Hafnia - Q1
Tirsdag 26 mai kommer Q1 og tallene vil være fantastisk.
Ratene er i dag utrolig god selv om de ikke er like gode som for noen uker siden er de enda veldig gode.
I sommer vil man fly mindre og kjøre mer noe som er positivt for produkt tankers.
Break even på $13.000 i snitt på flåten.
Ratene i dag:
MR 37: 13900
MR 38: 10100
LR1: 33500
LR2: 43900
Handy: 62474
Selskapet tjener store summer og vil gjøre det i årene som kommer.
Ratene er i dag utrolig god selv om de ikke er like gode som for noen uker siden er de enda veldig gode.
I sommer vil man fly mindre og kjøre mer noe som er positivt for produkt tankers.
Break even på $13.000 i snitt på flåten.
Ratene i dag:
MR 37: 13900
MR 38: 10100
LR1: 33500
LR2: 43900
Handy: 62474
Selskapet tjener store summer og vil gjøre det i årene som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
ks1977
31.07.2020 kl 12:08
2168
Q2 blir jo veldig sterk med PS på rundt 30 cents (ut fra guidingen fra Q1-rapporten), mot 20 cents i Q1?
På mellomlang&lang sikt så tror jeg at det er en veldig stor oppside her og har mine aksjer, men hva som skjer på kort sikt er mer usikkert - skjønt de signalene som Hafnia og Scorpio har gitt på produktmarkedet kan tyde på at Mr Market har undervurdert hvor fort etterspørselen/ratene tar seg opp igjen for produkttankerne. Blir spennende å se guidingen for Q3 i Q2-rapporten.
På mellomlang&lang sikt så tror jeg at det er en veldig stor oppside her og har mine aksjer, men hva som skjer på kort sikt er mer usikkert - skjønt de signalene som Hafnia og Scorpio har gitt på produktmarkedet kan tyde på at Mr Market har undervurdert hvor fort etterspørselen/ratene tar seg opp igjen for produkttankerne. Blir spennende å se guidingen for Q3 i Q2-rapporten.
Davinci_me
31.07.2020 kl 09:47
2212
Har lastet opp og skal ha enda mer når Q2 nærmer seg. Denne skal reprises.
investorAR
31.07.2020 kl 09:45
2221
Hva kan man forvente om 14 dager ifm Q2 resultat? virker veldig underpriset på dette nivået. Ser Arctic er ute med en kjøpsanbefaling med kursmål i første omgang 25kr Danskebank har nedjustert kursmål fra 35 til 30. Det gir jo fortsatt en oppside på 90-100%
Redigert 31.07.2020 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.07.2020 kl 15:02
2431
Dette bør kunne gi litt drahjelp for Hafnia også:
Scorpio Tankers Inc. rose 5.6% to $13.46 in pre-market trading after the company announced that Scorpio Services Holdings Limited has purchased 100,000 shares of the company in the open market at an average price of $12.83 per share.
2:03 PM · Jul 15, 2020·Twitter Web App
Scorpio Tankers Inc. rose 5.6% to $13.46 in pre-market trading after the company announced that Scorpio Services Holdings Limited has purchased 100,000 shares of the company in the open market at an average price of $12.83 per share.
2:03 PM · Jul 15, 2020·Twitter Web App
fattigstakkar
13.07.2020 kl 14:42
2532
Dette bør være godt nytt for Hafnia:
https://www.tradewindsnews.com/tankers/weak-fuel-consumption-triggers-renewed-demand-for-product-tankers-as-floating-storage/2-1-841718
https://www.tradewindsnews.com/tankers/weak-fuel-consumption-triggers-renewed-demand-for-product-tankers-as-floating-storage/2-1-841718
bellx
08.07.2020 kl 19:19
2738
Kanskje ikke så dumt slik som denne svinger,Veldig ustabil men må da være billig? Det ble jo solgt 11 mill.aksjer for 19kr for litt siden.
Tøff
07.07.2020 kl 10:17
2837
Hafnia fikk seg et tydelig sjokk med nedgangen i går. Rekylen i dag er foreløpig ikke så mye. Jeg velger å stå ute av aksjen en tid. Så får vi se.
Tøff
06.07.2020 kl 17:42
2952
Du var i hvertfall heldig med inngangen i Hafnia. Jeg tror ikke den hadde fallt så mye, hvis ikke denne nyheten hadde kommet. Vi stiger på nytt i morgen. Den tryggeste tankaksjen etter min mening.
fattigstakkar
06.07.2020 kl 16:54
2987
Admore stiger 7% i dag. Merkelig at de ikke i det minste gikk inn i seriøse forhandlinger om dette.
Tøff
06.07.2020 kl 16:31
3014
HAFNIA: ARDMORE SHIPPING AVVIST SAMMENSLÅINGSFORSLAG
Oslo (TDN Direkt): Hafnia Limited opplyser at de har kommet med et forslag om en sammenslåing med Ardmore Shipping Corp. (Ardmore) i en aksjetransaksjon, som senere ble avvist av Ardmore-styret.
Det fremgår av en melding fra Hafnia mandag.
Selv om det ikke pågår noen diskusjoner mellom Hafnia og Ardmore, deles denne informasjonen for markedets gjennomsiktighet, og Hafnia er fortsatt åpen for konsolideringsdiskusjoner i fremtiden, opplyses det.
Hafnia skriver at det 19. juni 2020 sendte et brev til styreleder i Ardmore om forslaget og inviterte Ardmore-styret til å diskutere en transaksjon.
"Mindre enn to uker senere informerte Ardmore oss om at Ardmore-styret har avvist forslaget. Selv om Ardmore antydet i sitt svar at Ardmore-styret har foretatt en grundig gjennomgang, har det til dags dato ikke vært noen vesentlige oppfølgingsdiskusjoner eller forhandlinger mellom Ardmore og Hafnia eller våre respektive rådgivere", skriver Hafnia, som legger til at de er skuffet over svaret.
Forslaget til Ardmore viste blant annet til forventede synergier på 15-20 millioner dollar pr år fra en sammenslåing, og kontroll på rundt 17,9 prosent av det sammenslåtte selskapet, samt eierskap av aksjer som er notert både på New York Stock Exchange og Oslo Børs.
ØT, finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Hafnia Limited opplyser at de har kommet med et forslag om en sammenslåing med Ardmore Shipping Corp. (Ardmore) i en aksjetransaksjon, som senere ble avvist av Ardmore-styret.
Det fremgår av en melding fra Hafnia mandag.
Selv om det ikke pågår noen diskusjoner mellom Hafnia og Ardmore, deles denne informasjonen for markedets gjennomsiktighet, og Hafnia er fortsatt åpen for konsolideringsdiskusjoner i fremtiden, opplyses det.
Hafnia skriver at det 19. juni 2020 sendte et brev til styreleder i Ardmore om forslaget og inviterte Ardmore-styret til å diskutere en transaksjon.
"Mindre enn to uker senere informerte Ardmore oss om at Ardmore-styret har avvist forslaget. Selv om Ardmore antydet i sitt svar at Ardmore-styret har foretatt en grundig gjennomgang, har det til dags dato ikke vært noen vesentlige oppfølgingsdiskusjoner eller forhandlinger mellom Ardmore og Hafnia eller våre respektive rådgivere", skriver Hafnia, som legger til at de er skuffet over svaret.
Forslaget til Ardmore viste blant annet til forventede synergier på 15-20 millioner dollar pr år fra en sammenslåing, og kontroll på rundt 17,9 prosent av det sammenslåtte selskapet, samt eierskap av aksjer som er notert både på New York Stock Exchange og Oslo Børs.
ØT, finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
fattigstakkar
06.07.2020 kl 16:02
3040
Artig å trade tankaksjer om dagen når de ulike aksjene utvikler seg så forskjellig. Så i dag ble det salg STNG og kjøp Hafnia igjen.
bellx
05.07.2020 kl 14:22
3181
Danske bank har kursmål 30 kr så kursmålene spriker en del men risk reward ser bra ut på dette nivået.
Bullebajas
03.07.2020 kl 14:31
3351
Arctic Securities tatt opp dekning på Hafnia i dag er nok grunnen til pen oppgang i dag. Bullish å se at lagertrekkene akselerer, betyr at vi får to vanvittige kvartaler i 2020, ett svakt i tredje kvartal og mer og mer sannsynlig ett vanlig og godt fjerde kvartal. Da snakker vi fort doblingskandidat mtp hva aksjen er priset til i dag.
Arctic Securities: Aksjen bør kunne stige 53 prosent
Arctic Securities har startet dekning på Hafnia. Ifølge TDN Direkt har det resultert i en kjøpsanbefaling og et kursmål på 25 kroner.
«Selv om vi venter et svakere tankmarked i andre halvår 2020, er rabatten på 54 prosent mot verdijustert egenkapital (NAV) helt klart uberettiget gitt Hafnias lave kontant-breakeven, best-i-klassen-finansiering og sterke operasjonelle track-record», skriver meglerhuset.
Fredag morgen omsettes aksjen for 16,30 kroner, opp 1,5 prosent. Det gir selskapet en markedsverdi på litt over 5,9 milliarder kroner.
For at kursmålet skal innfris, må aksjen stige 53 prosent.
I løpet av den siste uken har aksjen lagt på seg 7,2 prosent mens den er ned 34,5 prosent hittil i år.
Arctic Securities: Aksjen bør kunne stige 53 prosent
Arctic Securities har startet dekning på Hafnia. Ifølge TDN Direkt har det resultert i en kjøpsanbefaling og et kursmål på 25 kroner.
«Selv om vi venter et svakere tankmarked i andre halvår 2020, er rabatten på 54 prosent mot verdijustert egenkapital (NAV) helt klart uberettiget gitt Hafnias lave kontant-breakeven, best-i-klassen-finansiering og sterke operasjonelle track-record», skriver meglerhuset.
Fredag morgen omsettes aksjen for 16,30 kroner, opp 1,5 prosent. Det gir selskapet en markedsverdi på litt over 5,9 milliarder kroner.
For at kursmålet skal innfris, må aksjen stige 53 prosent.
I løpet av den siste uken har aksjen lagt på seg 7,2 prosent mens den er ned 34,5 prosent hittil i år.
bellx
03.07.2020 kl 14:06
3375
Hadde ipo pris på 24 da de gikk på børs og det ble regnet som gunstig,skal nok opp dit hvis ikke alt krakker.
Tøff
03.07.2020 kl 13:25
3401
Vi må vel regne med at det ikke bare vil gå rett opp. Men dette var en bra start i hvertfall. For en gang skyld har jeg tenkt å sitte skikkelig long, til vi kommer opp på 20-tallet, om det så skulle bli neste år.
ks1977
03.07.2020 kl 12:42
2732
Jeg har ikke mye kunnskap om TA, men Bugbee trodde jo at produktsegmentet ville gå tilbake til normalt market innen/ila Q4 - og Hafnia hadde også en PR forleden hvor det også stod at etterspørselen tok seg opp mye raskere enn hva en kunne forvente. I så måte så ville det gitt mening om vi ser en oppgang nå, men jeg har ikke noen formening om når Mr Market snur.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
03.07.2020 kl 09:51
2791
Mange og uforståelige svingninger i tankaksjer om dagen. STNG steg kraftig på onsdag men falt rett ned igjen i går. Den har falt enda mye mer enn Hafnia, så jeg tok gevinsten i Hafnia i går og flyttet over i STNG. Men fortsatt fint driv i Hafnia i dag.
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=No%3Ahafnia&x=39&y=9&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=stng&comp=stng&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=No%3Ahafnia&x=39&y=9&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=stng&comp=stng&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
03.07.2020 kl 09:43
2805
Det virker som om Hafnia nå har gjordt en klar vending. MACD indikatoren har krysset med en klar "bull cross", positivt momentum. Det gjenstår å bryte RSI på 50, som er en indikator på at oppgangen er i gang for fullt. Volumet er "moderat". Jeg synes dette er tilfredsstillende, akkurat det jeg har ventet på. Enjoy the ride.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
02.07.2020 kl 08:53
2877
Det er grunn til en viss optimisme her nå. Ser ut som Hafnia skal lukte på 16 i dag. Da har vi faktisk en vending med positive signal i MACD, men det er litt tidlig å fastslå. Ratene har vært stabilt lave de siste dagene, men noe kan være i emning?
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.07.2020 kl 21:10
2948
Tok pent imot på støtten fra mars og viser klare tegn til vending. Nå stiger både STNG, ASC og DSSI kraftig i USA også, så kan bli en ny bra dag for Hafnia i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
bellx
01.07.2020 kl 20:59
2963
Gikk på børs med ipo kurs 24,har falt alt for mye.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
01.07.2020 kl 12:40
3026
Rettelse: Resultat 2.kv.: 28.august
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Grylls
30.06.2020 kl 12:22
3119
Sant.
Er roboter i spill her også, mulig noen forsøker å presse ned prisene så de kommer inn billigst mulig. Liten tvil om at denne er på salg nå.
Er roboter i spill her også, mulig noen forsøker å presse ned prisene så de kommer inn billigst mulig. Liten tvil om at denne er på salg nå.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
30.06.2020 kl 12:16
3133
Jeg ser at 15 holdt ikke i dag. ikke bra. Resultatet kommer 14. august. Det blir nok et bra 2.kv., med utbytte. Så er det veien videre. Jeg foretrekker å sitte stille.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Grylls
30.06.2020 kl 12:06
3143
Lite omsatt, falt 1kr i dag. Noen får nyheter før jeg får :/
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
30.06.2020 kl 11:53
3159
Ratene fra Pollen & Partners i går viste små forandringer, så foreløpig må vi vente i tålmodighet. Ratene er lave, men for noen tanksegmenter er det fortsatt nokså nær cash break even, så jeg tror ikke rederiet taper penger. Hafnia ser ut til å ha nådd bunn ved 15.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
ks1977
30.06.2020 kl 11:00
3186
For å sitere utdraget Tøff hadde; "På kort sikt mener analytikerne at produkttank-rederiene er bedre posisjonert til å dra nytte av den gradvise bedringen i oljeetterspørselen samtidig som at raffinerier sannsynligvis øker gjennomstrømmingen, som leder til mer tilgjengelighet av produkt-laster".
Bugbee (STNG) tror at (produkt) tankere er tilbake til et normalt market i Q4, og Hafnia har også antydet at destockingen har gått mye raskere enn forutsatt. Ratene er dårlige nå, vi er jo også inne i lavsesongen, så spørsmålet er jo hva ratene blir i Q4 og fremover.
Har de alt på spot og spot holder seg dårlig så kan det hende at de holder igjen litt på utbyttet, men det er heller ikke sikkert siden policyen er 50% av net income og Hafnia bør sånn sett allerede ha en fin buffer selv om de opprettholder policyen sin og deler ut 50% av det saftige Q2-resultatet. Utbytte for Q3 må vi nok forvente blir fraværende eller marginalt, mens Q4 er mer spennende/usikkert.
Bugbee (STNG) tror at (produkt) tankere er tilbake til et normalt market i Q4, og Hafnia har også antydet at destockingen har gått mye raskere enn forutsatt. Ratene er dårlige nå, vi er jo også inne i lavsesongen, så spørsmålet er jo hva ratene blir i Q4 og fremover.
Har de alt på spot og spot holder seg dårlig så kan det hende at de holder igjen litt på utbyttet, men det er heller ikke sikkert siden policyen er 50% av net income og Hafnia bør sånn sett allerede ha en fin buffer selv om de opprettholder policyen sin og deler ut 50% av det saftige Q2-resultatet. Utbytte for Q3 må vi nok forvente blir fraværende eller marginalt, mens Q4 er mer spennende/usikkert.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
t553136
25.06.2020 kl 20:22
3344
Men Hafnia har ikke Vlcc.
De sliter med veldig dårlige rater på L2, L1 og Handy dette er ikke Fro Hunt Adsc
Får et godt Q2 i august men tror utbytte blir magert pga vanskelig Q3 og Q4
De sliter med veldig dårlige rater på L2, L1 og Handy dette er ikke Fro Hunt Adsc
Får et godt Q2 i august men tror utbytte blir magert pga vanskelig Q3 og Q4
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
25.06.2020 kl 17:02
3398
Synes dette var interessant utsagn m.h.t. produkttank.
Oslo (TDN Direkt): Clarksons Platou Securities ser et svakt tankmarked på kort sikt, men meglerhuset mener sektoren er solid posisjonert inn mot vintersesongen, ifølge en tanksektorrapport fra meglerhuset torsdag.
Clarksons Platou estimerer nå VLCC-rater for tredje og fjerde kvartal 2020 på henholdsvis 35.000 og 25.000 dollar pr dag. Rate-estimatet for 2021 oppjusteres med 5.000 dollar pr dag til 35.000 dollar pr dag, mens 2022-estimatet holdes uendret på 40.000 dollar pr dag.
På kort sikt mener analytikerne at produkttank-rederiene er bedre posisjonert til å dra nytte av den gradvise bedringen i oljeetterspørselen samtidig som at raffinerier sannsynligvis øker gjennomstrømmingen, som leder til mer tilgjengelighet av produkt-laster.
"Vi forventer at denne økte raffineri-gjennomstrømmingen initielt vil utnytte eksisterende råoljelagre, som dermed fører til en bedring i produkt-handelen først, før det leder til økte bevegelser i råolje når lagrene tømmes", skriver Clarksons Platou.
Den svakere råoljetank-etterspørselen på kort sikt vil sannsynligvis legge et press på alle tank-segmentene, men produkttank-eiere vil imidlertid i det minste ha høyere utnyttelsespotensial, skriver analytikerne.
Meglerhuset peker videre på at antall nybygg-leveringer er ventet å tilføre 3,5 prosent til den eksisterende flåtekapasiteten i 2021, før man justerer for skroting, mens oljeetterspørselen er ventet å vokse med 6,2 prosent.
"Samtidig som at oljemarkedet i økende grad ser posisjonert ut til å nå en balanse innen utgangen av 2020, er tank satt til å se en betydelig økning i flyt av laster neste år og fullt delta med oppsvinget i oljeetterspørselen, argumenterer vi", heter det.
Det virker dermed sannsynlig at produksjonskuttene i Opec+, som varer til april 2021, vil bli avviklet tidligere enn ventet, tilfører analytikerne.
"Alt i alt ser vi et svakt marked på kort sikt, som så vil vike unna for et mye sunnere marked de kommende kvartalene", skriver Clarksons Platou.
LK finans@tdn.no
Oslo (TDN Direkt): Clarksons Platou Securities ser et svakt tankmarked på kort sikt, men meglerhuset mener sektoren er solid posisjonert inn mot vintersesongen, ifølge en tanksektorrapport fra meglerhuset torsdag.
Clarksons Platou estimerer nå VLCC-rater for tredje og fjerde kvartal 2020 på henholdsvis 35.000 og 25.000 dollar pr dag. Rate-estimatet for 2021 oppjusteres med 5.000 dollar pr dag til 35.000 dollar pr dag, mens 2022-estimatet holdes uendret på 40.000 dollar pr dag.
På kort sikt mener analytikerne at produkttank-rederiene er bedre posisjonert til å dra nytte av den gradvise bedringen i oljeetterspørselen samtidig som at raffinerier sannsynligvis øker gjennomstrømmingen, som leder til mer tilgjengelighet av produkt-laster.
"Vi forventer at denne økte raffineri-gjennomstrømmingen initielt vil utnytte eksisterende råoljelagre, som dermed fører til en bedring i produkt-handelen først, før det leder til økte bevegelser i råolje når lagrene tømmes", skriver Clarksons Platou.
Den svakere råoljetank-etterspørselen på kort sikt vil sannsynligvis legge et press på alle tank-segmentene, men produkttank-eiere vil imidlertid i det minste ha høyere utnyttelsespotensial, skriver analytikerne.
Meglerhuset peker videre på at antall nybygg-leveringer er ventet å tilføre 3,5 prosent til den eksisterende flåtekapasiteten i 2021, før man justerer for skroting, mens oljeetterspørselen er ventet å vokse med 6,2 prosent.
"Samtidig som at oljemarkedet i økende grad ser posisjonert ut til å nå en balanse innen utgangen av 2020, er tank satt til å se en betydelig økning i flyt av laster neste år og fullt delta med oppsvinget i oljeetterspørselen, argumenterer vi", heter det.
Det virker dermed sannsynlig at produksjonskuttene i Opec+, som varer til april 2021, vil bli avviklet tidligere enn ventet, tilfører analytikerne.
"Alt i alt ser vi et svakt marked på kort sikt, som så vil vike unna for et mye sunnere marked de kommende kvartalene", skriver Clarksons Platou.
LK finans@tdn.no
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
24.06.2020 kl 17:50
3506
STNG er ned 7% i USA, og jeg plukker forsiktig der. Tviler på at norske tankaksjer blir uåpvirket av blodbadet vi ser i USA.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
24.06.2020 kl 17:15
3532
Jeg synes HAFNIA viser små styrketegn, ved at den har konsolidert på 15-tallet i en uke nå. Dette er et støttenivå. Aksjen har nesten ikke vært notert under 15 tidligere. Volumene er beskjedne i forhold til tidligere i år. Dette er et godt risk/reward kjøp på noen måneders sikt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
24.06.2020 kl 16:07
3563
Det virker bunnløst i amerikansk-noterte tankaksjer. STNG er nå nede på bunnen fra mars. Hafnia holdt seg bra i dag sammenlignet med det, så solgte meg ut for å ha cash til å kjøpe andre tankaksjer som faller kraftig. Begynt å plukke forsiktig i STNG nå.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
fastinvest
19.06.2020 kl 13:17
3737
Ja du har forstått. Men husk at Q2 er så og si fullbooka og Scorpio har en del signeringer for Q3 på høye rater.
Jeg velger derfor å tro at de ratene vi ser nå ikke påvirker Hafnia med mindre de holder seg inn i Q3 noe de fort kan gjøre.
Poenget var at Hafnia har trolig signert noen Q3 på gode kontrakter og velger å kjøre spot på resten.
Jeg velger derfor å tro at de ratene vi ser nå ikke påvirker Hafnia med mindre de holder seg inn i Q3 noe de fort kan gjøre.
Poenget var at Hafnia har trolig signert noen Q3 på gode kontrakter og velger å kjøre spot på resten.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
19.06.2020 kl 12:58
3756
Det står vel på at verdens industriproduksjon og aktiviteter som f.eks. flyreiser tar seg opp. Det kommer utover året, og kanskje fortere enn først antatt. Det er vel det de prøver å si. Jeg tror det lurt å ha en posisjon i Hafnia, i påvente av bedrede markeder for produktene.
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
ks1977
19.06.2020 kl 12:41
3772
Usikker på akkurat hva dette innebærer for oss som aksjonærer, men bet meg spesielt merke i bisetningen "Hafnia ser noe positive markedssignaler som peker mot en bedre innhenting ventet av de fleste". I utgangspunktet bare bla-bla, men ref intervjuet med Bugbee (STNG) i går hvor han sa at det for han virker som at destockingen (for produkttankere) har gått mye raskere og at vi kan være tilbake til et normalt marked (for produkttankere) allerede i Q4. Er det dette Hafnia prøver å formidle?
Høres fortsatt alt for godt ut til å være sant. Noen som har fanget opp noe (for eller imot) fra andre redere i det siste?
Høres fortsatt alt for godt ut til å være sant. Noen som har fanget opp noe (for eller imot) fra andre redere i det siste?
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
ks1977
19.06.2020 kl 12:06
3802
Jeg tror dere snakker litt forbi hverandre;
Jeg tolker fastinvest dit hen at h*n ikke tror at Hafnia vil inngå noen TC nå, og at dagens spotrater derfor ikke er relevant (skjønt vi er så nær Q3 nå at selv inngåtte spotrater for Q2 fort vil blø inn i Q3)
Jeg tolker fastinvest dit hen at h*n ikke tror at Hafnia vil inngå noen TC nå, og at dagens spotrater derfor ikke er relevant (skjønt vi er så nær Q3 nå at selv inngåtte spotrater for Q2 fort vil blø inn i Q3)
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Grylls
19.06.2020 kl 11:52
3817
"Du får tro hva du vil men jeg velger å tro at dagens rater ikke påvirker regnskapet til hafnia med mindre de varer inn i Q3"
Skylapper på der altså. Hvis de har skip som blir ledige for nye slutninger, så kan de ikke bare vente og se an...
Skylapper på der altså. Hvis de har skip som blir ledige for nye slutninger, så kan de ikke bare vente og se an...
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
Tøff
19.06.2020 kl 08:57
3877
HAFNIA: STØTTER MER KONSOLIDERING, VIL INNGÅ NYTT PRODUKT-SEGMENT
Oslo (TDN Direkt): Hafnia støtter ytterligere konsolidering i produkttank-segmentet. Rederiet vil snart inngå et nytt produkttank-segment med sammenlignbare selskaper i industrien.
Det fremgår av en pressemelding fra rederiet datert torsdag.
Med denne ukens aktivitet, med henvisning til blant annet det strategiske partnerskapet mellom Norden A/S og Diamond S Shipping (Se TDN Direkt-artikkel 16.06.2020), skriver Hagnia at industrien er mer robust samtidig som at sektoren jobber for å balansere mellom tilbud og etterspørsel i lys av redusert oljekonsum.
"Hafnia ser noe positive markedssignaler som peker mot en bedre innhenting ventet av de fleste, med flyselskaper, virksomheter og kritisk infrastruktur som gjenåpner raskere enn ventet i mange deler av verden", heter det i meldingen.
Hafnia vil snart gå inn i et nytt produkttank-segment med sammenlignbare selskaper i industrien, etablert under navnet "Hafnia Specialized". Virksomheten vil håndtere tonnasje under 25.000 dødvekttonn, og selskapet vil frigjøre mer presis informasjon i løpet av de neste ukene.
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Hafnia støtter ytterligere konsolidering i produkttank-segmentet. Rederiet vil snart inngå et nytt produkttank-segment med sammenlignbare selskaper i industrien.
Det fremgår av en pressemelding fra rederiet datert torsdag.
Med denne ukens aktivitet, med henvisning til blant annet det strategiske partnerskapet mellom Norden A/S og Diamond S Shipping (Se TDN Direkt-artikkel 16.06.2020), skriver Hagnia at industrien er mer robust samtidig som at sektoren jobber for å balansere mellom tilbud og etterspørsel i lys av redusert oljekonsum.
"Hafnia ser noe positive markedssignaler som peker mot en bedre innhenting ventet av de fleste, med flyselskaper, virksomheter og kritisk infrastruktur som gjenåpner raskere enn ventet i mange deler av verden", heter det i meldingen.
Hafnia vil snart gå inn i et nytt produkttank-segment med sammenlignbare selskaper i industrien, etablert under navnet "Hafnia Specialized". Virksomheten vil håndtere tonnasje under 25.000 dødvekttonn, og selskapet vil frigjøre mer presis informasjon i løpet av de neste ukene.
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 18:47
Du må logge inn for å svare