5th Planet Games - Vikings

PathFrame
23.05.2020 kl 13:21 2841

Vikings:
Soft: mai/juni
World: august/september
Utgiver: 5th Planet Games
Partnere: Quantum Shake og PUGA Studios m/ andre

Bakgrunn: Temaet er hentet fra den kjente HBO serien Vikings som gir ut siste del av sin sjette sesong sent på høsten. Det kan gjøre at timingen for utgivelse av spillet i august/september er treffende. Dette er også siste sesong som gjør den veldig interessant for alle seerne. Tiltros for dette, ser framtidsutsikten fortsatt veldig lys ut da serien trolig er kjøpt opp av Netflix, som skal fortsette historien i ny format. Vikings er forøvrig en av de største seriene (i seertall og interesse – altså fanbase) som finnes.

Om spillet: Dette spillet har ingen sneakpeaks ute som jeg har fanget opp, men likevel har jeg noen gjennomtenkte tanker og funn. Her vil det være mulig å anta at spillet blir å være av typen multiplayer, strategi, arena, bygge lag/karakterer, action osv. Dette kan trolig begrunnes med at de samarbeider med Quantum Shake. Derfor vil de mest sannsynlig bruke plattformen til Arena Brawls som er godt utviklet (2år) og samtidig veldig relevant til valgt tema (viking, kamp, arena).

VIKTIG: Mange har bemerket seg at Quantum Shake er et tulleselskap, som i korte trekk er sant. På 2020 presentasjonen fremmer Henrik et sterkt sammarbeid med dette selskapet for å bruke demmes game engine. Twisten er at Quantum Shake i praksis har lagt ned. Dette ser man ved at hele ledelsen har funnet seg ny jobb, samt at alle ansatte jobber nå i PUGA Studios (Brasiliansk outsourcer for stylized games). Quantum Shake (altså CEO – Luai Mahjneh) har fortsatt sine rettigheter på spillet de har utviklet (Arena Brawls). Derfor må 5th samarbeide med Quantum som i praksis er PUGA. PUGA er en av de beste studioene i Brasil når det kommer til design av mobilspill. De har også profesjonelle samarbeidspartnere i Brasil som hjelper de med det tekniske (f.eks Oktagon Games – de som ferdistiller Doodle Jump).

Framtid og suksess: Med tanke på fanbasen til vikings vil spillet uavhengig av kvalitet kunne hanke inn mange nedlastninger fordi det er et vanlig søkeord og en populær tittel. Ved utnyttelse av de beste studioene i Brasil vil resultatet trolig bli bra. Selskapet vil mest sannsynlig gi ut dette som et gratisspill som tilbyr in-game purchases som kan deles inn i tre typer; consumables, customaziation og subscription. Det jeg har sett er at de fokuserer hovedsakelig på de to første, som også potensielt kan være mest profitable. For å gi noen eksempler så vil jeg si at spillet ligner på League of Legends - team fight tactics (auto-chess), som er en stor suksess.

En ting som kan være verd å nevne er at 5th blir ikke å gi ut et dårlig Vikings spill som mangler masse funksjoner. De vil nok heller evt utsette for å produsere et gjennomført spill og dette er bare bra for de som er inne langsiktig og for selskapets verdi i sin helhet.

Noen som har gjort seg opp noen meninger om spillet eller har fakta/funn som de vil legge til?
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 14:10 2775

Mai er softlaunch, launch i august. Juni og september har aldri vært nevnt. Har ingen tro på at quantum shake leverer.
Hele poenget med at spill sendes på softlaunch, er nettopp for å kunne få testet det på publikum, og dermed kunne oppdage bugs og ønskede features. For hver dag som går uten softlaunch av vikings øker sjansen for utsettelse/kansellering
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
BS
23.05.2020 kl 17:11 2640

Når du var inne FIVEPG hadde helt andre meninger om selskap.)))
Pathframe er du snill og legge Ticker FIVEPG på tråd din.))
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 18:27 2570

Jeg hadde trua, helt til jeg innså at Tintin har lave nedlastingstall, ikke et pip om vikings, ikke et screenshot en gang. Da ble det exit.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
HP17
23.05.2020 kl 18:40 2536

Er det sant?
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 18:54 2495

Tak for god, brugbar og ny viden 👍
- Det gør ikke ligefrem forventningerne til spillet lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Dollargrisen
23.05.2020 kl 19:56 2431

Tintin er inne i soft launch, og dermed kun ute i 4 land (Australia, Filippinene og New-Zealand og Finland). Nedlastingstallene blir naturligvis deretter. Worldwide-launch kommer i juni.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2020 kl 20:04 2413

De smarte og gode rir oppturen og selger før alle andre oppdager problemmene, de dumme sitter igjen nedover og lurer på når oppturen kommer samtidig som de kaster enda mer penger inn i drømmen og sitter til slutt igjen med tap, Dollargris, det er det som skiller vinnere fra tapere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Dollargrisen
23.05.2020 kl 20:09 2401

Vi er kun ferdig med oppløpet til oppturen :) har uansett hentet ut opprinnelig investert beløp, så her blir det ingen tap. Det jeg har av aksjer sitter jeg veldig godt med til spillene i sommer er lansert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Expl0it
30.10.2020 kl 13:06 1355

Når vil vi trolig se verdenslansering? Jan-feb? 😁
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare