Trump står foreløpig omtrent alene mot Kinas herjinger

Slettet bruker
28.05.2020 kl 10:11 230

Men nå får han støtte fra senator John Kennedy, som peker mot feige vestlige politikere som han mener har latt seg kue av Beijing i en årrekke. Han etterlyser mer mot fra Vestens ledere til å stå opp mot kommunistpartiets undergraving av både ytringsfrihet og økonomisk frihet i de områder Kina velger seg ut i sin stegvise underleggelse av verden.

– Det vi må gjøre er at verdens ledere som tror på vestlige verdier, eller i det minste på suvereniteten til sitt eget land, må gro noen appelsiner (eufemisme for baller), sier han.

Trump
Kennedy mener at Trump er den eneste politikeren som faktisk tør å stå opp mot Kommunistpartiet, og gir den amerikanske presidenten ros for det.
– Den eneste politikeren som jeg vet om som har vært villig til å stå opp mot Kina, er Trump. Det er kun fakta. Hat ham eller elsk ham, han har vært den eneste som ser dem i øynene og sier: «Dere skal ikke dytte verden rundt lenger, dere skal ikke dytte USA rundt lenger,» sa han og avsluttet:
– Vi må slutte å være en gjeng feiginger.

Link: https://resett.no/2020/05/28/senator-john-kennedy-trump-er-den-eneste-lederen-i-verden-som-star-opp-mot-kina/
Redigert 28.05.2020 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 10:19 224

Jagland ble jo totalslaktet for å ha satt Kinas menneskerettighets brudd på dagsordenen så dette er selvsagt korrekt.
Nå bryr imidlertid Trump seg null og niks om slike ting. Hans eneste agenda er å dekke over sin egen inkometanse og mange løgner om viruutbruddet.
Slettet bruker
28.05.2020 kl 11:25 212

Vi som er opptatt av den vestlige sivilisasjons overlevelse ser romslig på en statsleders forfengelighetsbrister o.l.
Spørsmålet er hvem som våger å stå for det vesten har kjempet fram av individuell frihet de siste hundreårene.
Og som skriker ut når utpreget udemokratiske land som Kina bedriver grov undergraving av det samme.

Eller for å si det sånn, jabba:
Er det kinesiske standup-komikere som eneste kulturtilbud i din alderdom du går og gleder deg til, eller?
For det virker som du trenger en erstatning for de tapte kulturtilbudene fra Hoxha og PolPot & de?
Redigert 28.05.2020 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2020 kl 11:35 204

"Vi som er opptatt av den vestlige sivilisasjons overlevelse"

Du virker ikke som du er spesielt opptatt av dette så dine krokodille tårer biter ikke på meg. At du er så frekk at du kaller meg marxist når jeg er en av de få som konsekvent har tatt til ordet for brudd på menneskerettigheter, pressefrihet og ytringsfrihet uansett hvor i verden det foregår blir bare useriøst.
Slettet bruker
28.05.2020 kl 12:03 189

Dine intetsigende heiarop har liten verdi.

Jeg er som sagt helt enig i at det er et uttall ting å kritisere Kina for men da må man være konsekvent, rettferdig og samstemt. For å ta et eksempel, hvor var trump og resten av verden da canada kritiserte Saudi Arabias menneskerettighets brudd og fikk en overhaling tilbake som gikk over alle støvleskaft. Det gjorde meg ganske kvalm at verdenssamfunnet ikke stilte seg bak Canada. Canadas kritikk handlet ingenting om å score politiske poenger.

https://www.npr.org/2018/08/09/636998776/tension-escalates-after-canada-criticizes-saudi-arabia-s-human-rights-record?t=1590660031719