En fot i bakken
Ser at det hovedsakelig er baissing, haussing samt bevisste forsøk på kursmanipulasjon som preger "diskusjonene" på forumet, så tenker at det kanskje hadde vært greit å ta en fot i bakken.
Hvor lenge ratene forblir høye er det umulig å spå da bildet er for kaotisk til å kunne gjøre gode kvalifiserte gjetninger. Det eneste vi vet er at ratene så langt har vært (unormalt) gode, at vi på et eller annet tidspunkt (min personlig gjetning er enten Q3/2020 eller Q2/2021) vil se et betydelig press på ratene, og at vi har en rekordlav ordrebok som sannsynligvis kommer til å forbli lav frem til IMO2030 er avklart.
Personlig så har jeg problemer med å se et scenarie hvor gjennomsnittlig spotrate for 2021 og 2022 skal kunne være på 17,4k og 22,5k (det laveste vi har hatt siden 2007 var i 2018 med 15,5k) samtidig som at skraping forholder seg "lavt" med 12MDWT for hvert av årene (mot 20MDWT i 2018), men jeg velger likevel å ta utgangspunkt i Cleaves sin analyse da jeg føler at det er et konservativt utgangspunkt (det er vel også den analytikeren med lavest kursmål på kort sikt?).
I mai-rapporten hvor Clevaes nedgraderte hele sektoren og satte kursmål for HUNT på 2,9NOK så har Cleaves likevel;
Net earnings 2020 = 57
Net earnings 2021 = 9
Net earnings 2022 = 8
Net earnings 2023 = 78
Net earnings 2024 = 78 (denne fremgår ikke av rapporten, men estimerte rater frem til Q3/24 fremgår på side 13 og de er høyere enn 2023 så setter 2024=2023)
For en discounted cash-flow analyse så må man jo ta med hele levetiden, men jeg stopper i 2024 (selv om Cleaves estimerer at supersyklusen starter H2/2023).
Vi må likevel korrigere estimatene til Cleaves noe;
1) Rapporten er laget før TCene som HUNT låste for Disen og Idun. Dersom jeg summerer Q1, guidingen for Q2 (89% var inngått), TCene for Q3&Q4, samt en spotrate for Q3&Q4 på 25k (hvilket bør være konservativt for ECO med scrubber) så får jeg net earnings på 70 (jeg har da blant annet ignorert off-hire, samt benyttet 20,5k fra og med Q2)
2) For 2021 og 2022 så har Cleaves cash-break even på 26,1 og 26,2 (før 22,4k i 2023). Dette vil jo selvfølgelig avhenge av renter fremover, men det er ingen grunn til å tro at rentene skal hardt opp på kort sikt. Rapporten kom jo også før HUNT sin finansiering hvor HUNT guider cash break-even på 20,5k når hele flåten er på vannet. Tillater meg derfor å korrigere Cleaves sin cash break-even estimat med 5k for 2021 og 2022, noe som med 7 skip utgjør knappe 13MUSD pr år. For 2023 og 2024 så har Cleaves 22,4, men jeg lar det stå (selv om det utgjør ytterligere 5MUSD hvert år)
Korrigert net income (konservativt i mitt hode) blir da;
Net earnings 2020 = 70
Net earnings 2021 = 22
Net earnings 2022 = 21
Net earnings 2023 = 78
Net earnings 2024 = 78
Tar vi utgangspunkt i en kurs på 3,5NOK og USD/NOK 10 (dette er den mest spennende jokeren fremover), dvs et market cap på 200MUSD, og krever at hele market cap skal være tjent inn innen 2024 så må jeg benytte en diskonteringsrente på 13%.
Dette er da, etter mitt syn, et konservativt scenarie hvor ingen oppside (nye sanksjoner mot Cosco, bunkerspris tilbake til Q1-nivå osv) er tatt med. Samtidig har jeg da krevd 100% avkastning etter 5 år, samt forutsatt at kursen (og utbytte) ikke stiger mer enn net earnings. Jeg har også fullstendig ignorert mesteparten av supersyklusen.
For meg så er risk/reward for HUNT absurd god, men praktisk talt ingen nedside (på lang sikt) og veldig høy oppside (på lang sikt) samtidig som at man er eksponert for evt triggere (på kort sikt). Jeg har dog ingen formening om hva Mr Market bestemmer seg for på kort sikt, men med en diskonteringsrente på 13% i noe jeg ser på som et urealistisk worst case scenario - og hvor vi høyst sannsynlig også får en kraftig reprising oppover senest i 2023 - er mer enn godt nok for meg til å gå inn på disse nivåene. Skjønt dersom man synes at Cleaves er optimistisk, at en diskonteringsrente på 13% ikke er god nok, at vi ikke får noen supersyklus, ikke får noen reprising i et fremtidig bullmarket, så kan man jo komme frem til en annen konklusjon. Man kan jo også spekulere i om hvor lavt Mr Market vil presse HUNT (selv om HUNT mest sannsynlig ikke kommer til å tape penger verken i 2021 eller 2022).
Hvor lenge ratene forblir høye er det umulig å spå da bildet er for kaotisk til å kunne gjøre gode kvalifiserte gjetninger. Det eneste vi vet er at ratene så langt har vært (unormalt) gode, at vi på et eller annet tidspunkt (min personlig gjetning er enten Q3/2020 eller Q2/2021) vil se et betydelig press på ratene, og at vi har en rekordlav ordrebok som sannsynligvis kommer til å forbli lav frem til IMO2030 er avklart.
Personlig så har jeg problemer med å se et scenarie hvor gjennomsnittlig spotrate for 2021 og 2022 skal kunne være på 17,4k og 22,5k (det laveste vi har hatt siden 2007 var i 2018 med 15,5k) samtidig som at skraping forholder seg "lavt" med 12MDWT for hvert av årene (mot 20MDWT i 2018), men jeg velger likevel å ta utgangspunkt i Cleaves sin analyse da jeg føler at det er et konservativt utgangspunkt (det er vel også den analytikeren med lavest kursmål på kort sikt?).
I mai-rapporten hvor Clevaes nedgraderte hele sektoren og satte kursmål for HUNT på 2,9NOK så har Cleaves likevel;
Net earnings 2020 = 57
Net earnings 2021 = 9
Net earnings 2022 = 8
Net earnings 2023 = 78
Net earnings 2024 = 78 (denne fremgår ikke av rapporten, men estimerte rater frem til Q3/24 fremgår på side 13 og de er høyere enn 2023 så setter 2024=2023)
For en discounted cash-flow analyse så må man jo ta med hele levetiden, men jeg stopper i 2024 (selv om Cleaves estimerer at supersyklusen starter H2/2023).
Vi må likevel korrigere estimatene til Cleaves noe;
1) Rapporten er laget før TCene som HUNT låste for Disen og Idun. Dersom jeg summerer Q1, guidingen for Q2 (89% var inngått), TCene for Q3&Q4, samt en spotrate for Q3&Q4 på 25k (hvilket bør være konservativt for ECO med scrubber) så får jeg net earnings på 70 (jeg har da blant annet ignorert off-hire, samt benyttet 20,5k fra og med Q2)
2) For 2021 og 2022 så har Cleaves cash-break even på 26,1 og 26,2 (før 22,4k i 2023). Dette vil jo selvfølgelig avhenge av renter fremover, men det er ingen grunn til å tro at rentene skal hardt opp på kort sikt. Rapporten kom jo også før HUNT sin finansiering hvor HUNT guider cash break-even på 20,5k når hele flåten er på vannet. Tillater meg derfor å korrigere Cleaves sin cash break-even estimat med 5k for 2021 og 2022, noe som med 7 skip utgjør knappe 13MUSD pr år. For 2023 og 2024 så har Cleaves 22,4, men jeg lar det stå (selv om det utgjør ytterligere 5MUSD hvert år)
Korrigert net income (konservativt i mitt hode) blir da;
Net earnings 2020 = 70
Net earnings 2021 = 22
Net earnings 2022 = 21
Net earnings 2023 = 78
Net earnings 2024 = 78
Tar vi utgangspunkt i en kurs på 3,5NOK og USD/NOK 10 (dette er den mest spennende jokeren fremover), dvs et market cap på 200MUSD, og krever at hele market cap skal være tjent inn innen 2024 så må jeg benytte en diskonteringsrente på 13%.
Dette er da, etter mitt syn, et konservativt scenarie hvor ingen oppside (nye sanksjoner mot Cosco, bunkerspris tilbake til Q1-nivå osv) er tatt med. Samtidig har jeg da krevd 100% avkastning etter 5 år, samt forutsatt at kursen (og utbytte) ikke stiger mer enn net earnings. Jeg har også fullstendig ignorert mesteparten av supersyklusen.
For meg så er risk/reward for HUNT absurd god, men praktisk talt ingen nedside (på lang sikt) og veldig høy oppside (på lang sikt) samtidig som at man er eksponert for evt triggere (på kort sikt). Jeg har dog ingen formening om hva Mr Market bestemmer seg for på kort sikt, men med en diskonteringsrente på 13% i noe jeg ser på som et urealistisk worst case scenario - og hvor vi høyst sannsynlig også får en kraftig reprising oppover senest i 2023 - er mer enn godt nok for meg til å gå inn på disse nivåene. Skjønt dersom man synes at Cleaves er optimistisk, at en diskonteringsrente på 13% ikke er god nok, at vi ikke får noen supersyklus, ikke får noen reprising i et fremtidig bullmarket, så kan man jo komme frem til en annen konklusjon. Man kan jo også spekulere i om hvor lavt Mr Market vil presse HUNT (selv om HUNT mest sannsynlig ikke kommer til å tape penger verken i 2021 eller 2022).
Redigert 21.01.2021 kl 06:16
Du må logge inn for å svare
Mr. U
15.07.2022 kl 12:01
8255
tørrlasindeksene er jo nedadgående. og markedet kommer ned fra en topp.
for tank er det stikk motsatt.
i en tenkt situasjon som du nevner ref resesjon osv: da er det jo bedre å ha penger i et selskap som genererer positiv kontantstrøm og potivit ebit og som kan levere dividende til aksjonærene løpende? kontra å ha penger i et selskap man ikke vet hva er og som garantert ikke kan levere positive driftresultat.
hunter skulle ventet noen mnd før de sacked up. da ville investorene sittet igjen med vesentlig mer. (se på 1 mos tc index for proof)
jeg er tungt lastet i star bulk, og det har vært en eventyrlig reise det siste halvannet året. jeg blir sittende der i lang lang tid,- har et 5 års+ perspektiv,
jeg er også lastet i frontline. på godt og vondt. langt perspektiv også her. og det har vært en fin reise det også tiltross for mange skuffelser.
og jeg har kjøpt nats de siste to uker for det jeg kan avsette av risikokapital. og jeg er rimelig trykk på markedet som nå er tight på smax.
ads og hunt - for stor risiko for meg. hvis du tjener penger er ingenting bedre. og du skal ha for at du tar riskio langt over det jeg tillater meg.
for tank er det stikk motsatt.
i en tenkt situasjon som du nevner ref resesjon osv: da er det jo bedre å ha penger i et selskap som genererer positiv kontantstrøm og potivit ebit og som kan levere dividende til aksjonærene løpende? kontra å ha penger i et selskap man ikke vet hva er og som garantert ikke kan levere positive driftresultat.
hunter skulle ventet noen mnd før de sacked up. da ville investorene sittet igjen med vesentlig mer. (se på 1 mos tc index for proof)
jeg er tungt lastet i star bulk, og det har vært en eventyrlig reise det siste halvannet året. jeg blir sittende der i lang lang tid,- har et 5 års+ perspektiv,
jeg er også lastet i frontline. på godt og vondt. langt perspektiv også her. og det har vært en fin reise det også tiltross for mange skuffelser.
og jeg har kjøpt nats de siste to uker for det jeg kan avsette av risikokapital. og jeg er rimelig trykk på markedet som nå er tight på smax.
ads og hunt - for stor risiko for meg. hvis du tjener penger er ingenting bedre. og du skal ha for at du tar riskio langt over det jeg tillater meg.
Hehehe, la oss være enige i å være uenige.
Jeg tviler ikke på at du har lang fartstid på børs, men det er du ikke alene om.
Jeg har vært med på noen nedturer i verden økonomien, den ene gangen satt jeg passiv og fast i aksje markedet, jeg gjør det aldri igjen i girede papirer.
Enten tar en alt av bordet, eller så finner en papirer med minimal risiko, der er Hunter.
Lykke til med dine investeringer.
Jeg tviler ikke på at du har lang fartstid på børs, men det er du ikke alene om.
Jeg har vært med på noen nedturer i verden økonomien, den ene gangen satt jeg passiv og fast i aksje markedet, jeg gjør det aldri igjen i girede papirer.
Enten tar en alt av bordet, eller så finner en papirer med minimal risiko, der er Hunter.
Lykke til med dine investeringer.
Mr. U
15.07.2022 kl 17:49
8369
jeg vil aldri være enig i at hunt i nåværende fase er en safehaven for et ruglete aksjemarked. det er helt fullstendig skivebom i min verden. tvert imot, det er crazy å eie hunt hvis du ser etter sikkerhet. dere aner jo ikke hva som skal skje med selskapet (bare det er jo nok til at alarmen burde gå), og de genererer null kronasjer. det er jo det stikk motsatte av sikkerhet. det er maks risikio, det.
skal du ha sikkerhet i mente er det helt andre aksjer man må eie.
vlcc markedet er nå $12k og firmer mot $4k 52 week avg.
smax er $31.8k og balls firm, mot $ $11.5k 52 week average.
denne uken er vlcc opp 55%.
og hunter selger...
skal du ha sikkerhet i mente er det helt andre aksjer man må eie.
vlcc markedet er nå $12k og firmer mot $4k 52 week avg.
smax er $31.8k og balls firm, mot $ $11.5k 52 week average.
denne uken er vlcc opp 55%.
og hunter selger...
freetexx
18.07.2022 kl 09:21
7789
Fortsetter med shipping, men endrer type? https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/07/18/7901093/green-energy-group-selger-fartoy?internal_source=sistenytt
Avklaringen får du om svært kort tid.
bravi
18.07.2022 kl 12:05
7663
Vil man få med seg oppgangen i tank markedet bør man selge Hunt og kjøpe NAT.
Hunt handler ikke om tank,
Ja, du må gjærne kjøpe Nat, men Hunt selger du ikke, for du eier ikke aksjer her.
Ja, du må gjærne kjøpe Nat, men Hunt selger du ikke, for du eier ikke aksjer her.
ks1977
18.07.2022 kl 12:29
7623
NAT er høy risk og ukjent reward - de tapte drøye 50% av dagens market cap i 2021 alene, samtidig som at HUNT tjente (små)penger (ikke at HUNT er relevant lenger, men det viser risikoen med NAT). NAT tapte også penger i Q1 i år, i motsetning til f.eks FRO (skjønt jeg har ikke valgt FRO som mitt bet).
Sist jeg sjekket (riktignok to år siden) så hadde NAT den gamleste flåten OG den høyeste CBE - snakker om en killer-kombinasjon... I dagens marked, med skyhøye bunkerspriser og VLSFO/HFO-spread så vil NAT fortsette å slite selv om andre tankerselskap gjør det ok. Og det er FØR EEXI/CII trår i kraft. For at NAT skal tjene penger så er vi avhengig av svært gode rater (noe vi kanskje ser, spesielt dersom vi unngår resesjon og nye lockdowns in Kina) og/eller fullstendig kollaps i oljeprisen (noe vi ikke vil se, i hvert fall uten resesjon og lockdowns) og reversering av VLSFO/HFO-spreaden (noe vi kanskje ikke ser før krigen er over???)
Det er bare to ting som potensielt taler for NAT:
1) Det er mulig (uten at jeg har sett noen gode estimat på dette) at Suezmaxer kommer bedre ut av de ekstra tonnmilene som følge av krigen i Ukraina
2) Det er mulig at Cramer tar en ny pump&dump med NAT og at de får en ny utfortjent boost i aksjekursen
Sist jeg sjekket (riktignok to år siden) så hadde NAT den gamleste flåten OG den høyeste CBE - snakker om en killer-kombinasjon... I dagens marked, med skyhøye bunkerspriser og VLSFO/HFO-spread så vil NAT fortsette å slite selv om andre tankerselskap gjør det ok. Og det er FØR EEXI/CII trår i kraft. For at NAT skal tjene penger så er vi avhengig av svært gode rater (noe vi kanskje ser, spesielt dersom vi unngår resesjon og nye lockdowns in Kina) og/eller fullstendig kollaps i oljeprisen (noe vi ikke vil se, i hvert fall uten resesjon og lockdowns) og reversering av VLSFO/HFO-spreaden (noe vi kanskje ikke ser før krigen er over???)
Det er bare to ting som potensielt taler for NAT:
1) Det er mulig (uten at jeg har sett noen gode estimat på dette) at Suezmaxer kommer bedre ut av de ekstra tonnmilene som følge av krigen i Ukraina
2) Det er mulig at Cramer tar en ny pump&dump med NAT og at de får en ny utfortjent boost i aksjekursen
bravi
18.07.2022 kl 13:19
7687
Tja, operating cost for Nat vessels er $7.500/day
I meldingen fra 12 Juli står det om 6 nye kontrakter med rater mellom $51.000 og $24.000, det blir penger av slikt. Overskudd skal i størst mulig grad betales som utbytte.
I meldingen fra 12 Juli står det om 6 nye kontrakter med rater mellom $51.000 og $24.000, det blir penger av slikt. Overskudd skal i størst mulig grad betales som utbytte.
Ikke ødelegg Hunt tråden med Nat.
Det er en egen Nat tråd på HO forum, der kan du diskutere Nat.
Dette caset handler helt kortsiktig om at du plukker opp penger på gaten, 1 for 0,8.
På lengre sikt, kan det vise seg å være et særdeles godt røver kjøp, ikke vet jeg hva AF drar opp av hatten, men det forundrer meg ikke om det er noe som trigger markedet skikkelig og sender aksjen et godt stykke over Nav allerede før bror parten av pengene deles ut, svaret får en når alle skipene er overlevert i måneds skiftet
Det er en egen Nat tråd på HO forum, der kan du diskutere Nat.
Dette caset handler helt kortsiktig om at du plukker opp penger på gaten, 1 for 0,8.
På lengre sikt, kan det vise seg å være et særdeles godt røver kjøp, ikke vet jeg hva AF drar opp av hatten, men det forundrer meg ikke om det er noe som trigger markedet skikkelig og sender aksjen et godt stykke over Nav allerede før bror parten av pengene deles ut, svaret får en når alle skipene er overlevert i måneds skiftet
Redigert 18.07.2022 kl 13:36
Du må logge inn for å svare
ks1977
18.07.2022 kl 14:46
7589
Penger av slikt? Den nedre raten du siterte, 24k er ikke stor nok til å dekke CBEen de hadde i 2020 (på 25k)... Hva har de av CBE nå? Og er TCEene de rapporterer nå for en tur/retur eller har de "cherry-picked" enveis?
At de henviser til operating cost er NAT tro - vri og vrenge, fokusere på det som (fremstår som) positivt, og gjemme det stygge (det var ikke rett frem å finne frem til hva NAT hadde av CBE i 2020, i motsetning til alle andre tankselskap som eksplisitt opplyser om det!). Du vet også at det kommer børsmelding når Hansson kjøper aksjer, mens det er tyst i graven når han selger...
De hadde også en pressemelding 29.06 om to nybygg på 6-årskontrakt. Hva slags TCE har de på de 6 årene? Hvorfor skrev de ikke med stor skrift om hvilke rater de fikk på de to mon tro? Og 6 år? Her har de da låst 10% av flåten i 6 år og markedet aner ikke om de tjener eller taper penger på det?
Og så kan du spørre deg: Hvis NAT faktisk har rater på 24-51k med VLSFO-slukende baljer, hva har da konkurrentene på sine HFO-gjerrige skip? INSW rapporterte om 25k i rateforskjell mellom sine skip i peaken i 2020 (riktignok for VLCC), med bunkerspriser langt under dagens nivå...
Ellers så er jeg enig med long her: ingen grunn til å besudle denne tråden med NAT. HUNT er ikke lenger innen tank engang.
At de henviser til operating cost er NAT tro - vri og vrenge, fokusere på det som (fremstår som) positivt, og gjemme det stygge (det var ikke rett frem å finne frem til hva NAT hadde av CBE i 2020, i motsetning til alle andre tankselskap som eksplisitt opplyser om det!). Du vet også at det kommer børsmelding når Hansson kjøper aksjer, mens det er tyst i graven når han selger...
De hadde også en pressemelding 29.06 om to nybygg på 6-årskontrakt. Hva slags TCE har de på de 6 årene? Hvorfor skrev de ikke med stor skrift om hvilke rater de fikk på de to mon tro? Og 6 år? Her har de da låst 10% av flåten i 6 år og markedet aner ikke om de tjener eller taper penger på det?
Og så kan du spørre deg: Hvis NAT faktisk har rater på 24-51k med VLSFO-slukende baljer, hva har da konkurrentene på sine HFO-gjerrige skip? INSW rapporterte om 25k i rateforskjell mellom sine skip i peaken i 2020 (riktignok for VLCC), med bunkerspriser langt under dagens nivå...
Ellers så er jeg enig med long her: ingen grunn til å besudle denne tråden med NAT. HUNT er ikke lenger innen tank engang.
Mr. U
20.07.2022 kl 22:57
7247
Hva er 12 mos contangoen på LME Steel HRC FOB China (Argus) i dag? Fremdeles 40 bucks?
Du kjøper jo for faen ikke shippingaksjer for å trade stål! Og hvis du tror stålpriser driver nb priser og 2nd hand asset values så er du fullstendig uvitende.
Men bare hold på du; Og kjøp hunter, som selger ALLE sine assets, som en hedge (for et eller annet du ikke sier hva er) og kjøp/selg shippingaksjer for å trade stål.
Og hvis du fremdeles syns hunter velger det perfekte tidspunkt å selge vlcc på så værsgo.
Du kjøper jo for faen ikke shippingaksjer for å trade stål! Og hvis du tror stålpriser driver nb priser og 2nd hand asset values så er du fullstendig uvitende.
Men bare hold på du; Og kjøp hunter, som selger ALLE sine assets, som en hedge (for et eller annet du ikke sier hva er) og kjøp/selg shippingaksjer for å trade stål.
Og hvis du fremdeles syns hunter velger det perfekte tidspunkt å selge vlcc på så værsgo.
canarias
21.07.2022 kl 14:34
7147
Bare ta det rolig, kursdrivende meldinger vil snart komme.
Får vi i tillegg en kraftig resesjon kan Arne plukke de rette godbitene til attraktive priser.
Får vi i tillegg en kraftig resesjon kan Arne plukke de rette godbitene til attraktive priser.
Hellboy
21.07.2022 kl 14:55
7119
Mnja, føler meg egentlig "stuck" i en aksje jeg vil ut av. Har ikke lyst til å selge et godt stykke under verdien etter salget, men ser at markedet ikke priser den riktig
canarias
21.07.2022 kl 15:33
7121
Slapp av Hellboy , faller oljepris og børsen generelt på grunn av resesjonsfrykt er Hunter Group en trygg havn.
Staffanstorp
22.07.2022 kl 07:41
6960
Oslo, 22 July 2022
Hunter Group ASA (the "Company") is pleased to announce that Hunter Tankers AS,
a wholly owned subsidiary of the Company, has concluded the sale of Hunter Idun
and successfully delivered her to her new owners.
Hunter Group ASA (the "Company") is pleased to announce that Hunter Tankers AS,
a wholly owned subsidiary of the Company, has concluded the sale of Hunter Idun
and successfully delivered her to her new owners.
Vi får håpe selskapet selv kjøper tilbake flere egne aksjer nå da.
https://www.dn.no/marked/arne-fredly/kryptovaluta/finans/slik-har-arne-fredly-lykkes-i-aksjemarkedet-du-ma-vare-gatesmart/2-1-1255632
https://www.dn.no/marked/arne-fredly/kryptovaluta/finans/slik-har-arne-fredly-lykkes-i-aksjemarkedet-du-ma-vare-gatesmart/2-1-1255632
Redigert 22.07.2022 kl 08:38
Du må logge inn for å svare
Realis
22.07.2022 kl 16:38
6762
Hvis verdiene selskapet blir sittende med etter alle salg er fullført skal ut aksjonærene, er tilbakekjøp på disse nivåene det eneste riktige. Hvis det ikke skjer, har man andre planer. Eller gidder man ikke, vel vitende om at store kjøpsordre vil trigge kursen og at det ikke er worth while. Men det er uansett mulig å øke aksjonærverdiene hvis man bare... gidder.
sologsommer22
25.07.2022 kl 09:47
6398
Da ser det ut som om alle skipene er levert. Regner med melding i løpet av uken
Hvor ser du det?
VesselFinder?
Regner også med melding i slutten av uke eller start neste.
VesselFinder?
Regner også med melding i slutten av uke eller start neste.
sologsommer22
25.07.2022 kl 10:36
6328
Jeg har fulgt med på forskjellige nettsteder, både vesselfinder og marinetraffic. De siste to skipene var innom havn i forrige uke. Regner med at alt er godkjent når de nå er på vei videre.
Det blir spennende å se hva Fredly & Co. mener om veien videre. Kjøp av egne aksjer ? Utdeling av utbytte og tilbakebetaling av aksjekapital ? Nytt prosjekt som lokker med "billing inngang" ?
Det blir spennende å se hva Fredly & Co. mener om veien videre. Kjøp av egne aksjer ? Utdeling av utbytte og tilbakebetaling av aksjekapital ? Nytt prosjekt som lokker med "billing inngang" ?
El Tigergutt
25.07.2022 kl 10:59
6490
Ja det blir spennandes og sjå kva info dei kommer med. Men eg frykter litt som før at det nok blir begrensa med info til dei har noko sikkert spikra mtp. veien videre. Vi trenger ikkje utalelser som vi har noko spennendes på gang og sånt igjen, det har vi høyrt før.
Kan fort bli tilbakebetaling/utbytte også ein periode med ørkenvandring…
Kan fort bli tilbakebetaling/utbytte også ein periode med ørkenvandring…
Skal vel gis opplysninger om det, når de siste skipene er overlevert, ja spennende blir det.
bravi
26.07.2022 kl 11:56
6040
Skipene til Hunt er solgt og overlevrt til nye eiere, kursen står i ro i området 3,50. Til sammenligning har kursen i tankrederiet NAT gått opp 3-5% hver dag i senere tid.
E
26.07.2022 kl 12:39
5998
Frigg og Freya er forsatt ute på reiser og kommer først til havn henholdsvis 1 og 11 August.(marinetraffic)
ks1977
26.07.2022 kl 13:07
5976
OET har også satt ferske ATH den siste tiden, men HUNT er ikke tank lenger... Per i dag er HUNT en "trygg" (?) kortsiktig investering i et urolig børsmarked
Hva har Nat det med Hunt å gjøre?
Er jeg interessert i Nat så kjøper jeg Nat.
Men denne tråden gjelder Hunt og jeg eier Hunt og kommer til å bli med på fortsettelsen, hvis det ikke ikke har noe med nye skip på verft å gjøre.
Jeg kjøper Hunt, fordi aksjen handles under kontant beholdningen etter solgte skip, jeg kjøper Hunt fordi jeg personlig mener AF er endel smartere en snittet, jeg kjøper Hunt fordi jeg vet at Hunter Group kan gjøre kjøp/ handler vanlige menig mann ikke kan gjøre, derfor er jeg her.
Skal jeg ha tank aksjer, da er jeg helt andre steder.
Er jeg interessert i Nat så kjøper jeg Nat.
Men denne tråden gjelder Hunt og jeg eier Hunt og kommer til å bli med på fortsettelsen, hvis det ikke ikke har noe med nye skip på verft å gjøre.
Jeg kjøper Hunt, fordi aksjen handles under kontant beholdningen etter solgte skip, jeg kjøper Hunt fordi jeg personlig mener AF er endel smartere en snittet, jeg kjøper Hunt fordi jeg vet at Hunter Group kan gjøre kjøp/ handler vanlige menig mann ikke kan gjøre, derfor er jeg her.
Skal jeg ha tank aksjer, da er jeg helt andre steder.
Redigert 26.07.2022 kl 14:54
Du må logge inn for å svare
canarias
26.07.2022 kl 17:18
5850
Så sant Longsitinbulk, så får heller de som mener de er smartere og får bedre betingelser enn Arne Fredly kjøre sitt løp.
Holseter
27.07.2022 kl 23:02
5519
Dette er så vrangforestilt du kan få det. Dette er særdeles misvisende for alle som leser denne.
Dette er OPEX før finanskostnad. (Renter og avdrag). Når du betaler rundt 8% rente på banklånet ditt er det særdeles viktig å ta med denne kostnaden når du skal se på bunnlinjen og ikke minst free cashflow for utbytter. Realiteten er at NAT sliter med ekstremt dyr finans etter flere år med dårlig management og lave inntekter. NAT kursen går fort opp når markedet er bra, takket være dumme Amerikanere som tror alt over 7500 USD er profitt til utbytte... Skipene til NAT som er på TC til Equinor m.fl. er på rater knapt over breakeven (da inkl. med finans og avdrag!). Så det ingen penger å hente fra disse skipene, men for å få skipene finansiert tror jeg de måtte sette skipene ut på lengre TC'er.
Tilbake til Hunter. Her har jeg kjøpt meg opp etter ryktene om salg startet. Inntjeningen på VLCC med ECO og Scrubber er veldig bra om dagen og bedre skal den bli! Kjedelig at Hunter selger skipene nå, men VLCC er ikke for alle. Kjøpene mine i Hunter ble gjort på rundt 3kr aksjen og belånte penger, da risikoen var ekstremt liten!
Dette er OPEX før finanskostnad. (Renter og avdrag). Når du betaler rundt 8% rente på banklånet ditt er det særdeles viktig å ta med denne kostnaden når du skal se på bunnlinjen og ikke minst free cashflow for utbytter. Realiteten er at NAT sliter med ekstremt dyr finans etter flere år med dårlig management og lave inntekter. NAT kursen går fort opp når markedet er bra, takket være dumme Amerikanere som tror alt over 7500 USD er profitt til utbytte... Skipene til NAT som er på TC til Equinor m.fl. er på rater knapt over breakeven (da inkl. med finans og avdrag!). Så det ingen penger å hente fra disse skipene, men for å få skipene finansiert tror jeg de måtte sette skipene ut på lengre TC'er.
Tilbake til Hunter. Her har jeg kjøpt meg opp etter ryktene om salg startet. Inntjeningen på VLCC med ECO og Scrubber er veldig bra om dagen og bedre skal den bli! Kjedelig at Hunter selger skipene nå, men VLCC er ikke for alle. Kjøpene mine i Hunter ble gjort på rundt 3kr aksjen og belånte penger, da risikoen var ekstremt liten!
El Tigergutt
28.07.2022 kl 09:18
5383
Dollar kursen kraftig ned siste ukene. Er mangen 10 talls millioner berre på kurs korrigeringen ned…
Ser dei 2 siste skipene er på segling nå, men har jo akkurat våre til havn, sku tru det vart ordna med overtakelse då sånn som børs meldingen sa…
Ser dei 2 siste skipene er på segling nå, men har jo akkurat våre til havn, sku tru det vart ordna med overtakelse då sånn som børs meldingen sa…
Stemmer, har solgt aksjer i dag og i går.
Dollar ned drøye 5% siden toppen noen dager tilbake, beholder litt, Nav er fortsatt ca 4 kr
Men fortsetter dollarfallet enda mer, minker det utvilsomt
Dollar ned drøye 5% siden toppen noen dager tilbake, beholder litt, Nav er fortsatt ca 4 kr
Men fortsetter dollarfallet enda mer, minker det utvilsomt
Redigert 28.07.2022 kl 10:01
Du må logge inn for å svare
Hunter Group ASA - Sale of Hunter Frigg completed
2.8.2022 11:32 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 2 August 2022
Hunter Group ASA (the "Company") is pleased to announce that Hunter Tankers AS,
a wholly owned subsidiary of the Company, has concluded the sale of Hunter Frigg
and successfully delivered her to her new owners.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Tradi
2.8.2022 11:32 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 2 August 2022
Hunter Group ASA (the "Company") is pleased to announce that Hunter Tankers AS,
a wholly owned subsidiary of the Company, has concluded the sale of Hunter Frigg
and successfully delivered her to her new owners.
Contact:
Erik A.S. Frydendal, CEO, ef@huntergroup.no, Ph.: +47 957 72 947
Lars M. Brynildsrud, CFO, lb@huntergroup.no, Ph.: +47 932 60 882
This information is subject to disclosure requirements pursuant to section 5-12
of the Norwegian Securities Tradi
gaudio
02.08.2022 kl 12:09
4759
Kun Freya igjen da, når den selges blir det noe nytt eller utbytte ? Spennende
E
02.08.2022 kl 15:04
4660
locallad skrev Noen som vet når Freya leveres?
Kommer til havn 11. august.
CasaNova
02.08.2022 kl 21:48
4360
Hva tenker folk om Hunters neste case? Personlig tror jeg det blir et case inn mot energi, og da innenfor olje og/eller gass.