Hvorfor kjøpe NANO nå?

jorove
NANO 02.09.2018 kl 14:04 2468

Hvis du baserer dine investeringer på tilfeldige forum uttalelser fra folk med tvilsom agenda, selg alt du har av aksjer og sett pengene i fond eller bank. Har du derimot troa på en skånsom behandlingsmetode med overlegent få bivirkninger, som gir en reduksjon av tumor i 90% av tilfellene. En behandsmetode som FDA gir fast-track grunnet at Betalutin møter et udekket behov kombinert med lovende sikkerhet og gode effektdata. Ja, da kommer man ikke utenom NANO som en av de mest spennende aksjene på Oslo børs. Det er så enkelt som at Betalutin ser ut til å være et svært lovende produkt for pasienter i 3. linje R/R FL. Tidslinjer er revidert og kassa har greit med cash. Risikoen er tatt ned en hel del. Ledelsen er styrket. Fundamentalt ser NANO svært lovende ut og jeg vil påstå at aksjen kan handles med svært god rabatt. Heldigvis så er det ikke slik at markedet alltid har rett, av og til oppstår det situasjonener der du kan kjøpe aksjer som fundamentalt ser bra ut til lav pris pga markedspsykologi. Det er disse mulighetene de fleste langsiktige investorer leter etter for å få en meravkastning. Tradere har selvfølgelig en helt annen tilnærming da det først og fremst er svingningene som er interessante. Feks er det mer negativitet nå på kr. 57 enn for 3 uker siden når close var på kr. 67, men faktum er at du gjør ett bedre kjøp nå enn for 3 uker siden. Hva har endret seg fundamentalt? Ingenting i negative forstand. Betalutin er høyst sannsynlig 3 uker nærmere markedet, men du kan altså kjøpe aksjen betydelig billigere. Hvorfor ikke sette seg inn i selskapet i stedet for å la seg villede av synsing om aksjekurser og udokumenterte påstander? Synes du jeg hausser? Ja, da oppfordrer jeg deg til å dokumentere dette med fakta.
Redigert 02.09.2018 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
02.09.2018 kl 14:11 2447

Så langt har markedet mottatt nyhetene fra nano med ett gjesp og ett skulerdrekk.
Om det er markedet som er feil, tja det vil jo tiden vise.
Det samme ble proklamert tidligere, her på fora, markedet har feil pga. bla bla etc, , etter svindel emisjonen, og aksjen gikk til 38 kr..
Men markedet hadde ikke feil, desverre
jorove
02.09.2018 kl 14:22 2414

Det at markedet har mottatt alle de positive meldingene med skuldertrekk sier meg at langsiktige har fin rabatt om dagen. Svært mye risiko er borte, men om kursen skal sør eller nord på kort sikt har jeg ingen formening om.
zuba
02.09.2018 kl 14:29 2398

Trenger ikke å bruke mye tid på Kappa. Han har fortsatt tilgode å skjønne hva Nano driver med.
Samtlige av hans kommentarer handler om markedet som har rett.
Det er folk som han som handler aksjene våres på topp fordi de stoler blindt på markedet.
Kappa3278
02.09.2018 kl 14:37 2379

Zuba1, har ikke handlet aksjen på topp, men klarer å forholde til ting slik de er ikke slik jeg skulle ønske de var.
Kanskje du burde prøve det samme?
Bullinvestor
02.09.2018 kl 14:39 2372

Kappa: skal du bli rik i aksjemarkedet så må du være villig til å innse at markedet kan ta kraftig feil: finnes jo så mange eksempler at markedet ikke har skjønt noe og selskaper som har vært totalt feilpriset. Ja jeg tok en liten risiko når jeg kjøpte Nano på 12 tallet, det har jo vist seg å være gull. Tok også en risiko når jeg kjøpte Pho til 28, 34 og siste på 45. Dette har jo også vist seg å være helt riktig. Hvor hadde jeg vært i dag hvis jeg skulle ha stolt så mye på markedet, noen mener vel jeg burde satse hus, hjem, kjærring og hytte på å kjøpe aksjer når markedet har ferdigpriset aksjen. Tror den eneste som kan redde Kappa det må være Snåsamannen:)
Redigert 02.09.2018 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
focuss
02.09.2018 kl 18:26 2214

Markedet har vel sjelden rett på hva som er "riktig" kurs, men har ofte rett med tanke på retningen. Derfor er det ofte rett å kjøpe aksjer som stiger og større risk å kjøpe aksjer som faller.
Redigert 02.09.2018 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
02.09.2018 kl 18:40 2181

Var det ikke en på dette forumet som hadde "The trend is your friend" som mantra? Ikke dumt. Det er ganske vanskelig å treffe akkurat før en aksje snur opp...
jorove
02.09.2018 kl 19:49 2066

Trendskiftet hadde vi i april, mai, juni, men tolkningene av dette kan selvfølgelig være forskjellige ut fra tidsperspektivet ditt. Men en ting som jeg er helt sikkert er at den som kjøpte x antall aksjer på kr. 57 på fredag gjør en bedre investering enn han som kjøpte x antall aksjer på kr. 67 for 3 uker siden dersom begge er med frem til markedsadgang. Poenget mitt er at når du har en urasjonell kursnedgang uten at det fundamentale har endret seg negativt så får du mer verdi for aksjene, helt uavhengig av kortsiktige svingninger.