Ultimovacs - ny avtale med farmasi-gigant

Ultimovax
ULTIMO 27.05.2020 kl 21:04 13034

Noen har spurt hvorfor jeg ikke har skrevet her på en stund, det har rett og slett med at jeg har hatt tid - i kombinasjon med at det har skjedd relativt lite som er verdt å kommentere noe særlig på.

Men nå, mine damer og herrer kom det en fantastisk nyhet.

Nok et samarbeid med en farmasi-gigant...ser dere tegningen? Dette er ikke bare en validering av teknologien til Ultimovacs, men det brygger fort opp til kamp om teknologien med flere big pharma selskaper som er interessert.

I motsetning til Algeta, som hadde en frier og svake eiere, har Ultimovacs knallsterk eierstruktur - og trolig vil maange big pharma selskaper være interessert i å gifte seg med Ultimovacs sin teknologi.

Som ledelsen i Ultimovacs tidligere har kommunisert er det kun aktuelt å kjøre emisjon om det dukker opp nye spennende prosjekter - noe det nå altså har gjort. De største eierne er med, og Gjelsten selger seg ned i KID for å være med i Ultimovacs.

Hva kan vi forvente av triggere de neste 3 mnd:

- first patient INITIUM
- first patient NIPU
- Carlos de Sousa trer inn i sjefsstolen og selskapet går over i en ny fase
- avtalen som meldes i dag vil formaliseres og vi får kanskje vite hvilket selskap og sykdom det gjelder?
- i September vil alle pasientene i malignant melanoma cohort 1, ha 1års observasjon, dette skal presenteres på en internasjonal konferanse

Ingen selskap i Skandinavia har større potensial enn Ultimovacs, dette blir Algeta på nytt, bare enda bedre.

Se på prisingen vs vaccibody feks, Ultimovacs 1.1mrd Vaccibody 10mrd...(hallo?)

Anbefaler alle å lese seg opp på teknologien, se på eierstrukturen, snakk med fagfolk osv, Ultimovacs er en investerings mulighet man vanligvis får bare noen få av i løpet av livet.

Alt det beste til pasienter, pårørende og investorer. Det er nå verdiene skal frem.


Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2020 kl 21:11 9550

Vil man kunne delta på emisjonen om man kjøper seg inn nå?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Tottiz76
27.05.2020 kl 21:25 9494

Nei det kan du ikke shereminaror.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Tottiz76
27.05.2020 kl 21:26 9497

Helt enig i det du skriver Ultimovax.
Du så kanskje ikke at det var oppretter en tråd tidligere i kveld med tilnærmet samme overskrift?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
27.05.2020 kl 22:00 9406

Her overrasker Ultimovacs positivt, trodde ikke de skulle lande ENDA en stor samarbeidsavtale før De Sousa hadde kommet i gang, markedet må nok prise inn dette etter hvert, og her skjer mye fremover. Som avtroppende CEO sa, det er nå selskapet går inn i neste fase, som også skal bli svært lønnsom for våre investorer og en mcap på 1.1 mrd eller jo egentlig bare helt utrolig sett i forhold til potensialet.

Blir spennende å se hva De Sousa kan få til med dette potensialet og produktet inn mot alle internasjonale kontaktene sine, mannen er en beviselig dealmaker.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
dalglish
27.05.2020 kl 22:43 9295

Ultimovax og andre dyktige skribenter hadde forlengst fått meg interessert i selskapet, men det var først for 14 dager siden at jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet. Jeg likte den fremoverlente holdningen til De Sousa med løfter om avtaler med partner(e) i løpet av året. Og løftet ble til de grader innfridd, innen mai måned var omme.Jeg lurer bare på et spørsmål som kanskje har blitt besvart før: På hvilken måte skiller Ultimovacs seg fra Vaccibody, som jo angivelig har svært gode resultater å vise til. Er det plass til begge, eller konkurrerer de på samme marked?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
MD12
28.05.2020 kl 00:19 9172

The Company hereby announces that it has
allocated 4,113,111 new shares in the Private Placement at a subscription price
of NOK 38.90 per share, raising gross proceeds of NOK 160 million.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
28.05.2020 kl 01:03 9108

Takk for hyggelig tilbakemelding, dalglish.
Skal ikke gå så mye inn på voccibody og deres teknologi, den er absolutt lovende og veldig spennende.

Ideen bak Ultimovacs sin teknologi er å trene opp immunsystemet til bedre å gjenkjenne kreft. For å unngå oppmerksomheten til T-cellene skjuler kreftcellene det som skiller dem fra andre celler.De kan gjenkjennes ved at de bruker telomerase, som virker inne i cellen. Likevel avsløres cellens bruk av telomerase ved at telomeraktiviteten kommer til uttrykk på celleoverflaten gjennom ulike peptider, små biter av enkle proteiner. Her er det Ultimovacs har tatt lærdom fra Gustav Gaudenacks blodprøver og forsøk fra tidlig 90 tall, Gustav G er en pioner.

I rundt 90 prosent av alle kreftformer benytter kreftcellene telomerase og gjør seg dermed sårbare for en slik vaksine som UV1. Igjennom UV1 får pasienten store doser av de peptidene som kommer til uttrykk på overflaten i kreftcellene. Det lærer T-cellene hva de skal være oppmerksomme, på slik at de kan drepe slike celler,

Når Gaudernack snakket om dette på 90 tallet ble det sett på som science fiction. Vel det er ikke mange som ler av dette nå. Det er faktisk fremtidens behandling og det 4 våpenet menneskeheten har mot kreft. Skånsomt, uten bi-virkninger og signalene så langt tyder på utrolige resultater, se feks på den største dosen av UV1 på lungekreft studien..

Hva skjer når UV1 kombineres med Checkpoint Inhibitors? Vi går se..

Potensialet er ikke til å fatte, om man priser inn 1% sannsynlighet for Ultimovacs vil lykkes (jeg personlig tror den sjansen er betydelig høyere) burde selskapet vært priset til 10mrd om man ser på markedet for en universal vaksine.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.05.2020 kl 05:57 9029

Interessante greier - men hva er NAVNET på farmasi-giganten ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
28.05.2020 kl 08:02 8876

Herlig, emisjon uten rabatt, skikkelig kvalitetstegn som sier noe om veien videre. Man kan jo se utviklingen til feks PCIB etter det var kjent at det var astrazeneca som barn partner- så dette er en stor trigger. Umulig å si hvem det kan være, skal vi tippe Bayer eller Astrazeneca, de kan da ikke la Bristol M, stikke av med UV1 san uten videre.

Jeg har holdt på med børs i snart 25år, men aldri sett markedet «sove» så til de grader som i tilfellet med Ultimovacs og prissetting, men dette kommer etter hvert.

Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
heilo888
28.05.2020 kl 08:48 8776

Emisjonen gjør at det blir trykket flere aksjer slik at hver aksje blir mindre verd samt at eksisterende aksjonærer blir utvannet.
Dette er den negative siden av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 09:08 8707

Litt overraskende at den så raskt stiger så mye etter åpning.
Normalt har man jo en reaksjon etter emisjon på at kursen først
a) tar et optimisthopp (men over 20% få minutter etter åpning er uvanlig mye)
b) deretter en langsom korreksjon ned mot emisjonskurs
c) neste dag gjerne en liten tur nedom emisjonskurs også (slik at rep-emi kanselleres)

Så her sitter nok noen grådige gribber og venter på at dette skal skje her også.
Fotr når markedet får tenkt seg om ser de at avtalen med det anonyme Big Pharma-selskapet ikke er endelig sikret, og at det også vil bli en del medisinsk ventetid før man vet hva kursen vil dekke.


Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
dalglish
28.05.2020 kl 10:13 8563

Har ikke lest noe om en rep-emisjon her, så folk må vel bare ut i markedet for å sikre seg noen aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 10:16 8614

dalglish,
ved rettede emisjoner (der bare inviterte storaksjonærer får være med) krever aksjelovens krav til likebehandling av alle aksjonærer at rep-emi tilbys der kursen aldri kommer under rettet emi-nivå. Hvis kursen ikke kommer ned til/under 38,90 vil krav om rep-emi bli fremmet.

PS: Når det er sagt, aksjen viser fremdeles styrke etter emisjonen, og har etter litt svekkelse i oppgangen der vi var nede på 43,tallet, nå klatret tilbake til 47-nivået.
Litt overraskende når man samtidig la merke til at småaksjonærer kjøpte seg noen dusin aksjer hver på 47-48 nivåene etter åpning.
Normalt skal disse begynne å panikkdumpe når aksjen korrigerer noen kroner ned.
Det gjorde de fra 45 til 43-nivået. Men volumet de kunne dumme seg ut med var så lite at det ikke har klart å stanse det dominerende optimistbildet så langt.
Det blir verre å stå i mot når tyngre 38,90-aksjonærer finner at det kan bli lenge å vente på så mye mer og sikrer profitt.
Da kan 38-39 tallet fort vise seg likevel.
Men sentimentet er foreløpig så sterkt at dette neppe vil kunne skje før neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
dalglish
28.05.2020 kl 10:41 8549

Jeg synes som regel selskapet selv tar dette med i den opprinnelige emisjonsmeldingen, at de "tilbyr" eksisterende aksjonærer å være med i en rep-emisjon. Rart at en skal måtte "kreve" det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 10:50 8532

dal,
en må ikke kreve det uten at selskapet evt. svikter sin plikt. Selskapet er pålagt å tilby rep-emi iht. aksjeloven når forutsetningene tilsier det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
28.05.2020 kl 11:00 8485

Tilbake til tiden i Algeta forsøkte jeg og andre investorer og se på potensialet til medisinen, opp mot hvor sannsynlig det var at selskapet ville lykkes. Jeg mente og mener fortsatt at vi aksjonærer ble ranet på høylys dag av Bayer, mye på grunn av en svak eierstruktur og norske investorer som ikke klarte å forstå potensialet og verdien.

Men nok om det, Ultimovacs har mye større potensial enn Algeta noen gang kunne skilte med. Den nye avtalen med nok en farmasi-gigant er med å deriske caset og vil på sikt bidra til å skape konkurranse om Ultimovacs og teknologien.

Ikke tvil i at et gjennombrudd med vaksinering av typen UV1 vil være det største gjennombruddet siden checkpoint inhibitors og immunterapi. Potensialet er helt vanvittig, og det beste av alt er at Ultimovacs ligger best an i løpet og er spydspiss.

Gustav Gaudernack en gudfar for immunologi i Norge er selv eksponert med rundt 35 millioner i Ultimovacs, vel viten om at dette markedet kommer og at produktet til Ultimovacs er verdensledende.

For å sette potensialet i perspektiv.. checkpoint inhibitors er forventet å ha en markedsandel på 560 milliarder kroner i 2025, om det viser seg at UV1 er med å forsterke effekten av denne behandlingen med feks 15%, vil det bli dra kamp om UV1, det big farma selskapet som får med UV1 som en del av behandlingen vil utkonkurrere andre..

Prisingen av Ultimovacs i dag: 1.3 mrd og av dette er 550 millioner i banken.

Det som blir spennende fremover er hvordan markedet vil prise inn chance of success.. 1%, 5%, 30%? og 1 % av hva? Markedet er jo galaktisk for lille Ultimovacs.

Dette er ikke ment om haussing, folk må tenke og lese selv. Men jeg for min del har ikke sett på maken til potensial noen gang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 11:05 8464

Dette er intet mindre enn fantastisk for selskapet. Dersom ULTIMO blir det nye ALGETA, er selv kurser rundt 100 kroner billigsalg! Da skal kursen i Ultimovacs opp mot 300 - 400 kroner, priset tilsvarende som for andre farmasiselskaper med avtaler om utvikling/kommersialisering med Big Pharma. Det kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 11:43 8399

En liten bønn fra meg:
Ikke begynn sånn som klovnene har holdt på i årevis i NANO: Framsatt det ene kursmålet dummere enn det andre de siste 4 år, mens kursen samtidig har falt 80% i en prosess som selvsagt tar mer tid enn disse uvitende hausserne har forstått og vil forstå.

Personlig sitter jeg fremdeles rolig i ULTIMO med en ganske bra post på lavt 30-tall (i en svært langsiktig portefølje for utviklingselskaper som jeg ikke har drøftet så mye her; her på HO er det mer gøy å diskutere aksjer som er mer trademodne) og har ikke tenkt å bruke en svettedråpe på å fable om børskurser for ULTIMO ennå. Det vil se så dumt ut om både 1 og 2 år.
Derimot gleder jeg meg enn så lenge over at selskapet ser ut til å drives fornuftig og kompetent, og regner derfor med at man kan begynne å preke aksjekurser om 3 år.

PS: Med dagens oppgang er aksjen tilbake der den var for omtrent 1 uke siden. Se dette litt i perspektiv. Markedet har ikke begynt å gaule på lenge ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
heilo888
28.05.2020 kl 13:06 8301

Korsar, du henger som vanlig ikke med!

Om 3 år er det etter alt å dømme alt for sent å snakke aksjekurs i forbindelse med å kjøpe seg inn.
Da er enten selskapet kjøpt opp eller man har lisensieringsavtaler med BP.

Antar at i 2023 er minst 3 studieresultater allerede inne til godkjenning hos helsemyndighetene i de fleste større land.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
28.05.2020 kl 16:43 8173

Det ble en fin reise for de som kjøpte Algeta på 100kr, 150kr osv, men den fineste reisen fikk vi som var med fra noen få kroner, plutselig kan Ultimovacs rykke kraftig, men når er svært vanskelig å spå, derfor sitter jeg fra nå til resultater foreligger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Sydney
28.05.2020 kl 19:18 8075

Ledelsen i ultimo er i egen klasse de lander samarbeidsavtaler hele veien. Resultatene taler for deg selv. Jeg håper det er prostata kreft studier som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.05.2020 kl 11:32 7837

Når får vi vite hvilket BP og hvilket kreftform det er snakk om?
Noen som kan antyde noe rundt dette?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
31.05.2020 kl 19:51 7643

Hei,

Jeg regner med vi får mer info om dette ved endelig signering som skal skje i løpet av Q3, altså en gang mellom 1 juli og utgangen av september. Blir uhyre spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
04.06.2020 kl 09:25 7288

Anbefaler å få med seg siste radiumpodkast. Styreleder i Ultimovacs Jonas E, er helt klart svært entusiastisk.

Vi fikk vite:

1. Det er en helt reell mulighet for at man får en godkjennelse basert på en eller flere av de tre fase 2 studiene som kjøres.
2. Farmasiselskapet er et topp 10 selskap
3. Oppstart av studier begynner når som helst.

Et norsk selskap som har gått fra å kjøre mindre fase1 studier som nå på under et plutselig gjennomfører 3 randomsierte studier med mer enn 400 pasienter og topp 10 internasjonale farmasiselskaper som bidrar med betydelige ressurser... og kursen er tilnærmet død. Her er oppsiden helt fantastisk. Selv om Ultimovcas kjører en helt bevisst strategi med å ikke forehåndsselge eller hausse (heldigvis) - så vil nok fokuset på selskapet uansett økes betraktelig fremover. Invester i teknologien og ikke tenk på så mye annet, er mitt råd.

Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
marho
04.06.2020 kl 10:31 7242

Ultimo ser helt fantastisk ut på sikt. Men spørs vel om den går noe mer nå som det vil bli en rep emi? Med dagens kurs så må det vel nesten bli det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.06.2020 kl 10:44 7229

Når kommer denne?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
04.06.2020 kl 11:19 7219

Sett i lyset av den enorme utviklingen selskapet har hatt siste året og potensialet, er det bare spørsmål om tid før markedet priser dette inn. En generell reprising av teknologien vil skje før eller siden, men når er vanskelig å si,

samtidig har vi følgende korsiktige triggere for de som er interessert i det:
- first patient INITIUM
- first patient NIPU
- Carlos de Sousa trer inn i sjefsstolen og selskapet går over i en ny fase
- avtalen som meldes i dag vil formaliseres og vi får kanskje vite hvilket selskap og sykdom det gjelder?
- i September vil alle pasientene i malignant melanoma cohort 1, ha 1års observasjon, dette skal presenteres på en internasjonal konferanse

Jeg tror også at vi får noen store nyheter rundt TET-platformen.. Konservatige avstroppen CEO Konstun Arnesen sier også at det er nå verdiene skal frem og investorene vil høste av tilliten de har vist selskapet og teknologien.

Ultimovacs vil være et eventyr fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2020 kl 12:57 7146

Er Ultimovax en insider? Eller synsk? "Ultimovacs vil være et eventyr fremover" - hvor tar du dette fra? Det fins det ingen garanti for, og det burde være forbudt å fremstille slike påstander. Hold deg til fakta!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Tottiz76
09.06.2020 kl 06:07 6845

Her er det ikke mange aksjene på «frie hender» da de største eierne ( Gjelsten og Hagen bla.) sitter loooong og selger trolig ikke før ting har materialisert seg, eller ved et evt oppkjøp, hvis prisen er rett.
Når neste gode nyhet kommer vil vi nok derfor se et nytt byks oppover mot 60. Den nyheten kan komme når som helst, og jeg tror den omhandler HVEM Big pharma selskapet de har inngått avtale med er!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
29.07.2020 kl 00:35 6322

Dessverre så har det ikke helt gått veien for flere av biotek selskapene på OSE siste tiden, men dette vil gå i bølger - det er flere gode selskaper med spennende teknologi.
Men det er et selskap som har levert svært bra siste året, og det er Ultimovacs, med meget gode og lovende resultater i kombinasjon med flere samarbeidsavtaler med internasjonale gigant selskaper og forskningsmiljøer. Kursen har dessverre ikke fulgt den fundamentale utviklingen i selskapet.

Jeg mener fremdeles at Ultimovacs er det selskapet i Skandinavia med størst potensial, men som med Algeta så tar det litt tid før markedet våkner, i kjølevannet av en mindre gode nyheter fra andre biotek selskapet så vil kanskje flere se til Ultimovacs? Den enes død er den andres brød osv?

Uansett fremtiden til Ultimovacs og pasienter/pårørende er lysere enn på lenge. Innsiderne og de største aksjonærene vet dette og sitter på 80% av selskapet.



Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
29.07.2020 kl 09:10 6166

Ja, det er eneste biotek selskapet som virkelig har levert varene. Kan jeg spørre hvordan går det går med slektningen din som ble behandlet med UV1?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
29.07.2020 kl 12:42 6069

Med henne går det svært bra. Hun fikk første dosen med UV1 i 2013, i utgangspunktet hadde hun bare noen få prosent mulighet for å leve i 5år, fikk immunrespons etter cirka 3 måner, ingen bi-virkninger. Hun fikk den sterkeste av de tre dosene.

Kombinasjon UV1 og checkpoint inhibitors er fremtiden. Gustav Gaudernack som er mannen bak vil få sin heder og ære etter hvert, han var en pioner innenfor immunterapi og har jobbet med dette siden 90-tallet, Gaudernacks kolleger ristet nok på hodet når Gustav mente man kunne helbred kreft med kroppens egent immunforsvar, tror ikke det er mange som flirer av den påstanden i dag, 25år etter.

Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 13:13 6026

Hyggelig å høre, men man må huske at de tre første fase 1 studiene har veldig få pasienter. Først hvis/når det kommer gode resultater fra større studier kan man vel forvente at aksjekursen vil stige?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
30.07.2020 kl 08:42 5901

Hei Gagge, flott spørsmål! For ca 20 år siden startet de første forsøkene på å lage en universell kreftvaksine. Professor Gustav Gaudernack startet verdens første kliniske studier på området. Flere metoder ble testet i ulike krefttyper. For alle vaksinene ble det observert at enkeltpasienter fikk svært gode effekter og levde mye lenger enn forventet. Noen av disse pasientene er fortsatt i live og har overlevd lungekreft med spredning og kreft i bukspyttkjertelen. Det var for få pasienter som ble friske, og det var lite kunnskap om hvorfor noen fikk effekt og andre ikke. Under leting etter svaret på hvorfor noen fikk denne gode effekten, mens andre ikke fikk noen effekt, ble det funnet at alle som levde uvanlig lenge hadde immunceller som kjente igjen deler av (“epitoper”) telomerase. Pasientene hadde føflekkreft, kreft i bukspyttkjertelene eller ikke-småcellet lungekreft. Det er egentlig ikke så viktig, telomerase er helt lik uansett krefttype. Det var et helt tydelig mønster; alle som levde lenge hadde immunceller som kjente igjen disse tre epitopen mens ingen av de som døde raskt hadde slike immunceller. Disse tre epitopene er nå UV1 .
Ultimovacs sin vaksine prøver å skape den samme immunresponsen som er dokumentert assossiert med å leve lenge med alvorlig kreft. Ultimovacs og Professor Gustav Gaudernack har vært i en læreprosess i over 20 år, så selskapet har kommet laaangt, har et stort forsprang på konkurrentene og er verdensledende i en teknologi som jeg tror vil bli en del av standard behandlingen for de fleste krefttyper.

Den totale mengde informasjon som foreligger tilbake fra gv1001 (forløperen til UV1) og frem til studiene i prostata ,lunge og malanoma gir selskapet et svært godt grunnlag for å tro at dette vil fungere, faktisk et langt bedre og bredere grunnlag en de hva de aller fleste sammenlignebare selskaper har når de starter avgjørende studier.

Trolig vil maange big pharma selskaper være interessert i å gifte seg med Ultimovacs sin teknologi, heldigvis og i motsetning til Algata som ble solgt på billig salg, så har Ultimovacs en svært sterk eierstruktur. Dette kommer til å bli så utrolig bra, ikke bare for oss aksjonærer, men for pasienter og pårørende. UV1 i kombinasjon med checkpoint inhibitors er fremtidens behandling, enkelt og greit - selskapet skal bare bevise det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Gullit
30.07.2020 kl 08:51 5873

Takk for god info, har selv klokkertro på denne, og kjekt att det er til en så god sak..
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
30.07.2020 kl 09:03 5847

Det som er spesielt, (men kanskje ikke helt unikt for biotek selskaper i Norge?) er at markedet ikke priser inn potensialet i aksjen i det hele tatt, her snakker vi faktisk om at de har nesten 20 år med forskning, svært gode signaler, og alle antagelser som selskapet har gjort seg har blitt bekreftet underveis. Markedet for en universell vaksine som denne er så stort at det er helt umulig å fatte. Sjansen for suksess er vel i dag priset inn til knappe 1 prosent? Jeg mener der i mot at her har Ultimovacs alle muligheter til å lykkes!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
30.07.2020 kl 09:57 5776

Det betyr nok også mye at topp50 eier nesten 90% av aksjene, mot litt over 50% i PCIB som er langt mer populær blant småinvestorer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
30.07.2020 kl 10:08 5752

Ja, det har nok en del å si. Men når markedet først "oppdager" Ultimovacs blir det svært trangt inn døra og en eksplosiv oppgang da insiderne og de største eierne sitter på omtrent alle aksjene og det er få ledige aksjer.

Ultimovacs har enormt potensial og jeg personlig mener risikoen er lav i forhold til potensialet, rett og slett for at man har en solid kapitalbase, sterke og ressurssterke eiere og man har noe så unikt som 25+ år med forskning og tolkning som ligger bak.

Blir litt som med Algeta, markedet vil våkne før eller siden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fastinvest
30.07.2020 kl 10:41 5688

Hvor mange år snakker vi før de kan ha ett ferdig produkt? Er det ikke mer en 3 år?
Har en liten post men tror nok Ultimo skal videre ned om det ikke kommer flere nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
30.07.2020 kl 11:42 5647

Hvorfor skal den ned? Syns du den er høyt priset når du ser på kontantbeholdningen, eierstrukturen og potensialet? På dette stadiet mener jeg Ultimovacs lett kunne forsvart en prising på + 10mrd. Men selskapet er undervurdert og under analysert, for min del gjør det ingenting, jeg akkumulerer hver gang jeg har muligheten. På kort sikt vil vi få mer informasjon om avtalen som ble inngått med et big pharma og ledende forskningsmiljø, kanskje vite hvilket selskap og sykdom det gjelder?
Allerede i September vil alle pasientene i malignant melanoma cohort 1, ha 1års observasjon, dette skal presenteres på en internasjonal konferanse..på tre store studiene tar det noe tid før vi får svar, men her kommer til å skje så utrolig mye i mellomtiden, så er spørsmålet, når skal markedet prise inn potensialet? Det er ikke godt å si,
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare