ASETEK: Asetek vil nok stige fort og mye utover nå

Fakta 1: Kursen har gått nesten 8 kr opp etter at Asetek startet sitt tilbakekjøpsprogram av aksjer.
Fakta 2: Asetek har hittil kun kjøpt èn tjuendedel av det planlagte antallet som inngår i tilbakekjøpsprogrammet.
Fakta 3: Går kursen tilsvarende mye opp for hver av de resterende 19 delene Asetek skal kjøpe på markedet, vil kursen innen september stå i 57 kr + 153 kr = 210 kr.

MEN, akkurat DET tror jeg ikke vi vil få oppleve. Derimot er vel alt i retning av 80 kr i løpet av en måneds tid eller to og 100 kr innen september absolutt en mulighet. Over det er slett ikke utenkelig, men ikke noe jeg vil påstå.

Anbefaler alle som har aksjer i Asetek eller planer om å kjøpe å logge seg inn i diskusjonsforumet for norske/danske/svenske Asetek-aksjonærer.
http://www.NoNamed.Network
Redigert 20.01.2021 kl 14:30 Du må logge inn for å svare

Interessant regnestykke, ikke minst fordi det i teorien stemmer. Som du sier så får vi neppe se 210 kr som følge av tilbakekjøpsprogrammet, men 80 kr er jeg helt enig i og 100 er også innenfor hvis det kommer et par ordrer til innen de neste månedene.

Er i hvert fall sikkert at kursen skal opp, opp og atter opp fremover.

Her er det om å gjøre å kjøpe aksjer med begge hendene og komme inn så tidlig som mulig i forhold til Asetek sitt tilbakekjøpsprogram.

Corona-viruset spolerer mulighet for utenlandsferie i år, feriepengene er like rundt hjørne, Asetek byr på en fantastisk reise, jeg bare nevner det!

Der er lige et par vigtige fakta tilføjelser, og konstateringen af at de desværre starter alt for sent med dette tilbagekøbsprogram.

Fakta 1: Der må højst købes for USD 4,500,000
Fakta 2: Der må højst købes 1,038,082 aktier
Fakta 3: Ved nuværende kurs og USD/NOK vekselkurs, må den gennemsnitlige kurs de køber til ikke overstige NOK 43, for at de kan købe det maksimale antal.

Baseret på hvad de allerede har handlet, efterlader det dem med USD 4,293,031 til tilbagekøb, for hvilket de ved en kurs på 58, maksimalt (inkl. allerede købte), ender med højst at kunne købe 781,075 aktier, hvis kursen stiger endnu mere i perioden, bliver dette tal naturligvis væsentligt lavere.

Det ændrer dog ikke på at jeg er meget positivt stemt for Asetek på lang sigt :) De skal dog helst ikke stige for meget for hurtigt hvis man er en reel langsigtet investor, for så er det jo i vores interesse at de får tilbagekøbt så meget som muligt, så billigt som muligt, derfor også ærgerligt at dette ikke allerede var klar da vi havde dykket i marts.

Helt sant som du sier!

Asetek kunne fått disse aksjene til nesten 1/3 av dagens pris for 2-3 måneder siden.

Det er et stort plus de endelig er kommet i gang med et tilbagekøbsprogram, det er forhåbentlig med til at skabe en bedre likviditet i aktien, der er jo faktisk den ydereligere begrænsning at de kun må købe 10% om dagen af den gns. handel baseret på de seneste 30 dage, den er heldigvis opadgående. Kunne man forestille sig at de gør sig klar til et salg af virksomheden? Jeg tror de ville stå endnu stærkere hvis de var en del af en større virksomhed.