Triggerliste - ArcticZymes

Slettet bruker
BIOTEC 30.05.2020 kl 14:18 25321

Her er noen av de triggerene jeg ser utover året. Har ikke tatt med bryet med å bryte ned alle produktene i ArcticZymes.

* 2020Q2 – Dette vil mest trolig bli den mest solide kvartallspresentasjonen i selskapets historie, basert på økende global etterspørsel etter enzymer brukt til COVID-19 tester. Samt økende forbruk av betaglukaner som er tilsatt diverse imunstimulerende kosttilskudd.

* ArcticZymes – Her kan det komme melding om avtaler innen kort tid. I tilegg er det stor sannsynlighet at det blir lansert nye produkter i portefølgen ila året, som ikke er tilgjengelig hos noen andre av konkurentene.

* SBG® Soluble Beta Glucan – Enkelt forklart så er SBG flytende betaglukan som blir brukt som tilsetning i vaksiner. Her pågår en studie med Sloan & Kettering på Neuroblastoma. Her kan vi forvente at det blir signert en lisens-avtale. Studien er nylig forlenget, er mest trolig ferdig mai 2021.

* Woulgan® - Muligens Biotec Pharmacons mest kjendte produkt, som dessverre feilet. Men mulig det kan komme overaskelser her og, selv etter BP la Woulgan på is, så ble det inngått en avtale i Nederland. Vi kan forvente nyheter om Woulgan ila året. Tviler, men muligens økende salgstall i Portugal & Nederland kan overaske?

* M-Gard® – Økende etterspørsel av betaglukaner i kosttilskudd – her vil nok mest trolig Q2 levere sterke tall, da vi nå har et helt kvartall på at omsetningen kan manifistere seg. Mange nettbutikker er utsolgt for utvalgte betaglukaner.

* M-glucan® – En kunde la inn en større ordre i Q1 enn som var forventet, kan der komme flere større ordrer ila året? Usikker på om COVID-19 har noen effekt på dyrehelse, men kan jo bli en synergi mellom mangel på antibiotika (prisøkning) – mulig flere ser til BC?

Har jeg glemt noe?
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
heilo888
01.06.2020 kl 23:47 10368

Mye tyder vel på at Biotec nå har steget litt i meste laget på kort tid, og at det trengs en konsolidering med en teknisk nedtur i en periode. Det som går raskt opp kommer raskt ned heter det seg.
Det er neppe trolig at aksjen skal helt ned å lukke det tekniske gapet rundt 8 kr, men at den kommer ned mot den tekniske støtten på kr 22 synes teknisk mest sannsynlig.

Dessuten er det mye som tilsier at det etter en kraftig stigning fra bunnen vil de internasjonale børsindeksene topper ut her, og man får en nedadgående trend utover sommeren etterhvert som de alvorlige økonomiske følgene av korona-pandemien går opp for markedet. "Sell in may and go away" heter det i aksjemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:17 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
01.06.2020 kl 19:26 10694

Arcticzymes blir svært stort! Men jeg mener at SBG kan bli minst like stort, kan bli større. To store i samme sekk. Det er ikke lett å håndtere.
BIF78
01.06.2020 kl 18:38 10794

Hej Jan Raa. Skal det forstås sådan, at du mener, at værdien på SBG kan blive meget større end SAN?

Jeg må indrømme at jeg har meget store forventninger til de næste år. AZ kan vel i princippet ende med at blive en megaudbyttemaskine og en kurs hvor "the sky is the limit"
Jan Raa
01.06.2020 kl 18:07 10850

Jeg forstår ikke hva som er "surr" i det trådstarteren har skrevet. Det er i hvert fall ingen overdrivelser, så vidt jeg kan se. Jeg er ikke i tvil om at ArcticZymes vil gjøre det svært godt i årevis fremover, men jeg er heller ikke i tvil om at SBG som oral adjuvant for kreftvaksiner og monoklonale antistoffer mot kreft of virus - om et år eller to og i de rette hender - vil kunne bli selskapets største verdi og moneymaker. Men i disse tider med en meget velforkjent suksess med enzymer til molekylærbiologi, er ikke dette lett å målbære. Snakk om luksustilstander i et selskap som år etter år har fått uberettiget negativ omtale, eller som er blitt totalt oversett.
JosefK
31.05.2020 kl 00:03 11330

Gjør det noe? BIOTEC er en unicorn. Har aldri vært mer sikker.

Fünke
30.05.2020 kl 23:34 11375

Kanskje ikke surr, men det er jo noe i det. Jeg orker ikke en lang sak fra min side, men det er en del fundamentalt som pågår som ikke har noe med covid 19 å gjøre. Eller det er påvirket av det, men det ville vært der uansett. Vi kan ikke si noe om end point for neuroblastoma-studien. Den er lisensiert til Y-Mabs, men det er positive drypp derfra også. Woulgan er bestemt at skal selges. Vi får se hvordan det går. M Gard. OK der er det sikkert noe å hente. Kan utgjøre noen millioner på bunnlinjen. M-glucan. Bidrar svært dårlig på bunnlinjen i det store bildet, men et par mill i året sier man ikke nei takk til.
oppturen
30.05.2020 kl 16:04 11681

Beklager men her var endel surr.