avanse gas

aksjerobot
AVANCE 04.09.2018 kl 08:26 2870

Hvordan er anbefalingene her. nå må vel avance gas snart være billig. Ser de trenger finansiering i 2019. Er det mange nybygg på vei ut i markedet. Eller er det mere fornuftig å gå i fond. sett litt på handel i dette og andre selskaper at roboten på oslo børs er en kjeltring,driver kursen etter vinden,så jeg som en vanlig investor omtrent ikke kan tjene penger,du slår ikke roboten på oslo børs.
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.09.2018 kl 08:49 2825

Ikke bare roboten på oslo børs nei. Tusener av dem.

Finans har kjent på automatisering en god stund allerede. Goldman Sachs har bare to tradere, globalt. Resten styres av dataingeniører som overser tusenvis av algoritmer som styrer handelen.
Flere deler ventes og taes over av AI, men enkete deler ser ikke nødvendigvis ut til å være like lett.
UBS skraper nå sin automatiserte investeringsrådgivning, da de ikke lenger ser den store oppsiden i prosjektet. Flere av de store husene står ovenfor det samme dilemmaet; falle for fristelsen til å sette inn enkle lavkost roboter, eller beskytte en flere tiårgammel høymargins forretningsmodell.
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
really
04.09.2018 kl 11:12 2730

Robotene are avhengige av å få input for å reagere, så dette blir et spill mellom roboter om å manipulere de andre robotene i rett retning. Helt umulig å spille mot for personer kortsiktig.

Men noen tar beslutninger langsiktig. Sikkert betydelig robotisering der også, men enklere å spille mot, da det er enklere å vurdere hvordan en bedrift vil utvikle seg enn å gjette hva 10 000 roboter gjør når de opererer i flokk..
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Icaria
11.09.2019 kl 21:56 1649

Samtidig har vi en short i avanse, der robotene konsekvent selger seg nedover, med den inntjening avanse har og vil få .Så håper jeg at shorterene går på en smell, men først skal vel husene få kjøpt billig. Så kommer anbefalingene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 22:25 1564

La det være helt klart at jeg er Avance fan og BMLPG fan - dette er fantastiske selskaper hvor the sky is the limit.. Men nå blir det en kort nedgang - all informasjon er på bordet - det er ingen nye triggere på kort sikt - aksjene har hatt enormt momentum siste måned med euforisk stemning - nå er alt på bordet og aksjene har i flere dager ligget på tilnærmet samme nivå nær all time high. Da forstår vi alle - som har vært på Oslo Børs noen år.... at nå vil aksjen gå ned de neste ukene. Interessen fra investorene er flyttet over til andre aksjer og momentumet vil roe seg på kort sikt. Så ikke fortvil - dette er kun midlertidig og in the long run er dette en vinner - men det vl ta tid........fra november blir det fart igjen...
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Nanoq
11.09.2019 kl 23:49 1454

Outsider: Det er altså ikke 1. april i dag.

du skriver: ...aksjene har i flere dager ligget på tilnærmet samme nivå nær all time high."

All time high for Avance er ca. 80 kr i juni 2014 når det er korrigert for emisjonen høsten 2016. Kursen nå: 32-33 kr.

All time high for BW LPG: 90 kr i juni 2014. Kurs nå: ca. 49 kr.

PS.: Jeg tror ikke som deg at kursen vil gå nedover "de neste ukene". Men bortsett fra det: jeg er likeglad, jeg er ikke daytrader og regner meg selv for å være langsikta aksjonær i begge selskapene.

Time will tell.
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
12.09.2019 kl 08:16 1241

Jeg tror du bommer hvis du tror denne går ned de neste ukene. Det har vært en kort periode med sidelengs nå for å hente styrke til videre oppgang. Det er enormt langt opp til kursmålet på 78 som ble lagt ut for litt siden og jeg tror det vil komme inn flere langsiktige aktører og fond fremover men utsikter til gode utbytter i løpet av kort tid. BW LPG betalte vel utbytte allerede i 2Q. Avance kommer snart etter. Avance har blitt en pengemaskin og enn så lenge svært underpriset og det er bare et tidsspørsmål før flere oppdager denne.
Redigert 20.01.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare