Meldes om mange besteborgere som stjeler matvarer

Dagligvare butikkene har nå stor pågang av besteborgere som ikke har penger. Denne skammen disse må gå igjennom med å bli tatt for naskerier tror jeg ikke vi helt skjønner.

Mediene har enda ikke fortalt dere dette....
Redigert 24.05.2020 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
atnorhe
24.05.2020 kl 00:20 521

Derfor er det ingen annen utvei enn å åpne samfunnet. De som er mest utsatt får gå med visir foran masken, og hansker. Alle må ha med seg antibac.
De som ikke skjønner /gidder/ frykter, får ta konsekvensene.
Verden blir ikke som før.
Thinky
24.05.2020 kl 01:46 498

Min erfaring er at dagligvarebutikkene plyndrer kundene.
Det jukses så du tror ikke det er sant altså. Ingenting er slurv
eller slepphenthet. Alt jukset er gjort med overlegg. Og de
ansatte vet utmerket godt hvilke varer de jukser med til
enhver tid.
Ble utsatt for drøy juks i dag. Den var så drøy at jeg tar det
opp av prinsipielle grunner neste gang. Det er ikke for at jeg
skal få mere penger i lomma mi, men fordi vi kan ikke ha det
sånn.

Jeg mistenker SVFZWO har sugerør i hele greia. Et ganske
stort sådan. Og at norske styresmakter har et bittelite sugerør de også.
Hvor Deep State og MSM pleier det hele. Dvs. påser at dette får
foregå.

Og, det er nok mye mer juks fra dagligvarebutikkenes side i Norge,
enn f.eks. i Sverige. Muligens sammenheng med at svenske kunder
er mer våkne på priser osv. Og det er mer konkurranse på dagligvarer
i Sverige. Faktisk ganske mye mer også. Men da må du litt lenger inn i
Sverige, enn "5 km" fra grensen, for å oppnå den effekten fullt ut.
Redigert 24.05.2020 kl 01:58 Du må logge inn for å svare

Nå mistenkliggjør du titusenvis av helt vanlige folk som som har stått i frontlinjen for å holde hjulene i gang mens du sannsynligvis sitter i en mørk kjellerleilighet og dikter opp konspirasjoner. At det er ett og annet råttent eple blant tusener er uunngåelig men i forhold til en feig rotte som deg så er disse helter i mine øyne. Jeg tror derfor ikke på historien din om at du ble utsatt for juks. Basert på din historikk på dette forumet går jeg utfra at du lyver og dikter opp historier som skal passe din agenda.

Nedstengning av hele samfunnet, vil koste mye mer (også menneskeliv)enn denne antatte pandemien de har begrunnet nedstengningen med.

Agenda.
Ja dette kan jo du litt om.
Kan du fortelle litt om din?
Venter i spenning, du.

Det er nok mange eldre enker fra klassiske bygårder i elegante gater på Frogner, som på grunn av den kommunistiske eiendomsskatten som opprettholder rimelige boliger på byens østkant, har fått ekstra vanskeligheter med å få minstepensjonen til å strekke til nå når matvareprisene har bykset i været på grunn av coronaen. Hvordan de klarer seg forstår ikke jeg, for det totalitære Norge gir dem ingen valgmuligheter slik denne damen har:

John K Stahl @JohnKStahlUSA 22. mai
To protect PolyGrip during this pandemic, we have developed 2 options.
With the DJT option, she will be able to tongue and adjust her dentures more easily.
With duct tape, she won’t be able to drink booze on the job as much.
Which do you think she will prefer?
#maga #tcot #kag https://twitter.com/JohnKStahlUSA/status/1263832690924511232

Hvorfor svarer du dette til meg? Jeg kritiserte Thinkys utidige beskyldninger om at alle butikkansatte er svindlere og tjuvpakk. Jeg har absolutt full forståelse for at mange i disse tider har problemer med å få endene til å møtes.

Min agenda i denne saken er å forsvare de mange tusener av vanlige borgere som Thinky helt uten bevis anklager for svindel. Jeg har opplevd minst like mange ganger å betale for lite som å betale for mye. Jeg vil alltid si ifra om begge deler og har aldri hatt mistanke til at dette har blitt gjort bevist.

Deepstate? SVFZWO? At dagligvaregigantene robber oss er jo velkjent, og det er pga helt vanlig griskhet og umoral.

Og på grunn av det så er det absolutt ingenting galt med å STJELE dagligvarer i så stor grad at ikke forretningene vinner.

Edit: ikke bryt loven. Det er ulovlig.
Redigert 24.05.2020 kl 17:08 Du må logge inn for å svare

Oppfordrer du folk til å stjele i butikkene ?

Nei, det er ulovlig. Det må ingen finne på. Men det burde være slik at man kan gjøre det.

Er det en som har feig, kritikkverdig og upassende historikk på forumet så er det jabba.
Norsk dagligvare er preget av en viss dose kriminalitet.

Dette har selvfølgelig vært en del av multiagendaen bak det laboratorietfremstilte viruset.

TS

Hvordan vet du det hvis ingen i media har fortalt om det? Er du en del av miljøet? 😄
Redigert 24.05.2020 kl 16:06 Du må logge inn for å svare

Kan du ikke bruke nicket Thinky når du svarer på denne topicen? Tror du alle her er idioter som ikke forstår at du bruker haugevis av nick?
Du beskyldte alle butikkansatte for å være kriminelle. Dette er utidig sverting av en meget stor gruppe mennesker.
Thinky
24.05.2020 kl 16:15 308

At jabba jobber i noe storkriminelle greier har vi visst lenge. Det er ikke noe nytt.
Det er typisk jabba å vrengutlede det som skrives slik det passer han. Jeg har ikke skrevet at
butikkansatte er tjuvpakk.
Butikkansatte er åpenbart pålagt å gjøre det de får beskjed om. Og de har trolig signert på
taushetserklæring osv. Det er ikke de butikkansatte som initierer juks med priser i butikkene.
Dette får de beskjed om via butikksjef, som igjen har fått dette fra kjedeledelsen. De ansatte
får ikke jobbe der om de ikke følger dette.

Norske kunder hadde betalt milliarder ekstra hadde ikke Thinky bråket som han har gjort.
Mens folk som jabba er en konstant kvise på norges rumpe.
Thinky
24.05.2020 kl 16:19 302

Det er blank løgn at kundene minst like mange ganger betaler for lite. Jabbas uttalelse tyder på
at han selv er en del av dette kriminelle systemet.
Det er masse bevis på bevisst svindel. Over lang lang tid.
Jabba er den med minst troverdighet på forumet.
Thinky
24.05.2020 kl 16:38 297

Det var en brann på ASKOs hovedlager på Vestby her for noen år siden. En spion i Sverige (på nærmere
spesifikt sted, jeg har navnet og adressen hans), fortalt meg omlag 1 UKE FØR om nettopp ASKO. Vi
snakket også om andre ting. Interessant det også.
Sett i ettertid var det ingen som helst tvil om at det var kobling mellom denne mannen og den SVFZWO
påsatte brannen på ASKO.
Så det er noe SVFZWO/Deep State/Multi industrial complex/CFR innvolvert i dette. Det er det altså. Helt
brennsikkert. Hvor mye og hvordan er andre spørsmål. Det er også mye momsjuks i denne bransjen. Og
dette med fri returrett brukes i denne sammenheng. Det er ille når folk (kundene) oppfordres til å bli kriminelle.
(En var bak det store rabatteventet i mars 2017).

Det er ellers "35" år siden dagligvarekjedene "kjøpte opp" konkurransetilsynet. Og adv. firmaer som
politisk infiserte BAHR, har vært brukt som gerilja, to fight konkurransetilsynet, før det. Og på lobbysiden
First House o.lign.
Redigert 24.05.2020 kl 16:45 Du må logge inn for å svare

"Jeg har ikke skrevet at
butikkansatte er tjuvpakk."

Det gjorde du. Sitat under.

2Min erfaring er at dagligvarebutikkene plyndrer kundene.
Det jukses så du tror ikke det er sant altså. Ingenting er slurv
eller slepphenthet. Alt jukset er gjort med overlegg. Og de
ansatte vet utmerket godt hvilke varer de jukser med til
enhver tid.
Ble utsatt for drøy juks i dag. Den var så drøy at jeg tar det
opp av prinsipielle grunner neste gang. Det er ikke for at jeg
skal få mere penger i lomma mi, men fordi vi kan ikke ha det
sånn."

"Butikkansatte er åpenbart pålagt å gjøre det de får beskjed om. Og de har trolig signert på
taushetserklæring osv."

Kjenner du ingen som jobber i butikk?

Et svindelforsøk fra XXL ble avslørt for en tid siden. Ansatte fikk beskjed om å kjøpe varer til overpris for så å returnere de senere. På denne måten hadde kjeden dekning i sin reklamekampanje for at de hadde redusert varens pris med feks 50%. Det kreves nemlig at kjeden skal ha solgt varer til den prisen de sier er original.
Thinky
24.05.2020 kl 16:49 289

Alle kundene burde være pliktig til å anmelde alt de ser av juks fra dagligvarebutikkenes side.
Vi må bli kvitt dette.
De ansatte mister jobben om de ikke deltar i jukset. Så de ansatte burde egentlig finne seg
en annen jobb. Så vi får fokuset på jukseregimet.

"De ansatte mister jobben om de ikke deltar i jukset".

Igjen, kjenner du ingen som jobber i en butikk? Denne påstanden er nesten like idiotisk som din opprinnelige påstand om at alle butikkansatte er tjuvpakk og svindlere.
Tror du virkelig at det i Norge er noen som helst slags redsel for å stå frem med en historie om at man ble truet til å delta i svindel.
Redigert 24.05.2020 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Thinky
24.05.2020 kl 16:57 277

Tjuveri er tyveri. Jeg har ikke sagt at butikkansatte stjeler.
De er derimot stillingsinstrukspålagt å være med på prisjuks
i butikken. Jeg har snakket med ansatte over lang tid i ulike
butikker.
Varen jeg snakket om i går var bevisst uberettiget pålagt
40 % høyere pris i kassen. Det var iscenesatt et utspekulert
teater rundt dette.

"Jeg har snakket med ansatte over lang tid i ulike
butikker."

Det har du såvist ikke. Du avslører jo her at du ikke kjenner et eneste menneske som jobber i butikk. Du fabrikerer historier slik du alltid gjør.
Thinky
24.05.2020 kl 16:59 270

Som jeg skrev 16.57 :
Jeg har snakket med ansatte over lang tid i ulike
butikker.
Tjuvpakk er ditt ord. Medvirkende i svindel er det riktige uttrykket.
Eller medvirkende i bevisst prismanipulering.
Thinky
24.05.2020 kl 17:03 266

Jeg har snakket med ansatte over lang tid i ulike butikker. Jeg vet mer enn nok om dette.
Dette er ikke et nytt fenomen. Men fenomenet synes å bli mer og mer aggresivt og frekt.

Du kommer med ren løgn som vanlig. Og deltar åpenbart i denne kriminelle "industrien".
Thinky
24.05.2020 kl 17:06 262

Norske forbrukere burde funde et razziafond.

Så når en forbruker varsler om juks, så rykker et apparat ut, og
lager et helvete.

"Som jeg skrev 16.57 :
Jeg har snakket med ansatte over lang tid i ulike
butikker."

Og som jeg sier så tror jeg ikke på deg. Det er absolutt ingen grunn til å tro på noe av sprøytet du lirer av deg her på forumet. Troverdigheten din har du ødelagt for lenge siden. jeg gav deg et tips om en relevant svindelsak fra XXL. Dette ble avslørt fordi ansatte selvsagt snakket. For at de ikke skal snakke må de kompenseres for dette og dersom de går med på en slik kompensasjon så er de tjuvpakk og svindlere hele gjengen, noe de selvsagt ikke er. Du henger altså ut titusener av helt vanlige folk som jobber i butikkbransjen. Attpå til så er du så frekk at du påstår at jeg er med på noen slags svindel i bransjen fordi jeg tar butikkmedarbeidere i forsvar.
Redigert 24.05.2020 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Thinky
24.05.2020 kl 17:21 249

Det er fare for at du pådrar deg kreft, for så mye som du juger og er innvolvert
i storkriminelle handlinger mot det norske folk.

https://www.hotellmagasinet.no/artikler/dette-kostet-asko-brannen/381931
Askobrannen var 7. april 2017. Dvs. omlag 1 måned etter det fremprovoserte
rabattstuntet i mars 2017.
Den svenske spionen tok også opp bl.a. Tine Melk. Han mente det var umulig
å selge Tine melk. Og det hadde han rett i. Forbrukermakt virker.

Thinky
24.05.2020 kl 17:28 242

Dette er en utledning du gjør. Forsåvidt takk for akkurat den.
Jeg berørte ingenting med tyveri. Jeg tok opp prismanipulasjon.

Men det du videre sier er ikke riktig. Mottar de med viten og vilje
en uberettiget kompensasjon for deltagelse i ulovlige handlinger,
så begår de kriminalitet.

Jabba synes å være så kokt inn i kriminalitet at han ikke skjønner
forskjellene her. Politi og PST driver med kriminalitet selv. Nylig
påvist og innrapportert igjen.
Thinky
24.05.2020 kl 17:47 230

Det er mulighet for at XXL-saken ble kjørt for å skyggelegge hele norsk varehandel.

"Mottar de med viten og vilje
en uberettiget kompensasjon for deltagelse i ulovlige handlinger,
så begår de kriminalitet."

Selvsagt. Akkurat det samme skrev jeg. Av det kan vi avlede at du mener alle ansatte i norske butikker er kriminelle, noe de selvsagt ikke er. Du bør slutte å henge ut vanlige lovlydige borgere som kriminelle.
.777.
24.05.2020 kl 18:14 222

Thinky har ingen kunnskap om hva som foregår i norske dagligvarebutikker og ser konspirasjoner overalt.

En middels stor norsk dagligvarebutikk har 4-5000 varelinjer, altså forskjellige varer i hyllene. Det er relativt mange priser å holde styr på. Prisen på mange av disse varene justeres opp og ned daglig. De aller fleste butikker har derfor i dag elektroniske prisetiketter som skal justere seg selv automatisk, typisk om morgenen når kassasystemet slås på, men som med alt annet kan feil forekomme. Det kan f.eks. tastes på en feil tast når de nye prisene legges inn.

Den aller største feilkilden i dag er nok at det skrives ut tilbudsplakater som henges opp ved ekstra gode tilbud, og at disse glemmes bort å fjerne igjen når tilbudet er over. Det gjøres altså ikke med vilje, men i dagligvarebransjen har det i minst 20 år vært sagt at de som er gode på lønnsprosent og svinnprosent tjener penger, mens de andre taper penger. Og det har bare blitt tøffere de siste 20 årene. Det betyr altså at hvis ikke du har riktig antall ansatte på jobb til enhver tid, og ikke har stålkontroll på bestilling av varer så taper du penger. Nå har de fleste butikker fått automatisk varebestilling, men det må likevel følges med på om lagerbeholdningen stemmer for at dette skal fungere.

Mange kjøpmenn jobber omtrent dobbel stilling, og tjener ofte kun en vanlig lønn. Prøv å forestill deg den jobben det egentlig innebærer å rullere varebeholdningen i en dagligvarebutikk hver måned, altså at hele varebeholdningen selges ut og erstattes med nye varer i hyllene gjennomsnittlig en gang i måneden. En varebeholdning på kanskje 3-5 millioner kroner, med en snittpris pr vare på kanskje 20 kroner. Det er en enorm jobb som man ikke forstår uten å ha satt seg godt inn i det. Skal en butikk holdes helt i strekk så kan egentlig eieren jobbe døgnet rundt og aldri bli fornøyd likevel. De har omtrent ikke tid til å svare på e-poster eller telefon engang.

Og så tror du at de har tid til å sitte på kontoret og spekulere ut prisjuks? Og at de ansatte er informert om dette og med på det?

Du er fullstendig på bærtur, og jeg skjønner ikke hvorfor du sitter og skriver masse tull om ting du ikke har det minste greie på. Det er jo bare rør det du skriver. Og det er heller ikke første gangen du kritiserer dagligvarebutikker for å jukse kundene sine bevisst.

Du skulle fått prøve deg i en dagligvarebutikk, så kanskje du hadde satt litt mer pris på jobben de gjør etterpå, for du har ikke den fjerneste anelse om hva det egentlig innebærer.
Redigert 24.05.2020 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Korsar
24.05.2020 kl 18:16 219

Vi forstår nå at jabba sitter i kassa på REMA og dermed er den som best kjenner til disse forholdene.
Derfor tilslutter jeg meg selvsat alt han sier om kolonialhandling.
Thinky
24.05.2020 kl 18:32 210

Dette skrev jeg :
"Mottar de med viten og vilje en uberettiget kompensasjon for deltagelse i ulovlige handlinger, så begår de kriminalitet."

Jeg skrev ikke at ALLE HADDE mottatt. Men OM de mottar......
Jeg har ikke gått inn på omfanget. Det er nesten en diskusjon for seg. Jeg tok opp juks fra dagligvarebutikkenes side
overfor forbrukerne. Og dette er ganske ille altså. Så grov og frekk kriminalitet er det ikke i svenske dagligvareforretninger.
Thinky
24.05.2020 kl 18:57 197

"har ingen kunnskap om hva som foregår i norske dagligvarebutikker.."
Hva vet 777 om dette ? ingen kunnskap !!!!!!!!! ???????
Det er ingen grunn til å ha noe nevneverdig omfang av å justere prisene opp og ned daglig.
Har såvidt huskes ikke opplevd at dette har skjedd. Så 777 snakker om noe tilnærmet
ikke-eksisterende noe.

4000 - 5000 varelinjer tror jeg er overdrevet i en del butikker. Og alle varene i butikken roteres jo ikke
rundt på 1 måned. En god del varer står i mange måneder. Etter min mening står altfor mange varer
regelrett til "pynt" i butikken. Kanskje 15 - 25 % av varelinjene er det et visst omløp på. Butikkene har
for mange hyllemetere og for mange "hyllevarmere". Fx Meny er ekstreme på dette. "90 - 95 %" av ølutvalget
der røres ikke av kundene. For mange butikker også. Alle prisene får de fra sentralt. De bestemmer ikke
en pris selv.
Det velges ut noen varer det jukses med. Og dette varer kun en viss tid. Så jukses det med andre varer.

Det brukes mye unødig tid på å flytte varene frem til fronten av hyllen. Mye virker ineffektivt. Men dette
inngår som ledd i det å jukse. (Jeg vil ikke gå i dybden på dette en gang).
Redigert 24.05.2020 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
.777.
24.05.2020 kl 19:40 181

Det er bare rør det du skriver. Du har ingen kunnskaper om denne bransjen.

Jo kjedene følger med på hverandre og justerer mange av prisene daglig.

Jo en vanlig dagligvarebutikk har 4-5000 varelinjer. De største butikkene som Extra har ofte rundt 6000.

Og jo gjennomsnittlig omsetningshastighet er høy selv om noen tørrvarer står lenger i hyllene. Du kan jo bare gå på proff og sjekke regnskap selv så du lærer litt. Hvis du ser på en dagligvare med omsetning på 50 mill så er nok varebeholdningen rundt 3 mill, så da ser du jo hvor mange ganger varebeholdning roteres i året.

Jeg kjenner folk som driver dagligvarebutikker og de jobber omtrent døgnet rundt uten å tjene spesielt mye. Jeg leier ut til dagligvare og har også selv vært medeier i en butikk. Det er en vanvittig arbeidskrevende bransje, med små marginer, og store kostnader.
Thinky
24.05.2020 kl 20:32 157

Du er bare en frekk og betalt agent 777, som forsøker å hjelpe jukserne med å feie
fakta under teppe. Jeg tok opp at det jukses i butikkene. (Noen har til og med skrevet
bok om dette). Det er ikke sant at prisene justeres opp og ned i løpet av dagen. Helt
urepresentativ uttalelse. Og det er ingen grunn til det. Annet enn som bensinselgere,
å rapportere feil priser for å snyte skatter og avgifter.

Begynn å telle opp hva det går mye av. 50 varelinjer av frukt og grøntvarene.
20 varelinjer på bakervarer. 30 varelinjer melk, smør, juice, 50 varelinjer
"fersk" middagsmat. 40 varelinjer pålegg,
Det er andre varelinjer også. La oss si 100. Dette blir 240 varelinjer. Men
her er det HØY varefrekvens. (Listes opp bare for å få et grovt bilde). Kanskje
det er 250 - 300 varer med virkelig trøkk på. Det er ikke 2000 varelinjer
med superhøy omløpshastighet.
Men butikkstørrelser varierer nok en del.

3 mill. er basert på innpriser det da ? Og uten moms ?
"10 %" av varebeholdningen roteres jo nærmest daglig., eller på få dager.
Det er nok på de høyfrekvente varene det er stor
omløpshastighet. Dvs. som i sum over året utgjør mye av de omsatte 50 millionene (utomsetning med moms).

Jeg kan være enig i at de ikke tjener allverden. Men det er en annen diskusjon.
Noen av dagligvareforretningene kunne kjøpt inn lurere, og hatt smartere vareutvalg.
Men de blir styrt fra kjedeledelsen. Og en del butikker er dumt innredet. En del
butikker er også lite trivelige. Det teller også for kundene. På det området synes
jeg Sverige er bedre. Og de er bedre på handel. Men Sverige er ofte elendige
på brød. Og for mye plastposebrød. En del varer med for mye sukker der, og
dårlig innhold. Det selges mer drittmat i Sverige enn i Norge. Og den sunne
maten plusser de på på.
Redigert 24.05.2020 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
.777.
24.05.2020 kl 22:42 132

« Du er bare en frekk og betalt agent 777, som forsøker å hjelpe jukserne med å feie
fakta under teppe.»

Ja alle som er uenig med deg er jo betalte agenter...

« Det er ikke sant at prisene justeres opp og ned i løpet av dagen.»

Nei, prisene skrus ikke opp og ned på samme vare samme dag, men mange varer har prisendring hver dag.

« Det er ikke 2000 varelinjer med superhøy omløpshastighet.»

Alle varelinjene er ikke på bestselgerlisten nei.

« 3 mill. er basert på innpriser det da ? Og uten moms ? »

Ja det stemmer. Alle tall oppgis uten moms i regnskapet, også omsetningen. Såkalt netto varebeholdning og netto omsetning.

« Noen av dagligvareforretningene kunne kjøpt inn lurere, og hatt smartere vareutvalg»

Nja, vareutvalget styres stort sett av etterspørselen. Som sagt er det svinnprosent (og lønnsprosent) som bestemmer resultatet. Hvis du tar i betraktning at svinnet ligger på 1-4% av omsetningen, og de som har overskudd ligger på omtrent det samme i overskudd, altså 1-4% av omsetningen, så skjønner du hvor små marginene er og hvor vanskelig det er. La oss si at du i morgen skal bestille melk som du får på onsdag, hvor mange liter lettmelk, skummet, osv. skal du ha? Bestiller du for lite blir kundene sure, bestiller du for mye får du svinn...

« Men de blir styrt fra kjedeledelsen.»

Ja, i mange tilfeller styrer kjeden sortimentet. Det finnes såkalte pliktige varer, og frivillige varer. Mye er sånn sett fastsatt av kjeden, men kjeden er opptatt av markedsandeler og derfor er de naturligvis også opptatt av at butikkene har de varene de vet kundene vil ha...så igjen er det egentlig etterspørselen (kunden) som styrer vareutvalget, og dermed bestillingene...

Hvis du kjøper inn feil varer så får du svinn og sure kunder. Hvis du kjøper inn for lite varer får du sure kunder, og hvis du kjøper inn for mye varer får du svinn. Du ønsker selvsagt å ha fornøyde kunder som kommer tilbake, og du ønsker selvsagt lavest mulig svinn...
Redigert 24.05.2020 kl 22:48 Du må logge inn for å svare