OSEBX "anbefalinger" basert på HO TV

Slettet bruker
OSEBX 26.05.2020 kl 15:20 725

Har sett galskapen på HO fra sidelinjen i det siste, så mye å ta fatt i, og så mye dumt som skulle vert kommentert.

En av tingene jeg ser, er at her sitter det voksne folk og skal spå om børsen, men først etter å ha sett på hegnar tv, og kopiert deres betraktninger. Så ut på Hegnar Online og skrive et resume, som sitt eget.

Selv når børsen gikk ned fredag, var det RETT, og enda et pluss på egen analyse, til tross for at børsen falt 2-3% fra "kjøpsanbefalingen"

Hjelpes, jeg gremmes over enkelte her inne.

Hilsen SS........som siste uka har raka inn 350k i DNB fra 111 til dagens kurser, og som i skrivende stund har overført hele VPS hos Nordnet til høyrentekontoen, i påvente av nye trader når børsene korrigerer nedover igjen - for SS synes at OSE og verdens børser er MINST like spinnvill prising på som NAS, og VOW, for å nevne noe.........!
Redigert 20.01.2021 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2020 kl 15:27 704

Det er jaggu mye som taler for at 200dma kan bli hard å knuse, børser som går på tynt volum.
Børser som går på steroider uten noen form for kritisk tankegang på Q2 og Q3. Det kommer, tro meg.

Handelskonflikt med Kina.
Øvrige konflikter med Kina om viruset, og Hong Kong.


Det er rimelig vågalt å erklære OSE for kjøp, med luftige kursmål, gitt det er ingen fundamentalt belegg for at OSE eller andre børser skulle ligge der dem gjør nå, ei heller oljen.

Min anbefaling er å følge med på Haugen sin TA i sendinger, og søndager. Her er alt med, slik det skal i TA, som trender, DMA, (hvem roter med 9dma???), RSI, sekundærtrender, gyldne kryss, dødskryss, linjer og støttenivåer, og ikke minst volum.

Andre som tror de kan TA, der er det bare bobler og subjektive linjer med hvor kun det som gagner eget VPS tas med. Når solgt, er det bare negativt å finne.

Haugen og HO TV er objektivt, og verdt å lese. Alt annet er dårlig etterligning.

SS
Redigert 26.05.2020 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Norwege
26.05.2020 kl 16:53 627

Har lett med lys og lykt og kan heller ikke fatte hva som drar børsen så kraftig nordover, men kan greit være enig i at det teknisk ser ut til at det skal mot 820/830.
Sitter selv m bear nå. Hadde masse fin dnb selv også, men har ikke vært med på den siste runden fra 110 og opp desverre.