PLT Oem's V.2

Lager en ny OEM's tråd for å møte fleres ønsker🙂

Denne tråden er for å kunne samle fundamental informasjon som kan være nyttig for alle.

Ligger til link til Oems V.1 siden det finnes mye bra der som er verdt å få med seg for nye aksjonærer.

https://finansavisen.no/forum/thread/75751/view/0/0?page=1

Kekt å vite:

Pris:
Tlens pris for Consumer High volume er ca 17kr pr linse
Tlens pris for industri typisk low volume er ca 40kr pr linse

Innpass:
Xiaomi Mi bunny childrens watch
1- http://c.mi.com/thread-2789314-1-0.html?mobile=no
2- https://xiaomi-mi.com/mitu-watches/

Xun smartwatch pro
1- https://youtu.be/fkDcvfYHED4

Finner ikke denne klokken igjen på nettet🤔
Noe rart som skjer her mon tro?

Salgstall har vert lave foreløpig, trolig grunnet covid 19. Meget bra omtale av begge klokker.

Lansering:
Forventet lansering 3kv rundt Juli.
Tier-1 vendor Barcode

Forventet ordre årlig på alt fra par tusen til et par millioner linser

Siste nytt fra Polight:
https://channel.royalcast.com/webcast/hegnarmedia/20200515_2/
Redigert 23.05.2020 kl 07:04 Du må logge inn for å svare

Hei Kraamz. Jeg har fulgt «v1 tråden» din lenge. Satt meg, så godt jeg kan, inn i hva som skiller Polight fra andre. Noen spm har jeg allikevel.

1. Er det virkelig slik at Polight er så i førersetet når det gjelder kamerateknologi?
2. Kan du belyse hva Barcode er (føler meg litt dum som stiller dette spm, men Ok å ha avklart begreper som brukes)?
3. Hvor sannsynlig, objektivt (hvis mulig) er det at Plt vil få innpass i mobilmarkedet, og lykkes 100%, for så å bli en norsk sensasjonell suksess (i tillegg til en «enhjørning»)?
4. Tror du, dere, at emisjonen var tilfeldig, eller var det for å styrke selskapet ovenfor en Tier-1 kunde som krevde mer økonomisk styrke i selskapet?

Flott med dine, og andres, synspunkter her.

_info_
23.05.2020 kl 12:07 1563

1. "Førersetet"? De har patenter på en annen teknologi enn den som nå brukes.
2. Barcode = Strekkoder, eks de lasa greiene som leser strekkoder i butikken. Istedenfor lasa, håper man på kamera PLT.
3. 🤣 Man kan aldri si at noen lykkes 100% - Du har så merkelige spørsmål her.
4. Igjen, 100% umulig at man tar en emisjon helt tilfeldig. Det er alltid en grunn til man gjør det.
Redigert 23.05.2020 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
boko
23.05.2020 kl 13:01 1510

Syns ikke spørsmålene er ''merkelige'' og sitter med mye av de samme selv. Ser ikke helt poenget med å rakke ned på spørsmålene fremfor å svare skikkelig på dem. Min (svært begrensede) forståelse av det er;

1. teknologien som er utviklet av Polight har enda ikke fått gjennombruddet på markedet, men virker å være en av kandidatene for å _kunne_ få innpass i en rekke ulike apparater (scannere til strekkoder / qr, mobilkamera, medisinske apparater m.m). Det kan vel også gå en annen vei med liquid lens(?), men der virker det å være trøbbel med varmeføring - kun basert på hva jeg har lest på forumet her.

2. Tok meg tid før jeg forsto at det kun var strekkoder selv. Forståelig nok et massivt marked med lager / varbeholdninger som i større og større grad blir helautomatiserte hvor behovet for raskest og mest mulig presis scanning er behøvd.

3. Her er jeg helt i villrede selv, men vil jo gjette på at dersom teknologien viser seg å være et hakk bedre enn vcm og alternativene , og dersom trendene fortsetter med fokus på mest mulig skjermstørrelse, og dersom trendene fortsetter i retning 3d / 360 støtte i video/bildeopptak hos privatperson, så høres det ut som polight har et fortrinn. Helt uten at jeg har den fjerneste anelse om hvilke alternativer det finnes. Så det er en hel del dersom, og kanskje en del ventetid kombinert med behov for aktører som våger å teste noe nytt.

4. Nada peiling da jeg har vært i aksjemarkedet i 3 måneder, men ved gjetting skulle man tro at det var for å styrke seg videre fra en allerede (rimelig?) sterk posisjon med få aksjer på markedet, økning i kurs på rimelig kort tid (?) og at det rett slett var et positivt tidspunkt å hente inn ekstra kapital for å sikre seg. <-- her kan jeg være helt ute på viddene, for dette har jeg lite peiling på.

Garantert en rekke andre som kan svare bedre på det enn meg her inne, men det er mine umiddelbare tanker - sannsynligvis fra ca samme ståsted som deg.
_info_
23.05.2020 kl 13:36 1462

emisjon = Trenger penger for det blir lenge til man får inn penger pr salg. Hvis det var håp om å få økt verdien, ville PLT ha ventet den tiden før man solgte, det burde si seg selv. Så en emisjon her viser at det er lenge til man vil tjene penger og at det vil ta tid før PLT får avtaler som fører til at aksjekursen vil gå opp.

Emisjon = Stort svakhetstegn
Hvorfor selge sjelen sin? Deler av firmaet sitt? Fordi man trenger pengene. Ingen annen grunn.

Personlig tror jeg PLT vil begynne å få større salg i 2022
- Prosjekter som arbeides med nå, må komme i boks. Etter det må det designes inn i nye produkter som ikke er designet enda. Så må dette komme ut i salg. Dette betyr, prosjekter som det arbeides med nå, kommer muligens ut i 2022
Redigert 23.05.2020 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Kraamz
24.05.2020 kl 14:02 1183

Hei på deg! Beklager tregt svar🙂

1. Det som virkelig er avgjørende når det gjelder polight sin linse er at den er så mye kjappere enn alle andre linser med AF. En annen ting er strømforbruket som er så latterlig lavt. Det er også en ting som ikke blir nevnt så mye rundt: Det er sykluser/holdbarhet, her er de helt rå, derfor egner Tlens seg meget godt i en strekkodeleser som har X antall sykluser. Så har man jo størrelsen som er meget kompakt, F.nummer som er så lite og ikke minst: ingen magnetisk påvirkning,tåler alle mulige temp forskjeller og ingen tyngdekraft påvirkelse.

3.Dette gjenstår å se, fordelen er at en mobil har et helt array av kameraer i dag der jeg syntest Tlens Silver passer bra som selfiecam under skjerm i periskop og i standard hull over skjerm, underskjerm tror jeg Tlens vil revolusjonere(bli referansedesign på sikt) det ville også vert en nice fit for smartphone med bare 1 kamera som hovedkamera, i telefoner der de skal ha kostnader ned🙂.
Iris scan og OIS optimalisering er også hintet om fra ledelsen.

4. Tror du kan være inne på noe her! Hvorfor bare hente den summen de gjorde? Jeg tror det er fordi de har stor tro på mer penger SNART🙂
Redigert 24.05.2020 kl 14:15 Du må logge inn for å svare

Det skjer ikke mye i PLT. Hadde ikke ventet at det skulle bli en aksje å "legge i skuffen".
Dubois
28.05.2020 kl 11:56 815

Det tar lengere tid å selge inn et produkt som skal brukes i noen andre sitt produkt kontra det å selge et eget produkt til markedet.

Jeg hadde forventet at utlendinger ville komme sterkere inn på eiersiden, og kanskje oppkjøpsforsøk, når produktets fortreffeligheter ble oppdaget.
Men lite som tyder på det foreløpig.

Men etter at fasen med TTT er det ofte en TGPVF som følger (Ting Går Plutselig Veldig Fort)😉.

Jeg har bare vært innom 1 patent som er ganske så relaterbart mellom Tlens og smartklokke, men uten hundre prosent sikkerhet for linsevalg. (Xiaomikamera). Mener dette var godkjent sent i 2019. Likevel er det kommet 2 klokker.

Jeg har kommet ut av telling på telefonkameraer, AR og barcode, både sikre og ganske sikre. Kan bli morsomt når TGPVF slår inn. Har trodd det skulle komme en melding i forbindelse med Q1 eller GF, pluss minus ei uke, som tidligere meldinger ofte har gjort. Da kan det plutselig gå fort igjen😊.

Vi får bare lene oss tilbake og se på når det skjer. Jeg er i alle fall tålmodig, for den som venter på noe godt, osv..
2211
28.05.2020 kl 23:38 453

😂tgpvf👌 Det kommer noe nå snart😉

Underskjerm selfi kamera er vel noe de jobber med og at Nokia kommer med et slikt design virker interessant, med hensyn til ingeniøren som kom fra Nokia
https://nl.letsgodigital.org/smartphones/telefoon-met-camera-onder-het-scherm/