Bompenger i Oslo: 134 kr. fra 1. mars !

kodenavn
BOM 04.09.2018 kl 11:46 3116

Da er de nye satsene for bomringen i Oslo, gjeldende fra 1. mars, offentliggjort.
Det blir nå betaling begge veier på "gamle" stasjoner, pluss begge veier på ring 2, samt 30.- for å passere kommunegrense innover
Det betyr at du for å kjøre inn i Oslo, innenfor ring 2, med dieselbil i rushen, og ut igjen på ettermiddagen, må betale til sammen 104.-
Hvis du i tillegg passerer kommunegrensen på vei inn, kommer 30.- i tillegg, totalt 134.-

Dette er helt sprøtt !
Her må NAF (og alle andre)på banen !
Det er ikke alle som har 40.000.- etter skatt til bompenger som de kan bruke for å kunne jobbe i denne byen.
Forslag : NAF oppfordrer sine medlemmer til å ikke kjøre raskere enn 30 km/t i Oslo mellom kl. 15 og kl.17 inntil politikerne trekker forslaget.
Trafikken vil stoppe totalt opp, ja, men da får vi fokus på saken. Det er det verd for å slippe å betale 40.000 etter skatt i året resten av vår levetid.
Redigert 20.01.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Haussegutten
04.09.2018 kl 11:53 3092

Hehe. Mellom 15-17 så går det ikke fortere enn 15km/t i rushen. Litt av et tiltak må jeg si.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
04.09.2018 kl 12:09 3045

Og dette med sosialistisk styre ha ha, mulig de har glemt bitte litt av sin oppgave i det blendende lyset fra Miljøgud
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
pip1
04.09.2018 kl 12:11 3035

Ja 134 kr.da er det ikke så langt unna det det koster å komme seg ifra Vega til nabokommunene i Nordland fylke.velkommen etter.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.09.2018 kl 12:15 3022

Jeg tror 30 km/t som maxgrense hadde fungert, men for alle del, si gjerne 15 km/t.
Og det fine er at ved bevegelse, men skikkelig sirup, blir det umulig for politiet å bøtlegge.

Siste store endring av bompengeregimet, var når de gjorde om fra årsabonnement til avgiftsbelegging av alle passeringer Da steg årsregningen fra ca 4.000.- til ca 14.000.- for de fleste. Nå vil den øke med 3-gangern igjen, til ca 40.000 for mange, hvis ingen gjør noe.

Jeg minner om at NAF ikke gjorde en dritt den gangen, og det er det mange som husker
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
04.09.2018 kl 12:44 2990

Kommer ikke til å bli gjort noe med det. Det er heller ingen som bryr seg.
Men at det er lovlig det synes jeg er rart. Alle kommuner som har E6 innom sine grenser burde gjøre det samme. Bare sette opp prisen for de som egentlig ikke skal til kommunen men bare er nødt til å kjøre gjennom. Hvis f eks Moss kommune hadde gjort det samme så hadde vi kunnet droppe eiendomsskatten helt og bygget en masse fine kommunale veier andre steder i byen. Det eneste vi må huske på er å nevne miljø et tilstrekkelig antall ganger.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.09.2018 kl 13:20 2945

Dere har jo ikke satt dere inn i de nye reglene. Ved toveis kjøring betaler man både inn og ut ja, men prisen pr. passering skal halveres.

Med diesel i rushtiden vil det fra Akershus inn til Oslo kste 29 kr. Oppholder man seg mer time innfor må man også betale ved utpassering. Altså 29 kr til. Totalt kr. 58. Har man autopass(som alle som kjører daglig har) får man dessuten 10% rabatt på prisene over. Altså totalt kr. kr. 52,2 pr. dag. Litt forskjell på det og 104kr som TS påstår. Må man gjennom f.eks Bærumsringen må man kun betale en vei som idag og med samme takst.

Les og lær:

https://www.vartoslo.no/de-nye-bomstasjonene-i-oslo-her-er-alt-du-lurer-pa/


Fra innholdet:


«Timesregelen betyr at man bare betaler for passering av én bomring per time i indre Oslo og i Osloringen, de nåværende bomstasjonene. Du kan altså kjøre gjennom så mange bomringer du vil i løpet av en time, men fortsatt bare betale for den første.

Det betyr at hvis du kjører fram og tilbake til et sted på under en time vil du fra våren 2019 betale mindre enn i dag, på grunn av toveis-regelen som innføres.

Men det er ett unntak: Bomringen ved bygrensen er ikke en del av timesregelen i dagens Osloring og indre ring. Det betyr at hvis du kjører inn til Oslo fra Akershus, og gjennom en av dagens, eller de nye bomringene, må du betale både for enveissummen for å kjøre inn i Oslo, og for én bomring – selv om dette skjer på under en time.»
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.09.2018 kl 13:44 2898

kodenavn

Bra du slettet det der, men kunne gidt skrevet hvorfor
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.09.2018 kl 13:49 2884

Fluefiskern: Det blir ikke 58.-.Hvis du kommer fra Akershus må du betale 30 ved kommunegrensen(bare betaling innover), 30 ved gamle bomringen inn, og tilsvarende ut, totalt kr. 90.-, minus Autopassrabatt. Og så gjelder det å ikke bruke bilen ila dagen, for eks inn i ring 2, for da går det på 23 +23 til. Riktignok kommer Autopassrabatt til fradrag. Grisedyrt blir det uansett. Flytt til Rakkestad eller Notodden.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.09.2018 kl 13:50 2881

Fluefiskern: Det blir ikke 58.-.Hvis du kommer fra Akershus må du betale 30 ved kommunegrensen(bare betaling innover), 30 ved gamle bomringen inn, og tilsvarende ut, totalt kr. 90.-, minus Autopassrabatt. Og så gjelder det å ikke bruke bilen ila dagen, for eks inn i ring 2, for da går det på 23 +23 til. Riktignok kommer Autopassrabatt til fradrag. Grisedyrt blir det uansett. Flytt til Rakkestad eller Notodden.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.09.2018 kl 13:52 2871

Forstår du ikke at man betaler 29 kr inn og 29 kr ut i rushtiden. Altså totalt kr 58 før rabatt. Det vil si kr 52,2 som jeg skrev med rabatt. Jeg skrev også at hvis du kjører gjennom Bærumsringen må du betale også her. Altså akkurat som idag.
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Frontman
04.09.2018 kl 13:54 2866

Notodden? Jobbe i kommunen og spella blues da?
Redigert 18.01.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare