Olje på flytende lagring vil fortsette å øke.


“Floating volumes are likely to keep going up in the next few months as many vessels that were recently fixed on floating storage are still sailing to their destinations or in some cases have not been loaded,” Erik Broekhuizen, head of Tanker Research & Consulting at Poten & Partners, said recently during a webinar.
With so many tankers booked on time charter, the tonnage list on the spot market has tightening considerably, pushing up freight.
FRO Technical Analysis
Summary: STRONG BUY
Technical Indicators:STRONG BUYBuy (9)Sell (0)

Fin oppgang i USA i går og det burde tilsi videre oppgang på Oslo Børs når den åpner.
ziik
27.05.2020 kl 06:35 25103

Har P&P noen kursmål?
Underberg
27.05.2020 kl 14:55 24578

Nei, det var ikke oppgitt noen kursmål. Fin oppgang sålangt idag, håper det fortsetter i USA når børsen åpner der.
Some storage cargoes on the VLCCs are likely to stay in place in Q2 and into Q3.
Underberg
27.05.2020 kl 23:03 24214

Yes, det ble en meget god avslutning i kveld i USA. Oljeprisen synker og det er godt nytt for tank aksjer, skal vi rett opp igjen mot 120 kr før vi stanger i taket ??
28.05.2020 kl 21:51 23542

Skal ikke legge så mye vekt på zacks.com. De lager kun roboter som analyserer tall og ikke markedskrefter. Fint verktøy som tallknuser, men så pass avhengig tank er av alt mulig geopolitiske krefter i verden blir ikke analysen til zacks verdt så mye.
bullair
28.05.2020 kl 22:52 23313

God artikkel med gode momenter bak tala! Olja ned igjen, lagera veks dramataisk iforhold til estimater. Frontline slutta i null med store delar av omsetninga i pluss. Opp i etterhandelen. Med nokre nye gode slutninger i morgo skal det verte ein god dag for Frontline.
Underberg
30.05.2020 kl 09:13 22713

LONDON (Reuters)May 26, 2020 11:40AM ET
- Ship assessors are resorting to virtual inspections of oil tankers to keep vessels afloat, as the coronavirus pandemic makes physical visits to check for seaworthiness tougher and a slump in fuel demand increases the need for ships as storage.

Oil tankers require rigorous inspections twice a year to reduce the risk of oil spills or mechanical collapse with polluting cargoes onboard.
With an estimated 160 million barrels of surplus oil being kept onboard dozens of tankers because on-land storage is full, the situation is pressing.Shipping sources say many tankers are already overdue inspections to determine if a ship is fit to carry oil cargoes. The problems include the fear of infection and constraints on travel.

Det kan virke sånn at markedet strammer seg enda mere når tankbåtene ikke får utført vetting/inspeksjon og dermed ikke får starte lasting av olje, oppgangen var også bra i sluttauksjonen i USA igår kveld.
Er det noen som har oppdaterte slutningslister å legge ut ? Finner ikke noe på nett.
Redigert 30.05.2020 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
HitIT
01.06.2020 kl 15:09 21857

Premarked 9,40$

Høyt volum også. Kjøper på 140k ligger på 9,40

Merkelig den førbørshandelen. Skulle solgt mer til den kjøperen som flyttet den store posten opp til 9,43
Falco1
01.06.2020 kl 16:00 21545

Tjener raskt inn det når hele tank markedet er på vei oppover over hele fjøla. De litt mere langsiktige begynner å kjøpe.
Redigert 01.06.2020 kl 16:01 Du må logge inn for å svare

jeg er short FRO og er fornøyd med at jeg økte shorten litt over 9,4. Long EURN, ADS, OET, Hafnia og HUNT
Redigert 01.06.2020 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
unikum
01.06.2020 kl 16:51 21317

Noen som kan svare utbytte dag er ? Trodde det var idag..
Falco1
01.06.2020 kl 16:58 21283

I OET kommer utbytte Kronene i morgen. Gjett hva de skal brukes til: ))

Et tips hvis man ønsker å få utbyttet raskere utbetalt er å handle gjennom CFD. Da får man utbyttet første dag ex utbytte.
unikum
01.06.2020 kl 17:26 21068

fattigstakkar skrev Tror onsdag er ex utbytte.
Okey, takk men ingen store planer uansett med salg ennå. Greit å vite. Det bør stå ett eller annet sted men jeg har ikke klart å finne det.


Utbytte dato: 22.6.2020
Ex-dag: 3.6.2020
Utbytte/aksje: 0,7 USD

Blir spennende å se hvordan den går i morgen. Tipper volatilt, men en flott stigning.

Ja, det handles friskt nå for 9,36 USD i after hours trading
;o
Underberg
04.06.2020 kl 20:48 19537

TANK: 17 VLCC-SLUTNINGER ONSDAG, RATE AG-SINGAPORE -2,5%
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 17 VLCC-slutninger onsdag.

Det fremgår av en slutningsliste fra Fearnleys.

Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå på om lag 58 worldscalepoeng onsdag, tilsvarende en nedgang på 2,5 prosent fra foregående handelsdag, ifølge data fra Infront.

Det ble sluttet syv reiser fra AG, der fem går til Kina, en går til India og en går til Taiwan.

Videre ble det sluttet tre reiser til Østen, der to går fra Vest-Afrika og en går fra Nordsjøen. Det ble også sluttet en reise fra Mexico til Sør-Korea.

Ellers ble det gjort seks slutninger der detaljene ikke er kjent for markedet.

==============================================================
Størrelse Strekning WS-rate TCE($)
280 AG/USG 33 24.738
270 AG/Korea 57 48.067
260 V-Afr/Kina 59 53.099
==============================================================
Bunkerspris ($/MT 380 CST) VLSFO
==============================================================
Fujairah - 197 298
Singapore - 231 300
Rotterdam - 224 266
==============================================================
Slutningstelling AG:
==============================================================
Apr'20 - 151
Mai'20 - 118
Jun'20 - 56
=============================================
Underberg
08.06.2020 kl 09:47 19220

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/06/08/7535678/ny-opec-avtale-sende-oljeprisene-opp
Verdt å merke seg i rapporten: Enormt overskudd

Ifølge Platts' anslag, er imidlertid størrelsen på de globale overskuddslagrene fremdeles på godt over 400 millioner fat. For å trekke ned dette overhenget, påpeker DNB Markets at aktørene, i et helt år, må holde igjen produksjon for å skape et tilbudsunderskudd på ca. 1,2 millioner fat pr. dag. Det tilsvarer omtrent hele norsk sokkel.
Underberg
08.06.2020 kl 17:28 18916

Saudi-uttalelse sender oljeprisen ned
Vil ikke fortsette med frivillige kutt.
«Markedet er forut for sin tid prismessig og vil trenge flere positive overraskelser for å klare å holde dagens priser oppe», skriver JBC i et notat.
Får krysse fingrene at Frontline forsetter oppgangen i USA, håper at dem kommer over 8.90 USD i kveld, det burde gi en lovende uke for oss som har troen :-)

Det er vel en rullering som kanskje noen misforstår og tolker som innsidekjøp?
Underberg
08.06.2020 kl 18:01 18746

Ja, det er aksjer noen få kan kjøpe til en bestemt pris: 80.313 NOK i dette tilfellet. Og hvis dem tror at aksjen vil stige så kjøper dem, altså * penger på gaten* som finansfolk sier. Hvis dem tror aksjen skal synke så er dette et dårlig kjøp, altså tap.....
Dette har John Fredriksen og hans folk drevet med i årevis så dette er ganske vanlig, altså har dem troen på sine selskaper.
ziik
08.06.2020 kl 19:16 18510

Jeg tolker det slik at Hemen holding har kjøpt 3mill aksjer og laget en ny avtale på 3 mill aksjer med frist 6 July men kan forlenges med ny avtale. Det som jeg er nysgjerrig på er hva kursen på den forrige avtalen var.
Underberg
08.06.2020 kl 19:33 18418


17:12 - 6. juni 2019 | Oppdatert 17:47 - 6. juni 2019
Hemen Holding har også solgt tre millioner aksjer i Frontline til kurs 68,50 kroner, og fornyer også TRS-avtaler med underliggende eksponering mot tre millioner aksjer i Frontline.Ny TRS-kurs er på 68,91 kroner per aksje.Ny utløpsdato er 6. september.
Underberg
08.06.2020 kl 19:39 18371

FRO Technical Analysis
Summary:
STRONG BUY
Moving Averages:BUYBuy (9)Sell (3)
Technical Indicators:STRONG BUYBuy (7)Sell (0)
Godt driv i USA :-)
dato
10.06.2020 kl 11:54 17896

Etter forholdene svært bra slutning på Front Katherine, hvis vi skal stole på "lekkasjen" i Tankers appen, Actual TCE 68 037 USD @ 71,89 dager.

FRO er overraskende svak i dag med Euronav i pluss og NAT kraftig opp pretrade. Har noen fått med seg selskapsspesifikke nyheter?
Redigert 10.06.2020 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
HitIT
10.06.2020 kl 16:47 17560

Rart det der at FRO Usa nesten alltid får en reaksjon oppover når OSE stenger...
Underberg
11.06.2020 kl 08:46 17207

Overraskende økning i lagertall :
«Den nylige oppgangen i oljeprisen stoppet opp ettersom økte lagre viser at veien mot innhenting vil bli humpete», skriver ANZ i en oppdatering, ifølge TDN Direkt.
I uken som endte 5. juni steg de amerikanske råoljelagrene med 5,7 millioner fat til 538,1 millioner fat.
– De kortsiktige traderne er tilbøyelige til å ta gevinst på ethvert hint om negative datapunkter, sier strateg Stephen Innes i Axicorp, ifølge TDN Direkt.
Da gjenstår det å se om traderne tar gevinst i AKER BP osv og setter pengene i tank aksjer.......En plass må oljen lagres.

Nå må dere snart bestemme dere, her er visst bull både når olje stiger og faller, sannheten er at tank er svært bearich nu, selg og selg.
Scooby Doo
11.06.2020 kl 21:44 16864

Du har sikkert rett, men hvorfor er tank bearish? Som det skrives så må jo oljen lagres ett eller annet sted, det igjen vil vel øke prisen på lagring? Warren Buffet sa selv at det er nokså ofte at markedet priser fullstendig feil, og ligger forholdene tilrette skal en bare se bort fra det kortsiktig.

Jeg har ikke solgt noen av mine aksjer og kommer til å legge inn et lavt bud på ytterligere aksjer i morgen. Med mindre du har et veldig godt argument :-)
Underberg
13.06.2020 kl 02:34 16532

Rolige dager for spot fartøyene.......
Another quiet week for the spot market in the Atlantic and Middle East, with owners unable to make much headway on rates. In the Middle East, rates for 270,000mt to China have bounced around WS60 level – up from last week’s WS57.5. Rates for 280,000mt to USG via cape/cape routing, meanwhile, have been assessed as steady at WS32.5. In West Africa, a few fixtures have been concluded with rates remaining around WS59 for 260,000mt to China. Yet again, there has been little reported activity from the Gulf of Mexico, and rates are now being assessed at $7.55m for 270,000mt USG/China voyages, $50k lower than a week ago.
Redigert 13.06.2020 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
Underberg
13.06.2020 kl 04:53 16462

Rekordfulle oljelagre

«Smittetallene har eksplodert i helt nye områder de siste ukene», sier energidirektøren i Mizuho til CNBC.

«Dette fører til mye lavere aktivitet og langt lavere etterspørselen i nye deler av verden. Samtidig fortsetter oljelagrene å fylles opp», sier han.

Med over 540 millioner fat olje på lager, har lagrene i USA har aldri vært så fulle, skriver CNBC. Dette skjer til tross for at USA, sammen med OPEC og andre allierte, har kuttet produksjon for å forsøke å balansere markedet.
Analytikere i Goldman Sachs kom tidligere i uken med en spådom om en mulig korreksjon i oljemarkedet. Årsaken er en økning i amerikanske råoljelagre, samt lavere etterspørsel grunnet coronakrisen.

Legger ved en link som kan være av interesse for dem som er intressert i tankaksjer.
https://www.aljazeera.com/ajimpact/chinese-firms-halt-oil-tankers-visited-venezuela-200609222222907.html

Broker Clarksons Platou Securities estimated that 77 tankers had called at Venezuela's main oil ports since December alone, more than 2 percent of the global fleet, and so were potentially at risk of sanctions.
Increased sanctions would have a knock-on effect on the rest of the oil tanker market as oil companies and merchants scramble to swap out sanctioned vessels for others.


Redigert 13.06.2020 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
Flipper
13.06.2020 kl 16:47 16106

Atlantiken er ikke noen målestokk for hvor bra tank markedet er.

Levert olje, til USG, betyr at tonnasje som skal til MidtØsten, får
en Gratis leg, leg = ballast ''; halvparten kostnad av ballast til
MidtØsten. ( Lastehavn )

Det som er viktigst er ratene fra MidtØsten til Far East fordi ikke
bare er det det lengste strekket ( tonmiles ), men, Kina og India
og mindre land som Vietnam / Korea etc. VIL ALLTID has behov
for olje, UANSETT HVA MARKEDET ER vedr. oljepris.

Det er nå '' litt mer fart '' på tørrlast, hovedsaklig Iron ore, pga.
øket aktivitet på stål produksjon i Kina. Tror selv den blir kortvarig,
men, dersom økt aktivitet i Kina, større behov for frakt av, først of
fremst Kull. Kinas egen produsjon av kull er for dårlig kvalitet til
å brukes til matlagning ( chocking oil ).

Enn videre, jordbruksprodukter, soja bønner, hvete ( selv om ris er
hovedmåltidene ) trenger Kina det meste, vel, av alt.

Kina har vel øket befolkningen sin, etter 1barns prinsippet ble skrotet,
fra 1.4 Milliarder mennesker til nå, 1,8 Milliarder og dette på kun noen
få år.

Samme eksplosjon i mennesker på jorden, med India nest etter Kina,
India fra 0.8 Miliarder til nå 1.4 Milliarder, formidabel økning, og legg
til Afrika, Syd Amerika etc. snakker vi om 3.2 Milliarder, av totalt av
mennesker på Kloden, nå rundt 7 Milliarder.

Redigert 13.06.2020 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Flipper
13.06.2020 kl 19:02 15932

Usikkerrhet er normalt bra for shipping, men, denne mannen er jo gal ......

Trump campaign demands CNN apologize for poll that shows Biden leading

https://edition.cnn.com/2020/06/10/politics/trump-campaign-cnn-poll/index.html
Underberg
14.06.2020 kl 04:43 15544

GLENPOINTE CENTRE WEST, FIRST FLOOR, 500 FRANK W. BURR BOULEVARD TEANECK, NJ 07666 (201) 907-0009
June 12th 2020 / Week 24
THE VIEW FROM THE BRIDGE
Many shipping offices around the world are starting to partially re-open and there has been a slight increase in
S&P activity for bulk carriers and tankers although pricing tends to be steady or declining, depending on vessel
type and age.
The tanker spot charter market is still softening with VLCC's trading steadily at $50,000/day levels but all other
sizes are below $20,000/day and some well below previous levels.

Er vel ikke helt enig med deg, spot fartøyene seiler dit som dem kan få lasten sin uavhenig hvor i verden dem befinner seg. Er det høy aktivitet og mye å gjøre så går ratene opp for dem som er ledig på markedet. Blir spennende å se i neste uke om det blir noen svartelisting av tankbåtene som hadde oppdrag i Venezuela, isåfall så bør det komme en rate oppgang.
Redigert 14.06.2020 kl 04:59 Du må logge inn for å svare