Jul vs Eid

Slettet bruker
24.05.2020 kl 21:29 314

Hva er best? Vanskelig å si. Jul har det evinnelige gavemaset som ødelegger. Førjulstid er bare stress.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 21:30 311

Nordmenn har for lengst glemt Gud. Nå er jul nærmest blitt en sekulær høytid.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 21:33 305

Nordmenn er til og med i ferd med bort fra de juletradisjonene som fortsatt gjelder. Selvdestruktivt. Har dere noen sinne hørt om en muslim som skal droppe kjøttet på eid og i stedet spise byhømo nøttesteik?
Slettet bruker
24.05.2020 kl 21:36 303

Det er byhømo å snikreklamere for islam gett. Selv om det er på tull.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 21:43 295

Snikreklame? Eid har faen meg blitt søndagsunderholdning på fjernsynet. I beste sendetid. Neste år sender de bombesikkert fra moskeen også.
Slettet bruker
24.05.2020 kl 22:26 282

Med dette programmet har SV-Thor Gjermund Eriksen , NRK-leder og SV-Carlos Halvorsen, underholdningssjef NRK (gift med tidl statsråd Kristin) erklært seg som mine uvenner. Forklaring: Man skal ikke behøve å bla mange sidene i Islams hellige lovbok, Koranen, før en vantro, som jeg, oppfatter krigserklæringen og truslene om å bli drept. Jeg er forlengst kvalifisert til den skjebne. Årsak: ikke-troende (på Allah). Jeg får riktignok 4 måneders ("De hellige") tenketid, 3 valg: om jeg vil konvertere, godta en underdanig tilværelse mot å betale jizyia, en ekstra belastende skatt, eller miste hodet. Og denne ideologien, kamuflert som religion, har de ovennevnte ledere valgt å hylle som søndagsunderholdning for sine seere. Følgende visdomsord, Strofe 43 fra Håvamål (Den Høyes Tale) er presis tale:
Venen sin
skal ein vera ven,
honom og hans ven.
Men med uvens ven
venskap halde
høver `kje fagna folk.
Zorin
25.05.2020 kl 08:58 244

Hvorfor skal NRK ikke gjøre det? De betaler jo lisensskatt til NRK de også. Og som allmenkringkaster har de jo en plikt å sende relevant tv for alle i landet vårt. Men trøst deg med det: det er frivillig å se på! Selv så ser jeg ikke på TV i det hele tatt, men kun på Prime og Netflix.