Islamske land forfaller til søppeldynger

atnorhe
01.06.2020 kl 12:35 441

av plastikk avfall. Nilen er omgitt med gedigne søppelfyllinger.
Ingen kritikk er selvsagt måten å løse dette på. All kritikk av islam er som kjent en uting vi ikke aksepterer her oppe i Europa.



EXCLUSIVE
Plastic Nile: Three-quarters of fish in world's longest river contain microplastics

Sky News has carried out scientific research into plastic pollution in the River Nile, focusing on plastic found inside fish guts.
Sky News has carried out the first ever scientific research into plastic pollution in the River Nile - and discovered that a staggering three-quarters of the fish analysed contained microplastics
atnorhe
01.06.2020 kl 12:49 435

Hva er det med denne mentaliteten som gjør at de ikke vil rydde i sin egen søppel?

Etter et inntak av asylanter på et Norsk asylmottak for noen år siden, var utsiden dekket med søppel..

Ingen myndighetsperson fortalte dem at de måtte rydde opp. Det var 20/30 svære friske menn blant asylantene. Det som skjedde var dagsrevyen kom på besøk akkurat i det en patetisk fjott i fra «rød ungdom» hadde tatt jobben .
Han forklarte stolt at nå var alt ryddet og pent.

Asylantene hang ut av vinduet og bivånet det hele.
NRK reporteren som 99% sikkert hadde samme bakgrunn som «rydderen» i fra rødt spurte selvsagt ikke hvorfor asylantene ikke kunne rydde selv.

Hadde jeg vært i nærheten da, hadde jeg slått rydderen i bakken som takk for hjelpen, og tatt straffen på strak arm.
Jeg ville følt meg mye bedre, og hatt god samvittighet, og jeg er ikke ond av natur.

Tro det eller ei😇
Fjordgubben
01.06.2020 kl 16:19 390

Standard prosedyre i u-land å kaste alt av søppel i elver, innsjøer og på havet, dersom det ikke finnes vann å kaste søppelet i blir det kastet på ulike steder som bak huset, langs veiene, på ulike jorder, i skogen etc etc.

Ingenting er organisert, naturen, elver, sjøer og havet blirmer og mer forurenset mens det eneste vi i vestlige land bryr oss om er avgifter på bensin og dieselbiler, forbud mot vasking av bil på egen tomt, solceller og annet tull.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 16:26 383

Det kanskje mest forsøplede landet i verden, India, forsøker å innføre forbud mot engangs plastikk.

https://www.naturpress.no/2018/08/25/india-forbyr-all-engangsplast-innen-2022/
Fjordgubben
01.06.2020 kl 16:44 369

Tja, et lite tiltak som sikkert kan hjelpe bittelitt, men problemene de har er fremdeles gigantiske i forhold til hva vi har gjort i Europa.

Organisert renovasjon har fungert ganske bra i store deler av europa de siste 50 årene, men likevel blir vanlige folk hetset, bøtelagt og stemplet som kriminelle, greit det alt kan bli bedre, men det er blodig urettferdig å kritisere europeere når dt meste av andre land er tusen ganger verre.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 17:01 360

Nå trakk jeg inn tiltaket i India som et innspill om at det ikke er helsvart i alle uland. Når det er sagt så synes jeg det er helt rett at folk som bevist forsøpler i Norge eller andre europeiske land blir kritisert og bøtelagt om griseriet er graverende og overlagt uavhengig av hvordan det ser ut I India eller på Nilen. I Singapore får du feks enorme bøter om du bevist forsøpler og det har jo ført til at Singapore er en av verdens reneste byer.
kokkohill
01.06.2020 kl 17:34 344

Ideologien er destruktiv og autoritær . Slike samfunn har ingen fremtid, lever på fortiden og rygger blinde gjennom livet....
atnorhe
01.06.2020 kl 18:01 331

Søppelfeltet er fire ganger så stort som Norge, og det vokser stadig
- Dette var virkelig deprimerende.
PUBLISERT 30. MARS 2018 KL. 18.25
​​I Stillehavet mellom California og Hawaii har havstrømmene samlet opp store mengder plastsøppel som ikke brytes ned

Fire ganger Norge
Ifølge rapporten er området det er snakk om opptil 16 ganger større enn først antatt, og dekker et areal på 1,6 millioner kvadratkilometer. Det tilsvarer litt i overkant av fire ganger Norges areal.

Den nederlandske organisasjonen The Ocean Cleanup har i to år forsøkt å få oversikt, og har tatt i bruk både båter og fly.

Jeg har vært forsker lenge, men dette var virkelig deprimerende, sier Laurent Lebreton som er en av hovedforfatterne av artikkelen. Han forteller også at tilfanget av plastikk bare øker og øker.

Marianne Olsen er marinbiolog og forskningsleder for marin forurensning ved NIVA (Norsk institutt for vannforskning). Hun sier til Dagbladet at det er en interessant studie.

Det er brukt en kombinasjon av ulike teknikker for å prøve å anslå omfanget av plast-forurensning i store åpne havområder, og spesielt i områder der havstrømmene bidrar til oppkonsentrering av søppel. Slike områder er vanskelige å undersøke, rett og slett fordi de er så store og langt fra land, sier hun.


Redigert 01.06.2020 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
01.06.2020 kl 18:06 327

Klart det er rett å bøtlegge folk som forsøpler, problemet er jo at dersom vi i vestlige land gjør dette 99% riktig så gjør jo u-land det fremdeles på typisk maximum 10% nivå.

Så globalt sett bør man altså ikke konsentrere seg så mye om den ene prosenten i vestlige land, mens u-land blir stadig verre, greit at India tar et steg fram på et lite område, men når man hele tiden tar mange skritt tilbake på andre områder er det hjelpesløst.

Folketallet i Afrika skal dobles de neste 30 årene, fra 1.3 mrd til 2.6 mrd, hvor mye søppel de etterhvert vil hive på havet er det bare fantasien som kan fortelle deg jabba.
Redigert 01.06.2020 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2020 kl 18:19 315

Hvordan kan man betegne et muslimsk land som noe annet enn en søppeldynge?
Slettet bruker
01.06.2020 kl 20:07 292

Morsomt at du , som startet en topic i dag om at journalister er antifa og vil bli arrestert, anklager andre for å være destruktive og autoritære.
Slettet bruker
01.06.2020 kl 20:09 291

Da var vi altså stort sett enige da.