SAN -en varslet suksess

JosefK
BIOTEC 26.05.2020 kl 01:19 2640


Intet nytt her, kun gamle rapporter. Vi starter i 2018:

Q1:

At this early stage new customers are placing small orders, but ArcticZymes anticipates more frequent and larger orders as they progress through the sales cycle. ArcticZymes is progressing the sales cycle with some of its established customers who were early adopters of SAN.
Several customers are now looking to establish cGMP manufacturing which is necessary to provide sufficient quantities of viruses that can be utilised in clinical trials and eventual therapeutics. This marks a milestone for ArcticZymes because it demonstrates that SAN can be utilised according to the strict requirements of cGMP manufacturing.
Once customers have locked down their cGMP processes, larger volumes of SAN products will be necessary to support virus manufacturing. ArcticZymes experience gained so far indicates 9- 12 months from initial onset of testing SAN to locking it down into a cGMP process.
Beyond the use of SAN in manufacturing, a noticeable customer has integrated SAN into a virus purification kit targeted to the research market. This is the first commercial example of the enzyme being incorporated into a virus kit.
In gaining greater market presence and providing customers with deeper insight into the benefits of SAN in the manufacturing of gene therapy viruses, ArcticZymes was invited to publish a tutorial article in Genetic Engineering News (GEN). GEN is a well-known publication that reaches a broad and relevant audience. The article has been fruitful by generating new customer opportunities.

—-

A key example is the immediate need to drive the new business opportunities with the rapidly growing SAN customer base (90+ customers). Each week the company is approached by new customers for SAN and other enzymes. The expanded sales force will be critical in securing our newly founded and rapidly growing customer base.

Q2:

• Salt Active Nuclease High Quality (SAN HQ) upscaling efforts have been ongoing since the fourth quarter last year. There are several options in the works to ensure that ArcticZymes can supply sizable orders demanded once customers lock down their cGMP manufacturing processes and transition to large scale manufacturing of Gene Therapy viruses. To date, ArcticZymes has introduced the technology at major gene and cell therapy conferences in North America, Europe, and Japan. There are ongoing activities with more than 90 of the leading viral vector facilities in the world who have purchased the enzyme and are at different stages in the sales process. It is expected that over the next 12 months, 10-20 customers will have progressed to the stage where they have locked down SAN in their cGMP processes. Large bulk orders will be necessary to fulfil the manufacturing needs of such customers. Also, ArcticZymes is exploring other business models to potentially out- license the technology with several large global industrial leaders.
SAN HQ is also gaining wider commercial interest in other areas such as vaccine product, food hygiene, DNA sequencing, and clean-up of molecular biology products.

Q3:

The second agreement represents ArcticZymes first supply agreement for utility of Salt Active Nuclease (SAN-HQ) in the cGMP manufacturing of viruses for gene therapy. ArcticZymes’ Novel SAN-HQ enzyme offers gene therapy- and vaccine customers a more cost effective and technically superior solution for removal of contaminating DNA during the manufacturing process of therapeutic viruses. This represents a critical and challenging step in the manufacturing process where long-established alternative technologies are costlier and technically suboptimal. Cost and technical inefficiencies represent key challenges for the wider adoption of gene therapy. cGMP (current Good Manufacturing Practice) regulations are relevant when a drug leaves the laboratory and enters into production. cGMP regulations assure proper design, monitoring, and control of manufacturing processes and facilities.
The undisclosed customer is a pioneer in the rapidly growing gene therapy market. Unlike traditional therapeutics, gene therapy provides a realistic opportunity to cure devastating childhood genetic diseases and cancers by using viruses to modify DNA within a patient’s cells. 2018 has been a landmark year with the first commercially approved gene therapy entering the market, which has attracted over $7.5B investment during 2017 to support commercial activities.
Several customers have already transitioned towards placing orders for the larger bulk package size of SAN-HQ. ArcticZymes anticipates that approximately 10-20 customers will lock down their large-scale cGMP manufacturing processes with SAN-HQ over the next 3 years. Expected average annual sales will range between 1-3 MNOK depending on the customers manufacturing process and nature of the therapeutic agent.

Q4:

Ingenting! Ikke om SAN i hvert fall. Men en del om de fem supply avtalene de hadde signert.

—-

Det var ett år med SAN. Det står mye mer om andre produktene også. Noe som selvfølgelig alltid er morsomt å lese.


Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
26.05.2020 kl 10:00 2261

Halleluja! En i familien min studerer farmasi og kunne veldig lite om SAN-HL. Er åpenbart veldig nytt og ikke nådd skolebenken ennå, eller så kommer det senere. (2. året). snakker vi revolusjonering av måten å gjøre ting på? Eller misforstår jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
26.05.2020 kl 10:06 2207

_of_osebx: Du misforstår ikke!!! ArcticZymes lager verktøyene (enzymene) som brukes i bioteknologiens "finmekanikk" - genteknologien.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
26.05.2020 kl 10:07 2194

helt fantastisk. :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
26.05.2020 kl 10:32 2107

AZ har en eksepsjonell evne til å være forut for sin tid. Ta SAN HQ som et eksempel. Det ble lansert i mai 2017. Genterapi var langt i fra sin spede begynnelse, men teknologien var ikke kommet opp på et kommersielt nivå. Nå 3 år etter, så snakkets det om en "boom" i genterapi-markedet. Stole bedrifter skalerer voldsomt opp. Det er utvikling på området over en lav sko. Jeg leste en plass at det i 2020 er 200 studier på området hvor flere har kommet inn i fase 3. ArcticZymes har vært tidlig ute. Som i Q1 2018 kunne rapportere om 90+ kunder som var i gang med å etablere produksjonslinjer hvor SAN HQ var en av komponentene. De har også sagt at vi kan forventet et salg til mange av kundene på 1-3 mill p.a når produksjonen har blitt veletablert. Her snakker vi om bare et enzym som er en ekstremt viktig komponent i et fremtidsrettet og sterkt voksende marked. hva mer har blitt utviklet og er under utvikling ha AZ som vil se dagens lys kommersielt om 3 år? Så kommer korona-krisen i tillegg, og forhåpentligvis et salg av Woulgan-teknologien til en god pris. For ikke å glemme en adjuvant som forsterket effekten av en vaksine mot neuroblastoma.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
26.05.2020 kl 10:37 2074

Kjenner det kribler. Dere har vært med gjennom research and developement forstår jeg. Takker for innspill. Bioctec er med andre ord der BGBIO drømmer om å være. ( i sitt fagfelt/satningsområde?)

Og dette er jo bare starten og...3 år etter godkjenning?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
26.05.2020 kl 11:13 1982

Jeg vet ikke med dere andre som skjønner dette bedre og dypere enn hva min forståelse er, men det er helt umulig for meg å si noe om hva omsetningen av SAN er om 1, 2, 3 år. Men vi er i den spede begynnelse ja. I 2019 solgte SAN for kun NOK 10 mill. Salget vil stige eksistensielt, men jeg vet ikke med hvilke faktor. Det føles nesten feil å si det pga en omsetning på kun 10 mill i 2019, men at SAN vil selge for 100 mill i løpet av 2 år er ikke utenkelig. Egentlig vil jeg tro det er noe konservativt anslag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
oppturen
26.05.2020 kl 11:33 1903

Mitt inntrykk er at SAN allerede i 2019 var iferd med å få sit gjennombrudd. Det kan være SAN som snudde om på hele biotec, var det SAN sine fremtidsutsikter som var disputten i styrerommet tilbake til Q3 2019 ?
Det ser isåfall ut som det ble tatt riktig beslutning. Det første Holter gjorde i sjefsstolen var å øke produksjonskapasiteten iløpet av Q4 2019. Holter hadde en 5 årsplan for å få opp salget.
Jeg tror Corona pandemien har ført til at utviklingen har blitt akselrert med flere multipler.

Salg av COD vil vel trolig gå noe ned når pandemien er over om 1-3 år ?
SAN blir trolig implementert i prosesser som vil fortsette lenge etterpå.

Biotec er nå verdsatt til ca 1,5 mrd. I denne industrien er dette småpenger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
26.05.2020 kl 11:35 1895


Det er ingen godkjenning som for legemidler. Det er kjemi som framstilles på spec. Og som låses i en api. Deretter er det opp til legemiddel produsenten å få det godkjent.

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
_of_osebx
26.05.2020 kl 11:36 1883

jeg forstår.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
26.05.2020 kl 12:26 1727

oppturen: Jeg forstår ikke hvorfor du tror at salget av COD (mener du cod-UNG?) vil gå ned når pandemien er over. Jeg tror at salget tvertimot vil øke jevnt og trutt fordi det er et nøkkelenzym til bruk for å unngå falske positiver i PCR-analyser, og disse analysene blir det ikke færre av i tiden fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
oppturen
26.05.2020 kl 12:51 1656

Du har sikkert rett Jan Raa, jeg tenkte at med det antall tester som blir tatt ved Corona så vil vi få en topp. Jeg tenkte ikke nedgang fra Q1, men fra en topp når enn den måtte bli.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare