Dette er planene for XXL Sports i Østerrike

Slettet bruker
XXL 01.09.2018 kl 10:27 3270

INTERVJU
Dette er de andre planene for XXL Sports i Østerrike

XXL Sports, som har vært i Østerrike i et år nå, ønsker å være representert i alle føderale land snart og dermed presse sin egen Internett-bedrift. Deretter kommer Seiersberg, da Klagenfurt, avslører østersjef Patrick Verwilligen.

Av Hannes Gaisch-Faustmann | 05.30, 27. august 2018

https://www.kleinezeitung.at/wirtschaft/5486190/Interview_Das-sind-die-weiteren-Plaene-von-XXL-Sports-in-Oesterreich


*Ta hensyn til at dette er direkte oversatt av Google translate:

XXL Sport kom til Østerrike for et år siden. Har du oppnådd dine mål?
PATRICK VERWILLIGEN: Vi er veldig fornøyd med utviklingen i Østerrike og akkurat der vi ønsket å være.

Hvordan gjør du det?
På den ene side er salget i tråd med forventningene, på den annen side er vi fornøyd med hvordan vi har kommet følelsesmessig på det østerrikske markedet - som vi ser på antall gjester i våre butikker eller i aksept av annonseringen vår.

Den østerrikske sportshandelen er veldig konkurransedyktig. Hvor står XXL mellom discounters og kvalitetsskinnen?
Vi er definitivt ikke en diskounter fordi de er definert av et begrenset utvalg og vanligvis ikke bærer merkede varer. Ser deg i midten. Hvis du vil lykkes som forhandler i det 21. århundre, må du kunne jobbe med den beste prisen. Jeg ser vår styrke i priser og merkevarebygging. Det er veldig enkelt å sammenligne priser i dag, og det er det folk, spesielt de unge, gjør mer og mer. I tillegg investerer vi mye i opplæring av våre ansatte og bygger opp en faglig kompetanse.

De har satt ut til å bli nummer ett i Østerrike innen fem år med 15 til 20 steder. Det betyr at du må åpne tre til fire butikker i året. Går det?
Vi har alltid sagt at vi helst vil ha 10 til 15 gode steder enn 25 middelmådige. Dette er ekstremt viktig i detaljhandel i dag, som spiller alle kanaler. Vi er 100 prosent på vei. Vi vil snart låse opp i Seiersberg, en dominerende handelssted i Styria og nord i Sørøst-Europa, en gren med 4000 kvadratmeter. På våren legges en beliggenhet på Mariahilfer Straße i Wien, en annen topp beliggenhet. For neste år er det planlagt flere åpninger.

Hvor spesifikt?
Vår strategi er at vi ønsker å være perfekt representert i alle større byer, men ikke fysisk i mindre byer. Handel vil skifte tungt til Internett i løpet av de neste fem årene.

Hva er planene for Styria og Kärnten?
I Steiermark begynner vi med Seiersberg, den fjerde plasseringen i Østerrike. Det er også konkrete forhandlinger med Kärnten - som med alle føderale stater i provinshovedstadene. Du kan være forberedt på mye her.

I Kärnten ville det bety Klagenfurt.
Det er et av våre mål.

Hvis virksomheten vokser så fort online, trenger du så mange mellomrom?
Du trenger ikke mange, det stemmer. Vi ønsker ikke 100 butikker i Østerrike, men 12 til 20. Vi ser at hvor vi er representert, handler online trading best. Det er for tiden Wien, Øvre og Nedre Østerrike. Det er mange synergier mellom de to kanalene. Hvis vi åpner et sted, kommer kort tid etterpå et løft for vår nettbutikk fra denne regionen. Rene nettbutikker, som Amazon og Zalando, bekrefter vår strategi ved å vurdere å åpne butikkene.

Hvordan brenner den stasjonære virksomheten nettbutikken - og vice versa?
Med fysiske virksomheter har vi en stor forbrukertillid-bonus. Kunden vet at han bestiller hos XXL, han kan gå inn i virksomheten og bytte ut. Eller han prøver først den i butikken og bestiller den på nettet. Derfor er vårt mål å bli representert så raskt som mulig i alle føderale stater, fordi vi føler god vekst i nettbasert handel.

Ingen interessekonflikt mellom stasjonær handel og Internett-bedrift?
Nei, vår fordel er at i vår eierstruktur er alt i en hånd og det er ingen franchisetakere. Vi bryr oss ikke om kundene våre handler på nettet eller online, det viktigste ved XXL.

XXL er så langt en størrelse i Skandinavia. Hvordan sammenligner du Østerrike?
I markedene der vi er aktive, er Østerrike definitivt den største konkurransen. Det er mange profesjonelle selskaper i dette segmentet. Vi vet imidlertid at vår strategi er perfekt skreddersydd til markedet, og at vi vil overleve i denne konkurransen. En annen positiv faktor er at østrigere er svært aktive og investerer mye penger i sport og merkede produkter i forhold til andre markeder.

Hervis har sikret internett domenet xxl.at for markedsinngangen av XXL - det administrerer fortsatt direkte tilgang til konkurrentens nettsted. Det burde ha vært diskusjoner for å løse dette - uten suksess?
Det er sant at det for tiden er hos Hervis. Om det forblir hos Hervis, kan jeg ikke si noe om det nå. Likevel er vi veldig fornøyd med utviklingen av vår nettbutikk. XXL er et generisk begrep som står for mange ting og ikke kan beskyttes som et varemerke.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
rafaello
03.09.2018 kl 09:36 3035

Shorten senker fra 4% til 3,89% på fredag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
rafaello
06.09.2018 kl 23:20 2751

Shorten fortsetter å senke 3,45% per idag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
rafaello
06.09.2018 kl 23:21 2751

Skulle de ikke shorte mer hvis den går ned og ned?
Redigert 20.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare