US vs China. Bare ordkrig eller ryker handelsavtalen også nå?

Rect Angel
TRADE 23.05.2020 kl 02:12 4134

Nå intensiveres språkbruken med klar strategi i bunn. Hvor mye ydmykelse kan Kinas ledelse bære på sine skuldre uten å miste ansikt? What's next? Spennende dette nå.

https://edition.cnn.com/2020/05/22/politics/us-trump-administration-china-hong-kong/
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Garcia
23.05.2020 kl 07:55 4068

Ja du kan spørre , Donald er jo så forutsigelig at svaret sier seg selv:-)
Jeg gjetter på at blir han gjenvalgt så får vi først en oppgang før han bretter opp ermene og virkelig gyver løs på kina..
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
23.05.2020 kl 11:39 3984

Kommunistpartiet begynner å slå tilbake nå. På engelsk ved hjelp av sitt nyhetsorgan Xinhua. Foreløpig ved å vise til amerikanske kilder som er kritiske til hvordan dagens amerikanske president leder landet.

1. Washington Post om hvordan demoniseringen av sin nest største kreditor Kina kan vise seg å være ensbetydende med finansiell selvskading for USA.

http://www.xinhuanet.com/english/2020-05/23/c_139081559.htm

2. David Litt som skrev taler for Obama om hvorfor 100 000 har mistet livet fordi demokratiet har feilet

http://www.xinhuanet.com/english/2020-05/23/c_139081559.htm
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
marketdoctor
23.05.2020 kl 18:27 3908

Selvom jeg ikke liker Trump, støtter jeg ham i alt han har gjort og gjør. Jeg vil stemme på ham hvis jeg er amerikaner. Jeg er glad for at det har dukket opp en Trump som president. Det som stod i media om Trump har vært urettferdig og mye usant. Selvom det han har sagt kan bli mye rart, men det han har gjort er alt riktig for USA. Der er han forskjellig fra sine forgjengere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 18:44 3886

#rougepresident

Satser på at Biden leder verden inn i stabilitet og forutsigbarhet, men ingenting vil overraske meg der borte lenger. At noen kan stemme på dette mennesket er mer enn jeg kan fatte.

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/01/20/president-trump-made-16241-false-or-misleading-claims-his-first-three-years/
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 19:06 3862

Førstkommende onsdag skal NASA og MuskSpace skyte opp bemannet rakett til himmelen. Dette blir startskuddet til et eventyr. Russland blir parkert og kineseren vil bare sabotere mer.
Hong Kong blir et ormebol for Kina og jeg tipper CIA øker aktiviteten i Tibet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
marketdoctor
23.05.2020 kl 19:34 3831

Er det Trump som har løyet eller hans motstander ?.
https://www.nettavisen.no/nyheter/nrk-spiller-dumme-om-obamagate/3423968837.html
Jeg var en venstreorientert person, men så oppdaget jeg at venstreorienterte folk nesten aldri godtar fakta. Derfor ønsker jeg ikke være med å støtte noe som ikke henger sammen med mine verdier og holdning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
23.05.2020 kl 20:59 3751

Ligger an til mer konfliktutvikling her ja!

Håper ikke folk har glemt hvordan kineserne oppførte seg og hva de forlangte når de var på besøk her i Norge? Selv om Erna Solberg og bekymringsfullt mange på Stortinget innlater seg med kommunister og feier alvorlige demokratiske spilleregler under teppet for sine karrièrer, bør ikke det norske folk la seg villede, og det på tross av villstyringen Trump og hvor lite man liker utviklingen i USA, som kanskje ender opp med en senil President-elect.

Ta måten kineserne forsøkte å skjule Covid-19 på og det som skjer i Hongkong som en advarsel. Totalitære kommunister har en agenda som ikke tar hensyn til ditt ve og vel, òg i langt mindre grad enn selv en brautende Trump på sitt mest trassige.

Det er mye jeg er skeptisk til med USA, men det er enda mer jeg ikke liker med Kina. Deres politiske system og manglende respekt for individet aller minst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
23.05.2020 kl 21:56 3704

Som USA og alle andre falt Kina plutselig dypt, dypt ned i en bølgedal. I tillegg eskalerer konfliktnivået og veien opp synes tung og lang for alle samtidig som det jubles på børsene. Tilsynelatende i tro på at jobben omtrent allerede er gjort. Dette er merkverdige tider.

https://www.express.co.uk/news/world/1286316/china-coronavirus-crisis-economic-impact-gdp-target-scrapped
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
nordnes
23.05.2020 kl 22:22 3679

Det er vel ingen av disse Trump / Kina som vil tape ansikt ? Tipper Trump gir full gass i valgkampen mot Biden og Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.05.2020 kl 12:36 3460

Brannfakkel. Dette fortjener en egen trådstart, men vi tar det her da essensen også i denne tråden jo egentlig er konflikt snarere enn samarbeid med aktøren Blair peker på i hovedrollen. Dessuten er det ikke pent gjort å rope for høyt om sånt som dette når de fleste synes å være i feststemning. Tony Blair har egen erfaring fra samarbeid med flere amerikanske presidenter (Clinton, Bush og Obama) og sier at samarbeid alltid var nøkkelen når globale kriser skulle løses. Blair frykter nå at ledestilen til dagens amerikanske president hvor fokus på samarbeid er mangelvare dramatisk øker faren for et gedigent, globalt økonomisk kollaps.

“I think the problem that you have in most Western countries today is that people are now very well-informed about the risks of the disease,” Blair said from his home in the United Kingdom where, like much of the rest of his country, he’s spent the last eight weeks with his family under lockdown.

“I think they are not sufficiently well-informed about the risks of economic collapse,” he added.

https://www.nbcnews.com/news/world/former-u-k-prime-minister-tony-blair-questions-trump-s-n1213811
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
24.05.2020 kl 13:51 3418

Tony Blair mener mye om mangt nå som han er opptatt av good will og aktelse blant sine likesinnede for å opprettholde sin egen kontantstrøm. Inntil han tar et troverdig oppgjør med sin delaktighet i å vandalisere Irak og store deler av Midtøsten kan han (for min del) si hva som helst. Det går inn det ene øret og ut det andre, selv om det kan være elementer av både fornuft og gode analyser i det han kommer med.

For å si det enkelt; det innbyr til kognitiv dissonans at han gir seg ut for å være et eksempel på-, og representant for bedre moral enn Donald Trump.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.05.2020 kl 14:29 3385

Selv om det var jeg som kom trekkende med ham i denne sammenhengen, vil jeg stort sett si meg enig med deg i dette. Man ser jo f eks med et halvt øye hvor fortapt vårt eget Labour Arbeiderpartiet er etter å ha forlatt "gammeldags" sosialdemokratisk tenkning til fordel for den "moderniserte" versjonen Blair stod i spissen for å skape. Som Tory/Høyre light har det vist seg at det er lite å hente for bevegelsen som har opplevd bedrøvelig utvikling i UK, Norge og de fleste andre steder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 16:08 3312

Meget god tråd. En av grunnene til at HO er et must.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
24.05.2020 kl 16:17 3296

Kort oppsummert: Trump skjønner at han etter all sannsynlighet ikke vil bli gjenvalgt og vil da bruke energien sin på å la det gå utover Kina, som han mener har skylden for det. Er nok bra for USA på lang sikt. Katastrofe for verdensøkonomien på kort sikt (1-3) år
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.05.2020 kl 21:45 3144

Hvilke to grunnpilarene republikanernes kamp for å få gjenvalgt Trump i november står på lekket vel for noen uker siden.

1. Trump er den one and only økonomiske hærfører
2. Kina har skylda

Økonomien sliter voldsomt og vil gjøre det lenge, men man har iallefall inntil videre likevel greid å løfte børsene samtidig som utdritinga av Kina går på skinner. Spørsmålet er om man fremover vil lykkes parallelt på begge fronter eller havner i spagat og fryser.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-election/blame-china-remake-economy-trump-pivots-to-new-election-message-amid-pandemic-idUSKBN22J1GT
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
24.05.2020 kl 22:18 3087

Godt å se at du ikke tok det som kritikk av deg, for det var det ikke. Kunne i et ledig øyeblikk ha lest lenken med Blair, men har en del andre ting som står på prioriteringslista først. Og vanligvis er det en drøss av nye artikler dagen etter som man gjerne skulle lest men som man ikke rekker. Og sånn går no dagan! ;)

Det vi karakteriserer som "venstresida" i Norge (og UK) har etter sterk splittelse begynt å bli noe selvkritiske. Legger merke til at stadig flere venstrestemmer (som vel og merke ikke er på lønningslista til hovedstrømmedia) forsøker å analysere hva som har gått galt for dem. Enkelte er på sporet, og det er i det minste bra. De som bruker stemmeretten sin er på vandring. Folk flest er i bunn og grunn mer kloke enn hva våre politikere ser ut til å tro.

USAs topartisystem og amerikanernes stemmepreferanser er en helt annen verden og blir av enkelte intellektuelle nå karakterisert som en sterk politisk identitet, der tilhørigheten til partiet er viktigere enn sakene som tas opp. Også viktigere enn dekadansen og de korrupte forholdene som blir avslørt hos de respektive tillitsvalgte.

Man diskuterer om dette er en konsekvens av økt tribalisering i våre vestlige samfunn? Antar vi er posisjonert i en syklus hvor mer av dette vil gjøre seg gjeldende fremover, ikke minst i forhold til reverseringen av sedvane ultra-globalistene har sneket frem i ly av lukkede prosesser. Assosiasjon med ordtak har en årsak og som det heter seg: -Det må bli verre før det kan bli bedre, ikke minst når det kommer til forholdet mellom Kina og USA.

Tony Blair har i så henseende en god porsjon ansvar for de utfordringene vi nå har og den utviklingen vi har vært gjennom, men langt fra alene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 23:44 2966

Trump må få en fullverdig handelsavtale i boks veldig fort ellers risikrer han å tape valget, Handelsavtalen kan være trump kortet hans for å vinne valget.
Han kommer til å bli grillet pga sin elendige håndtering av Covid 19 og det nytter ikke å bare stå å skylde på Kina. Amerikanere må ha arbeid og handelsavtalen er derfor viktig. Det holder ikke med en delvis avtale, en hel og endelig avtale må landes.
At han kommer med en masse rare beskyldninger mot Kina nå kan være en del av planen for å få en best mulig avtale selv om den ikke blir så god som han selv ønsker.
Etter en hel presidentperiode med handelskrig så må han nå vise at han faktisk klarer å gjenomføre noe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
27.05.2020 kl 19:15 2764

"The decision to share dollar swap lines with 14 other nations, effectively forming a de facto group of 15 countries, including America, that have access to dollars, that is a critical development," Howell said.

He added that the action is "the economic equivalent of NATO," which was established to contain the Soviet Union militarily.

"This is trying to contain China economically," he said. "There will be further salvos fired in this capital war, this technology war, this trade war."

He continued: "Essentially, America and China are clear rivals and the coronavirus crisis has simply accelerated these trends."

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/coronavirus-accelerating-capital-war-us-china-tenions-trade-hong-kong-2020-5-1029238719
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
27.05.2020 kl 22:57 2672

KimLee,

Husk 2016 og de måpende lange fjesene i hovedstrømmedia når valget var avklart og Trump seieren klar. Husk også de måpende og forskrekkede fjesene hos ensemblet i hovedstrømmedia når Brexit var en realitet.

Nå er ikke jeg noen Trump-fan, men er i hvert fall ikke noen fan av journalistene og redaktørene i hovedstrømmedia, som etter min mening er like ille (om ikke verre?) enn Trump siden de krampaktig forsøker å innbille folk at de forfekter og rapporterer "sannheten", mens de manipulerer på absolutt alt for å få det til å stemme med sine egne ideologiske overbevisninger, som fra mitt perspektiv ofte virker å være mer i tråd med det kinesiske kommunistsystemet enn demokratiske nasjonalstater. Trump vet vi hvor vi har henne. Jeg vet sannelig ikke hvor vi har hovedstrømmedia. For min del virker de mer innstilte på å drive kampanje for alle andre enn sitt eget folk. Deler av dette folket de har som sitt publikum (særlig hvite menn over 50), har de intet mindre enn kun forakt for.

Jeg vil være forsiktig med å anta at politikken Trump fører handler mer om å vinne valget enn å faktisk forsøke å styrke USAs posisjon, også mot Kina. En handelsavtale med kineserne tror ikke jeg er nødvendig for at han skal kunne vinne valget. Jeg tror heller ikke de kommer til å lande en velfungerende avtale før valget. Hans velgerbase er sterk og hovedstrømmedia har tidligere blitt avkledd som elendig på innhenting og gjengivelse av god informasjon, spesielt når den ikke samstemmer med deres egen agenda.

I motsetning til det inntrykket vi blir sittende igjen med etter å bli fõret med journalistikk fra de subsidierte profesjonelle, kan flere velgere ha blitt overbevist om at det ikke eksisterer en reelle motkandidat til Trump, der selv tidligere demokrater holder seg for nesa og stemmer på ham i stedet for på Biden. Spørsmålet består egentlig i om en majoritet av amerikanerne tror de vil få en bedre økonomi med Biden som president i stedet for Trump, og hvorvidt de mener Trump har skylda for Covid-19 og korona-viruset?

Når det kommer til "rare beskyldninger" er det greit å ta inn over seg at fransk etterretning advarte lang tid i forkant av virusutbruddet om laboratoriet i Wuhan. De hadde større grunn til å følge med på prosjektet i kommuniststaten siden franskmennene bidro til å bygge fasilitetene. Hovedstrømmedia forteller oss ikke dette, men alternative kilder har gjort jobben for dem. Det de heller ikke forteller er at en majoritet av velgerne sannsynligvis er mer forbanna på kineserne for å ha forårsaket (og forsøkt å skjule/trenere varsling av) en global pandemisk katastrofe enn hva de er på Trump for måten han har forsøkt å takle krisen på, elendig eller ikke.

Svaret får vi i november og jeg skal ikke være for bastant rundt dette. Men det finnes motforestillinger, og man bør i det minste ha tenkt gjennom dem. Ikke tro på alt du leser i avisa heter det seg. I disse dager - etter min mening - med bedre grunn enn på lenge!
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
28.05.2020 kl 00:43 2633

The House of Representatives on Wednesday passed legislation calling for sanctions against Chinese officials for the detention and torture of Uighur Muslims in the country’s western region of Xinjiang as tensions between the U.S. and China continue to escalate.

The legislation was approved by a vote of 413-1 after passing overwhelmingly in the Senate earlier this month. It will now head to President Donald Trump, who has not said whether he intends to sign it into law.

https://www.cnbc.com/2020/05/27/house-sends-china-sanctions-bill-to-trumps-desk-as-tensions-escalate.html
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
undrende
28.05.2020 kl 00:44 2630

Akkurat som jeg skulle ha skrevet mine egne betraktninger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Paragrafen
28.05.2020 kl 01:58 2598

Mye riktig her sølvrev, Jeg var i USA både før og etter valget og har snakket med "Joe the plummer" og mange som han/henne. Og det som går igjen er at de er dritt lei. Og stemmer derfor for noe annet og det får du i trump:). Er vel egentlig bare å se på CNBC(som ligger litt til høyre for høyre i Norge) og FOX (som er nærmere liberaliser i "klassisk" forstand).
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
28.05.2020 kl 23:10 2501

Hva kommer Trump med imorra mon tro? Har allerede gått høyt på banen i praten, men Kina bare kjørte lovendringen igjennom. Derfor kan ikke Trump fremstå som papirtiger imorra. Det vil være ensbetydende med stor fallhøyde nå som han har skapt spenning ved å bebude utspill.


The Dow seemed ready to log its third consecutive day in the black on Thursday, but pivoted lower in the final hour of trading to finish almost 150 points in the red. Fueling the dramatic dive is news of a surprise announcement that President Donald Trump is holding a press conference regarding China tomorrow. The blue-chip index's almost 350-point reversal from its session highs comes amid lingering apprehension surrounding a bill passed by China's National People's Congress that will compromise some of Hong Kong's autonomy from mainland China.

https://www.nasdaq.com/articles/stocks-pivot-lower-after-surprise-trump-announcement-2020-05-28

https://www.business-standard.com/article/international/very-bad-gift-from-china-says-trump-as-death-toll-crosses-100-000-mark-120052900071_1.html
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
29.05.2020 kl 10:55 2362

Journalister og studenter utvises fra begge land med gjengjeldelse. Tilstedeværelse av amerikanske krigsskip i Øst- og Sør-Kina-Havet tiltar med overflygninger av langtrekkende bombefly (B-1). Kineserne vedtar antakeligvis en lov som gir deres borgere rett til å saksøke USA for "å ha spredt korona-viruset". Datteren til Huawei-grunnleggeren som var finansdirektør i selskapet ble som kjent arrestert i Canada i 2018 for anklager om å ha brutt de strenge sanksjonene mot Iran, og er nærmere å bli utlevert til USA enn hun [Mei] har vært hittil.

Kommunistregimet som eksperimenterer med konsentrasjonsleirer for uigurene (muligens ikke sett i samme omfang og utøvelse siden Hitlers nazi-regime) og innføring av enhver totalitær leders våte drøm, et sosialt poengsystem basert på total overvåking av sine borgere, er i ferd med å senkes også over Hongkong, med ett skrekkslagent Taiwan i åpen opposisjon mot Kinas fremferd i regionen.

Det skrur seg til og uansett hva man finner galt med Trump og måten hans administrasjon forsøker å få kineserne til å ta til vettet på, er det intet mindre enn merkelig at ikke større deler av vestlig presse (hovedstrømmedia) er urolig for Kinas kommunistregimes fremferd i nesten alt de foretar seg nå. Hva er det journalistene (og Høgskolen på Volda) skjønner som ikke jeg forstår?

Alt rødt er tydeligvis alltid vakkert og det spennende blir å se Erna Solbergs potetsekkeløp i saken. Hittil er inntrykket at hun har vært mer opptatt av å stryke kommunistene med hårene enn hun har vært med å innfri Norges forpliktelser i forhold til NATO-alliansen, hvor hun har plassert en av disse mange statsrådene som virker å være funnet på reservelaget til Norges dårligste fotballag, Baufil/Haddal (Tufte IL hadde tross alt "vinnende vesener" på laget).

Evnen til å velge rett er ikke innen rekkevidde. Litt som vi ser Regjeringen administrere krisetiltak og dagpenger til arbeidstakere gjennom NAV. Røe Isaksens forsikringer på riksdekkende tvangs-TV om at dagpenger kommer var en bløff. Til hans unnskyldning får man legge til at han sliter med motivasjonen og er sikkert lei seg for at det ikke blir flere Tangen-seminarer. I stedet har man delt ut penger i rekordfart til selskaper med underskudd og tapt EK, verifiserbar informasjon i næringsoppgavene fra 2018. Det gjelder altså hver femte bedrift som fikk støtte, 20 prosent!

Erna Solbergs "sosiale poengsystem" i en nasjonal krise ikke opplevd siden krigens dager er med det enda ett skritt i retning tilnærming Kina. Man sitter sentralt på høyeste nivå og bestemmer hva slags borgere som er "gode nok" for å få hjelp av staten, øyeblikkelig. Har du sauset bort EK og heller ikke fått til overskudd, da er du god nok. Jobber du for konkurskandidaten som lønnsmottaker, får du klare deg selv. Du blir nesten ikke mer kinesisk skap-kommunist enn dette, selv om du draperer deg i en blå potetsekk.

Minner også om Minesteriet Solbergs wonderboy, Børge Brende (intet mindre enn "verdensøkonomiske" sådanne), som nesten helt på egenhånd fikset denne flotte avtalen med de totalitære kommunistene:

(...)
3. The Norwegian Government fully respects China's development path and social system, and highly commend its historic and unparalleled development that has taken place. The Norwegian Government reiterates its commitment to the one-China policy, fully respects China's sovereignty and territorial integrity, attaches high importance to China's core interests and major concerns, will not support actions that undermine them, and will do its best to avoid any future damage to its bilateral relations.

https://www.regjeringen.no/globalassets/departementene/ud/vedlegg/statement_kina.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Zorin
29.05.2020 kl 10:59 2354

Problemet er at Trump har en tendens til å male seg inn i et hjørne, og alle vet at en rabiesbefengt kjøter, trengt opp i et hjørne, er uberegnelig. Så ja, handelsavtalen kan ryke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
tuja
29.05.2020 kl 15:15 2291

Trumpern ute med en tweet:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
6m
CHINA!


Han har nok ett eller annet dævelskap som kommer i kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
30.05.2020 kl 12:57 2236

Trump var stor i munnen i går, men essensen var vel likevel papirtiger som unngikk å konkretisere noe som helst i frykt for å avspore handelsavtalen. Konkret på kun et punkt: Definitiv og nedrig USA-exit fra WHO for å ta fokus vekk fra egen skandaløst manglende håndtering av koronapandemien.

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/trump-cuts-funding-us-economy-clouds-speedy-recovery-70965955
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
30.05.2020 kl 15:19 2158

Wall Street steg på Trumps tale. Virker som om han angrep Hong Kong og tok Kina i forsvar? Uansett så har ikke aksjemarkedet blir særlig skremt da de vet at Trump er en «aksjevennlig» president.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
01.06.2020 kl 13:30 2009

Trump har problemer på hjemmebane. Gjemte seg noen timer i bunker og ønsker å erklære antifascister i sitt eget USA som terrorister. Fra Kina kommer nå dette (Bloomberg).


Chinese government officials told major state-run agricultural companies to pause purchases of some American farm goods including soybeans as Beijing evaluates the ongoing escalation of tensions with the U.S. over Hong Kong, according to people familiar with the situation.

State-owned traders Cofco and Sinograin were ordered to suspend purchases, according to one of the people, who asked not to be identified discussing a private matter. Chinese buyers have also canceled an unspecified number of U.S. pork orders, one of the people said. Private companies haven’t been told to halt imports, according to one of the people.

The halt is the latest sign that the hard won phase-one trade deal between the world’s two biggest economies is in jeopardy. While Chinese Premier Li Keqiang last month reiterated a pledge to implement the agreement that was inked in January, tensions have continued to escalate since then amid a standoff over Beijing’s move to tighten its grip on Hong Kong.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-01/china-halts-some-u-s-farm-imports-threatening-trade-deal
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 16:00 1931

Kineserne lar seg ikke pelle på nesen nei.....nå slår de tilbake og trekker kjøpsordre. Kanskje en grei påminnelse til barnehagen i Washington om at de ikke akkurat er i posisjon til å diktere hva andre stater skal gjøre eller ikke gjøre. Det ubehagelige er dog at hva US og Kina gjør påvirker oss alle...
Redigert 21.01.2021 kl 06:57 Du må logge inn for å svare