OPPTØYENE I USA

Slettet bruker
MAGA 30.05.2020 kl 09:17 2304

Husker dere for bare noen uker siden da avisene var fulle av ekstremt tungt bevæpnede hillbilly MAGA-type demonstranter i USA, som demonstrerte mot lock down og koronatiltak?

Tenkte bare jeg skulle komme med en betraktning om at de var ganske fredelige når man sammenligner dem med de som «demonstrerer» nå.

Takk.
Heks
02.06.2020 kl 11:39 787

GB med samme høyrepopulistiske løgnertype som Trump som statsleder er kanskje en mulig kandidat.
Slettet bruker
02.06.2020 kl 11:46 763

« Dette handler ikke om drapet på Floyd, dette handler om at noen har en agenda og trekker i tråder for å få det til å skje.»

Noen sørger for at paller med murstein blir strategisk utplassert i forkant av demonstrasjonene.

https://www.zerohedge.com/political/its-setup-mysteriously-staged-bricks-appear-throughout-major-protest-cities
Heks
02.06.2020 kl 11:48 759

glemte å tilføye høyrepopulistisk, antidemokratisk, splittende løgnertype som Trump. Gratulerer for øvrig USA til sin failed state.
Slettet bruker
02.06.2020 kl 12:06 759

Ja, det stemmer nok. Men det handler om mye mer enn bare noen paller med brostein. Millioner på millioner nye arbeidsledige og familier som er kastet ut i fattigdom. Økte forskjeller over lang tid. Fallende kjøpekraft og velferd hos middelklassen/arbeiderklassen i løpet av en hel generasjon. Et systematisk gjennomkorrupt politisk system. Tillitskrise. Moralsk forfall. Et splittet samfunn. Kulturkrig. Osv. Osv.
Heks
02.06.2020 kl 12:12 754

det er bare å spørre seg hvem som tjente/tjener mest på systemet som det er? Og så vet vi hvordan det amerikanske valgsystemet er bygget opp. Flere spørsmål?
Slettet bruker
02.06.2020 kl 12:15 762

De som tjener mest på dagens system er den gjennomkorrupte venstreekstreme eliten.
Heks
02.06.2020 kl 12:18 757

...nå er jeg spent: hvem ser du i USA som venstreekstreme eliten på? Og vær så snill vær konkret med navn og ikke kom med intetsigende bla, bla.
Heks
02.06.2020 kl 12:47 749

jeg skal hjelpe deg: Dr. Fauci.....han MÅ være venstreekstrem siden han våger å motsi Trump. Og han tilhører vel den så kalte eliten?
Redigert 02.06.2020 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Heks
02.06.2020 kl 13:05 773

Etter flere timers forsøk, klarte demonstrantene å storme den lovgivende forsamlingen og vandalisere bygningen innvendig ved 21-tiden lokal tid.
Heks
02.06.2020 kl 13:06 769

...skal miliæret og politi ikke svare med vold?
atnorhe
02.06.2020 kl 13:10 768

«Så kalte eliten» skrives såkalte eliten.
Du tror selvsagt at det finnes ingen elite, og ingen har mer makt en andre😫
Du blander virkeligheten med seminarene til Rødt , der dere diskuterer hvordan det blir når dere har fått makt🤓
Da håper jeg at skolen kan åpne igjen så du kan gjøre ferdig utdannelsen, og få jobberfaring.

Du vil ikke tro hvordan det virkelige livet arter seg😟
Heks
02.06.2020 kl 13:13 763

Og DET var svaret til:
"...nå er jeg spent: hvem ser du i USA som venstreekstreme eliten på? Og vær så snill vær konkret med navn og ikke kom med intetsigende bla, bla."
????????????????
Men ærlig talt: jeg forventet ikke noe annet, egentlig men håpet på noe enda dummere.. Prøv igjen :-)))
Redigert 02.06.2020 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2020 kl 14:23 737

Det er riktig dette du nevner, og det er jo utrolig synd at når befolkningen endelig valgte seg en skikkelig president som ville gjøre noe med dette og løfte folket ut av fattigdommen, så valgte den «demokratiske» røverbanden å stikke kjepper i hjula. De har kontinuerlig motarbeidet presidenten på absolutt alle områder for å holde befolkningen nede, holde den politiske korrupsjonen deres gående, og også skapt mest mulig splittelse i befolkningen med all propagandaen deres.

Som om ikke det skulle være nok så har også Kina skapt et ekstremt smittsomt virus som de har klart å lekke ut fra laboratoriet, smittet omtrent hele verden, og dermed skapt en økonomisk nedtur som har rammet det amerikanske folket hardt.
Heks
02.06.2020 kl 14:45 729

Jøss, skikkelig president som driver med påvist løgn i tusentall, men men bare tro på alt du skriver når det føles godt for din del.
Jeg har sang til deg:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=gnFQ4s5MQzY&feature=emb_logo
Heks
02.06.2020 kl 16:58 695

Beklager, men jeg skjønner nå: uansett hvor mye han påviselig lyver, lyver han aldri. Ikke så vanskelig å forstå, egentlig:-))))
Man må bare tro på det.
Redigert 02.06.2020 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2020 kl 17:01 693

Akkurat slik som dere når det gjelder Obama. Da skal alt vinkles positivt, uansett.
Heks
02.06.2020 kl 17:11 689

Nå er det bare slik at jeg heller ikke har vinklet noe positiv med Obama. Tvert imot så ser og så jeg på hele den amerikanske politiske eliten som produkt av et sykt system. At Trump er den dummeste og det verste som jeg har opplevd i mitt liv er noe helt annet. Men det betyr i deres fanatiske verden som ser på denne motbydelige typen som en gud eller reservegud vel ingenting.
Fjordgubben
02.06.2020 kl 17:19 685

Greit at det er mange problemer med USA's politiske system, men ser man på alle land i verden under et, så ser man at USA langtfra er det verste landet i verden å bo i.

Det er jo derfor så mange ønsker å bo i USA på tross av alle problemene!

Hadde USA åpnet grensene som alle som hadde ønsket å komme dit hadde de triplet folketallet til over 1 milliard på kort tid, med katastrofale konsekvenser selvsagt, men det er en helt annen diskusjon.
Redigert 02.06.2020 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Heks
02.06.2020 kl 17:23 683

Men hvorfor i all verden er ikke du der??????
atnorhe
02.06.2020 kl 17:49 673

Trump lyver aldri. Jeg leste at han har kun snakket sant i alle årene han har levd, men jeg finner ikke linken igjen..
Trist som faen:-(
Heks
02.06.2020 kl 17:51 672

Ta den linken, http://trumplies.us/ står noe der: og les oppmerksom alle sannheter han lirer fra seg og hvor motparten bare lyver.
Heks
02.06.2020 kl 17:53 668

Hadde vært virkelig interessant å høre hvorfor du kanskje foretrekker Norge som land å bo i ,for din familie og deg----eller ei.
(hvis du er hvit da og ikke har en annen hudfarge og kanskje til og med har den rette troen, den med et stort kors rund halsen)
Redigert 02.06.2020 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
02.06.2020 kl 17:53 669

Hvorfor jeg ikke er i USA??

Hva i helvete har det med saken å gjøre??

Jeg sa ikke at USA er "verdens beste land", gjorde jeg vel?

Jeg sa bare at dersom USA hadde åpnet grensene så hadde de triplet folketallet i løpet av kort tid, det hadde forøvrig de fleste land i f.eks Europa også gjort, iallfall i nord-europa.
Redigert 02.06.2020 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
atnorhe
02.06.2020 kl 18:00 658

Jeg får ikke opp linken, men jeg tror deg. Motparten lyver så det renner av dem. Akkurat som jeg sa. Trump lyver aldri:-))
Heks
02.06.2020 kl 18:11 649

Beklager at jeg spurte om det. Og selvfølgelig finnes det verre land enn USA å bo i , feks fra krigsherjede land, land med hungersnødt,osv. Og vi har det jo veldig bra her når man ikke er rasistisk paranoid og tror på all slags konspirasjonsteorier. Og så drømmer jo noen fremdeles den barnedrømmen om den amerikanske drømmen som forlengst er død og begraved. i fattigdom av de mange mot ufattelig rikdom av de få, rasistiske splittelse av samfunnet og hat og paranoia i alle retninger. Nei da, det er ikke bare Trump som jeg ser på som årsak for den katastrofen: han er bare den verste som topper alt. Og hvis det blir en periode til så ler jeg meg bare sjakk over den dumheten som råder blant folk i USA som tillater at deres president gjør Amerika latterlig og svak i forhold til sine konkurrerende stormakter i verden. (Bare synd at VI sannsynlig også får noe dritt på oss fra denne mannen som vi blir tvunget til å leve med)
Slettet bruker
02.06.2020 kl 19:33 627

Fake link.
kokkohill
02.06.2020 kl 21:03 609

AntifaSorro Globalist trolling ,dette handler bare om trump. Farlige folk.....
Slettet bruker
02.06.2020 kl 22:56 582

Men i hælsike??? Er du synsk eller???

Du var også den første her som stokka opp prepperlageret og gikk i shelter... synes du treffer litt for godt med spådommene til at det kan være tilfeldig...

Har du noen gode innvissterings tips også?
Slettet bruker
02.06.2020 kl 22:58 581

Haters Gonna Hate. Sånn er det bare. Mye misunnelige folk der ute...
Slettet bruker
03.06.2020 kl 10:00 545

Trump’s Use Of Tear Gas To Break Up A Protest Undermined Three Core Values Of American Democracy


It was essentially a three-part violation. In being generally unsupportive of the protests against the killing of George Floyd by Minneapolis police officers, Trump is in tension with a core democratic value — America taking additional steps to ensure people are treated equally, no matter their race. Trump’s decision to break up the protest then subverted one of America’s core democratic values, the right to peacefully protest. Finally, by involving the National Guard and senior military officials in the action against the protesters, Trump also disregarded the democratic value that the military and police not be used for political purposes.

https://fivethirtyeight.com/features/trumps-use-of-tear-gas-to-break-up-a-protest-undermined-three-core-values-of-american-democracy/
Slettet bruker
03.06.2020 kl 10:01 542

HverdagsOnd hadde rett, gett.
Slettet bruker
03.06.2020 kl 11:09 533

The White House • June 2, 2020
Where is the media outrage on these deaths and shootings?

All Americans were rightly sickened by the brutal death of George Floyd in Minneapolis last week, President Trump says. “My administration is fully committed that, for George and his family, justice will be served. He will not have died in vain.”

Four days ago, another African-American man was killed, this time gunned down while standing outside the Ronald V. Dellums Federal Building and U.S. Courthouse in Oakland, California.

Dave Patrick Underwood isn’t a household name. His death didn’t make nearly as many headlines. But his life mattered, too, and his murder should sicken every American.

Underwood was a law enforcement officer in the Federal Protective Service. He and a colleague were standing guard when the gunshots came, killing Underwood and sending his fellow officer to the hospital in critical condition. Oakland’s interim police chief says the shooting was most likely an attack that deliberately targeted uniformed officers.

All across America, violent domestic terrorists have exploited the real hurt and pain felt by thousands of peaceful protesters. The need to save innocent lives and protect our most vulnerable communities from these criminals should be obvious to every peace-loving citizen. Yet media talking heads and opportunistic politicians would rather keep exploiting fear instead of solving the problem and restoring order. That’s unacceptable.

“If a city or a state refuses to take the actions that are necessary to defend the life and property of their residents, then I will deploy the United States military and quickly solve the problem for them,” President Trump said in an address last night.

Ending domestic terrorism shouldn’t be a partisan issue that Democrats leave to Republicans. Neither should loudly supporting the thousands of decent, brave law enforcement officers who put themselves on the line every night to keep us safe.

Violence against police officers is an affront to everything America stands for. Stories about the assaults against them over the past week need to be told, even if corporate media executives decide that it isn’t the “right” narrative to push:

A Las Vegas officer is on life support after a gunshot to the head.

Four police officers were shot last night during riots in St. Louis.

An NYPD officer was struck by a vehicle in an apparent hit-and-run.

Violent thugs beat a police officer on the streets of New York.


How does any of this help our nation heal from the tragedy in Minnesota?

It doesn’t. No American, from any community, should ever feel unsafe on our streets—and that includes those who risk their lives to protect us. The rule of law applies to everyone, from bad cops who abuse their power to violent rioters who attack the police.

President Trump wants justice for all, with no exceptions. The actions he announced last night will bring order to our streets and get us closer to making sure that happens.
Slettet bruker
03.06.2020 kl 14:25 517

"All Americans were rightly sickened by the brutal death of George Floyd in Minneapolis last week, President Trump says. “My administration is fully committed that, for George and his family, justice will be served. He will not have died in vain.”

Så hvorfor deler trump ut terrorstempel til de som bruker sin demokratiske rett og protesterer mot drapet? Har Trump uttrykt noen form for sympati for dem som protesterer fredelig nå eller tidligere? For 2 år siden foregikk det en annen form for fredelig demonstrasjon mot politi brutalitet. Sorte idrettsstjerner knelte under nasjonalsangen. Denne typen fredelige markeringer ble også fordømt av presidenten og jeg kan ikke huske at han foreslo noen politireform for å rette på den underliggende årsaken til de markeringene.
Slettet bruker
03.06.2020 kl 14:35 509

Da slipper kanskje russerne å fyre opp sine største missiler, da.
Hr.Suhr
03.06.2020 kl 15:40 494

"Så hvorfor deler trump ut terrorstempel til de som bruker sin demokratiske rett og protesterer mot drapet?", spurte jabba.
Han kan så spørre. Pussig det derre der, ja.
Skal bare se det blir utøvd vold og pøbelstreker, for det er visst ulovlig.

Og nå fortelles det om tusenvis som demonstrerer nation-wide, og om Trump som har utplassert nasjonalgarden- også luftstyrker, i 28 stater hørte jeg.

pluss her da hvor det fortelles om sønnen til riksadvokaten i Minnesotah som gir sin fulle og hele støtte til terrororganisasjonen Antifa:
https://www.theepochtimes.com/son-of-minnesotas-attorney-general-declares-support-for-antifa_3371985.html
Det er nok noe som ikke stemmer der borte nå



Slettet bruker
03.06.2020 kl 15:45 490

Lille venn.
Du vet at man kan vise sin avsky ved å gå fredelig i gatene enten med plakater eller uten. Man kan også skrike eller som du sikkert vil kalle det, rope ut sin smerte. Men å stjele, ødelegge andres eiendommer, skyte på politiet eller slå ihjel gamle damer, det er imot loven i USA. Siden du aldri har vært der, så vet du sikkert ikke dette, men slik man får lov å oppføre seg i Oslo, fungerer ikke i USA.