Kahoot! + Microsoft og Disney - veien til Nasdaq

Herga
KAHOOT 25.05.2020 kl 12:21 72278

Nå må små sparerne våkne. Kahoot! har vært en varslet rakett i årevis og skal hele veien til Nasdaq, det er åpenbart.

La meg forklare: Kahoot! har blitt en global aktør i den digitale verden. Ta inn dette: Kahoot! opererer ned til sluttbruker i hele verden. De har fått fotfeste og skapt sitt eget univers i det raskt voksende edtech segmentet som alle de store gigantselskapene nå fokuserer på. De har skapt sitt eget marked på nett meg engasjerende, spillbasert læring. Smak på Sosial Learning. De samarbeider tett med Microsoft, Disney og Apple, der Microsoft og Disney har vært eiere i årevis (hvor ofte bryr slike selskaper seg om å investere i Norge?) Kahoot! full-integreres nå i selskaper som er verdt tusenvis av milliarder, er da en verdsettelse på 10 milliarder mye? Hva blir verdsettelsen når amerikanerne skal inn? Jeg tipper en krone investert blir verdt en dollar. 10 milliarder dollar for et globalt tech-selskap er dagligdags. Se for dere prisingen på Kahoot! hvis det kom fra Silicon Valley.

Kahoot! er en plattform for læringsverktøy og stadig mer vil bli lagt til med tiden. Jeg har tidligere stilt spørsmålet: Ville Sprite og Fanta kunne tatt verden uten Coca-Cola? Kahoot! når nå det gigantiske hjemmemarkedet med Poio og Dragonbox, og døråpneren er Kahoot!. Det kommer ikke til å stoppe der. Om kort til lanseres også verktøyet 360 for bedrifter og slik vil det fortsette i evigheten, med selvproduserte løsninger og oppkjøp. Nøkkelfolkene og utviklerne bak Poio, Dragonbox og Kahoot! jobber nå tett sammen og det er uttalt at de har minst hundre ideer på blokka. Kahoot!s quiz er bare døren inn til brukerne.

Jeg vil ikke risikere å være han som ikke så Norges "Spotify" rett foran øynene. Skal virkelig proffene og forvalterne stikke av med hele kaka før folk våkner?! Selv om det kan godt tenkes at Kahoot! først noteres på hovedlisten i Stockholm eller på Oslo børs, vil selskapet før eller siden noteres på Nasdaq i New York fordi det er der de hører hjemme. Føles Kahoot! norsk på noen måte? Kahoot! er designet for amerikanere. De fleste store tech-selskaper springer ut fra USA, og det er veien Kahoot! har valgt.

Nå har jeg i hvert fall gitt beskjed. (noe jeg for så vidt har gjort et par år allerede).
Redigert 21.01.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
canarias
09.06.2020 kl 22:53 7577

Dette kan bli en gigant på sikt,vi er tungt inne her, avkastningen her kan bli enorm.
Goliat+
10.06.2020 kl 09:11 7297

Nå går den !! 45 til helgen ?
Jabby
10.06.2020 kl 09:50 7379

Andre som fortsatt ikke har fått aksjene fra splitt på konto?
Alfiero Alfons
10.06.2020 kl 10:00 7349

Fikk aksjene for 30 minutt siden (Sbanken).
3fotsyken
10.06.2020 kl 10:13 7317

Imponerende og spennende for fremtiden: In the first quarter of 2018, we had 100% cash burn. During the next 18 months, as we were launching the commercial edition for businesses and later the commercial edition for schools and teachers, we were able to turn that around to positive cash flow for operations 18 months later. "
Struts
10.06.2020 kl 10:14 7416

Ikke fått (Nordea), men er ikke akkurat overvettes bekymret.
Jabby
10.06.2020 kl 10:28 7352

Nordea her og, de ba meg kontakte VPS.
Bruns
10.06.2020 kl 10:28 7349


What is your long term vision? Where do you think things are going for Kahoot! and what is possible there?

Of course, we continue to have very high ambitions on behalf of the company. We think that all in all, there’s still extreme untapped potential in the Kahoot! platform, in the Kahoot! brands, in the 17 million active accounts we have on the platform, its 1 billion participating players, and the 100 million kahoots our users have already created in our repository.
Tradinator
10.06.2020 kl 10:45 7300

Står fra 11/6 i meldingen fra selskaet. Ikke fått noe her i Handelsbanken.
Struts
10.06.2020 kl 10:51 7276

Ok, så noen har fått - andre ikke - muligens derfor kursen går ned (etter å ha vært oppe i over 42 tidligere i dag), folk selger unna nye aksjer? Alt over 35 (105:3) er jo uansett profitt etter "bonusaksjene".
Struts
10.06.2020 kl 10:59 7275

Men er det ikke i dag da, og ikke 11. juni?:
Fra melding av Kahoot datert 3. juni

sitat
Date on which the corporate action was made public: 25 May 2020
Bonus issue right: one (1) existing share prior to the bonus issue gives two (2) new additional shares
Last day including right: 8 June 2020
Ex-date: 9 June 2020
Record date: 10 June 2020
sitat slutt
Tradinator
10.06.2020 kl 12:10 7181

The new shares will be tradeable on Merkur Market from and including tomorrow 9 June 2020 and are expected to be available at the shareholders' VPS accounts on 11 June 2020.
melding fra 8/6
Struts
10.06.2020 kl 12:25 7151

Ah, ok - da er det avklart!
StevenG
10.06.2020 kl 13:53 7029

Profitt på 10-15% er lite når potensialet på kort sikt er 20-30% til. Og nedsiden er minimal. Tipper de fleste som meg beholder aksjene og ser fremover i horisonten 😁
thomasmy
10.06.2020 kl 13:56 7056

Nordea her også. Jeg fikk for aksjene som jeg hadde før helgen. Men har ikke fått for de jeg kjøpte på mandag enda. Satser på at de er inne iløpet av noen dager.
Safin
10.06.2020 kl 17:43 6922

Bra eller dåligt med nya emisionen? Vad blir kursen ?
Tradinator
10.06.2020 kl 17:45 6927

De mener alvor, og det liker jeg. Kan muligens falle litt tilbake, men denne er så potensiell at mange neppe tør å kvitte seg med aksjer. Hvor mange EMI’er har NEL hatt feks? Fem? Ser ikke problemet når de går for globalt gull!
Alfiero Alfons
10.06.2020 kl 18:06 6903

Skjønner jeg dette riktig?

Plassering av 21 mill aksjer slikt:
Inntil 7,5 millioner aksjer er nye aksjer som utstedes nå.
3,7 millioner er aksjer som selges etter at ansatte har utnyttet opsjoner
I tillegg selger dagens aksjonærer inntil 9,8 millioner aksjer.

Skulle bli en reell aksjeutvidelse på 7,5 mill? Det er pr i dag 388 mill aksjer. Ved dagens kurs tilføres selskapet 277 mill kroner. Aksjene blir "utvannet" med 1,9 %. Noe som forsåvidt er greit dersom selskapet blir tilført 277 mill. i kapital for å" utvide tilbudet i alle segmenter", og selektivt forfølge fusjons- og oppkjøpsmuligheter" som de sier.

Ellers er vel transaksjonene nedsalg og innløsing av opsjoner med formål om å spre aksjer på flere aktører. Vil da få en mer likvid aksje mot notering Oslo børs som har flere aktuelle kjøpere. Kan ikke se at dette alene skulle bidra til å påvirke kursen i nevneverdig grad? Eller?

Slettet bruker
14.08.2020 kl 09:57 5997

Nå starter skolene igjen utover. Kahoot vil benyttes enda mere enn i Q1-Q2.
Siste tiden ser vi og Corona som blusser opp igjen.
Ser man tilbake på denne:
https://www.dn.no/bors/henriette-trondsen/oslo-bors/teknologi/aksjeanalytiker-henriette-trondsen-traff-planken/2-1-837569

Der ser man at Kahoot enda ikke har tatt av. Kahoot har og såvidt startet med fakturering av kunder, noe som vil gradvis øke framover.
Samtidig videreutvikles samarbeidet med Microsoft og Disney. Som om ikke alt dette er nok, så skal de flytte fra ME til Oslo Børs på nyåret.
Det går bare en vei med Kahoot framover nå. Veldig spennende selskap(!)
Tradinator
14.08.2020 kl 10:10 5980

Q2 sørger for nytt rykk her 20/8 smeller det.
Slettet bruker
14.08.2020 kl 10:18 6005

Nettopp. Nå er vel Q2 veldig hyggelig uansett, så forventer ingen nye overraskelser der, annet enn bekreftelse på enda mere solide tall framover.
Det mest spennende blir derfor guiding for Q3, med info om markant økning av betalte abonnement, og hvor mange aktive nye brukere de forventer.
Kahoot sprer seg og vil spre seg enda mere det og.
Og som nevnt, Kahoot har enda ikke tatt av på børsen, men det forventes og av analytikere som har truffet på alt.
Interessant å være med nesten fra start på grei opptur(!)
Redigert 14.08.2020 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Herga
14.08.2020 kl 10:32 5970

Kunnskap og informasjon er det nye gullet. Man ser verdien av informasjonen til Facebook og at kinesiske TikTok går helt opp til høyeste politiske nivå i USA i frykt for hva informasjonen kan brukes til.

Kahoot! er en kunnskapsplattform med milliarder av spørsmål og svar, læringsapper, læringssamfunn (The Academy) og læringsverktøy. Denne informasjonen har stor verdi. Det finnes kunstig intelligens der man mater inn enorme mengder data og der AI selv sorterer etter hva folk er opptatt av, hvilke kunnskapsnivå man har om de forskjellige temaene. Man kan kapitalisere på denne informasjonen. Hva man kan og ikke kan har stor verdi for markedsaktører. Hva fester seg i hukommelsen? Hvilke emner er man mest opptatt av og hva husker man fra historien? Alt mulig kan sorteres og denne informasjonen har utvilsomt verdi. Dette kan være noe en evt. kjøper kan ha interesse av.

Kahoot! er underpriset så det holder. Positiv cash flow og vokser kraftig samtidig som 1,2 milliarder er inne og bidrar med informasjon. Kahoot! prises tilsvarende 3-4% av prisen til Spotify. Uten å snakke ned Spotify, for det er et fantastisk selskap med en banebrytende plattform, så taper selskapet enormt med et driftsunderskudd på 1,7 milliarder sist kvartal. Selskapet er priset til 450 milliarder og analytikere spår mange gangen herfra. Jeg tror den nye POD-satsingen kan dra verdsettelsen langt opp fra 450 milliarder også.

Dette setter ting litt i perspektiv i forhold til Kahoot! sine muligheter. Kahoot! og Spotify er begge plattformer for henholdsvis kunnskap og musikk, men forskjellen er at Kahoot! eier innholdet selv mens Spotify kun er en plattform og ikke eier musikken. Slik kan Kahoot! allerede nå, i en tidlig fase, være i pluss samtidig som selskapet vokser med stadig nytt innhold. Man kan tenke seg en reise via hovedindeksen på Oslo børs og senere notering på Nasdaq. Ser ingen grunn til å ikke sitte long i Kahoot!.
Slettet bruker
14.08.2020 kl 10:50 5942

Kahoot har gjort en tålmodig jobb med å feste platformen sin. Nå er brukermassen enorm.
De har rigget seg klar for et økende massevolum, med delvis fakturering av de beste kundene. Det blir store inntekter av en slik modell.
Slik sett er Kahoot fortsatt i en tidlig fase ja, og det er det vi får innblikk i 20 august, og guiding for Q3 og videre utsikter som ser veldig lyse ut.
Forventer korreksjon på kursmålet.
StevenG
14.08.2020 kl 14:23 5777

Ja er så mange gode triggere og må være med på reisen. Prøver å fylle på med så mye som mulig nå som aksjen er lavt 40,- for etter presentasjonen så blir det ingen svingninger ned på 30 tallet lengre
Moonraker007
14.08.2020 kl 22:19 5562

Bare å fylle på så lenge den er under 50, sannsynligvis kommer en korreksjon av kursmål 20.08., tror på opp mot 70 før jul.
Korporalen
15.08.2020 kl 18:43 5256

Hvem er Kahoots største konkurrent?
...og hvem er deres største eiere?
Slettet bruker
17.08.2020 kl 06:58 4730

Noen som har gjort noen teknisk analyse av kahoot ?
Tradinator
17.08.2020 kl 09:37 4548

Tror det kommer en saftig oppgang her snart. Markedet vil nok en gang bli positivt overrasket 20/8. Kahoot er et globalt læringsfenomen som snart er like inarbeidet for læring/underholdning som Itunes er for musikk og Youtube er for videodeling.
Slettet bruker
17.08.2020 kl 09:46 4540

Q2 har effekten fra lockdown. I tillegg vil skolestart nå uunngåelig gi positiv effekt på Q3.
Det blir en grei korreksjon oppover både på kurs og kursmål etter torsdag.
Vek
17.08.2020 kl 11:12 4421

Ser 42 ble brutt nå, hva tipper folk kursen vil ende på i dag? Blir spennende å se om pilen vil peke oppover i dagene nå før rapportering..
Tradinator
17.08.2020 kl 11:17 4395

Vi var over 42 for noen uker siden også, men nå er Q2 like om hjørnet og racet starter. Tror vi ser 50 tallet i løpet av denne uka.
Vek
17.08.2020 kl 11:21 4376

Ja oki, er helt fersk i denne aksjen, så har ikke fulgt med. Kjøpte meg inn i dag på 41,50, så får krysse fingrene for at det var smart😎 Blir spennende å følge utviklingen i ett spennende selskap.
Slettet bruker
17.08.2020 kl 11:44 4350

Tror og vi ser 50-tallet. Det preliminære kursmål er jo 60, men forventer at dette også får en korreksjon etter Q2 torsdag.
Bruns
17.08.2020 kl 11:55 4353

Liker at Kahoot hele veien har fokus på å utvikle produktet, både selve quizen og nye produkter som naturlig passer inn under læring.

Blir spennende å høre om mottakelsen av plattformen Kahoot Academy. Jeg tror denne plattformen åpenbart fyller et tomrom for lærere. At kunnskap kan bli kvalitetssikret, rangert og så delt på tvers av skoler og landegrenser, vil nok bidra til et løft for hvordan og hva man lærer. Skoler/lærere vil frigjøre store mengder tid og ressurser. Et premium abonnement for en skole/lærer blir en liten pris å betale for kvalitetssikret innhold og noe man til slutt kanskje ikke kommer utenom. Husker selv hvordan det var på skolen; få kunnskapsrike superlærere, som klarte å skape begeistring og som fikk hele klassen med. Med Kahoot Academy kan alle lærere få tilgang til læringsinnhold og undervisningsteknikker fra superlærerne.

Interessant med Spotify / Kahoot parallellene:

-Begge selskaper er globale skalerbare plattformer, har brukere i alle land.

-Begge selskap har sterke eiere: Northzone og Creandum løftet fram Spotify til Nasdaq og løfter nå fram Kahoot. (Kahoot har i tillegg Microsoft og Disney som eiere).

-Spotify har endret hvordan vi forholder oss til musikk, Kahoot endrer vår tilnærming til å lære.

-Spotifys tidligere Chief Strategy officer/ Chief content officer, nå i Kahoots styre.

Spotify og Kahoot er begge selskaper i sterk utvikling. MEN, som tidligere skrevet på forum er det en stor forskjell. I Spotify renner pengene ut. I Kahoot renner pengene IKKE ut.
Goliat+
17.08.2020 kl 12:22 4288

Selvfølgelig ser vi 50 snart. Et under at den ikke har tatt fart enda. Glad jeg kom inn igjen tidsnok før torsdag.
Slettet bruker
17.08.2020 kl 13:09 4210

Gjorde det samme etter jeg snakket med forloveden, de bruker kahoot på skolen og så går hun på tiltak ikea der bruker de kahoot, sønnen min barneskolen bruker kahoot.. har hørt ordet kahoot 100 vis av ganger under korona..
leste også Equinor og en del andre større bedrifter bruker dette til opplæring.. at dette kommer til å vokse tror jeg på..
Slettet bruker
17.08.2020 kl 13:30 4202

Den kryper nok opp plutselig, men greit med at det sålangt er lav inngang før torsdagen.