Plan får innsamlingsaskjonen

Sotah
04.06.2020 kl 17:05 424

Veldig bra valg. Da tipper jeg givergleden blir stor på forumet. Jeg har støtta dem i årevis og kommer til å være moderat raus. Men en fin organisasjon å støtte er det.
ladaen7,30
04.06.2020 kl 19:57 402

Ser ut for at det blir et magert utbytte om stemningen på forumet er snittet, så du får gi så det svir.
atnorhe
04.06.2020 kl 21:18 383

Da åpner det seg lansering muligheter for håpefulle nye og gamle artister.

Jeg klaret ikke å se på dem påklistrede gleden til programlederne, og falske artister som «er glad for å støtte en god sak».🎭 men det er en god sak denne gangen, selv om den ligger lysår unna vår fatteevne.
Men vi kan selvsagt uttrykke medfølelse på vår måte.

Nå: kneling for vane-forbryteren og voldsmannen Georg Floyd 🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️🧎‍♀️
Verden gråter og sørger sammen😢😢😢😰😰
Slettet bruker
04.06.2020 kl 23:04 357

Je gir aldri tell hjelpeorganisasjoner pga staten allere stjeler så mye skatt som de bruker tell formålet.

Men je donerer måndelig tell NRA pga. våpen er jævlig viktig.
Redigert 04.06.2020 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
vicktor
04.06.2020 kl 23:35 345

Jeg gir heller ikke penger til disse organisasjonene.
8 av 10 gaver kommer ikke frem, det har noen erfaring med hos Plan
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QlRw04/fadder-raser-mot-plan
Slettet bruker
05.06.2020 kl 00:06 333

Enig med banan. Je er selv medlem i NRA for å støtte storkælleriet.
børst
05.06.2020 kl 11:32 290

Plan er faktisk kanskje den beste hjelpeorganisasjonen som finnes. Man får følge opp et barn fra barndom til voksen i stedet for å gi penger til en organisasjon som bruker pengene på administrasjon og millionlønn til sjefene, og der du ikke ser noen resultater.
siko1
05.06.2020 kl 12:52 271

Ser i linken at det klages på at pakkene (til barna) ikke var kommet frem.

Artikkelen er 16 år.
Da er det bare å håpe at pakkene omsider er fremme, Victor.
:)))))
siko1
05.06.2020 kl 13:18 265

Avsluttet et fadderbarnengasjement da tiden var ute, vil ikke starte noe nytt.
Deriblant av også en grunn Havfruen nevnte en gang som var verd å merke seg.

Sett at du gir til - via fadderselskapet, til en (jente) i landsbyen, nabojenta derimot får ingenting. Jeg tror som Havfruen dengang skrev så er det antatt beste at vilkårene i landsbyen er mest mulig like.

Man bør heller gi til medisinsk hjelp - og f.eks skolegang, ikke minst, som omfatter flest mulig.

Så vidt jeg kunne se har Plan et formål om å favorisere hjelp til jenter. Plan tiltaler dermed i hvert fall undertegnede.
Hjelp/bistand må lokaliseres til nærprosjekter administrert og fulgt opp av ideelle organisasjoner. Bistand overført og gitt til stat/styresmakter i mottagerland, kan være direkte skadelig. Staten i mottagerlandene må ikke få kloa i midlene.
Palestinske selvstyremyndigheter er ett av drøssevis av bistandsdestinasjoner hvor midlene ikke har ført til noe som helst. (Skyld gjerne på israelerne)
Slettet bruker
05.06.2020 kl 13:50 260

Mine bidrag går til Resett, Document og Rigths, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme, men det er vel å banne i kjerka på denne tråden.
børst
05.06.2020 kl 14:42 241

Det er nøyaktig slik flyktningelobbyen driver sin misjon. De velger ut noen få tusen flyktninger av ca. 25 millioner offisielle FN-flyktninger, som skal få vinne i lotto og bli bosatt i et vestlig land.