Seattle Genetics 💜 SAN???

JosefK
BIOTEC 31.05.2020 kl 09:54 1496


I jakten på hvem som kjøper SAN, dukket Seattle Genetics opp. Ikke bare en gang, men to.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/486118v1.full.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6927687/

Forbindelsen her er den ene forfatteren, Elizabeth E Gray.

—-

Så her er noen timer kryss-søk med Google. Til nå har jeg funnet connections til Boehringer Ingelheim, Oxford Biomedica og nå Seattle Genetics. Jeg gjør dette fordi alt er så hemmelig. Jeg har forsøkt å trenge gjennom hos kontrakts produsenten Oxford bruker, uten hell. Men vi får se. Det er alltid artikler som venter på å bli publisert. Kanskje det dukker opp en dag.
Redigert 20.01.2021 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
31.05.2020 kl 12:35 1346

JosefK. La meg først få si at jeg er meget imponert over at du klarer å grave både dypt og bredt. Slik får vi andre - i hvert fall jeg - innblikk i fakta som trengs for at vi skal kunne danne oss et riktig bilde av ArcticZymes. I artikkelen du viser til, brukes det SAN fra Sigma. Om Sigma får SAN fra ArcticZymes, vet jeg ikke. Men ingen er bedre "sporhund" enn JosefK for å finne ut av dette. Arikkelen er meget interessant grunnforskning på det tema som også har vært en del av kjernen i Biotec Pharmacon, nemlig hvordan medfødt immunitet blir regulert og hvordan DNA (fra skadde celler) oppregulerer dette forsvaret ved å binde seg til cGAS (cyklisk adenosin monofosfat). Paradokset er at kroppscellene ikke blir kontinuerlig aktivert av eget DNA, og det er dette paradokset forfatterne prøver å finne ut av. Det virker som forskerne ikke akkurat har gitt seg inn på det enkleste feltet i moderne biokjemi/immunologi, men siden de har sitt eget selskap med seg på ferden, tror jeg at de arbeider med en grand ide om hordan de kan styrke forsvaret mot virusinfeksjoner ved å regulere cGAS. Uansett, at SAN blir brukt i vitenskapelige artikler på høyt nivå er meget viktig for å gjøre ArctiZymes kjent i kritiske og toneangivende kretser innen moderne bioteknologi. Det er den beste markedsføring også overfor kommersielle aktører.
JosefK
31.05.2020 kl 12:59 1291


Jan, jeg bruker bare litt Google med kryss-søk. Ikke noe hokus-pokus. Bare å prøve forskjellige søke termer.

Hva SAN angår så eksisterte det lenge før patentet som kom i 2016, da det ble til hl-SAN. Den originale har de imidlertid plukket ut fra sortimentet i egen web-shop. Men den eksisterer enda hvis man blar ned i support-sidene. I tillegg mistenker jeg at den selges under en White-label kontrakt til de som vil ha den. Mens dette IKKE skjer med de nye variantene av SAN. For jeg finner SAN mange plasser men ikke hl-SAN (eller noen av de andre, ref web-shop) under en sånn White-label type av distribusjon.

Jeg tror dette er et merkevare grep fra Jethro sin side. Og ikke så forferdelig dumt et. Det er rotete, ja. Men mest for sluttbruker om de nå skulle finne på å gå til en innkjøpsavtale. For AZ betyr det fler salgskanaler som er bra på kort sikt. Og for de nyeste variantene bra for posisjonering og lengre sikt.

Det er selvfølgelig også en mulighet for kopi, noe jeg ikke tror det er. Og jeg sier det fordi den originale SAN plutselig er borte fra egen web-shop, mens sigma aldrich, Thermo og en drøss andre selger den som før, men som White-label.



Jan Raa
31.05.2020 kl 13:15 1245

JosefK. Flott svar. Men for meg - snart 81 år - er ikke alt det tekniske så liketil lenger. Jeg synes din innsats er fantastisk, rett og slett , og den har ført til at Arcticzymes er blitt eksponert og forklart på en skikkelig måte. Det er også fint om din innsats fører til at interessen for selskapet blir vekket også blant investorer i Norge. Du har ikke drevet med haussing men skikkelig informasjon om et selskap som sitter på noe unikt, i motsetning til mange andre innen biotek-sektoren. Slik sett kan du gjerne ta en realitetssjekk av Biotec opp mot andre norske selskaper ( du var inne oå det i en annen tråd) med fjerne drømmer om fremtiden.