ELE vil eksplodere 🚀🚀🚀

innregistrert
ELE 01.06.2020 kl 19:45 70590

Viktig info fra Q1:

Legg merke til at det er «OTHER interested partiets WHO WANT to explore potential strategic...» Det betyr at flere andre selskaper ser store muligheter sammen med ELE.
Her bør man tviholde på sine aksjer før de fyker oppover.


Last opp til ripene 🥳🥳🥳
Bra observasjoner Rubin

Kun 18 millioner aksjer i ELE og lite av disse er tilgjengelig 😋😋
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 14:55 4212

Dustepetter, alias Klin Kokos har sammen med «Mattilsynet» glemt medisinen og da kommer det mye rart man ikke må bry seg om. Dette evinnelige robot maset er simpelt hen tragisk. Eventuelle roboter er kun støy fordi selskapet med 1.5 ansatt ikke har noen drift eller inntekter.

Som sagt er «verdiene» enkle å regne på. Forutsetningen for en rekke i menigheten er 1) noen(les Spetalen med evt venner) skal betale mye mer enn en krone for en krone. Det betviler jeg sterkt og mener er et veddemål med elendige odds. Hvis, og jeg gjentar hvis, «noen» vil/kan bruke skallet til noe, så må noe inn med verdi. Dette er heller ikke opplagt og blir en spekulasjon totalt uten grunnlag for å kunne gjøre noen vurdering. Det blir mao ren Lotto, med i mine øyne dårlige odds.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Smitty
29.06.2020 kl 15:06 4176

Enig at noe fundamentalt må legges fram nå skal aksjonærene her ha tro på aksjen. Det som er forespeilet bør redegjøres for på skikkelig vis- føler man er litt blindbukk her nå ja.
Dårlige odds mtp at det er null ny info. Hva er det de tenker på ?? Bra odds om tankene er som forespeilet men det må mere info ut om det som sagt- nytter ikke å ha ett domene og en stay tunded nettside som med palelement om det ikke skjer noe mere enn det?.. kom igjen da!😫
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
29.06.2020 kl 15:40 4109

du støtter deg til enhver idiot som kan kaste drit, det har du vært en ener på så lenge jeg har visst om deg din jævla kjeltring. her er flere en meg som har skjønt at du får betalt for denne spammingen fordi du er gjør null og nada hvis du ikke får betalt for dine tjenester. og det er nærliggende å tro hvem denne eller disse personene er
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
29.06.2020 kl 15:52 4063

Noe fundamentalt? Det er 9 børsdager siden denne ble meldt:

https://newsweb.oslobors.no/message/508066

Alt er redegjort for i den meldingen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 16:07 4001

Nå tøyser du Møyfrid. Dette har det blitt messet om et år snart. Det er intet «fundamentalt» i denne melding kun den samme «drømmen» som aksjonærene har blåst bobler på siden tidenes morgen. Det evt fundamentale var at noen av Norges råeste investorer kom inn, og dessverre mange ut igjen, men det er fremdeles håp i hengende snøre. Jeg gjentar at det «fundamentale» av verdi er noenlunde oversiktlig. Jeg kan ikke med min beste vilje tro Spetalen som tilsynelatende er den eneste som er igjen betaler mer enn en krone for en krone. Jeg kjenner jo denne gjengen litt. It ain’t over before the fat lady sings, men det blir så utrolig spekulativt.

Klin Kokos har «lost it» totalt og har langt fremskreden Tourrettes. Noen som står han nær bør gi en noe beroligende.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Smitty
29.06.2020 kl 16:10 4012

Denne meldingen sa egentlig ikke så mye mer enn det som alltid har vært forventet. Vi får se da- men en tålmodighetsprøve er det fordi vi som har sittet lenge med skjegget i postkassa..Vi har jo ventet på videre strategi utifra selskapets investeringer og investorer lenge nå. Om det er noe ved disse i horisonten nå får vise seg- de kan jo som sagt ikke si mye mere enn det enda om hva det er som er eller ikke. Fra det ene til det andre jeg har troa men er lei..
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
29.06.2020 kl 16:51 3941

Nei, nå er det du som tuller, Jan.

Jeg forholder meg til hva selskapet kommuniserer.

Første gangen dette ble nevnt var i Q1, 25.05.20:

https://elementasa.com/assets/uploads/images/Element-Q1-2020.pdf

Outlook

Element has for some time been in discussions with other interested parties who want to explore potential strategic alternatives together with Element. With the restructuring of Element completed, the Company will continue to pursue these types of dialogue with a view to possibly present the shareholders of Element with one or several value enhancing transactions.

Deretter gikk CEO ut i Finansavisen og luftet brura, 03.06.20:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/06/03/7533726/element-jakter-kjoper-av-borsskall

Før det til sist ble sent en børsmelding, 16.06.20:

https://newsweb.oslobors.no/message/508066

Altså, alt dette på snaue 2 måneder.

Du, av alle, er vel klar over at en slik prosess ikke er over på noen få uker, i alle fall ikke med flere interessenter, og man kan ikke forvente at ledelsen skal oppdatere markedet live fra forhandlingsbordet.

Så, om man forholder seg til hva selskapet selv kommunisere er de godt i gang med prosessen. Mener man derimot at hva selskapet skriver er løgn er i så fall ikke dette første gangen man opplever det i dette selskapet - men jeg finner det totalt utenkelig.

Når det gjelder haussingen av Spetalen og gud vet hvem er det ikke ledelsen som står for den, men sirkus 1&2.

Vi får tidsnok vite hvem de sitter i samtaler med, og det kan like gjerne være Spetalen som Eggebønseset Kebab House.

...og triggerne for å få mer enn det fundamentale er fortsatt tilstede...

Selskapet er fortsatt råttent, men aksjen er mer spennende enn noe gang.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 17:25 3979

Hei Møyfrid. Nå har du selektiv hukommelse, «Strategisk samarbeid», «strategiske partnere», «nye strategier» har vært på agendaen siden før krigen. Mht «Restrukturering og partnere» må du ihvertfall ta med årsrapporten 2019 og Q4 2019. (Se under)

Selv om vi ser meldingen du viser til alene sier den ingenting «fundamentalt». I motsetning til deg så synes jeg at kjendisinvestorer raidet er interessant. Dette betyr at selskapet har markedsført seg den veien og hatt delvis suksess og det er i seg selv bra.

Nå må vi ikke blande snørr og barter. Jeg mener at utgangspunktet må være å se på «verdiene». De mener jeg er oversiktlige. Så må man skille mellom hva noe noen evt vil betale for skallet! Vil noen betale «overpris»? Hvorfor i all verden skulle noen gjøre det? Hvis noen faktisk kjøper skallet, hva skal legges inn? Vi aner ikke om det er kjøpere av skallet og vi aner ikke hva som evt skal legges inn. Dette blir som å skyte i blinde er mitt syn.

Årsrapport 2019
Outlook
Element will focus on completing the final step of the restructuring process through a sale or further down scaling of activities in Mindoro. The company is currently considering several strategic alternatives for the group and will continue to look for investment opportunities within the distributed ledger/blockchain space.

Q4 2019

Outlook
Element will focus on completing the final step of the restructuring process through a sale or further down scaling of activities in Mindoro.
The company is currently considering several strategic alternatives for the group and will continue to look for investment opportunities within the distributed ledger/blockchain space.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
29.06.2020 kl 19:54 3830

Ja, som du selv henviser til er det "several strategic alternatives".

Dette har kokt ned til "ongoing discussions with several interested parties regarding a potential transaction in the Company."

Ganske så spesifikt spør du meg.

Om man ønsker å snakke historie skal man heller ikke glemme at ABO avtalen ble terminert så sent som 10.12.2019.

Når det gjelder salg er du fortsatt like ensidig i forhold til de fundamentale verdiene. Deg om det, men det er x antall faktorer som kan slå inn ved en reverse-takeover - om man velger å fortsatt sitte. Både positive og negative.

Time will sjå.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 20:23 3791

Vi får være enige om å være «litt uenige». Håper for aksjonærene jeg tar feil. 👍
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Go
29.06.2020 kl 20:27 3782

😃👏👍
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rubin
29.06.2020 kl 21:04 3703

Mr. JanV,
Har du begynt som misjonær med formål å jobbe gratis dag og natt med å advare allmuen mot å investere i ELE aksjer?
Du mener altså at vi som handler ELE aksjer er idioter som du må «frelse»...
Er det fordi du føler ansvar for at du som tidligere leder av selskapet kjørte det på dunken? Er diagnosen skyldfølelse ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:22 3683

😴😴😴. Og investering i Ele er fantastisk fordi???!!! Hjelpe meg for et fokus. Hvordan er det mulig at så mange aksjonærer ikke har en vettig setning å kunne fremføre om selskapet. Har Dustepetter hanket inn hele Brakstad som aksjonærer? Apropos “frelse” så er du åpenbart en fortapt sjel. God bedring til deg også. Bruk hodet hvis du har noe der og regnemaskinen hvis du klarer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
29.06.2020 kl 21:29 3665

Og det sier en fengselsfugl 🤣

Vel TC fikk iallefall ca 17% av stemmene til GF
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:44 3652

😴😴Boooooring. Og Ele var fantastisk fordi???!!. Åja roboten er den store stygge ulven. Roboten er grunnen til at aksjen faller, eller er det Storveste, Nei søren det er meg og alle de som «betaler» meg for å «baise». At selskapet har drift, inntekter, folk eller annet en luftig plan er ikke er helt irrelevant. Nei det er roboter, Storvestre, meg etc som driver Brakstad, Gaustad og Dikemarks gjengen til vannvidd. Hvordan er det mulig at så gærne konspirasjons tullinger går løs. Hvis ikke sykdomstegnene skriker frem så vet ikke jeg. Ikke tatt kveldsmedisinen din Dustepetter? 🤒
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:50 3640

heh JanV du har nok god tid til at studere psykologi for tiden, lad os håbe det giver dig lidt større selvindsigt 😀
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
29.06.2020 kl 21:58 3630

Den var god. Han vet like lite om det som likelydende ord som samvittighet, ærlighet m. m
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rubin
29.06.2020 kl 22:02 3611

Ja, han har noen tvangstanker om at vi som handler ELE aksjer KUN kjøper og kjøper og aldri selger noe. Jeg tror nok at de fleste som handler på OSE, inkludert de som handler ELE aksjer, både kjøper og selger av og til, selv om man ikke trader på daglig basis. Skal man tjene penger på mafiabørsen er nok timingen «alfa og omega»... 💰💰💰
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 22:14 3609

Og der kom det tre nye innlegg som hadde absolutt intet med Ele å gjøre. Snakker om understatement fra samling av folk med feil fokus. Jeg synes virkelig synd på dere som ikke klarer å fokusere på det dere bør fokusere på i et aksjeforum, men har et «psykelig» personfokus. Dere trenger virkelig hjelp. Stå på🤥💪🏻😂
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
29.06.2020 kl 22:40 3568

Skjerpings folkens. Makan til oppførsel skal man lete lenge etter.

Nå har man kvittet seg med urealistiske gruveprosjekt. Ett ubrukelig styre. Aksjeantallet er nede på ett meget bra nivå. Kassa er full og TC er ute å leter etter gode investeringer. Glemte jeg å nevne at ABO nettopp fylte kassa med en mill også??

Dette er starten på begynnelsen og definitivt slutten på det gamle ELE. Her er det bare å glede seg!!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rubin
29.06.2020 kl 22:54 3542

Da er vel hans diagnose rett og slett misunnelse... 🤣😂
ELE er nå på rett spor, ja... 💰💰💰
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 23:18 3472

kriminell

Store norske leksikon Samfunn Jus Strafferett
Kriminell, forbrytersk, det som hører under strafferetten.

Faktaboks
UTTALE: kriminˈell
ETYMOLOGI: fra fransk, av kriminal-
Begrepet brukes i dagligtalen gjerne om en som har begått et straffbart forhold som kvalifiserer til mer enn en bot.

Uten at det foreligger en endelig straffedom fra en uavhengig og nøytral domstol, har alle krav på å bli ansett som uskyldige i henhold til Grunnloven og internasjonale menneskerettigheter.

Å kalle noen for kriminell uten at det foreligger en dom, vil normalt være erstatningsbetingende som en ærekrenkelse etter skadeerstatningsloven § 3-6a.

En kriminell handling er et lovbrudd mot en bestemmelse som er belagt med straffetrussel.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2020 kl 23:44 3427

Jupp, slik har det i alle år. 4veggrn kommer frem når noe er på gang.
Har truffet Tidligere, men kanskje ikke denne gangen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
30.06.2020 kl 01:15 3337

I den fasen selskapet er i finner jeg det merkelig at det kun er Jan som er innom for å diskutere det tråden handler om.

Meget spesielt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
30.06.2020 kl 01:23 3327

Ps! Jan.

Risikoen er selvfølgelig høy, men om det ender med å donere restene av gruveeventyret til Smiths venner er det ikke umulig jeg stemmer for det på en ekstraordinær GF.

Gevinsten vil i så fall være å bli kvitt Klin-Kokos og Richard Arne.

Det er ikke alt som kan måles i penger....

Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rød_Larsen
30.06.2020 kl 05:59 3307

- Selskapet jobber med flere interessenter.

- selskapet har leid inn CLP og Procorp for assistanse i denne prosessen.

- Spetalen har kommet inn på eiersiden via Saga Tankers

- Viggo leisner inn i styre, som er forvalter for Blystad

Det er det vi vet pr dagen dato, trenger ikke mange celler mellom ørene for å forstå at noe er på gang og er nærstående👍👍😎
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 09:33 3006

I løpet av kvelden meldte flere pasienter seg på galehuset. Det er aldeles festlig å se. Symptomene på alvorlig sinnslidelse forsterker seg med nedgang i kursen, mens grenseløs lykkerus og rakett emojier fyker over himmelen når kursen går opp. Men er det diskusjon om et evt rasjonale for hvor kursen går?? Nei. Gud bevare den personen som finner på å være «negativ», dvs stille kritiske spørsmål. Da går Gjøkeredet totalt av skaftet. Jeg ler meg jo skakk av dette, men burde gråte ved at så mange folk i psykisk ubalanse handler. Det siste «halmstrået» er fake news om Leisner. En utmerket mann, men forlot iflg LinkedIn Blystad systemet i fjor. Til tross for å kikke det mest opplagte stedet presenteres en artikkel fra 2007 som ble «oppdatert» for 8 års siden. Det er totalt tilbakestående og stakkarslig.

Jeg gjentar det aller viktigste spørsmålet, hvorfor tror menigheten at Norges smarteste investorer vil betale mer enn en krone for å få en krone? Når Norwegian prises som det gjør viser det forsåvidt at markedet har store mengder aksjeeiere som umulig kan regne, så man skal aldri si aldri, men ELE’s «verdi» er oversiktlig, og å tro at Spetalen ikke kan regne!!! Ønsker lykke til🥴
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.06.2020 kl 09:35 3000

som dere ser så nytter det svært lite når det ikke meldes om nyheter som får PAS roboten til å snu. den kommer til å sende kursen ned under kr 5
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
MonkeyInvest
30.06.2020 kl 09:35 2994

Hva Spetalen vil betale, og hva Spetalen her må betale er ikke nødvendigvis det samme. Element styret og ledelsen kommer ikke til å gi fra seg selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 09:51 2980

At Spetalen eller andre store aktører betaler «overpris» for et skall fremstår som svært lite sannsynlig. Denne type aktører vil kjøpe «billig», dvs de vil betale så lite som mulig. Om det som har skjedd i Ele var en ren pump and dump gjenstår å se. En «normal» fremgangsmåte er å ta kontroll på et skall for minimum av penger for så å gjøre en reverse take over ved å fusjonere inn et annet prosjekt/selskap til en høy pris, dvs det et stor risiko for at dagens aksjonærer blir utvannet kraftig i en eller annen form. Hvis noen på forumet tror proffe investorer gir gavepakker av sitt gode hjerte, bør dere be om å få igjen skolepengene. Når dette er sagt kan selvfølgelig selskapet/prosjektet som legges inn være så godt at det blir en kule for gamle aksjonærer allikevel. Eksempler på dette hører dessverre til sjeldenhetene. Oftest er slike grep en måte å få en exit.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.06.2020 kl 09:56 2969

Hvor har du det fra at han vil overta eller kjøpe selskapet. Hvis det bare hadde vært nyss om slike rykter i markedet så hadde kursen vært over kr 10
Først må Johansen og co komme med nyheter om hvem de samarbeider med.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 10:25 2961

kriminell

Store norske leksikon Samfunn Jus Strafferett
Kriminell, forbrytersk, det som hører under strafferetten.

Faktaboks
UTTALE: kriminˈell
ETYMOLOGI: fra fransk, av kriminal-
Begrepet brukes i dagligtalen gjerne om en som har begått et straffbart forhold som kvalifiserer til mer enn en bot.

Uten at det foreligger en endelig straffedom fra en uavhengig og nøytral domstol, har alle krav på å bli ansett som uskyldige i henhold til Grunnloven og internasjonale menneskerettigheter.

Å kalle noen for kriminell uten at det foreligger en dom, vil normalt være erstatningsbetingende som en ærekrenkelse etter skadeerstatningsloven § 3-6a.

En kriminell handling er et lovbrudd mot en bestemmelse som er belagt med straffetrussel.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 10:27 2956

Vel Dustepetter. Jeg betviler sterkt at Spetalen med venner ikke er blitt oppmerksom på «skallet» uten markedsføring fra selskapet. Slikt sett mener jeg det er sannsynlig at selskapet «snakker med» de største aksjonærene som evt kan bidra strategisk. Fra mitt ståsted har selskapet/styret fått forbausende bra uttelling for en «ryddejobb» som egentlig var salg av assets på brannsalg. At kursen gikk så høyt som den gjorde synes eksepsjonelt spekulativt og ikke basert på noe man kan «regne seg til». Jeg tror jo at tyngdekraften/evt oppdriften er det som vil drive en aksje langsiktig, dvs en kurs kan over og under et «rasjonale» i perioder, men gravitere mot «rasjonalet» over tid. Har man «regnet» på «rasjonalet» kan man i teorien trade bra i en aksje. Hvor er «rasjonale» i Ele?
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
30.06.2020 kl 10:34 2945

Jan.

Hvor har du det fra at noen skal kjøpe selskapet?

Vi snakker om en reverse takeover, hvor selskapet like gjerne kan "selges" til "din pris", men oppsiden kan like gjerne ligge i fremtidig (forventet) inntjening.

Slik jeg ser det er det hvem som er brudgommen her som teller.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
30.06.2020 kl 10:37 2958

Ledelsen har vel ikke fått mer enn hva som er normalt for en ledelse å få. Geirs etterlønn på 24 mnd er kanskje litt drøy, men du skal ikke se bort fra at dette betaler seg. Han har et større nettverk enn jeg trodde først.

Den eneste som virkelig har cashet så langt er Loudmouth Haft, men hadde det ikke vært for transaksjonen med han ville vi ikke diskutert dette i dag, da selskapet ville vært overtatt for en sikk og ingenting av ABO.
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.06.2020 kl 10:40 2988

hva du mener eller ikke mener har null betydning, ikke har du aksjer eller andre interesser du er her kun som betalt spammer så lenge disse er interessert i å betale deg
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 10:41 2986

Møyfrid. Det er ganske vanlig at eierne i et selskap som trenger et skall kjøper seg opp i et skall for å kunne styre prosessen i større eller mindre grad, slik Spetalen som et eksempel har gjort noen ganger før. Med «kjøpe» mener jeg nok aksjer til å kontrollere utfallet, ikke kjøpe 100%. Nå må jeg gjøre noe fornuftig så Ele får ligge til i kveld. Tvi,tvi
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rubin
30.06.2020 kl 10:51 2947

Helt korrekt Møyfrid,
Nå når GF er gjennomført, ligger veien fri for den varslede «fusjon/oppkjøp» dealen. Det som da er interessant er hva det nye «ELE» blir til, og hvilket potensial selskapet får. «Bokført verdi» i dag er helt underordnet...💰💰💰
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
30.06.2020 kl 10:54 2933

Meg du snakker til, Klin-Kokos?

Bra med fleinsopp i moltemyra i år?
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.06.2020 kl 10:56 2925

ikke denne gangen, du tok den inn over deg umiddelbart
Redigert 20.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare