte på høyere kurs en dagens. Brødhuene må jo være de som tror at 12,5 milliarder konvertert fra gjeld til EK ikke gjør noe med stabiliteten i selskapet. Hvorfor skal kursen ned fra dagens nivå ?? Har vel aldri vært en mindre nedside enn nå. Finansieringskostnadene er iset ned i form av 0 kuponger fra oblig kreditorene og kun cost ved igangsetting fra leasingsselskapene. Staten har også fjernet kostnader og tok alle permiteringskostnadene upfront. 3-4 milliarder fra Boeing utgjør over 25% av dagens kurs. Helt enig i strategien til ledelsen....så lenge kostnadene er koblet til aktivitetsnivået....start opp pent og forsiktig når man er sikker på lønnsomhet på de ulike rutene. Nærmere 5 enn 3 kroner o August
Redigert 25.05.2020 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
prolm
25.05.2020 kl 21:10 2074

Helt enig...
"de som tror at 12,5 milliarder konvertert fra gjeld til EK ikke gjør noe med stabiliteten i selskapet." - Hvilke flyselskap i verden har en bedre Balanse enn Norwegian nå når de har fått gjort om gjeld til egenkapital? (EK påfører som kjent ikke noe kostnader).