Philippines plans initial enrollments after $563 million nationa

poki
IDEX 01.09.2018 kl 08:48 4341

The Philippines plans to register the biometrics of one million beneficiaries of state aid programs in the fourth quarter of 2018, as they first step toward enrolling all 106 million citizens in the national ID program by 2022, the Deccan Chronicle reports.
The program is expected to cost 30 billion pisos (US$563 million), and provide identity cards needed to access government services, bank accounts, and register employment. It will register iris scans, fingerprints, and facial images.


Roughly 7.4 million people in the Philippines have no identity record at all, according to government estimates. When completed, it is hoped that the national program will ease financial inclusion in the country, where financial institutions currently require multiple government issued IDs and other documents, and at least ten million people are estimated to have no bank account due to lack of documentation, making them easy prey for loan sharks. With 70 percent of the population owning a mobile phone, the national ID also represents an opportunity for fintech companies to bring people into the financial system.
Lisa Bersales, Philippine National Statistician and Civil Registrar General, says the government is considering about 40 proposals from companies seeking roles in collecting, managing, and authenticating identity information, and prefers a competitive auction. The contract is expected to be awarded in November. Bersales also says that the concerns of the program’s critics, including some lawmakers, are unfounded, as existing privacy laws protect all data collected. President Rodrigo Duterte signed the bill into law in August.
The government plans to follow the enrollment of aid beneficiaries with undocumented individuals and ethni
Redigert 19.01.2021 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
poki
01.09.2018 kl 08:51 4332

Wonder Why idex join APSCA :-)

In addition, revamped ID cards can offer citizens simpler access to government services, financial transactions and more. With EMV secure payment capabilities, for example, the new Philippines ID card could not only enable poorer citizens to verify their identity and open a line of credit, but potentially use that very same card to allow debit transactions.
Redigert 01.09.2018 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.09.2018 kl 10:17 4261

Og hva er relevansen til Idex? At ordet fingerprint er nevnt?
Kortene vil ikke ha fingersensor. De vil ikke en gang ha fingeravtrykket, det blir kun lagret i den nasjonale databasen. Regner med at det er for å spare noen cent per kort og bruke et kort med mindre minne.
Slettet bruker
01.09.2018 kl 14:23 4143

Helt riktig. Dette har dessverre ingenting med IDEX å gjøre.
Havutsikt
01.09.2018 kl 22:52 3982

Nok et desperat forsøk på å holde kursen i IDEX oppe. Hjelper ikke så mye som en dritt. Nå er det kun bestillinger og inntekter som kan redde det skakkjørte selskapet.
Slettet bruker
02.09.2018 kl 09:39 3862

Havutsikt
Jeg undres på hvorfor en aksjonær kan skrive noe så negativt. Skakkjørte selskapet?
harris73
02.09.2018 kl 10:31 3826

De langsiktige kjøper når de utålmodige kaster kortene. Id kort i flere og flere land har relevanse for Next m.fl. og viser at biometrics blir større og større. Likevel nevner Next selv at de ser større utvikling og penger i smartkort bransjen på Dnb konferansen i forrige uke. Så får vi se hvor stor del av kaka Idex tar med sin teknologi. Markedet er iallefall på flere milliarder verden over.
Slettet bruker
02.09.2018 kl 15:31 3706

Lest denne? Fintech 31.08.18:

By introducing a biometric payment card, consumers will be far more protected from fraud, which will eventually bring an end to the PIN. By storing a fingerprint sensor directly onto the payment card, as opposed to a central database, there is nobody else in the world that will be able to connect with the card to issue a transaction other than the owners themselves

https://www.fintech.finance/01-news/one-in-seven-billion-using-biometrics-to-re-connect-with-our-payment-cards/

Det er ganske kult at Idex er så frempå med uttalelser, og ikke minst at verden faktisk ønsker å lese hva Idex mener!



Billyjojimbob
02.09.2018 kl 15:41 3699

På HO skrives det kun om de mest risikofyllte selskapene,mange som søker litt spenning i hverdagen,brød/sirkus:)
Idex har potensialet,de må bare få det frem på papiret $
Slettet bruker
02.09.2018 kl 17:40 3595

Her er det hovedsakelig snakk om Internett betaling.
poki
03.09.2018 kl 08:11 3407

Mastercard har labserat egen payment gateway läste jag nånstans
Slettet bruker
03.09.2018 kl 08:29 3376

Er det dette du tenker på?
https://www.mastercard.com/gateway/about.html
Slettet bruker
03.09.2018 kl 08:39 3348

Det er mye snakk om 'PSD2 payments legislation' som kommer i kraft i EU sept. 2019. Argumentene er at derfor MÅ Mastercard komme med en ny løsning, som betalingskort m/fingerprint. DETTE ER FEIL! - Hovedpoenget med PSD2 er INTERNETTBETALING. Det er på internett svindelsproblemet er, og der vil Mastercard være klar. I Norge har vi ikke dette problemet, vi er godt kjent med sikker betaling ved BankID og Mobil BankID osv. - Internetbetalingen blir på nøyaktig samme måte selv om man plasserer en fingerprintleser på mastercard. Det blir fremdeles kort nr. dato, og cvc, her blir det ingen forskjell. Når man betaler fysisk, så er ikk e PSD2 noe utfordring i dag, da kan man rett å slett bruke KODE. (Noe vi har (kort) og noe man vet (Kode) = PSD2). Så når man leser om artikler om hvordan Mastercard skal gjøre seg klar til PSD2 EU kravene, så gjelder dette EGENTLIG internettbetaling. Mange av artiklene referer til "fingerprint, iris and facial recognition to verify their identity using a mobile device during online shopping" og de har ingenting med kort å gjøre.

Her er et eksempel på en artikel som for noen er en bekreftelse på at IDEX kommer til å lykkes, men da blir man lurt av sine egene ønsker:
"In order to meet the regulatory technical standards, which come into force next September as part of the European Union’s PSD2 payments legislation, the number of transactions requiring two-factor authentication will rise – paving the way for more biometrics use, according to the card company.
At present, currently just 1-2% of online transactions require cardholder authentication to complete a transaction but this is set to rise to up to 25% payments from next autumn. To meet the push for “Strong Customer Authentication”, payments and account access will rely on the use of two or more different factors: something you know, such as a password; something you have, such as a phone, or card; and something you are, such as a fingerprint."

"For some time, Mastercard has been developing biometric payment authentication – with Identity Check one such example. With this solution, consumers can use fingerprint, iris and facial recognition to verify their identity using a mobile device during online shopping and banking activities."

http://www.planetbiometrics.com/article-details/i/7295/desc/mastercard-predicts-biometric-payment-boom/
Redigert 03.09.2018 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
03.09.2018 kl 09:26 3285

Til: "ahk5"
02.09.2018 kl. 09:39

Hadde heller ikke forventet at du skulle eller ville forstå det. Du kan jo starte med å sette deg inn i IDEX sin over 22-årige historie.
Redigert 03.09.2018 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2018 kl 09:36 3269

Havutsikt
Jeg ser jo historien til Idex,men nå står vel det en milepel i historien (ny oppfinnelse)
Eller har dere mistet troen på Idex skal lykkes?
Mvh
ahk5
Slettet bruker
03.09.2018 kl 09:42 3256

Til ahk5

Jeg har trodd på IDEX før, men sitter igjen med å bli løyet for av de jeg hadde tro på, nemlig IDEX.
Så nå prøver jeg å se sannheten, se flere vinkler. Ikke kun den positive, eller det jeg selv ØNSKER! (Jeg ønsker jo selvfølgelig at IDEX skal ta over verden, det hadde jeg tjent mest på.)

Men jeg prøver å være nøytra, undersøke, og IKKE lese det jeg selv vil mellom linjene, eller vinkle artikler slik at det bekrefter mine ønsker, eller tro ting bare fordi det er det jeg selv ønsker.
Redigert 03.09.2018 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2018 kl 09:53 3226

Takk for balansert svar Petter.
Ser jo at ting tar tid,men hvem lyver her Idex eller andre?
Jeg har etter mitt ståsted et stort tap pr.nå i Idex,kjøpte når alle var posetive til aksjen.
Jeg håper det kommer noen bedre innspill i di nermeste ukene i fra Idex.
Mvh
ahk5
Havutsikt
03.09.2018 kl 10:31 3176

Til: "ahk5"
03.09.2018 kl. 09:36

Årevis med tullsnakk, lovnader og skuffelser har vist oss at selskapet IKKE er til å stole på. Den ene "predikanten" byttes ut med den andre. I dette selskapet trenger ingen stå til ansvar for sin lettvinte, slumsete eller unøyaktige omgang med sannheten. Historien har lært meg at jeg nå ikke kan stole på annet enn fakta i form av avtaler, bestillinger og resultater. Det er også en stor fordel om kunden selv bekrefter avtaler og bestillinger, da alt som kommer fra "verdenslederen" må tas med en sekk (ikke klype) salt.

Så enkelt, men likevel så vanskelig...
Slettet bruker
03.09.2018 kl 10:38 3150

Havutsikt
Ser den fremstillingen av Idex.
Men sitter her med en følse av det kommer bestillinger i nær fremtid.(ønsketenkning eller flere som tror,?)
anderix
03.09.2018 kl 10:41 3145

Har ikke noe annet valg enn å tro, da Idex er rød i VPS'n for øyeblikket;-)
Slettet bruker
03.09.2018 kl 10:41 3141

Til ahk5

Jeg sitter med akkurat samme følelse.
Men den følelsen betyr NULL NIKS !!!, den er egentlig farlig!!, den følelsen gjør en blind!!!
- Følelsene mine sier, det kommer bestilling NÅ!!
- Fornuften min sier, det kommer KANSKJE noen få bestilinger før 2019
- Overbevisningen min sier; IDEX får null bestillinger og FPC osv tar over dette markedet.
- Thats the problem, IDEX klarer å skape nettopp denne følelsen.
- Men til slutt så er det bestillinger og CASH som teller..
Redigert 03.09.2018 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
03.09.2018 kl 12:12 3058

Min tidligere antydning om 3-tallet ser også ut til å slå til, men det er mulig vi må vente helt til i morgen.

Aksjekursen er et klart utslag av aksjonærenes tillit til selskapet.
Havutsikt
03.09.2018 kl 12:36 3022

Gratulerer!

Da var 3-tallet et faktum. Reisen nedover i retning 2-tallet har startet.
Billyjojimbob
03.09.2018 kl 13:00 2969

lod 3,95 rt 4,63
Redigert 03.09.2018 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
03.09.2018 kl 17:12 2840

Til: "Billyjojimbob"
03.09.2018 kl. 13:00

Du må huske på å oppdatere (redigere) RT også når kursen faller. IDEX sluttet i dag på NOK 4,360 etter en nedgang på 0,05 eller 1,13 %. ?

Ellers så lar jeg meg ikke imponere av aksjonærer som lar seg lure av tradere. Jeg tenker ikke på deg, men det er mange som snart burde ha fått med seg at det kjøpes billig tidlig på dagen og selges dyrt mot slutten av dagen. Noen må nok synes at det er fasinerende å gi bort penger på denne måten. Jeg er ikke en av dem. Ellers så er det gode tider for robotene i IDEX om dagen.
Billyjojimbob
03.09.2018 kl 17:25 2823

Oppdaterer når det passer meg,du trenger jaffal ikke legge føringer for noen:)
Havutsikt
03.09.2018 kl 18:45 2750

Til: "Billyjojimbob"
03.09.2018 kl. 17:25

Oisann!

Har selvsagt stor forståelse for at humøret ikke er på topp når det ikke går veien.