Hafnia - Q1

fastinvest
HAFNIA 22.05.2020 kl 09:19 14578

Tirsdag 26 mai kommer Q1 og tallene vil være fantastisk.
Ratene er i dag utrolig god selv om de ikke er like gode som for noen uker siden er de enda veldig gode.
I sommer vil man fly mindre og kjøre mer noe som er positivt for produkt tankers.
Break even på $13.000 i snitt på flåten.
Ratene i dag:
MR 37: 13900
MR 38: 10100
LR1: 33500
LR2: 43900
Handy: 62474

Selskapet tjener store summer og vil gjøre det i årene som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
25.05.2020 kl 10:41 7468

Vi får ikke drahjelp av USA i dag som er stengt. I morgen tipper jeg det blir mer fart i tankaksjer. FRO omsettes nesten 3% lavere enn den sluttet i USA. ASC steg pent de siste dagene i USA, og Hafnia har fulgt den tett tidligere. Hafnia er en av aksjene med størst oppside om verden bare blir litt mindre mørk enn JH ser i glasskula si.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 10:29 7495

Helt ok om de betaler bare 1 kr i Q2 også. De tjente mer penger på Q1 enn hele 2019, og tall de la frem i dag peker helt klart mot et enda bedre Q2. Da vil de i så fall ha bygd opp en svært solid krigskasse som vil bære de gjennom noen eventuelle dårlige kvartaler fremover. Det høres for øvrig bra ut det du refererer til fra Scorpio!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 09:54 7557

Med 70% av Q2 til snitt nesten 29k, vil Q2 bli bedre enn Q1 selv om de bare skulle klare snitt på breakeven på siste 30%.
Jeg håper at det på presentasjonen i morgen fremkommer noe om lange kontrakter, som jeg er ganske sikker på at de har gjort en god del av.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fastinvest
25.05.2020 kl 09:47 7580

Jeg tror ikke de betaler mer en 1kr i Q2, de holder nok litt tilbake selv om Q2 trolig blir bedre en Q1.
Breakeven på USD 14,182/day noe som er veldig lavt. Ratene er enda gode selv om de har falt fra toppen.
Spørsmålet er jo hvor langt ned ratene skal og ettersom corona gjør at vi vil kjøre mer bil i sommer tviler jeg på kollaps. Scorpio guider Q3-Q4 på samme nivå som 2019 og sier samtidig at investorene ser ikke potensialet. (leste det i en artikkel her om dagen)
Det er kun 1 analytiker som har ett veldig lavt kursmål i forhold til andre analytikere og kursmålene var så lav at det skremte livet av mange. Men alle de andre har kursmål som tilsier dobling av Hafnia aksjen

Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Grylls
25.05.2020 kl 09:38 7607

Tydelig at nedsalget og Hannisdahls prognose har gjort skade her. Ligger an til å bli enda bedre utbytte for Q2, om ikke markedet kollapser fullstendig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 09:16 7666

Knallbra resultat! Utbytte for Q2 bør kunne bli mer enn en krone, men kanskje litt tidlig å si noe om Q3 og Q4?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
25.05.2020 kl 09:10 7703

Strålende!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fastinvest
25.05.2020 kl 08:58 7753

De leverer ett kjemperesultat og dobler utbytte.
Q2 er 70% fullbooka og vi kan forvente 1kr i utbytte for Q2,Q3 og Q4 som blir ca 20% avkastning i året.
Skjønner ikke hvorfor aksjen har blitt straffa så mye. Om de mener utsiktene er dårlige betaler de ikke ut rekord utbytte.
Scorpio guider også veldig bra og ser ikke for seg en større nedtur i ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Up2you
25.05.2020 kl 08:36 7882

Hafnia will pay a quarterly dividend of USD 0.1062 per share. Record date will be May 29 with ex. dividend date of May 28 and payment on June 12..


Hafnia Condensed Interim Financial Info 2020 Q1
HIGHLIGHTS – Q1 2020

“In a challenging and quickly changing world, Hafnia delivered a very satisfying net profit of USD 77.1 million in the first three months of 2020. This is a competitive return on invested capital.

The global lockdowns caused by the COVID-19 pandemic have led to unprecedented demand destruction and weak economic fundamentals. However, the reduction in oil demand caused a contango situation in oil prices which in combination with added demand for floating storage and port congestion resulted in increased freight rates in Q1. This spiked further in Q2, before experiencing a downward correction in May.

Our strong balance sheet, commercial performance and corporate culture provide a solid platform to deliver continued value to our shareholders.

Finally, I would like to thank all employees, both at sea and ashore, for their extraordinary efforts during these challenging times, and stress that the first priority for Hafnia will always be the health and safety of our employees.“
- Mikael Skov, CEO Hafnia

Q1 highlights:

• Time Charter Equivalent (TCE) earnings for Hafnia Limited (the "Company" or "Hafnia", together with its subsidiaries, the "Group") were USD 193.5 million in Q1 2020 (Q1 2019: USD 132.6 million). EBITDA was USD 129.6 million (Q1 2019: USD 74.1 million).

• Hafnia achieved a net profit of USD 77.1 million and earnings per share of USD 0.21 per share (Q1 2019: USD 27.9 million and earnings per share of USD 0.08 per share).

• The commercially managed pool business generated an income of USD 5.9 million.

• At the end of the quarter, Hafnia had 87 owned vessels and 15 chartered-in vessels. The total fleet of the Group comprises six LR2s, 36 LR1s (including six bareboat-chartered in and three time-chartered in), 47 MRs (including six time-chartered in) and 13 Handy vessels owned/operated1.

• The average estimated broker value of the owned fleet was USD 2,278.1 million, of which the LR2 vessels had a broker value of USD 321.8 million, the LR1 fleet had a broker value of USD 570.5 million , the MR fleet had a broker value of USD 1,147.7 million, and the Handy vessels had a broker value of USD 238.1 million.

• The fleet chartered-in had a right-of-use asset book value of USD 137.3 million with a corresponding lease liability of USD 143.0 million.

• The fleet has been in full compliance with the new IMO 2020 regulations using low sulphur fuel oil as of January 1, 2020.

• As of May 15, 70% of total earning days of the fleet were covered for Q2 at USD 28,921/day.

• Cash flow breakeven was USD 14,182/day in the quarter.

• Hafnia has strong support from lenders and competitive debt financing with no major/material debt maturities before 2022.

• Hafnia will pay a quarterly dividend of USD 0.1062 per share. Record date will be May 29 with ex. dividend date of May 28 and payment on June 12. Please see separate announcement for dividend.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
t553136
22.05.2020 kl 21:17 8151

Får glede oss til Q1 25 mai ligger med 5000 til snitt litt for høyt 21.20 lol men er long
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.05.2020 kl 21:09 8176

Kan være denne som driver clean tankers:
https://www.argusmedia.com/en/news/2107559-clean-tanker-floating-storage-interest-renewed
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.05.2020 kl 20:55 8214

ASC og Hafnia har fulgt hverandre tett det siste halvåret. De siste dagene har ASC hatt en ganske pen oppgang fra bunnen. I dag åpnet de ned og var ned over 2% da OSE stengte. Mulig det påvirket det kraftige fallet i Hafnia de siste minuttene. Nå har den snudd opp og er opp over 3%.

https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=asc&time=7&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=no%3Ahafnia&comp=no%3Ahafnia&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&x=29&y=4&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2020 kl 17:45 8312

Jeg solgte en del i går, nettopp fordi jeg så for meg en reaksjon i dag. Traff sånn sett der og kjøpte tilbake en del i dag, men var ganske sikker på at den ville løfte seg mot slutten og ikke tryne på ny... Vel, blir spennende å se tallene på mandag i alle fall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.05.2020 kl 17:34 8341

Det er viktig å vite hvordan JH kommer fram til det latterlige kursmålet for Hafnia. Han endret beregningsmåte i sin oppdaterte analyse for alle tankaksjer. Tidligere priset han aksjer basert på hva han mente de var verdt basert på forventede inntekter. Underprisede aksjer, som Hafnia, fikk da et kursmål høyt over omsatt kurs. Nå tar han kun hensyn til det han forventer av reduserte NAV-verdier i det han tror blir en downcycle. Så trekker han fra rabatten selskap har blitt priset til i forhold til NAV historisk. Han forventer at NAV-verdiene vil stupe og at Hafnia skal fortsette å prises til 50% av NAV.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
22.05.2020 kl 17:19 8398

Fryktet dette etter at JH kuttet kursmålet fra 34 til 11. Hafnia er en av mine favoritter og økte i sluttauksjonen. Beholder shorten i STNG som hedge her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2020 kl 16:52 8428

Hva i huleste er det folk forventer på mandag...? 17,24, den så jeg ikke komme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare