Nazister som har overtatt politi i USA? - med brunskjorte over?

CS_invest
03.06.2020 kl 21:43 1595

Mye kan diskuteres, begrensning i demonstrasjoner kan være på plass. Det er IKKE på plass når lovmakten BEVIST slår til (identifiserte) pressemedlemmer, skyter på de, eller at de arresteres for at gjere jobben sin.

Slikt er IKKE demokrati - det er FASCISME og en forløper for DIKTATUR.

Er ikke slike allierte som vi trenger i denne verden!
Fjordgubben
03.06.2020 kl 22:06 1108

Fakta: USA er et av de minst rasistiske land i verden.

Hva med å rette sinnet mot de land som virkelig er rasistiske??
Slettet bruker
03.06.2020 kl 22:08 1098

Ja, hva med å begynne med Pakistan ? Det hadde virkelig vært noe å bryne seg på når det gjelder rasisme. Spesielt muslimenes rasisme mot kristne og andre vantro.
CS_invest
03.06.2020 kl 22:10 1093

Faktum er at jeg ikke i det hele tatt diskuterte rascisme. Men når du nevner det - kan du studere hvilken andel svarte har (som blir drept av politi) i forhold til andel hvite som blir drept av politi - og rekalkulere i forhold til befolkningsandel.

Men fokus her er at politiet ÅPENLYST ikke respekterer, for det første fredelige demonstrasjoner, og for det andre pressen til tross for den tilkjennegir seg - og i tillegg øver direkte vold mot personer som ikke har vist truende hensikt.

Slike folk (uansett om de har politiskilt eller ei) er SØPPEL - samme er de som støtter slikt!

Mislykkede personer som ikke fikk noe som helst til - og så har som eneste tilbake at heve seg (uberettiget) derved at trykke andre grupper ned (i sine simple hjerner trur de derved at selv bli bedre!)
Fjordgubben
03.06.2020 kl 22:17 1084

Svar til ditt spørsmål kan gjøres med å peke på statistikk.

Som er at svarte utgjør 12.5% av befolkningen i USA men som likevel begår over halvparten av de kriminelle handlingene, f.eks er 51.5% av alle mord utført av svarte, dette gjør at svarte selvsagt! også står i skuddlinjen når politiet ankommer for å rydde opp, enkelt og greit.

Det har altså lite med rasisme å gjøre selv om dette momentet selvsagt også gjør seg gjeldende i USA, et av de minst rasistiske land i hele verden.
Redigert 03.06.2020 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
CS_invest
03.06.2020 kl 22:21 1079

så svarte er pr definisjon mer kriminelle - eller er det kanskje fordi en stor del av amerikanske befolkningen fortsatt oppfatter de som slaver?
Fjordgubben
03.06.2020 kl 22:24 1069

Nei statistikken er krystallklar, de ER mer kriminelle, ikke bare litt men MYE mer, det tidligere slaveriet har ikke noe med det å gjøre. Det er tross alt over 150 år siden slaveriet ble avskaffet.

Og over 50 år siden «apartheid» politikken ble avskaffet.

Som sagt er USA et av verdens minst rasistisk land.

Svarte er mer kriminelle i alle land de har utvandret til, slaveri har absolutt null og nix med dette å gjøre.

Samme problem i Europa også, forskjellen er at i Europa så blir det ikke offentliggjort statistikk på dette, og media tier om det, de som våger å si noe får kjeft, slik som f.eks Erna. For til og med Erna påpekte jo at «minoritetene» er mer kriminelle, men fikk selvsagt huden full av kjeft for dette faktum skal man selvsagt ikke snakke høyt om. Dette er et av de problemene som de venstreekstreme tror vil forsvinne av seg selv dersom man koster det under teppet.

Redigert 03.06.2020 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
kokkohill
03.06.2020 kl 23:11 1040

Listen blir plassert på topp når USA skal bedømmes. Hva med diktaturene i Østen , Hongkong etc.

Eu hva har det blitt . Paris med opptøyer på andre året?

Søkelyset settes bare på USA og dette er sykt, meget sykt...
Fjordgubben
03.06.2020 kl 23:12 1034

Riktig, sammenligner man rasismen som finnes i f.eks India og muslimske land så er rasismen i USA et mikroskopisk problem, men like fullt så er det et problem for noen individer.
atnorhe
03.06.2020 kl 23:33 1022

Pakistan var et greit eksempel. Av alle minoriteter i Norge, er Pakistanerne blitt "Sjef". De blir betraktet som rasister av de "mindre populære" innvandrer-kulturene.
Det skal vist nok finnes 150 forskjellige etnisiteter i Norge, eller rettere sagt i Oslostan. Hva Norge har gjort som er så fælt, at vi må regne med at dette kan skape spenninger og etniske konflikter er det ingen som har noe svar på.
Libanon er sikkert forbilde til de som holder til på løvebakken. Det er den eneste forklaringen jeg kan komme opp med.
Slettet bruker
03.06.2020 kl 23:54 1009

Er det ikke litt flaut å måtte sammenligne USA med Pakistan?
Heks
04.06.2020 kl 07:33 979

https://www.youtube.com/watch?v=M99nzyiS830
rasisme i USA/KKK er en lang lang historie
Billie Holiday
Heks
04.06.2020 kl 08:26 967

Fjordgubben
________________________________________
«Fakta: USA er et av de minst rasistiske land i verden.»


George W. Bush:

George W. Bush is asking "How do we end systemic racism in our society?" He says we need to listen to those on the ground dealing with this. And he's right.
2020 means all Americans are deciding whether to be on the side of the race-baiting President, or the American people who are protesting to make our democracy inclusive for black Americans.
George W. Bush made the right choice. As he told us Tuesday: "Achieving justice for all is the duty of all."
---------------------------------------------------------
Jeg likte denne gutten heller med sine løgn før han åpnet helvete i Irak og hele regionen men, men noen lærer.
Zorin
04.06.2020 kl 08:52 951

Det er derfor vi trenger å bytte ut Trump, som har stemplet anti-fascister som terrorister. Så nå er de som hater fascisme og nazisme forbudt i det gode usa.
Slettet bruker
04.06.2020 kl 10:48 932

Har du holdt dette opp mot fattigdomsstatistikken ? Eller er ikke det interessant ? Hvor har du det fra at rasisme er nesten fraværende USA? Skiltene med whites only er tatt ned i sørstatene , men de av oss som har hatt våre roadtripper der over har sett hvem som har drittjobbene eller ingen jobb i det hele tatt. Indianerreservatene har jeg også sett. Statistikken er jo klar når det gjelder utdanning, jobbmuligheter etc. Mener da fjordgubben at de som er overrepresentert på den negative siden rett og slett mislykkes da de er mindre egnet individuelt og som populasjon? Mvh venstreekstrem Høyremann
Heks
04.06.2020 kl 11:29 915

Det er mange som er statistikk-blind og bare ser tall uten å ta bryet å lese seg opp i årsaken til tall. At våre høyreekstreme her og høyrepopulistene ikke kan, vil eller ut fra politiske hensyn øansker å gå typere inn i sammenhengene er et kjent ikke-fenomen. Verre er det med en statsminister som åpenbart enten er ignorant eller like dum.
Redigert 04.06.2020 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
04.06.2020 kl 12:12 897

Har jeg sagt at rasisme er "nesten fraværende" i USA??

Nei det har jeg aldri sagt, langtifra, det jeg har sagt er at USA er et av de minst rasistiske land i hele verden, en vesentlig forskjell. Når jeg sier at rasisme er et mikroskopisk problem i USA betyr det at det er mikroskopisk RELATIVT til rasismen i de landene som er mest rasistiske, som f.eks India, Saudi og alle de muslimske landene der rasisme er et ekstremt mye større problem. Kunne en neger blitt president i Saudi Arabia?? Bare tanken er aldeles totalt urealistisk.

Og at kriminalitet har noe med fattigdom å gjøre er selvsagt, alle vet det, at det er en faktor, men at dette ikke forklarer hele bildet.

Spørsmålet er, hvorfor er de fattige? Høna eller egget diskusjon dette.

Man løser ingenting ved å klage på at det BARE er rasisme fra den hvite delen av befolkningen som er årsaken til elendigheten, afrikanere i Afrika er jo enda fattigere uten at hvite menn er der som en årsak, så hva skyldes egentlig dette?

Kan det ha mye med at de generelt sett i gjennomsnitt ikke klarer å tilpasse seg en moderne teknologisk og industrialisert verden?

Det er jo europeere og øst-asiater og etterkommere etter disse som har desidert mest suksess i vår moderne industrialiserte verden.



Redigert 04.06.2020 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
04.06.2020 kl 12:18 888

Hører gjerne fra deg om en "dyp analyse" på hvorfor alle land i Afrika er lutfattige og at det ser ut som de har akkurat samme problem i USA også selv om de har vært der i mange generasjoner, dersom svaret ditt ene og alene er pga rasisme tror jeg ikke du graver dypt nok.
Heks
04.06.2020 kl 12:18 926

"Spørsmålet er, hvorfor er de fattige? Høna eller egget diskusjon dette."

Tja, fjordgubben , hva mener du da ? (uten å gripe til rasistiske forklaringer du ønsker (etter egen forklaring) å bekjempe)
Heks
04.06.2020 kl 12:20 922

Antagelig mener du det har med rase å gjøre? Eller tar jeg feil?
Heks
04.06.2020 kl 12:23 913

Hitlers grunnleggende forestilling var at livet var en evig kamp for herredømme og overlevelse. Ifølge Holborn var denne enkle darwinismen kombinert med en like primitiv «rasisalisme» (forestillingen om at menneskene består av naturlige og klart adskilte raser), og at raser er historiens fremste drivkraft. Hitler innså at tyskerne ikke var en «ren» rase, Hitler mente likevel at «rene raser» var overlegne.[6] Hitlers raseteori var preget av völkisch-tenkning og framholdt også at den «ariske rase» (eller nordiske og fremst blant disse den tyske [6]) er en «herrerase», at den står over alle andre raser, at en nasjon er det største som vokser opp av en rase, og at store nasjoner (ment bokstavelig som nasjoner med stort geografisk omfang) selv innebærer framvekst av høyverdige raser. Slike nasjoner utviklet kulturer som naturlig vokste opp av raser med «naturlig god helse og karaktertrekk av aggressivitet, intelligens og mot». De svake nasjonene, sa Hitler, bestod av urene eller av blandingsraser, fordi de kulturelt var splittet og motsetningsfylte og derfor svake kulturer.
Fjordgubben
04.06.2020 kl 12:28 903

Jeg spør deg, hva mener du?

Du må jo ha en mening om dette? Om hvorfor alle land i Afrika er lutfattige?

Kan du forklare det?

Nei det kan du ikke, du har aldri kommet med ene eneste setning som kan forklare dette, det eneste du har interesse av er å anklage andre personer for deres meninger.


Så dersom du ikke kan forklare situasjonen, om hvorfor de er fattige i alle land de styrer syns jeg du like godt kan slutte å skrive her.

Heks
04.06.2020 kl 12:47 894

Er du for feige til å svare, Fjordgubben?
Jeg mener at alt i livet har med omstendighetene rund deg å gjøre. Intelligente og dumme (eller hvilket personlighetsbeskrivende adjektiv du ønsker å velge) mennesker finner du under hvilken som helst hudfarge. Og viktig er selvfølgelig muligheten til utvikling av feks intelligensen, dvs inneboende intelligens kan ikke utvikle seg når omstendighetene rund deg hindrer deg (feks mangel av penger, nektelse av utdanning pga av hudfarge, kjønn og religion osv).

Så din mening. (ikke til det jeg skrev i første omgang. Det kan du gjerne ta senere)
Altså: Hvorfor er alle (stemmer det egentlig?) land i Afrika lutfattige?
Heks
04.06.2020 kl 13:17 884

Bare for å hjelpe deg litt: I 2015 (jeg har dessverre ikke nyere tall)
var følgende afrikanske land (BNP- markedsverdien av alle endelige varer og tjenester produsert i et land i løpet av et år) feks rikere enn Israel, Danmark, Portugal, Tsekkia osv
Nigeria
Egypt
Sør Afrika
Var din påstand at alle land i Afrika er lutfattige hentet far noen mer eller mindre rasistiske kilder eller fra ditt eget verdensbilde?
Heks
04.06.2020 kl 13:25 877

Men jeg kan jo spørre deg på en annen litt mer provoserende måte: Var nordmennene mindre intelligente enn andre europeere da vi var en av de fattigste landene i Europa og er nordmennene plutselig blitt mye intelligentere etter oljen gjorde oss mye rikere enn andre europeere?
atnorhe
04.06.2020 kl 13:27 874

Tåler du fakta ? Sitt deg godt til rette på en stol som er lav og tar i mot et fall. Ok Sannheten: Afrikanere har en helt annen innstilling til arbeid enn europeere eller rasistene for å få det på ditt nivå. Det finner du mange steder i Europa også, men ærlig arbeid har tradisjonelt hatt stor respekt og vært fundamentet for fremgang og stabilitet i vår kultur. All oppbygging skjedde uten forstyrrelser av etniske eller religiøse konflikter etter 2ww. Ingen arbeidere ble angrepet og drept fordi de tilhørte en annen "stamme". I Norge måtte det vært spesielt nordlendinger og vestlendinger.

Dette var da en forenkling av noe som en hver kan resonere seg frem til siden det faktisk har funnet .sted. I ettertid har det også sysselsatt en svær akademisk kultur i Norge og vesten, som forsker på "Hvit dominans" og undertrykking av andre raser. Diskusjonen holder dem mett og mektig, og vi derfor fortsette i uoverskuelig fremtid:
Fjordgubben
04.06.2020 kl 13:42 866

Norge har aldri vært blant europas fattigste land, det er en seiglivet myte.

Før man fant olje lå Norge omtrent på snittet i Europa mht rikdom, eller litt over, og slik var det i hundrevis av år helt siden før vikingtiden.

Søk på nettet så vil du se at du tar feil mht dette, og at jeg har rett. Nei jeg gidder ikke "finne link", det får ju jaggu gjøre selv.
Heks
04.06.2020 kl 13:44 859

Et sammelsurium av påstander, dessverre ikke mer!

Tar vi denne: "Afrikanere har en helt annen innstilling til arbeid enn europeere"
Altså hvis jeg forstår deg rett: Uansett om du er fra en by eller fra landet, om du er fra nord eller sør i Afrika, eller far en rik akademikerfamilie eller luttfattig bondefamilie så har en "Afrikaner" en helt annen innstilling til arbeid enn europeere?

Går det an å lire fra seg slike ureflekterte påstander uten å rødme?
Fjordgubben
04.06.2020 kl 13:45 856

Eh, det du sier her henger ikke på greip da Nigeria har utrolig mange flere innbyggere enn f.eks Danmark, Israel, Tjekkia etc.

Man sammeligner jo BNP pr innbygger, da vil du selvsagt se at Nigeria er lutfattig!!!!!!!!

Den største grunnen til at deres BNP har en viss størrelse er fordi de er store på olje, og svindel.
Fjordgubben
04.06.2020 kl 13:47 853

Gjennomsnitt er et uttrykk du neppe vet mye om heks.

Ref også din fullstendig håpløse sammenligning av Nigerias økonomi og noen andre land med betydelig lavere folketall.

Man kan mistenke at din IQ er under 90.
Redigert 04.06.2020 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
Heks
04.06.2020 kl 13:47 851

Jøss, det var altså ditt svar på din egen påstand at alle land i Afrka er de fattigste i verden????
Jeg er ikke veldig imponert.
Fjordgubben
04.06.2020 kl 13:53 840

Nei, det var et svar på din feilaktige påstand om at Norge var en av europas fattigste land, du bekrefter at din IQ er lav.

Eller kanskje du er full?

Det du skriver gir ikke mye mening.
Redigert 04.06.2020 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Heks
04.06.2020 kl 13:57 836

Jeg tror ikke det hjelper deg mye å tviler på IQen min:
du skrev:
"Hører gjerne fra deg om en "dyp analyse" på hvorfor alle land i Afrika er lutfattige"

Siden du ikke tør å si din egen mening så ber jeg deg i det minste om din definisjon av "rik eller fattig" hvis du ikke ønsker å bruke BNP (som er internasjonal vanlig å bruke som definisjon av rik eller fattig land).
Det burde du vel klare eller feiger du på samme måte ut som du gjorde da du nektet å si din egen mening om din egen påstand.

Er det et tegn på din egen IQ som du helt sikker antar å være høyere enn min IQ. :-))) ???
Redigert 04.06.2020 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
04.06.2020 kl 13:57 834

Jeg avslutter her, du er jo ikke vel bevart.
Heks
04.06.2020 kl 14:11 818

Tenkte det: er vanlig taktikk når høyrepopulistene eller høyreekstreme blir oppfordret til konkrete svar om egne påstander som likner veldig på rasistiske påstander.
Slettet bruker
04.06.2020 kl 19:36 796

Mange negere trives best med å plukke bananer. Det er fakta. Det har jeg fått vite av folk som har vært i Afrika.
convert
04.06.2020 kl 19:45 785

USA er ferdig. De prøvde et multikulturelt samfunn. Det fungerte en stund siden folkene og rasene kunne bo hver for seg, men nå går det til helvete. Enhver hvit som har beveget seg rundt i sørstatene, har kjent på hatet fra negrene. Bare du kjøper en burger, kjenner du hatet fra de svarte bak disken. Løs opp hele USA og lag to, tre nye nasjoner basert på etnisitet.
Slettet bruker
04.06.2020 kl 19:59 771

Nettopp. Du sier rett ut at afroamerikanere og afrikanere har større intellektuelle utfordringer enn oss andre ? Når d gjelder Afrika så var de fleste stater der underlagt europeisk imperialisme inntil ganske nylig(relativt sett). Ikke til å unnslå at dette har satt sine spor. Hvor mange er dere forresten i Norwaychapter av White Supremacy nå ?
Fjordgubben
04.06.2020 kl 20:05 764

Dersom du har rett så skulle de afrikanske landene gjøre det bedre og bedre dess lenger tid det har gått siden de var kolonistater, det er jo ikke tilfelle. De aller fleste landene i Afrika ble selvstendige på 50 og 60-tallet, altså begynner det å nærme seg 60 år siden for de fleste landene, uten at deres velstand har økt, de har fortsatt store problemer, og man kan altså ikke lenger skylde på de hvite imperialistene.

Nå er det Kina som investerer i Kina, vi får se hvordan det går med det.

Du kritiserer meg fordi jeg peker på de faktiske forhold, og forsøker å finne svar på hvorfor de faktiske forhold er slik som de er? En feig taktikk da du selv ikke kommer med svar i det hele tatt, kun tom kritikk uten innhold.

Til slutt vil jeg si at jeg virkelig håper at landene i Afrika kommer seg opp og fram økonomisk, det er den eneste muligheten de har for at de skal kunne skape en framtid som ikke er kun å fokusere på hvordan de skal klare å emigrere til Europa, USA og andre vestlige land.
Redigert 04.06.2020 kl 20:09 Du må logge inn for å svare