Jethros’ flertrinnsrakett

JosefK
BIOTEC 23.05.2020 kl 10:48 6254


Jeg tar meg i å Klipe meg i armen når jeg kikker på den bratte stigningen siden i mars. Lastet opp på seks kroner med kun en tanke i hodet: PCR + corona må bare bli bra. Også med lav kronekurs i tillegg så var det en done deal. Men det er så mye mer i både ArcticZymes og beta glukan virksomheten. Dette blir et forsøk på å gjøre det lettfattelig også for noobs.

1. Biotec Pharmacon har vært gjennom en restrukturering. Hensikten er å skifte fokus fra ikke lønnsom virksomhet til lønnsom. Og å slanke organisasjonen. Etter hvert vil selskapet endre navn til ArcticZymes Technologies for å markere endringen.

2. Posisjoneringen mot PCR traff som et skudd midt i corona hysteriet. Det er i hvert fall to av produktene som brukes i corona tester. Men husk at PCR er mye, mye mer enn corona. Teknikken brukes til alle mulige formål som mattrygghet, veterinærmedisin, liquid biopsies, kriminal etterforskning og generell Life Science.

3. Beta Glucan klarte endelig å levere overskudd etter restruktureringen. Kanskje ikke verdens mest spennende med kosttilskudd og tilskudd til dyrefôr, men det blir litt penger av det og.

4. Woulgan, verdens beste sårsalve i følge noen, vil bli solgt. Når og for hvor mye og på hvilke betingelser, gjenstår å se. Jeg tror det blir en fin deal om det er rett kjøper og leveranse av api er en del av dealen.

5. Adjuvant. SBG er den fineste kvaliteten av beta glucan som blir produsert. Den har blitt testet i over ti år som adjuvant til en vaksine mot neuroblastoma, en kreftform som angriper hjernen hos barn. Det nærmer seg slutten av et fase 2 studium som har blitt utvidet flere ganger. Så til tross for at det har gått lang tid, er det så godt som klart at det blir et positivt resultat. Noe som kan åpne for lignende kombinasjonsterapier.

6. SAN eller Salt Active Nuclease, er et forholdsvis nytt produkt som brukes i framstillingen av biologiske legemidler. Det er det produktet som har hatt størst vekst siden det kom i nye varianter for 2-3 år siden. Ensymet kan også brukes til vaksiner. Og som de fleste skjønner handler vaksiner mye om corona for tiden. Den siste meldingen https://newsweb.oslobors.no/message/506095 omhandlet det, og slår det til med full kraft så kommer stigningen siden i april til å se ut som en puslete hump i veien. Mitt gjett er at SAN kommer antakelig til å dominere salget om ikke så lenge. Kanskje allerede til neste år.

7. Uorganisk vekst. ArcticZymes kommer til å kjøpe opp ett eller fler selskap i EU for å øke sortimentet og for å få en base på kontinentet.

8. Det ukjente. Joda, det kommer mer. Det er allerede mer som jeg ikke har nevnt men som ikke har fått opp volumet riktig ennå. ISOPOL f eks er en polymerase (brukes i gensekvensiering), HL-EXOL (prøve bearbeiding), SAP, PROTIENASE, LIGASE og ja, noe nytt og spennende.

Det var så kort og konsist som jeg klarer å oppsummere alt. BIOTEC er til tross for lang fartstid er ukjent for de fleste.

Og om det hørtes vanskelig ut, les regnskapene. De tåler sammenligning med PHO, MEDI, BGBIO, PCI, NAVA, NANO, ja alle de etablerte Healthcare selskapene på Oslo børs. Og etter min mening er det egentlig rått parti.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
hovtor
23.05.2020 kl 11:05 5783

Stor takk til JosefK som har både oversikt og innsikt i et produktspekter som er relativt ukjent for mange av oss. Slike innlegg bidrar til å redusere den høydeskrekken som kommer i fryktelige bølger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
23.05.2020 kl 11:17 5736

Man får vel ikke høydeskrekk av å titte opp fra kjelleren?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
rufus01
23.05.2020 kl 11:30 5694

Slenger meg på med en stor takk til JosefK, dine innlegg gjør at høydeskrekken ikke blir like merkbar :). Velbegrunnet og reflektert!
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 11:47 5661

Super fin oppsummering JosefK. Takk for den.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
BIF78
23.05.2020 kl 12:10 5610

Mange tak for et meget godt overblik, JosefK. Det er et meget særligt område, så jeg er meget imponeret over, at du har sat dig så meget ind i branchen.

Der kommer sandsynligvis flere vacciner mod Covid-19, men er Biotec med i en eller flere, så er markedet jo uendelig. Derudover er der coronatest, som helt sikkert også vil være aktuelt fremover.

Der er flere, der allerede skriver om højdeskræk. Her er jeg ikke så nervøs. Jeg mener, at der er ca 48,3 mio aktier i selskabet. Så kan man regne markedsværdi ud. Ser man så på de bud, der er kommet på resultatet for Q2, så synes jeg ikke, at det giver højdeskræk, hvis man også sammenligner med din fine oversigt.

Højdeskræk kan komme, når vi nærmere os kurs 100 eller Q2 mod forventning skuffer - hvilket jeg ikke tror, at det gør.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
bj111
23.05.2020 kl 12:31 5552

JoseK, det innlegget kan faktisk være det beste jeg har lest her på HO i løpet av de 10 årene jeg har vært her. Det er en lettfattelig god oversikt skrevet for menigmann, over AZ som Ikke er en enkel materie. Så vakkert at tanken om en utskrift streifet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
fabian2
23.05.2020 kl 12:36 5534

Utrolig fint med slike både omtenksomme , opplysende og oppmerksomhetsgjørende trådstartere som Josef. Mangelvare på HO. Tusen takk!
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
23.05.2020 kl 13:17 5447

JosefK: Jeg er imponert over og svært tilfreds med din analyse av selskapet og produktene. Jeg holder selv øye med selskapet fra et fugleperspektiv, men forstår fotsatt så mye av detaljene at jeg er overbevist om at du har rett i alt du skriver. Jeg har derfor ingen høydeskrekk om aksjekursen skulle gjøre enda et byks. Det er fantastisk at ArcticZymes allerede i 2012 patenterte SAN, et enzym nå "alle" innen gen-sektoren må bruke for bl.a. å kunne isolere og karakterisere korona-RNA (diagnostikk) i prøvematerialet. Her har vi et godt eksempel på et produkt som var ferdig utviklet da markedet våknet og etterspurte det. Det er en bingo-oppskrift. Det samme var tilfelle i sin tid med SAP, den trofaste inntektskilden for Biotec Pharmacon gjennom snart 20 år. UNG har etablert posisjon i samme sektor, og selskapet har både proteaser, ligaser og polymeraser "på lur". Jeg har skrevet mange ganger før at titusenvis av forskere på alle universiteter i hele verden og hundretalls private selskaper, arbeider for å "løse kreftgåten". Det var smart at Biotec/ArcticZymnes satset på en sektor med færre håpefulle.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Eankee
23.05.2020 kl 13:35 5403

Herlig lesning.... nesten så man ikke helt kan tro det..... blir litt svimmel her jeg sitter....😇
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.05.2020 kl 14:47 5264

Ikke snakk da. Jeg har vært med dette selskapet siden 1/12.2005 på kr. 22,30 og har vært opp i godt over kr. 50.-. Har kjøpt meg opp i nedturen underveis og fryder meg over alt hittil, og også fremtidige muligheter. Måtte det en Coronakatastrofe til?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
DTT
24.05.2020 kl 02:08 4887

Jeg har skrevet under bruker «den tro tjener» helt siden det på HO ble påkrevd med brukerkonto.
Den siste tiden har jeg ergret meg over evne av en gjeng sjarlataner som horer rundt på forumet, og snur kappen etter vinden. Hausser rosenrødt og uhemmet når de er inne, baisser og svartmaler alt når de er ute. Et jævla pakk som kun, og utelukkende, arbeider med å manipulere kursutvikling gjennom teppebombing av forumtrådene 24/7 med tusenvis av gjentatte innlegg. Innlegg med samme repeterende likelydende innhold. Mer eller mindre bestående av spekulative usannheter. Jeg har gjennom noen innlegg uttrykt hva jeg mener om de brukerne, uten alt for mye omsvøp. Naturlig nok ble jeg rapportert, og admin reagerte for et par mndr siden med å blokkere og utestenge meg. Et par innlegg i grenseland for hva forumets regler tillater, forsvarer absolutt admin sin vurdering og beslutning om at jeg ikke har noe på HO å gjøre. Det forholder jeg meg til. Derfor, når om og hvis noen leser dette innlegget, er allerede den nye brukeren, som ble opprettet for anledningen, slettet. Denne gang av meg selv. Permanent.
En liten kommentar til Biotec Pharmacon-kursen som endelig begynner å bevege seg. Smått om senn, og strengt tatt ikke noe å rope så veldig om. Ikke ennå. Jeg tenker det foreløpig kun er inkompetent, handlingslammet og arrogant-rabatten som avvikles. Denne særegne Biotec-rabatten har til gjengjeld vært betydelig. Sannsynligvis er Marie Roscrow sitt inntog i styret viktig for omstillingen, og det virker som hun har ryddet unna mengder med gammel halm. Det i kombinasjon med avgangen til de som ikke evnet å få til noe, ikke annet enn å suge ut hva de maktet av den gylne velsmakende honningkrukken, har muliggjort en foreløpig beskjeden oppgang. Biotec sine intellektuelle verdier har hele tiden ligget latent i bunn, og representerer grunnleggende verdier skyhøyt over hva aksjekursen har gjenspeilet de siste 10 årene. Således ville Biotec blitt «repriset» i alle tilfelle, før eller senere, bare brikkene falt på riktig plass. Til slutt skulle det altså bli enzymer, disse proteinene nesten ingen egentlig skjønner hva er, og langt mindre hvordan virker, som ble tungen på vektskålen. Paradoksalt nok ved at enzymene gjorde akkurat hva enzymer gjør. Forsterker, og akselererer en prosess som uansett ville inntruffet.
Jan Raa sine megetsigende ord fra EGF 2010 står dermed som en bauta. Hugget i granitt. Rammen rundt møtet var at Biotec lå med brukket rygg etter sbg feilet i to parallelle faseIII forsøk. De lønnsomme datterselskapene Immunocorp Consumer Health AS og Immunocorp Inc var solgt. Daværende ceo Viksmoen hadde akkurat redegjort for de begredelige prognosene til virkestoffer som feiler i fda-forsøk. Stemningen på møtet var mildt sagt dyster, og selskapets status høyst usikker. På direkte spørsmål til ledelsen, fikk så Jan Raa bekreftet at Marine Biochemicals tross alt ikke var solgt, men ennå var i Biotec sitt eierskap, hvorpå han repliserte «der steg aksjekursen i Biotec med flere kroner». Du verden hvor rett han fikk. Selv om det skulle gå 10 år før profetien ble oppfylt.
Den kanskje viktigste årsaken, og bidraget, til den siste tids kursoppgang, er Holter sitt systematiske og målrettede arbeide. Der fokus hele tiden har vært på utvikling av selskapet og selskapets produkter. (Ikke som det Biotec alle kjenner, der formålet til ledelsen var å flytte penger. Raskt og effektivt. Fra selskapets kasse og til egne lommer) AZ har over mange år utviklet enzymer etter direkte forespørsel fra industrien. Markedet har kommet med ønsker og behov, AZ har utviklet og levert. Fram til nå uten å tjene noe særlig på dette arbeidet. Mange av aksjonærene, inkl meg selv, har stilt spørsmål ved denne praksisen og strategien. Hva er egentlig hensikten med å utvikle noe på forespørsel, og så ikke få betalt for det? Ved å lese Holter sin redegjørelse for industriell implementering av enzymene i siste q-rapport, får man godt forklart hvorfor det har vært slik. JosefK har og et par innlegg det forholdet oppsummeres.Det beskriver mildt sagt et dramatisk potensiale.
Dersom dette klikker inn, som det kommer til å gjøre, snakker vi industribygging på meget høyt nivå. Framtiden er heller ikke avhengig av binære utfall. Her er ingen pull og push. Ingen commitment. Ikke avhengig av egenutviklet smøreteam, anonyme sykepleiere, KOL eller annet høytsvevende babbel. Dette handler utelukkende om normal industri. Med svært høye marginer. Alt bygget opp i skyggen av arrogansens høyborg, under radaren for alt og alle. Det er regelrett ingen som har innsett hva som var i ferd med å skje. Ikke før selskapet plutselig er priset til et nivå kursen burde ligget på FØR dette ble kjent. Holter har bygget sten på sten, over mange år. Nå først begynner byggverket å ta form. Han har foreløpig ikke levert «noe som helst». Ett -1- greit kvartal er alt hva vi har sett. Og mange selger som om Biotec skulle være fullpriset????? For øvrig vil det heller ikke overraske meg om Holter også skulle evne å få noe ut av sbg og betaglucandelen. I så fall kan det lett bli for meget…..
Når dere om «noen» år, forteller om Biotec, vil det bli med Peer Gynt sine ord, klamrende til bukkeryggen, rasende over Gjende-eggen,; «aldri red jeg slik en fole»
Jeg har selv 15 års bakgrunn som aksjonær. Nov 2005. Alt for lenge, med (etterhvert) alt for mye. Den siste tiden har jeg fått mange henvendelser og forespørsler om jeg selger, når jeg kommer til å selge, og hvordan jeg tenker. Har ikke noe svar. Salg nå er et ikke-tema. Kanskje om noen år. Vi har akkurat sett starten på noe alle har ventet på.
Gutter, og jenter, når dere anlegger ny plen, er det en dårlig plan å røske opp, eller trampe ned, de første grønne stråene som viser seg.
Spede spira lyt få stå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
bj111
24.05.2020 kl 03:05 4859

Det må være det lengste innlegget jeg har lest av deg på mange år🙂 Godt det ikke var skjedd noe annet enn at admin hadde stengt ditt nick.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
24.05.2020 kl 07:34 4765

Takk, det var forfriskende ord.
Var begynt å bli redd for at du hadde solgt på 10,- :-)

Hvem er det som ringer er det SEB ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.05.2020 kl 08:59 4640

Jeg har en melding til Per Jan Andersen.

Jeg har registrert at du, uten tillatelse, har kopiert min tekst til Facebook (og gudene må vite hvor mange andre plasser).

Du kan forberede deg på tiltale for brudd på åndsverksloven hvis du ikke sletter det innen betimelig tid. Mine betraktninger er mine, de inneholder av og til finansiell informasjon, referanser til andre og jeg legger min flid i at de er så korrekt som mulig, noe jeg retter på om jeg finner at noe ikke stemmer. Den muligheten har du fratatt meg med rå tyvkopiering.

Det ligger opp til 15 års inntrykk som Biotec aksjonær bak mine vurderinger og hundrevis av timer med research. Noe jeg deler gratis med finansavisens forum. Jeg gjør det fordi jeg kan det relativt enkelt uten for mye styr. Hvis ikke det er nok, så synes jeg noen må ta seg et kurs i anstendighet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
focuss
24.05.2020 kl 09:41 4532

Takk til Josefk og også DTT. Hadde aldri trodd at Bioteck skulle bli et så spennende selskap som det nå synes å ha blitt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
rufus01
24.05.2020 kl 11:34 4306

Med all Respekt JosefK, dette er ett svar på at den forrige tråden ble låst. Jeg syns jeg holder meg til sak. Og det er vel ikke unaturlig at man er opptatt av hva en melding inneholder og ett eventuellt resultat av det som står?. At man er litt opptatt av aksjekursen, og blir litt revet med av utviklingen og fremtidsutsiktene i det som står i meldingen er vel heller ikke så unaturlig eller?. Jeg er svært takknemmelig for dine bidrag på biotec trådene, du innehar kunnskaper som svært få av oss andre besitter. Selv gikk jeg i sin tid inn i biotec pågrunn av woulgan, som er et helt fantastisk produkt. Ensymer har jeg hatt svært begrensede kunnskaper om. Men takket være deg JosefK, så har kunnskapen og forståelsen for området blitt høynet betydelig. Du nevner jo selv aksjekurs, og muligheter i dine innlegg så hvorfor kan ikke vi andre også gjøre det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:50 4252

Det er nok bedre at det LINKES til nevnte tråder på FB og andre sosiale medier enn å kopiere teksten..

Mange av oss brukere her på forumet "kopierer" ofte inn informasjon som blir funnet andre steder.. Det er kanskje ikke etter boka det heller.. men å legge ved linker, respekterer man ihvertfall opphavet på en grei nok måte..
Syntes nå ihvertfall jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 11:58 4221

Enig - tag lige og slap af JosefK. Du er ikke kongen af dette forum, bare fordi du laver nogle super fornuftige indlæg. Lås dine tråde og tal med dig selv (som du plejer) eller drop dit smagsdommeri.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.05.2020 kl 12:57 4110


Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Er du Per Jan Andersen? I så fall roter du noe salig mye.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 13:24 4051

De snakker om, at du låste den anden tråd, fordi du er hysterisk. Det svar blev de så nødt til at poste herinde, fordi du låste den anden tråd. Du ville nok være mindre forvirret, hvis du ikke konstant låste alle dine tråde, og tvang folk til at svare dig på andre åbne tråde.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
bj111
24.05.2020 kl 13:57 3971

Er bare å ha på låsen og invitere inn de du tenker kan bidra på det nivå du ønsker. Jeg var ikke klar over at det var en spesiell tråd da jeg kommenterte der, men hvordan skulle jeg vite det? Den var jo åpen.

Skal man ha kontakt med navngitte personer så bør man ta det direkte i de kanaler der navnet fremkommer og problemet har oppstått dersom det er mulig å få kontakt der.

Når der gjelder åndsverk hvis så kan påberopes på et anonymt forum, så er det nok ivaretatt dersom det er kopieres med hvem som er skribent og hvor det kommer fra. Klipper man ut hele innlegget med nick, tidspunkt og refererer til FA-forum så er det nok helt innenfor. Beste er å bruke en link.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
rufus01
24.05.2020 kl 14:40 3882

JosefK
Jeg viser til innlegget du satte hengelås på etter at jeg postet ett innlegg, som tydeligvis ikke falt i din smak av en eller annen grunn. Hvis jeg blir oppfattet som sauehode og lavpannet, så tar jeg selvfølgelig følgene av det. Og vil i fremtiden ikke skrive noe på innlegg som du har startet. Jeg vil derimot fortsette og lese dine innlegg med stor interesse. Og bare så det er sagt jeg er ikke Per Jan Andersen, aner ikke hvem det er og forstår ikke spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.05.2020 kl 14:50 3865


Det var ikke spesielt myntet på deg. Mer på de andre som ikke klarer å holde seg til tema. Det blir utelukkende hengelås for ever og alltid med så umodne idioter.

Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2020 kl 14:53 3854

Cry us a river.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
25.05.2020 kl 18:05 3381

Med dette til grunn tar jeg meg selv i å spørre. Hva er sammenlignebare selskap (som har lyktes i storskale) som verdsettelse?

10 mrd? 100,200,1000?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
25.05.2020 kl 19:45 3161

Du kan begynne med denne :
https://investor.genovis.com/sv/
Her er antall aksjer ca 65mill Biotec har ca 48mill, kursen er omtrent lik nå så Genovis blir bare verdsatt drøyt 15% mer enn biotec.
AZ og Genovis var vel ellers mer like før nyttår. Når vi nå ser konturene av at AZ kan lykkes stort med SAN og COD så burde AZ ligge langt foran. Men akk, fortsatt 15% bak..

Ser vi noen Q bakover i Genovis ser vi at de i Q3 19 hadde et mersalg på 15mill, mener dette var enzym salg til en batch hvor kunden laget vaksine som skulle testes.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
25.05.2020 kl 21:33 2924

Så til tross for en eventyrlig oppgang er biotek fortsatt kraftig underpriset. Og vi kan anta at Q2 blir enda bedre en Q1. Så det ligger egentlig i kortene for mer eventyrlig oppgang.

Så herlig da.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
25.05.2020 kl 22:33 2757

Det fine med Biotec (AZ) nå er at bedriften går med overskudd. Produktene selges til flere kunder, mulighetene for ekspansjon er enorme, samtidig er en langt fra avhengi av et enkelt sluttprodukt.
SAP og COD «familien» blir døråpnere for andre enzymer som Polymeraser og Ligaser.
Kommer kundene innom butikken for å kjøpe spesialvarsel tar de gjerne med seg «hyllevarer» i samme slengen.

Dette er ikke lotteri med et sluttprodukt som må gjennom mange nåløye, det er høy raffinert industri, markede er enormt og økende
, og AZ er med!
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Dane23
25.05.2020 kl 22:40 2725

Hej josefk.

Har du opsnappet noget i din søgninger på nettet, omkring AZ og et eventuelt samarbejde med franske Moderna? Kan se de arbejde rigtig meget med vacciner og lignende og de proklamere at være de første til at lave en vaccine med høj effekt. De forklare selv at grunden til, at de har haft mulighed for at være først ude er at de i alle processor i vaccineproduktionen og test har optimeret og effektiviseret.

Virksomheden er statstættet af USA. Så pengene er der.

Ved du om de benytter AZ produkter?

Jeg har beklageligvis meget ringe forståelse for enzymer, men noget af det jeg har lært fra Jan og dig er at AZ har unikke produkter i forhold til kvaliteten og hastigheden i processen.

AZ og Moderna ligner et godt match selv uden Corona, men som så mange andre skriver de ikke om leverandører.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
25.05.2020 kl 23:07 2642

Tror du P/E tallet vil synke eller øke i takt med suksessen? Hva er vanlig?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
25.05.2020 kl 23:38 2562

Jeg tror P/E vil øke dramatisk ettersom EBITDA vil øke dramatisk, når økningen i EBITDA flater ut vil P/E gjerne gå ned til 15-20. Men aksjekursen trenger ikke å gå ned, den bare slutter å stige. (Når en kommer dit har det blitt en utbytte maskin)

Med eksponensiell vekst på EBITDA og med oppkjøp/bli oppkjøpt i bakhode er ikke PE på langt over 100 utenkelig i en periode.
Q2 blir meget spennende.
Kommer EBITDA på 20mill vil det være ekstremt bra, men ser ikke bort ifra at det kan bli både 25 og 30. :-) selv med PE på 20 kan man da lett forsvare kurs på 40. Men jeg mener altså at med slik ekstrem vekst burde PE vært langt høyere.
Hva var PE i algeta ??
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
JosefK
26.05.2020 kl 00:18 2493


Nei. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre det. Etter det jeg har forstått, er moderna’s konsept en «Nucleic acid vaccine» i motsetning til Viral Vector. Og erfaringsmessig kommer jeg kun inn på blindspor om jeg forsøker et spor uten noen form for indikasjon om at det kan være en sammenheng. Om Moderna vil ha ensymer, gjerne for meg. Men jeg tråler ikke Internett uten en indikasjon på at jeg kan finne noe. Et forsøk på å gjøre det finner jeg de har vært på samme konferanse. Altså lite interresant.

Hvis du vil ha et selskap jeg vet har testet SAN i sin prosess, se på Boehringer Ingelheim. Men det er det eneste tilfellet jeg har klart å sette et selskap i sammenheng med SAN. Resten er akademia.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare